חברים יקרים

חברים יקרים

לצערי חברים , אני מתחיל למצוא כאן בפורום בעיה . אומנם לא ממש רצינית (לפחות לא לעת עתה) , אך היא הולכת לצערי ומקבלת תאוצה שלילית . מובן וברור ואני מקווה שלכולנו , כי הפורום הנ"ל מהווה מקום מפגש והחלפת דעה בין מאמנים , מדריכים וגם תלמידים ותיקים כחדשים. עלינו לזכור את ההבדלים והדקויות וכמובן את השוני שבכל אחת מהשיטות . האחד ישים דגש על הכוח והתוקפנות השני על הרוך והעדינות . למעשה כך יתאים כל תלמיד את האסכולה המתאימה לו באופן אישי וישיר . לא לכולם יתאימו שיטות בעלות אופי " קשוח " כדוגמת הטאיבוקס או דומיהן כמו שלאחרים לא יתאים לבצע תנועות איטיות רכות ועדינות . האחד יעדיף את יכולת הספיגה כאשר האחר יעדיף ללמוד להתחמק ולא לספוג . אני אומר זאת כי עלינו לזכור כאשר אנו מפנים תגובה כזאת או אחרת או כאשר אנו מגיבים לגבי הודעה של מי מהכותבים . יתרה מכך , אנו ( אולי לפחות המאמנים והמדריכים ובמיוחד הותיקים) ראוי שנזכור כי שאלה המופנית מתלמיד צעיר וחדש (ולאו דווקא בגילו) יכול שנובעת מהרצון לבצע תנועות או פעולות טרם זמנן ("ראיתי במועדון ואני רוצה לעשות") . לפיכך מעבר להחלפת הדיעות ומתן הרעיונות ראוי כי כל תלמיד יגש אל מאמנו יקבל תדרוך ואולי במידת הצורך אף דחיה מצד המאמן תוך מתן הסבר כי עליו להמתין . ולבסוף הערה אחרונה . זכרו כולנו מאמנים מי יותר מי פחות . לא כולם מכירים את כל המאמנים עליהם מדובר לעיתים תגובה השלופה מהמותן פוגעת במאמן כזה או אחר ואולי אפילו שלא בצדק . תגובה כמו : " תחליפו מאמן מיד הוא לא ראוי " האם היא מקובלת ? האם אנו ממש מכירים את התלמיד או את יכולותיו ? האם אנו מכירים את המאמן ואת דרכי פעולתו ? האם אנו מכירים את מטרותיו ? האם לא יתכן כי נמצא את מטרותיו ראויות יותר במידה ונכירו טוב יותר או את שיטתו ודרך עבודתו ? למרות שאינני דתי במיוחד ישנה אימרה ראויה אצלנו בדת האומרת : " היזהרו בדיברכם תלמידי חכמים " , אל תקטלו מאמנים אחרים יעצו מתוך כבוד והערכה לאחרים ורק אם אתם ממש בטוחים שאתם מסוגלים לכך בהתייחס לשיטה הנלמדת ע"י השואל . ממני
 

mapopo

New member
חולה עליך ../images/Emo24.gif

אני מסכים עם כל מילה ומילה, תבררו מילים, למען הסדר הטוב כאן בפורום!!. שלכם, MAPOPO
 
