זיכרון סמוי שעלה

  • פותח הנושא mg
  • פורסם בתאריך

mg

New member
זיכרון סמוי שעלה

לפני כמה זמן ראיתי שוב את nerve או הזיכרון הסמוי, ועליתי על משהו מוזר. כשסטארק מראה לג'ון את המכשיר שלו הוא ממש לחוץ כי הוא אמור להיות סודי וכל זה ואח"כ היסטרי שג'ון יגלה את הסוד שלו בכסא. אז איך זה יכול להיות תסבירו לי, שהוא כל כך הרבה זמן שם ועדיין לא יודע שמצלמים אותם? כי גילינה חזרה על זה כבר פעמים
. גורם לי לחשוב שהוא בכל זאת קצת ריגל עבור סקורפי. מישהו זוכר עוד טעויות כאלו או שנראה לכם שזה היה מכוון או גליץ חד פעמי?
 

dixie chick

New member
לפי דעתי גליץ'

אפשר לתרץ את זה בזה שסטארק משוגע לגמרה, והוא לא באמת יודע על מה הוא מדבר למשל... אבל הסדרה ממילא מלאה בשטויות כאלה... מצאת אחת יש עוד מליון... ספציפית בפרקים האלה היו המון דברים שהפריעו לי (מישהו שם לב למשל שארין מגיעה לכסא כשקרייס בתוכו, וכשהיא רוצה להפעיל את הכסא היא חובטת על השולחן בקרה עם האגרוף שלה ופתאום המכונה הסופר-מורכבת-קוראת-מחשבות-מתמקדת-בדפוסי-מוח מתחילה לעבוד לפתע פתאום? אפילו לעשות לוג-אין למחשב ביתי יותר מסובך ממה שהיא עשתה)
 

mg

New member
אולי, אולי

סטארק הזה צריך להופיע במילון תחת הערך משוגע עם קבלות
ובקשר לאגרוף של ארין בשולחן - בעיני זה כמו ששום דבר לא עובד עם איזו מכונה דיבילית ורק אגרוף גורם לה לעבוד. זה גם ממש תחת הקטגוריה על שם פארסקייפ "פתרון קל למצב מטורף". במקרה הזה של סטארק נראה לי שהם ממש שכחו לתפור חור בעלילה
 

sprqy

New member
LOL נכון עם הכסא!

אני תמיד שם לב לזה אבל הכל חפיף... אין חורי עלילה גדולים זה העיקר...
 

dixie chick

New member
ועוד מהפרק הזה

ארין יורדת לקרקע בקלי קלות, בלי שערים ננעלים, בלי כרטיסים מגנטיים, כלום יחסית לבסיס סגור היא לא צריכה לפרוץ אפילו מנעול אחד, היא פותחת דלת ויורדת במדרגות... מצד שני כשהם מנסים לברוח פתאום הכל סגור ומסוגר אז נכון הם הפעילו את כל הנעילות אקסטרא- אקסטרא אבל איפה כל *הדלתות* פיזית האלה היו בדרך שלה למטה? פשוט שכחו דלתות פתוחות לבסיס סודי ביותר?
 

sprqy

New member
אה זה פשוט

ארין נעזרה במנגנון שסטארק בנה לפתיחת התא כלא שלו מה שלקח לה שעות רבות לכל דלת אבל בשל מגבלת הזמן בפרק קפצו על זה. יש?
 

dixie chick

New member
בהשוואה אגב

יוצרי פארסקייפ היו מעט מרוחקים ומורמים מעם.. הם לא קיבלו פידבקים בזמן אמת על הסדרה כמעט (לפי דעתי לפחות) פעלו הרבה על דעת עצמם, לא ממש נתנו גב ובסיס לצופים... לפי דעתי זה כי הם לא חנוני-אמת... אני חושבת שזאת אחת הסיבות הרבות לגליצ'ים הרבים בסדרה, לאי התאימויות ולאלתורים... יש סדרות מד"ב אחרות שבהן מפיקי הסדרות "חטפו" מהמעריצים על הרבה הרבה פחות ממה שאנחנו מתארים כאן... מצד שני זה מפיקים שישבו בקבוצות דיון של מעריצים, הקשיבו להם, ענו להם... (שמלה אדומה\ שמלה חומה, מזהים?)
 

mg

New member
אני דווקא לא חושב

שהיוצרים של פארסקייפ היו מורמים מעם. אני פשוט מייחס את זה לצילומים המרוחקים באוסטרליה, זה הכל. וגם אם היה ריחוק מסויים - מאז שהסתיימה התוכנית הם מפצים על זה בענק. אני לא חושב שיש בסיס מעריצים שמקבל יותר אהבה ויחס מהיוצרים והשחקנים של פארסקייפ, במיוחד בגלל שהודות למעריצים צולמה בכלל המיני סדרה. אולי המעירצים של פארסקייפ יותר סלחנים ומה שחשוב להם זה יותר שלמות הסיפור והמשחק המעולה מאשר גליצ'ים. מאיפה הרפרנס שמלה אדומה/חומה? סקרנת אותי.
 

