התגוננותרחוב
New member
חברים יקרים
לצערי חברים , אני מתחיל למצוא כאן בפורום בעיה . אומנם לא ממש רצינית (לפחות לא לעת עתה) , אך היא הולכת לצערי ומקבלת תאוצה שלילית . מובן וברור ואני מקווה שלכולנו , כי הפורום הנ"ל מהווה מקום מפגש והחלפת דעה בין מאמנים , מדריכים וגם תלמידים ותיקים כחדשים. עלינו לזכור את ההבדלים והדקויות וכמובן את השוני שבכל אחת מהשיטות . האחד ישים דגש על הכוח והתוקפנות השני על הרוך והעדינות . למעשה כך יתאים כל תלמיד את האסכולה המתאימה לו באופן אישי וישיר . לא לכולם יתאימו שיטות בעלות אופי " קשוח " כדוגמת הטאיבוקס או דומיהן כמו שלאחרים לא יתאים לבצע תנועות איטיות רכות ועדינות . האחד יעדיף את יכולת הספיגה כאשר האחר יעדיף ללמוד להתחמק ולא לספוג . אני אומר זאת כי עלינו לזכור כאשר אנו מפנים תגובה כזאת או אחרת או כאשר אנו מגיבים לגבי הודעה של מי מהכותבים . יתרה מכך , אנו ( אולי לפחות המאמנים והמדריכים ובמיוחד הותיקים) ראוי שנזכור כי שאלה המופנית מתלמיד צעיר וחדש (ולאו דווקא בגילו) יכול שנובעת מהרצון לבצע תנועות או פעולות טרם זמנן ("ראיתי במועדון ואני רוצה לעשות") . לפיכך מעבר להחלפת הדיעות ומתן הרעיונות ראוי כי כל תלמיד יגש אל מאמנו יקבל תדרוך ואולי במידת הצורך אף דחיה מצד המאמן תוך מתן הסבר כי עליו להמתין . ולבסוף הערה אחרונה . זכרו כולנו מאמנים מי יותר מי פחות . לא כולם מכירים את כל המאמנים עליהם מדובר לעיתים תגובה השלופה מהמותן פוגעת במאמן כזה או אחר ואולי אפילו שלא בצדק . תגובה כמו : " תחליפו מאמן מיד הוא לא ראוי " האם היא מקובלת ? האם אנו ממש מכירים את התלמיד או את יכולותיו ? האם אנו מכירים את המאמן ואת דרכי פעולתו ? האם אנו מכירים את מטרותיו ? האם לא יתכן כי נמצא את מטרותיו ראויות יותר במידה ונכירו טוב יותר או את שיטתו ודרך עבודתו ? למרות שאינני דתי במיוחד ישנה אימרה ראויה אצלנו בדת האומרת : " היזהרו בדיברכם תלמידי חכמים " , אל תקטלו מאמנים אחרים יעצו מתוך כבוד והערכה לאחרים ורק אם אתם ממש בטוחים שאתם מסוגלים לכך בהתייחס לשיטה הנלמדת ע"י השואל . ממני
לצערי חברים , אני מתחיל למצוא כאן בפורום בעיה . אומנם לא ממש רצינית (לפחות לא לעת עתה) , אך היא הולכת לצערי ומקבלת תאוצה שלילית . מובן וברור ואני מקווה שלכולנו , כי הפורום הנ"ל מהווה מקום מפגש והחלפת דעה בין מאמנים , מדריכים וגם תלמידים ותיקים כחדשים. עלינו לזכור את ההבדלים והדקויות וכמובן את השוני שבכל אחת מהשיטות . האחד ישים דגש על הכוח והתוקפנות השני על הרוך והעדינות . למעשה כך יתאים כל תלמיד את האסכולה המתאימה לו באופן אישי וישיר . לא לכולם יתאימו שיטות בעלות אופי " קשוח " כדוגמת הטאיבוקס או דומיהן כמו שלאחרים לא יתאים לבצע תנועות איטיות רכות ועדינות . האחד יעדיף את יכולת הספיגה כאשר האחר יעדיף ללמוד להתחמק ולא לספוג . אני אומר זאת כי עלינו לזכור כאשר אנו מפנים תגובה כזאת או אחרת או כאשר אנו מגיבים לגבי הודעה של מי מהכותבים . יתרה מכך , אנו ( אולי לפחות המאמנים והמדריכים ובמיוחד הותיקים) ראוי שנזכור כי שאלה המופנית מתלמיד צעיר וחדש (ולאו דווקא בגילו) יכול שנובעת מהרצון לבצע תנועות או פעולות טרם זמנן ("ראיתי במועדון ואני רוצה לעשות") . לפיכך מעבר להחלפת הדיעות ומתן הרעיונות ראוי כי כל תלמיד יגש אל מאמנו יקבל תדרוך ואולי במידת הצורך אף דחיה מצד המאמן תוך מתן הסבר כי עליו להמתין . ולבסוף הערה אחרונה . זכרו כולנו מאמנים מי יותר מי פחות . לא כולם מכירים את כל המאמנים עליהם מדובר לעיתים תגובה השלופה מהמותן פוגעת במאמן כזה או אחר ואולי אפילו שלא בצדק . תגובה כמו : " תחליפו מאמן מיד הוא לא ראוי " האם היא מקובלת ? האם אנו ממש מכירים את התלמיד או את יכולותיו ? האם אנו מכירים את המאמן ואת דרכי פעולתו ? האם אנו מכירים את מטרותיו ? האם לא יתכן כי נמצא את מטרותיו ראויות יותר במידה ונכירו טוב יותר או את שיטתו ודרך עבודתו ? למרות שאינני דתי במיוחד ישנה אימרה ראויה אצלנו בדת האומרת : " היזהרו בדיברכם תלמידי חכמים " , אל תקטלו מאמנים אחרים יעצו מתוך כבוד והערכה לאחרים ורק אם אתם ממש בטוחים שאתם מסוגלים לכך בהתייחס לשיטה הנלמדת ע"י השואל . ממני