זריקת אביטרקסט
שלום,
אמא שלי חולה בראומטואיד ארטריטיס.
היא בת 80. לפני 6 שנים עברה ניתוח קרצינומה בשד. היא קיבלה סידרת הקרנות.
הטיפול שהיא מקבלת עבור ראומטואיד ארטריטיס:
5 מ"ל פרדניזון , פעם ביום,
זריקת אביטרקסט (12.5 מ"ל) פעם בשבוע,
כדור 1 של חומצה פולית פעם בשבוע, יומיים לאחר הזריקה.
לפעמים, כיום או יומיים לאחר הזריקה, ארעו הסימפטומים הבאים (פעמיים הם גרמו לאישפוז):
- לחץ דם גבוה (220/95),
- חום גבוה מלווה בצמרמורת,
- כאב בבטן הימנית העליונה בצרוף כאב מקביל באותו גובה בגב,
- תוצאות בדיקת הדם: ALKP = 184, GGT = 221, ESR 1 hour = 56, C.R.P = 1.3 .
לפני חודשיים, אחרי הזריקה, נאלצנו לאשפז אותה, כשהדיאגנוזה היתה דלקת בכיס המרה, ומאז אישפוז זה נותרה אימי עם צינור ניקוז וממתינה לניתוח.
שאלותי הן:
- האם ייתכן שההרעה לאחר הזריקה היא תוצאה ישירה של הזריקה ?
- האם יכול להנתן טיפול אחר שימנע את התופעות הדרסטיות שתארתי ?
תודה מראש
שלום,
אמא שלי חולה בראומטואיד ארטריטיס.
היא בת 80. לפני 6 שנים עברה ניתוח קרצינומה בשד. היא קיבלה סידרת הקרנות.
הטיפול שהיא מקבלת עבור ראומטואיד ארטריטיס:
5 מ"ל פרדניזון , פעם ביום,
זריקת אביטרקסט (12.5 מ"ל) פעם בשבוע,
כדור 1 של חומצה פולית פעם בשבוע, יומיים לאחר הזריקה.
לפעמים, כיום או יומיים לאחר הזריקה, ארעו הסימפטומים הבאים (פעמיים הם גרמו לאישפוז):
- לחץ דם גבוה (220/95),
- חום גבוה מלווה בצמרמורת,
- כאב בבטן הימנית העליונה בצרוף כאב מקביל באותו גובה בגב,
- תוצאות בדיקת הדם: ALKP = 184, GGT = 221, ESR 1 hour = 56, C.R.P = 1.3 .
לפני חודשיים, אחרי הזריקה, נאלצנו לאשפז אותה, כשהדיאגנוזה היתה דלקת בכיס המרה, ומאז אישפוז זה נותרה אימי עם צינור ניקוז וממתינה לניתוח.
שאלותי הן:
- האם ייתכן שההרעה לאחר הזריקה היא תוצאה ישירה של הזריקה ?
- האם יכול להנתן טיפול אחר שימנע את התופעות הדרסטיות שתארתי ?
תודה מראש