dixie chick

New member
שמלה אדומה\ שמלה חומה

כמובן מB5 (איך לא?) והמדובר על הפרק בעונה הראשונה שבו B4 חוזרת... בסוף הפרק יש סצנה שבה רואים את הפנים של סינקלייר אומר "ניסיתי להזהיר אותם, אבל הכל קרה בדיוק כמו שזכרתי", רואים את היד של דלן מונחת עליו (ולא פנים...) והיא אומרת "אני יודעת, הם מחכים לנו, בוא נלך" והיד שלה מכוסה בשרוול אדום... הסצנה צולמה מחדש בWWE (עונה 3) הכל (כמעט) אותו דבר, הפעם רואים את כל דלן (שכמובן לא יכולנו לדעת על השינוי שלה בעונה הראשונה ולכן לא רואים את הפנים שלה), והיא לובשת שמלה חומה\ שרוול חום... חוץ מזה הסצנה משוחזרת בדייקנות מופתית וכל החלקים מתחברים ממש יפה כל העולם ואשתו בערך שמו לב אני אפילו זוכרת שJMS הגיב אישית והתנצל על המחדל ה*איום*...
 

mg

New member
תודה על רענון הזיכרון!

אני דווקא זוכר את הפרק הזה, אבל הקטע עם השימלה לא נחרט בזכרוני. כנראה שאו שאני עיוור צבעים, או שיותר מעניינת אותי הבחורה ממה שהיא לובשת
אין מה לומר - זאת באמת השקעה!
 

dixie chick

New member
תאמין לי שאם לא הייתי אז גולשת הרבה

גם אני לא הייתי שמה לב זה כל כך קטן וזניח שהייתי באמת יכולה להתעלם מזה לגמרה אני פשוט זוכרת שזה עשה כ"כ (אבל כ"כ) הרבה רעש...
 

sprqy

New member
בשום מצב לא הייתי שם לב

וגם לא שמעתי על זה בכלל כי ראיתי את הסדרה אחרי שהיא כבר הסתיימה... טוב לדעת שיש גליצ'ים גם בסדרות שתופסות מעצמן בניגוד לפארסקייפ שתמיד הכותבים סמכו על הקהל החכם שלהם שימלא את החורים בעלילה והפישולים שלהם
לא שזה הפריע לי אי פעם...
 

dixie chick

New member
לא הייתי מנסחת את זה ככה האמת

לפי דעתי זה רק הוכיח את הפנטיות וההערצה של הסדרה שאנשים שמו לב לדברים כאלה זה כי אנשים ניתחו חשבו דנו בטירוף את הסדרה (דבר שעודד ע"י JMS בעצמו בUSENET, בדיוק מצאתי רשימה לא מזמן על הדברים שבהם דעת הקהל השפיעה על הסדרה, והיו כאלה) ואם זה הבלופ היחיד ב-בבילון אז ניחא, כל כך זניח, בפארסקייפ בכל פרק יש חמישה בסדר גודל גדול הרבה יותר... מעריצים חכמים? או תסריטאים חסרי השקעה? יש המון דוגמאות לחאפריות של תסריטאי פארסקייפ (פרקים שמגיעים לשחקנים ביום צילומים רק בדפים בודדים למשל...) ויש המון דוגמאות עלילתיות לעניין (כל החורים בעלילה) כשאומרים לJMS שמע פישלת השמלה לא יצאה באותו צבע (שזה הדבר הכי שטותי בעולם בערך בעיקר אחרי ההשקעה המטורפת שלו בסדרה שהגיעה לרמה שהוא כתב עונה שלמה לגמרה לבד) JMS אומר סליחה לא הייתי ביום הצילומים אני ממש מצטער לא יקרה שוב כשאומרים ליוצרי פארסקייפ העלילה שלכם לא הגיונית בעליל הם עונים, אתם מספיק חכמים, תשלימו לבד... אני לא יודעת אם הם באמת אמרו\ ניסחו את זה ככה אבל אם כן זה פשוט זלזול מוחלט בצופים שלהם.
 

sprqy

New member
ההפך מזלזול!