אדון טובריש נכבד

אתה רגיש יתר על המידה. לא ראיתי ולוא מקרה אחד של הודעות כפי שהצדגת אותן. כולם מסכימים שבמידת האפשר יש לפנות למאמן וללבן סוגיות עימו, אך מי אתה שתגיד לאדם - התחלת שיטה (או דוג´ו) ולכן סיים אותו על אפך ועל חמתך? ברור שמתחיל לא רואה את כל התמונה (למעט כמה ילדי פלא) אבל כמעט מהשיעור הראשון אפשר לדעת אם היה "קליק", אם התחברת לשיטה ו(חשוב יותר) למורה, ולהגיד לתמיד שטוען ששיעורים עם מורה מסוים הם סבל בשבילו ואין לו שפה משותפת עם המורה "תמשיך להתאמן אתה לא מבין ויודע, תוך שנה תחזור אלי אם עדיין יש בעיה" זו התנשאות שמעידה על זלזול ביכולתו של אדם להעריך בני אדם אחרים. ייתכן שזה המצב, אבל כפי שכתבת בעצמך - אין לך, בהתבסס על הודעות בפורום בלבד, את הכלים להחליט אם זה אכן המצב. אף אחד לא אמר לאדם שביקש עצה - "תעזוב את המורה, השיטה X שיטה גרועה שלא שווה כלום, בוא תלמד אצלי אני מורה מדהים". אנשים אמרו (ושוב, זה חוזר בתדירות מספיק גבוהה שראוי ששאלה זו תהיה ב FAQ) "תשאל את עצמך האם המורה באמת מתאים לך. נסה לדבר איתו כדי לללבן זאת לעצמך ולהסביר לו שקיימת בעיה, ורק שתדע - קיימים גם מקומות אחרים". אתה יצאת מגדרך כדי להתנפל על כל ההודעות מסג זה, ולתקוף את השואל איך הוא מעז, אחרי ימים ספורים במקצוע, לתהות על טיבו של מורהו. להרבה אנשים בייחוד מתחילים, אמנות לחימה אינה חתונה קטולית, ואין שום סיבה שתהיה כזו במדינה חפשית.
 
דלית ? טובריש

טוב דבר ראשון הנה דבר שאני לא יודע מה זה טובריש ? שנית מה לעשות ידידי ההודעות כאן לעיתים מוגזמות ונוטות שלא לחסד עם המאמנים שאולי לא מופיעים כאן בפורום ואינם יכולים להגיב . מעוניין בדוגמאות הנה מעט מהן : 1. " מה עשית שם בכלל ואיזה חומר העבירו לך במחנה האימונים שאת כל כך מתפארת " ? 2. לידיעתך מחנות אימונים אם לא ידוע זה שיטה טובה למורה להרויח כסף בצורה קלה ובלי מאמץ " 3. לי אישית יש הרגשה שמתאים לך ... איך ניתן לקבוע מבלי להכיר את הכותב , את אופיו את דרכי התנהגותו וכמובן את מטרתו ? 4. מעבר לכך ידידי לא אחת ההערות הן " זה ממש לא טוב הנה כתובת וטלפון אצלי במכון .... " ואולי הכי חשוב , המקום נועד ע"פ עניות דעתי להעלאת רעיונות , למידה מאחרים ואולי לדון בנושאים אך כל זאת בצורה תרבותית . לצערי " דלית " אינך קורה את כל התגובות ואולי לא את כל הקישורים אך אם היית מתבונן בצורת ההתבטאות של תלמיד כזה או אחר כלפי המאמן שאיתו הוא לומד הצורה מאוד לא מתורבתת , ובודאי לא מנומסת . לכנות כאן את המאמן אצלו אתה מתאמן ולאמר כי כל מטרתו עשיית רווחים " הוא שולח אותי לקנות ציוד במקום בו יש לו אחוזים " ( !!!!) זו צורת התבטאות ראויה , זה המקום ? אני מסכים מאוד כי תלמיד רשאי ואולי אפילו חייב למצוא את מקומו באסכולה או עם המאמן אליו הוא מעוניין להצטרף . מאוד יתכן כי מבחינה מקצועית ואישית אין כימיה בין מאמן לתלמיד ויתכן אף כי מהשיעור הראשון , אך כאן המקום לאמר כי אם אינך מוצא את עצמך במקום ראוי שתחפש מועדון ומאמן אחר , אך עשה זאת בצורה נאותה ומנומסת. ישנם כנראה תלמידים אחרים אשר עדיין מעוניינים ומגיעים להתאמן שם . דלית כאשר תלמיד או מאמן מפרסם כאן מאמר או שאלה (כמו גם התגובות שאת חלקן נתתי כאן בראשית הדף) אין אנו יודעים לרוב במי מהמאמנים המדובר ובודאי לא הכותב . עלינו לברור את התגובות יתכן כי עוד מדובר במאמן שלך מבלי שתדע מה גוררת אחריה חומרת התגובה שלנו(צחוק הגורל יהיה באם נגיב עוד על עצמנו בחומרה והרי אנו בטוחים שאין אפילו שמץ של אמת ביחס אלינו לא ?). במקרה נתקלתי כאן בתגובה של אחד הנוכחים מבלי להזכיר את שמו ( מבירור שערכתי מסתבר שהנ"ל ותיק ומיומן בעל ניסיון רב שנים) אשר העביר ביקורת לא נאותה על מאמנוואף מבלי משים לב פרסם את שמו . יד הגורל הפגישה אותי עם מאמנו ( מה לעשות במקרה הבחור לומד אצלי כבר 15 שנה) הביקורת היתה גם אם מוצדקת ואינני אומר שכך היא לא הוגנת במיוחד באם אתה ממשיך להופיע ולהתאמן תחת שרביטו . כל שכיוונתי דלית , זה שיהיה נחמד אם כולנו נברור את התגובות , נגיב בנימוס ומתוך כוונה ללמד או להבין ולא בצורה שלילית . מקווה שההדורים יושרו והובנו . נ.ב: מחכה לדעת מה זה טובריש ( חחחח ) ממני
 
