זריקת אביטרקסט

irishka23

New member
זריקת אביטרקסט

שלום,
אמא שלי חולה בראומטואיד ארטריטיס.
היא בת 80. לפני 6 שנים עברה ניתוח קרצינומה בשד. היא קיבלה סידרת הקרנות.
הטיפול שהיא מקבלת עבור ראומטואיד ארטריטיס:
5 מ"ל פרדניזון , פעם ביום,
זריקת אביטרקסט (12.5 מ"ל) פעם בשבוע,
כדור 1 של חומצה פולית פעם בשבוע, יומיים לאחר הזריקה.

לפעמים, כיום או יומיים לאחר הזריקה, ארעו הסימפטומים הבאים (פעמיים הם גרמו לאישפוז):
- לחץ דם גבוה (220/95),
- חום גבוה מלווה בצמרמורת,
- כאב בבטן הימנית העליונה בצרוף כאב מקביל באותו גובה בגב,
- תוצאות בדיקת הדם: ALKP = 184, GGT = 221, ESR 1 hour = 56, C.R.P = 1.3 .

לפני חודשיים, אחרי הזריקה, נאלצנו לאשפז אותה, כשהדיאגנוזה היתה דלקת בכיס המרה, ומאז אישפוז זה נותרה אימי עם צינור ניקוז וממתינה לניתוח.
שאלותי הן:
- האם ייתכן שההרעה לאחר הזריקה היא תוצאה ישירה של הזריקה ?
- האם יכול להנתן טיפול אחר שימנע את התופעות הדרסטיות שתארתי ?
תודה מראש
 
אביטרקסט

התופעה שאת מתארת קצת חריגה אך אם היא אכן חוזרת על עצמה ואף מחייבת אשפוז, נראה כי רצוי להפסיק את הטיפול. יש בהחלט אופציות נוספות ורצוי להתיעץ עם הראומטולוג המטפל
 
למעלה