הם תמיד התגאו בכך שהצופים של פארסקייפ על רמה ושהפידבקים וההערות שלהם מתקבלים בשיא הכבוד וההערכה ונכנסים בשיקולי הכתיבה שלהם. תראי סדרת מד"ב תיהיה עם חורי עלילה בכל מצב השאלה מה המניע של העלילה בסדרה? הדמויות וההתפתחות שלהם והינטרקציות שלהם או הסיפור הכללי והיבש במסגרת המאורעות ההגיוניים של התפתחות עלילתית. ובפארסקייפ הלכו על הראשון.
 

dixie chick

New member
אבל למה לא גם וגם?

כי אם כבר אתה מדבר על התפתחות של דמויות הדמויות התפתחו לכיוונים לא תמיד אחידים, תלוי בעיקר במצב הרוח של התסריטאי, ארין משנה כיוונים כמו זיקית, וכשהדמות שלה כן "מתפתחת" הם הרסו אותה לגמרה (עונה 4 עם ההריון וכ'), ארין היא לא טום- בוי במלוא מובן המילה, כי היא לא משלימה עם עצמה בשום שלב, אפשר אולי להגיד שנפשית היא מאוד צעירה, היא חושבת שהיא תוכל להגן על עצמה ועל האישיות שלה לנצח, וטועה, וזה תהליך ההתפכחות היפה שלה, שנקטע לחלוטין ע"י ההריון שלה ושאר ההשתלבות בעונה הרביעית, הפרק שבו היא הכי נהרסת לדעתי הוא הפרק שבו היא נחטפת בעונה הרביעית. צ'יאנה שבהתחלה לא ידעו בכלל איך לאכול אותה ואיך היא אמורה להתנהג, כל במאי אמר לה משהו אחר... אצלה אני קצת מצטערת שלא למדנו כמעט בכלל על הכוחות המיוחדים שלה (הודגמו באקראי אבל ללא תכנון מוקדם) פיילוט בכלל מתנהג איך שבא לתסריטאי באותו פרק אם תסתכל למשל על סדרה כמו אקספילס שבה ההתפתחות הדמותית היתה מזעזעת לחלוטין, לחלוטין לא אמינה ולא ראלית, אז נכון הסדרה הזאת מתבססת על יחסים בין אנשים אבל אם היתה להם קצת יותר תוכנית מראש לגבי הארועים בחיי האנשים האלה היה מקום יותר לתת להם להתפתח אישית, גם לדמויות בבבילון 5 *כל* הדמויות עוברות מסע אישי כחלק מהעלילה -לנדו הופך מאיש מובס ומריר, לבעל כוח, מתמכר להרגשה, ומאבד אותה באותה מהירות, בשאר העונות הוא נאבק להדחיק את פרצי האנושיות האחרונים שלו, ומבלה את לילותיו בבריחה מהבעיות שלו -ג'קאר לומד להתקדם רוחנית ונפשית, הוא אולי הכי דומה לדארגו במסע שלו, נחוש, החלטי, "טיפוס גיבור מיוסר" שכזה אבל גם מהיר חימה, שמתרככת לאט לאט לנוכח ההבנה של מהו גיבור אמיתי -איבנובה מתקדמת ביכולתה לסמוך על אנשים ועל שאר חברי הצוות, ביכולתה הדיפלומטית, ובראית העולם הנחושה שלה, דוקא לפי דעתי אולי חוסר ההתפתחות שלה יחסית לשאר הוא זה שמשאיר אותה מחוץ לעניינים האמיתיים רוב הזמן בעלילה -שרידן הופך מאיש צבא רגיל, צעיר ומתלהב, לגיבור, ממש כמו בספרים, הוא לומד לחשוב בשביל עצמו, לבטוח בעצמו ובחברים שלו, הוא לומד להיות מנהיג אמיתי, להוביל ולשכנע, והכי הכי חשוב, להתאהב באמת -דלן (כדמות האהובה עלי) עוברת את המסע האישי הגדול ביותר, מדמות מלאת חזון והשראה אך חששנית ולא בטוחה, היא מהמרת בגדול, ובהתחלה מאבדת הכל, עם כל הקושי הנפשי שכרוך בזה, ולגמרה בעצמה היא מרימה את עצמה החוצה מזה, אל היכולת והנחישות להנהיג, להוביל ולנצח, ובתוך כל זה הINTEGRITY הפנימי שלה גובר על כל המכשולים בדרך, הרגישות האישית שלה והיכולת להרגיש ולהזדהות נשארת, ולא עושה אותה לחלשה או שנויה במחלוקת כמו שלמדנו לצפות עד עכשו מאנשים כאלה בסדרות טלויזיה, בדיוק להפך, ההזדהות שלה, הרגשות שלה, הרגישות שלה והאהבה שלה הופכות אותה ליותר חזקה, לא ליותר חלשה.
 