אתיקה של הענף

חבריי, התגוננותרחוב צודק ונוגע בעיקר. יש בהחלט להוריד ווליום לקולות הלא ראויים, שתיקת הכבשים לא מתאים לבית ספרינו. בהחלט לא מכובד ולא מתורבת כשקובעים, השד יודע על סמך מה, כי מי מהמורים לא עושה עבודתו, "רק עושה קופה" ו"בכלל מי הוא?". מי זה, האח הגדול? תתקשרו אליו והוא כבר יסביר לכם מה נכון ומה לא. בהחלט לא מתאים לפורום מהסוג הזה. (ואם זה הקש האחרון שאותו אדם מנסה להאחז בו, כדי לנסות ולהרוויח אולי עוד חניך ממורה אחר, מצבו באמת עצוב ופטאטי). אז אנא, היו רגועים וסובלניים כל אחד לחברו ללא הבדלי שיטה. לכל אחד מקום במרחב העצום של אמנויות הלחימה. אמרנו כבר "כי הכל מתחיל ומסתיים בדרך ארץ", האמת שגיצ´ין פונאקושי אמר זאת.
 
"דרך ארץ קדמה לתורה", אמרו חז"ל;

אז אני אסתכן בפרשנות טאואיסטית משהו: למה ניתנה תורה למשה, ולא לאברהם אבינו? כי לאברהם היתה "דרך ארץ", כלומר הוא ידע איך להתנהג בחייו, ולכן לא היה לו צורך בתרי"ג מצוות כתובות שינחו אותו בכל רגע ביום. כשיצאו בני-ישראל ממצרים, לא היתה להם "דרך-ארץ" - ולכן לא היתה ברירה אלא להגדיר (מלשון גדר!) להם מותר ואסור. מה הקשר? הישראלי המצוי לא מכיר את עולם אמנויות הלחימה. בשביל ישראלי בן 12, "מורה" הוא אדם העובד בבית-הספר (היסודי, או התיכון - לא בי"ס לאמנויות לחימה!); "מאמן" הוא אדם העובד במתנ"ס ומעביר "חוגי ספורט"; "מדריך" הוא עובד במועדון נוער, או בצופים, או משהו כזה. בכאב רב אני טוען, שנער ישראלי מצוי מקבל מן הסביבה את הרושם ש"מורה" הוא אדם שלא הצליח לקבל ציון פסיכומטרי מספיק גבוה בשביל להיכנס לפקולטה מבוקשת באוניברסיטה - אז הוא/היא הלך/כה ללמוד חינוך; או שכן הצליח/ה לסיים לימודים בפקולט מבוקשת, אבל לא הצליח/ה למצוא עבודה בתחום - אז הוא/היא מורה. בקיצור, הישראלי המצוי לא יודע איך לחשוב, לדבר, להתנהג כשהוא מגיע לעולם אמנויות הלחימה - אז הוא שואל. ומכיוון שהוא לא יודע איך לשאול את המורה שלו (כי המורה בבית-הספר לא עונה, רק נותן ציונים
) - הוא שואל במקומות אחרים, כמו הפורום הזה. אלו מאיתנו שקצת יותר מנוסים בתחום, יכולים רק לנסות לכוון את צעדיו. כמעט בכל תשובה שלי תמצא את השורה "שאל את המורה שלך". גם בתשובה שעליה ביקרת אותי בהרחבה, אולי גם בצדק; הייתי צריך להסביר שאולי זו הדרך להתחיל, לפי שיטת המורה ההוא. הייתי צריך גם להמליץ לתלמיד ההוא להסתכל על התלמידים הותיקים בכיתתו, ולראות אם הרמה שלהם נראית לו רמה שהוא רוצה לשאוף אליה. אבל לא נראה לי נכון למנוע מתלמיד להסתכל לכיוונים אחרים. גם