חוזקות וחולשות

רונה ה

New member
חוזקות וחולשות

קראתי ספר שמדבר על חוזקות ובעצם מציע להתמקד בהן כדי להצליח. השאלה שלי היא - מה עם החולשות? האם לא כדאי לחזק אותן? לשפר אותן? כדי להצליח?
 

Vegan Tiger

New member
לדעתי זה תלוי בחיבור לערכים ולמטרה...

כלומר, אני חושב שאם אדם לא מחובר לערכים ולמטרה שלו (אפילו באופן לא מודע) אז גם עם התמקדות בחוזקות יהיה לו עדיין קשה להצליח, לעומת זאת אדם שמחובר לערכים ולמטרה שלו (שוב, אפילו באופן לא מודע) יוכל להפוך עם הזמן חולשות לחוזקות או להגיע להצלחה למרות החולשות שלו. סופ"ש נעים! אורי
 

bridges

New member
כן ולא

נתחיל ב"לא": תחשבי על זה כך, אם נגיד חוזקה היא מספר חיובי וחולשה היא מספר שלילי, אז כאשר אנחנו מתמקדים בחוזקות ומחזקים אותם, זה כאילו אנחנו מכפילים אותם וכך יוצרים מספר חיובי הרבה יותר גדול. לעומת זאת אם מחזקים חולשות אז אנחנו רק יוצרים מספר שלילי הרבה יותר גבוה. לנסות "לשפר" חולשה זה כמו לדפוק את הראש בקיר, אנחנו מנסים ומנסים והקיר ממשיך להיות שם. היחיד שנפגע הוא אנחנו. בקיצור הדרך הנכונה לפעול היא לחזק את החוזקות. ועכשיו ה"כן": חשוב שנדע ונכיר את החולשות שלנו על מנת שנוכל לעקוף אותם ונמנע מלהיכנס מאותם מקומות שבהם אנחנו חלשים. זה, ד"א נכון גם לגבי ארגון או עסק כמו לגבי אדם. רונן
 

ZIVAGAT

New member
מסכימה מאוד, לדעת במה אני ממש טוב!!

עם השנים אנו לומדים להכיר את עצמנו על חוזקותינו ועל חולשותינו. אין להזניח את החולשות-עצם ההודאה בפני עצמנו ש"בזה" אני לא מצטיין- יביא אותנו לבקש עזרה מאחרים, בתחום בו אנו חלשים, ובכך כבר נלמד איך לשפר ...עם זאת במה שאנחנו חזקים וטובים תמיד יכול להיות ה"טורבו "שלנו להצלחה, לפריצת הדרך.
ללא פחד, בבטחון עצמי-נעיז שם לעשות דברים בדרך שלנו, ולעצב לנו מעמד יחודי ומיוחד.
 

יודה ב

New member
חוזקות וחולשות

אני מניח שלא תרצי לחזק את חולשותיך, נכון
ראשית כשאנחנו מתייחסים לשלילי אנחנו עדיין ממוקדים בשלילי ולכן אנחנו למעשה מחזקים אותו. לדוגמה אם אין לי ביטחון, אם אתמקד בדברים שגורמים לי לחוסר ביטחון במטרה להחליש אותם, אני בעצם נמצא בהוויה של חוסר הביטחון. לעומת זאת אם אני אעבוד על החוזקות שלי ששם אני מרגיש בטוח, חוסר הביטחון יעלם מאליו.
 

רונה ה

New member
תודה לכל המשיבים ושאלה...

נניח שאני לא אסרטיבית, אלא פסיבית, וזו חולשה שלי. והייתי רוצה לחזק את האסרטיביות (שאני חלשה בה מאוד). האם כדאי לעקוף את זה (ואיך?) או לחזק את זה?
 

יודה ב

New member
אסרטיביות

אם את רוצה, ניתן לעבוד על חיזוק האסרטיביות שלך.
 

bridges

New member
מהי אסרטיביות?

אני רואה שביומיים האחרונים עולה השאלה של אסרטיביות או איך מחזקים אסרטיביות. האם אסרטיביות היא הפוכה לפסיביות? או אולי היא הפוכה לאגרסיביות? או אולי היא לא קשורה לא לזה ולא לזה? מה הופך אדם לאסרטיבי? האם זה קשור למידת הפסיביות או האקטיביות שלו (או שלה כמובן)? איך אדם אסרטיבי מרגיש? ולסיום, איך את יודעת שאת לא אסרטיבית? איך אסרטיביות/חוסר אסרטיביות באים לידי ביטוי? רונן
 

רונה ה

New member
הכוונה שלי הייתה...

עקרונית. האסרטיביות היא רק דוגמא. כלומר: באופן עקרוני מה דעתכם כמאמנים - כדי להצליח יש להתמקד רק בחיזוק חוזקות או שאולי בשיפור חולשות? :) ותודה על העזרה
 

bridges

New member
נכון...

אני חושב שהדוגמה של אסרטיביות ממחישה את העניין: מהן חולשות? מהם חוזקות? אולי אדם אחר ייראה חוזקות במה שלך נראה כחולשות? כמו בכל דבר שקשור להתנהגות האנושית, הכל תלוי בתפיסה שלנו (או במילים אחרות באמונות שלנו). כשאנחנו מתחילים להיכנס לפרטים של ה"חולשות" וה"חוזקות" אנחנו מגלים דברים מאוד מעניינים. דרך אחרת לומר זאת היא שניתן לקחת חולשה, להפוך אותה בתפיסה לחוזקה ואז לחזק אותה לכיוון החיובי. בהצלחה, רונן
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
הגישה שלי היא

שיש לחזק את המקומות החלשים שלנו, על ידי שימוש בחוזקות שלנו. למשל - אם את מרגישה לא אסטיבית, אבל יש לך חוש הומור חזק - כיצד ניתן להשתמש בחוש ההומור כדי למצוא דרך להיות אסטיבית? אני גם פחות מאמינה בדיונים תיאורטיים - ומזמינה אותך להעלות את הנושאים כפי שהם מטרידים אותך - מה מפריע לך להגיע למה שאת רוצה? מה יאפשר לך להגיע לשם?
 
אפשר לנסות את הדרך הקלה

שהיא להתמקד רק בחוזקות. אולי אפשר להצליח כך. ואם זה לא עובד - כנראה שנצטרך לשפר כמה חולשות. ספר שמתאר יפה את כוון החשיבה הזה, של לשפר חוזקות - "עקרון 80/20" של ריצ'רד קוק. ספר שמדבר על חיזוק חולשות - "כוחה של נחישות" של קרול דואק. שני ספרים מומלצים בחום.
 

רונה ה

New member
תודה סאלי, אשמח לקרוא את הספר של קוק

נראה לי שיכול לסייע ולקדם אותי
 
למעלה