חולצה כחולה? ללבוש תמיד?

kedeman

New member
חולצה כחולה? ללבוש תמיד?

בפורום הקודם הדעות על זה היו חלוקות לעומת זאת עכשיו בפורום פה , בסקר, לפחות עד עכשיו כולם היו בדיעה של תמיד ללבוש חולצה כחולה אז אני צריך ללבוש תמיד חולצה כחולה? בכל פעילות תנועתית?
 

מאיושית

New member
אני חושבת...

שכן
בהחלט! אני חושבת שכל מדריך בתוקף היותו מדריך בתנועה ומייצג אותה, צריך ללבוש חולצה כחולה. אני מאמינה שאחת הטעויות שעשינו אצלי בישוב היתה שלא חייבו מדריכים ללבוש חולצה כחולה. אולי אם כולם היו מקפידים ללבוש , אז היתה יותר נאמנות ואהבה לתנועה, ולא היה קורה מה שקרה. (למי שלא יודע- העבירו את הישוב שלי לצופים- ולא! אני לא צופיפניקית!)
 

מ ו ר ע ל

New member
דעתי!

כל אחד שילבש בחולצה רק אם הוא מאמין בה! כמו שאתה זוכר אתה נגיד לבשת חולצה כחולה לעצרת אך לא לבשת מדבקות כי זה נגד את הערכים של החולצה והתנועה שהיא מייצגת! לא צריך בשום אופן לחייב ללבוש חולצה כחולה! צריך לחנך לעשות את זה מתוך זכות מתוך האמנה אמיתית בערכים של החולצה הכחולה, אם זה לא בא מהלב אז עדיף שלא יבוא בכלל! חולצה כחולה והיא עולה על כל העדיים! אבל רק למי שבאמת חושב ככה יש הזכות ללבוש את החולצה ולכן לא צריך לחייב את מי שלא רוצה כי הוא בעצם נוגד את מה שהוא לובש ולכן הוא לא צריך ללבוש אותה, אבל זה לא אומר שהוא לא צריך להדריך וזהו!
 
../images/Emo45.gif עומר אני חושב שזאת אחת הפעמים

היחידות שאנחנו באמת מסכימים על משהו
 

kedeman

New member
החולצה לא מייצגת את התנועה

וכך בעצם גם את ערכיה? מכאן- מי שלא מאמין בערכים שהחולצה מייצגת לא חייב ללבוש אותה אבל מצד שני בצורה מסויימת הוא גם לא שייך או לא אמור להיות שייך לתנועה לא?
 
מפה כבר נגזרת שאלה אחרת שי

האם כל מי שלא מאמין בכל ערכי התנועה, אין לו מקום בתנועה?
 

kedeman

New member
זה הגיע לדיון כל כך שונה ממה שתכננת

תכננתי (תמיד חסר לתפוז מקום בשביל האות האחרונה!) אבל עדיין זה דיון מעניין שמעניין אותי לראות מה דעתכם
 

מאיושית

New member
בטח שיש

אני לא חושבת שיש הרבה אנשים שמאמינים בכל ערכי התנועה. אבל חולצה כחולה- זה בסיסי...
 

נ ו ם

New member
בפורום הישן אמרת שלהכריח ללבוש.....

.....חולצה כחולה זה רק גורם לנו לשנוא את זה אבל זה לא ככה בעיני. בקורס מד"צים הכריחו אותנו ביד רמה ללבוש אותה וזה רק גרם לי להיקשר אל החולצות שלי יותר, ולא רק בגלל הערכים אני לא עד"כ בנאדם ערכי... נעם
 

נ ו ם

New member
זה היה מכוון לאיתמר..

גם אצלכם היה היום מזג אויר איום??
אצלנו היתה רוח נורא חזקה ונפלו עצים וזה היה מאד מפחיד, וגם היה קררררר. חג אורים שמח
. נעם.
 

מאיושית

New member
מסכימה עם נעם...

במד"צים לא נתנו לנו להוריד את החולצה כחולה לדקה! (אה...היו ימים...) וזה רק גרם לנו (לפחות לי) להיקשר יותר לחולצה כחולה ולהרגיש גאווה תנועתית! וכן, גם אצלנו היה מזג אויר מזעזע, רוחות נוראיות- נפלו עצים...
 
תראה מדצים זאת מסגרת,

ואתה אדם מסויים, ואם אדם אחר לא ממש אוהב את החולצה הכחולה ואתה מכריח אותו ללבוש אותה זה יוצר אצלו איזשהו אנטיגוניזם כלפי החולצה ובהשלכה כלפי התנועה וחבל, אני אישית לא מכריח את המדריכים ללבוש חולצה כחולה בפעולות, זה שהם לובשים זה מבחירה ולא מכורח.
 

kedeman

New member
אז שאלה בקשר לזה

את המדצים שאתה מנחה אתה "מציע" להם ללבוש חולצה כחולה? ודבר נוסף שעלה במוחי אם אנחנו רוצים שהמדריכים יבואו עם חולצה כחולה לא צריך לתת להם לבוא עם אחת כזאת לפעולות מאז שהם ילדים?
 
אז ככה

אני לא מציע להם ללבוש חולצה כחולה ולא אומר להם, אני דיברתי איתם על החולצה הכחולה והמשמעות שלה אחרי הקורס, והם כולם באים איתה מרצונם האישי. ובקשר להנחייה, אני לא בדיוק מנחה אותם אבל לא משנה. ולדעתי אנחנו לא רוצים שהם יבואו עם חולצה כחולה. לי אישית בתור מש"צ לא מאוד אכפת עם המדריך שלי ילך עם חולצה כחולה בפעולות אני רוצה שהוא יהיה אדם ערכי, והחולצה הכחולה היא רק סממן חיצוני לדעתי ובגלל זה היא לא מאוד חשובה בפעולות, אבל בפעילויות שיא כאשר יש צורך ביצוגיות מסויימת אני כן אדרוש ממנו ללבוש חולצה כחולה כמו שדורשים ממדריך בקייטנה ללבוש חולצת מדריך, כדי שיזהו אותו בתור מדריך.
 

A prinsess

New member
אני לגמרי עם עומריקו בקשר לזה..

סתכלו תאכלס, נגיד ויש מדריך שהוא לא מסכים עם חלק מערגי התנועה ושהוא לא חושב על מוסכמות חברתיות כמו אחרים, אבל לדעתי זה חובה מצידו להגיע לפעולה עם חולצה כחולה נקודה. הוא מייצג משהו ברגע שהוא עם החולצה והעובדה שהואו לובש אותה אומרת משהו. אם הוא לא מוכן לשאת באחריות הזאת הוא לא צריך להיות במעמד של אחד עם סמכות ללבוש חולצה כחולה עד כמה שזה נשמע מגוחך .
 
למעלה