כשתלמידים שלי שואלים, אני אומר להם ללכת לבדוק בעצמם. שיטות שונות מתאימות לאנשים שונים, מורים שונים מתאימים לתלמידים שונים, אבל לא תמיד מגיע תלמיד מתחיל לשיטה ולמורה המתאימים לו. תלמיד שמחפש "אקשן" וזיעה, יכול להתאמן אצלי בטאי-צ´י ולסבול, להשתעמם - או לעבור ללמוד משהו יותר דינמי, כמו קראטה, או אייקידו, או... לא יודע. משהו שיתאים לו. וכך גם להיפך: תלמיד שמחפש שקט, התבוננות פנימית ופעילות גופנית מתונה, יחסית, יכול לסבול בשיעורי אגרוף תאילנדי (רק כדוגמא) - או לחפש משהו שיותר מתאים לו. האם עדיף לאותו תלמיד להישאר בשיטה, או אצל מורה, שאינם מתאימים לו? במקום בו הוא סובל? מה יצא לו מזה? נכון שבהרבה שיטות הכאב הוא חלק מדרך-הלימוד - אבל יש גם הרבה שיטות שלא מלמדות כך. אני לא רואה סיבה לא לציין זאת בפני תלמיד הטוען שהוא סובל מהכאבים בשיעור. ודבר נוסף: לא נעים להגיד זאת, אבל יש גם מורים גרועים. יש מורים שהיחס שלהם לתלמידים הוא מתחת לכל ביקורת, יש מורים שהידע המקצועי שלהם אינו מספיק, יש מורים שהידע שלהם ב"רקע" למקצוע (עזרה ראשונה, כושר גופני, תזונה, רפואת-ספורט בסיסית, פסיכולוגית-ספורט בסיסית, מתודיקה של הדרכה נכונה, ועוד) הוא חלקי במקרה הטוב או אפילו לא קיים, ויש מורים שבאמת מלמדים רק בשביל כסף. אני מאוד מקוה שאין אף מורה שכל ה"תכונות הנעלות" הנ"ל נמצאות אצלו במקביל. אז נכון שאנחנו צריכים להיזהר מלשון הרע ומהוצאת דיבה - אבל חובה עלינו להזהיר את הציבור מפני הימצאותם של מורים מזיקים בתחום שלנו. וצריך לעשות זאת בלי לעבור על איסורי לשון הרע, ובלי להוציא דיבה, ובלי לומר שמות - אבל אם אתה יודע על מורה מסוים שהוא פוגע בתלמידיו, האם מותר לך לשלוח אליו תלמידים? רק בשם ה"לויאליות למקצוע"? אם "לויאליות למקצוע" באה על חשבון התלמיד, היא לא נראית לי בשום-אופן. אומר דברים ברורים - כאדם שאמנויות הלחימה חשובות לו, יש לי אינטרס להוציא מורים מזיקים מהשוק. נקודה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, לדעתי, היא לגרום לאותם מורים להשתפר! ואחת הדרכים לעשות זאת, היא להסביר, מעל דפי פורום זה ואחרים, איך לזהות מורה טוב, ולהבדיל - מורה גרוע. זו דעתי האישית. היא אינה מחייבת אף-אחד מלבדי, וזכותי של כל אחד לבקר אותי; אולי גם תשכנעו אותי שאני טועה. אבל כל עוד איני פוגע בשמו הטוב של אדם כלשהו, או מוציא דיבתו רעה, או חוטא ומחטיא בלשון הרע - אמשיך לייעץ לתלמידים לחפש את המורה והשיטה המתאימים להם, אישית. המשיכו להצביע על טעויותי - אחרת לא אלמד! תודה, דוד
 

