חופשות לידה לגברים...?

ציפי ג

New member
ממש משונה לי מה שכתבת

האם את חושבת שאת תחנכי את בנותיך להיות נשות עבודה, ואני אחנך את בני שנשותיהם צריכות להיות יושבות בית, ויחד הם יצליחו להקים איזה מערך משפחתי משותף? תרחיבי את המעגל. גם בנים וגם בנות צריכים חינוך למתן אפשרות לשני ההורים למצות את כישוריהם. זה ממש לא משנה אם זה בן או בת.
 

ציפי ג

New member
ועוד משהו

אמא שלי לא עבדה. מחמשת ילדיה רק אני עובדת מהית. כל שאר כלותיה עובדות ובעבודות תובעניות במיוחד. וגם בין גיסותי חלק באו מבתים בהם האם ישבה בבית ולא עבדה, כאמי. והן עובדות מחוץ לבית בששון. יש הבדל בין לא לצאת לעבוד, ובין לקדש את אי היציאה, כשם שיש הבדל בין לצאת לעבוד, ובין לקדש את היציאה לעבודה.ואת ההבדל הזה הילדים קולטים טוב מאוד.
 

הילהל

New member
חוק בלי שיניים

כמו שאמרו כאן, החוק לא בוטל. אבל אין לו שיניים כמו לחוקים אחרים בתחום. אין לגבר שום דרך לגרום למעסיק לתת לו את המגיע לפי חוק מבלי להגיע לבימ"ש (וכבר היו דברים מעולם), אין הגנה לגבר מפיטורים אחרי חופשת לידה וכד´. זה חוק חשוב אבל לא מספיק חזק. ולגבי שבדיה - כל סקנדינביה היא באותו עסק בערך (לאחרונה ראש ממשלת פינלנד לקח חופשת לידה. אצלנו הם מקסימום יקחו חופש לברית של הנכד
)
 
חופשת לידה לגברים בוטלה בתחילה

אולם הוחזרה בתנאים מגבילים מאלו המקוריים. הסיבה שמשרד העבודה רצה לבטל היא שהם טענו שגברים מרמים. בהתחשב בעובדה שלמיטב זכרוני רק חצי אחוז מחופשות הלידה בארץ היו של גברים, הרי שהנימוק מופרך. כדי לעקוף אותו יצא חוק מחודש האומר שגבר יכול לקבל מביטוח לאומי עד 4 פעמים השכר הממוצע במשק (עשרים ומשהו ברוטו סה"כ) כך שנותרלה המוטיבציה לרמות. החוק שריר וקיים - העדפת המחוקקות (חברות הכנסת שהעבירו את זה) היתה לעבוד בשיטת הסלמי במקום לוותר לחלוטין על חופשת לידה לגברים. בכל מקרה יש חוק בארץ האומר שאשה מחוייבת ב- 6 שבועות משכב לידה, כך שחופשת הלידה לבן זוגה יכולה להיות רק בת 6 שבועות ובמלאת לילד/ה 6 שבועות. ככל שהאשה מתחילה את חופשתה מוקדם (לפני הלידה) - כך מתקצרת חופשתו.
 
למעלה