amir_aikido

New member
גם אני חושב כך

הפורום לא צריך להיות אמצעי למשוך תלמידים לבית ספר זה או אחר, למרות שכולנו חוטאים בכך לפעמים, וחלקנו חוזר על החטא הזה כמה פעמים בדף ממוצע
. ובהחלט אסור לתת ביקורת חד משמעית על מישהו כשאנו שומעים רק חצי סיפור, כי אנו מקבלים רק את הצד של התלמיד. ואם נקח את הדוגמא האחרונה התלמיד הוא "רק ילד", אז : "מה הוא מבין". ואפשר לכאורה להחליט שחברי הפורום לא מתערבים בנושאים שאמורים להיות בין המורה לתלמידו. רק שלכל מטבע יש לחות שני צדדים ולכל יהודי כשר לפחות 3 דעות ולכן ... מצד שני (וזו רק שפת המטבע). כולנו יודעים שבאמנויות הלחימה יש לא מעט מורים שרלטנים, המוציאים שם רע לענף. ובהקשר זה, בדיוק שמעתי חבר מהדוג´ו מספר שבעבודתו שמע חברים לעבודה מדברים על גלגולים וכו´, ניחש שהמדובר באמנות לחימה ושאל אותם במה? כשהם ענו לו נינג´טסו הוא כמעט ונחנק (ואחר כך חיפש תירוצים למה
). הנינג´טסו באמת סבל מעודף של מורים שנתנו תעודות תמורת כסף בלי קשר לידע וזה פגע בתדמיתו. לכולנו יש אינטרס לשמור על התדמית של אמנויות הלחימה, ואפשר לראות זאת ביחס המזלזל הבולט ל"מסלול לשחורה תוך שנתיים" וכו´... חלק גדול מהנושאים הללו כן קשורים לנושאים שבין מורה ותלמיד. ומהצד השלישי, פשוט חבל לי על אנשים שסובלים במקום שלא מתאים להם או מאי הבנה של האתיקה של אמנויות לחימה. כפי שדויד כבר כתב, האתיקה במועדון מאוד שונה מהאתיקה המוכרתת לרוב הישראלים כהתנהגות נפוצה. למורה שלך מותר לצעוק עליך ואפילו להרביץ לך וזה אסור בכל מקום אחר ולכל מורה אחר, אבל זה מותר לו רק אם כשהוא עושה זאת מתוך חובתו אליך ללמד אותך ולא כדי להנות מכך. הפתרון שאני רואה לעיני רוחי הוא הבא, ואני מקווה שלפחות חלק מחברי הפורום יעקבבו אחריו, למרות שחשוב לזכור שחלק מהיופי בפורום הוא הזכות הטבעית של כל אחד לכתוב כרצונו: מי שחושב שצריך להמליץ לתלמיד לבדוק עוד מקומות, שימתין מעט, שישאל יותר שאלות כדי להשתכנע. ורק אז שימליץ לאותו תלמיד. במקרים כאלו אולי באמת עדיף שלא להמליץ על ביה"ס / הסגנון שאליו שייך הממליץ, לפחות לא כל זמן שאותו כותב לו מנסים לעזור לא מבקש המלצות על מקומות אחרים באופן מפורש. אני באמת חושב שגישה כזו שמנסה פחות לדחוף את השיטה האישית של כ"א מאיתנו יכולה לעזור יותר לתלמידים. זו דעתי, ואני שומר על הזכות לשנות אותה בכל רגע נתון וכן להחליט האם וכיצד לשימה לכל מקרה באופן פרטי. אמיר
 
תגובה במייל?

לא הגיעה... אני במילואים ל-3 ימים, אם תשלח בתקופה זו אנא סלח לי אם אאחר להגיב.
 
כל הכבוד

דוד ידידי, אמת ויציב . בהחלט יש צורך מצד מורים ואנשי אמנויות לחימה וותיקים לתת שרות של הסברה והכוונה. הדגש שלי כי בפורום מאין זה, אין מקום "תגיד לי מי המורה שלך,בו אלי למכון (כתובת וטלפון) ואני כבר אראה לך מה נכון ומה לא,כי אתה נמצא בידיים גרועות". כן להסברה, להכוונה, לתאור האפשרויות והשיטות השונות.
 
לא מסכים!

אברהם אבינו (ושאר האבות) קיימו את תרי"ג המצוות על פי נבואה... אריאל...בתפקיד רב הפורום...
 
דוקא לפי דעתך, אני צודק! + טאואיסט

הרי אם אברהם אבינו (ושאר האבות) קיימו את תרי"ג המצוות לפני מתן תורה, הרי שהם ידעו איך להתנהג בחייהם בלי שיגידו להם! כלומר, חיו "לפי הטבע" (בפרשנות טאואיסטית, וראה ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב), ו/או לפי "דרך ארץ" (בפרשנות יהודיסטית-דוידיסטית פרטיסטית
)... וחוץ מזה הרי הכל רק לפי הבנתי הפשוטה והדלה, לא הפכתי למפרש-מקרא...
 
טובריש - חבר (זה אתה התחלת)

ברוסית קומוניסטית זה חבר (לא חבר חבר, יותר כמו בקיבוץ).
 

WhiteBear

New member
הצעה למנהל הפורום - דף קישורים...

רעיון טוב יכול להיות, אם מנהל הפורום יאפשר לכל מדריך שמניח רגלו בפורום להכניס פרטים על המקום שבו הוא מלמד (משהו כמו קישור הדף ל"יום אימון הפורום- 07.09.01"). וכך, כל מי שמעריך את התגובות של מדריך מסויים יוכל ישר ללכת לאותו הקישור ולראות (לפי שם המדריך) את הפרטים של איפה המכון שלו נמצא (ואולי גם קישורים לידע על השיטה עצמה). כך גם יחסך מכל מדריך פה להכניס את הפרטים של המכון שלו מחדש כל פעם שאיזשהו תלמיד מביא עניין. למדריכים פה יהיה אינטרס להכניס את הפרטים. ולמנהל הפורום יש אינטרס בכך שהוא מקדם בנייה של מאגר מידע שימושי שמשרת את באי הפורום (בהנחה שזה מה שהמנהל רוצה...) בכל מקרה, רק רעיון... מהדוב הלבן.
 
דעתי על כל התגובות שלכם ביחד!!!

אתם כולכם רק רוצים כסף ולא יודעים ללמד... אני ורק אני מלמד הכי טוב בעולם ובכלל לא בשביל הכסף... תאמינו לי - לי זה עולה יותר... אני הכי טוב... בסוף ההודעה יש קישור לבית-הספר שלי... תעזבו את כל המורים האחרים ובואו אלי...
... סתם, סתם, סתם, סתם, סתם, סתם, סתם, סתאאאאאם!!!!!!!
האמת היא שאני בהחלט מסכים עם דבריו של חיים (התגוננותרחוב) ושמח מאוד שהוא העלה אותם... שלכם באהבה, בן
 
למעלה