mg

New member
מסכים עם שניכם ספארקי ודיקסי

וסורי על כל השרשורים העקומים - מקווה שאתם בכל זאת מזהים למה אני מגיב בכל פעם
. אז ספארקי צודק בזה במה שחשוב בפארסקייפ הוא יותר הסיפור של הדמויות וכל מה שכרוך בזה. אבל גם את צודקת דיקסי, כי בהחלט אפשר "גם וגם". רק שלדעתי בהחלט היה כאן "גם וגם". אולי לא ברמה הפרקציוניסטית של B5, אבל ברמה הרבה יותר גבוהה מסדרות מד"ב אחרות בלי להזכיר שמות. נכון שארין שינתה כיוונים די הרבה, אבל מי מאיתנו לא משתנה משמעותית לאורך השנים? אני לא חשבתי שהיא הייתה אמורה להיות "טום בוי" אף פעם, תפסתי אותה כבחורה עם מחסומים רגשיים עמוקים, לא כבת-בן, למרות שקרה שהיא הגיבה לדברים בילדותיות. גם אני חושב שהתהליך שהיא הייתה בעיצומו נקטע בעונה ה-4, אבל אני חושב שתכננו לתקן את זה בעונה החמישית שלא יצאה לפועל, ומה כבר אפשר להספיק ב3 שעות מיני. צ'יאנה - קורה שלא יודעים איך דמות תהיה ותתפתח מההתחלה, אני אהבתי את הדרך שהיא עשתה. אבל הקטע עם הכוחות המיוחדים שלא באמת הוסבר איך היא קיבלה אותם ומה קרה עם זה ביאס גם אותי. ופיילוט - נראה לי שהוא סתם היה טיפוס קפריזי, אבל לכל יצור יש את הימים שלו
. על אייקס פיילס לא אגיב כי ראיתי את רובה לפני המון זמן שאני כבר לא זוכר ממנה שום דבר משמעותי. אולי זה אומר משהו. הניתוח שלך לגבי הדמויות של B5 היה ממש יפה ומשכיל ווהדגים דמיון בין הדמויות האלו לדמויות של פארסקייפ. אבל אולי ההרגשה שלך לגבי זה שהם עשו מסע "מושלם ומנומק" יותר קשורה לעובדה שB5 הרי תוכננה מראש כסיפור מסגרת של 5 עונות, ובפארסקייפ יותר חיו מעונה לעונה ולא ידעו איזה קו עלילתי ייסגר להם ומתי.
 

mg

New member
בקשר ל"חאפריות"

אני לא חושב שהתסריטאים היו חסרי השקעה. אולי טיפה עצלנים, אבל לא משהו קריטי.עובדה שיצאה להם סדרה מדהימה !
וגם אם הם אמרו שהצופים מספיק חכמים להשלים לבד - זה לא זילזול מוחלט בעיני. ובעיני מספר דפים של תסריט לא אומרים משהו על האיכות שלו - הם כנראה כל כך סמכו על השחקנים המדהימים שלהם בעיניים עצומות שהם חשבו שהם מכירים את הדמויות שלהם מספיק לעומק ויכולים להמשיך את התסריט בעצמם באיזשהו מקום בצורה אמינה. ודווקא בפארסקייפ הייתה המשכיות מדהימה והתייחסות לפרטים קטנים שהופיעו בפרקים מהעבר הרחוק (כמו קארן שואו, "הראשונה" של ג'ון). אבל נכון שהיו חורים גדולים - כמו למשל מה באמת ארין עשתה כשהיא התחפפה בעונה הרביעית ואיך סקורפיוס מצא אותה, ומתנקשת זה לא תשובה בעיני, מה קרה בסוף עם נאטירה וסקורפי, האם זאת שהייתה אוכלת סידן (או בשר, לא זוכר) לארוחת בוקר וטחנה קצת ח'ברה בספינה של סקורפיוס נתפסה בסוף, ועוד הרבה דברים גדולים וקטנים. זה מה שקפץ לראש כרגע. JMS כנראה פרפקציוניסט יותר מהכל, אולי בגלל זה הוא צילם את הסצנה מחדש.
 

sprqy

New member
דווקא החורים שהזכרת

לא הפריעו לי, לא צריך לסגור כל פרלינג פינה של מה קרה לאיזה דמות נידחת וגם הקטע של ארין בין עונה 3 ל4 דווקא יותר מאתגר את המוח הקטן של הצופה (אני) ומרתק אותו ונותן קצת מקום לדמיון להיכנס מה שתמיד בריא בסדרה. מכל הראיונות שריאיתי עם צוות הכותבים\מפיקים\שחקנים אני לא חושב שהדבר נובע מעצלות - זה פשוט לחץ עצום להפיק פרק של פארסקייפ במגבלות זמן, כסף ועוד... אני מאמין שהם נתנו הכל לסדרה הזאת כי זה היה הבייבי שלהם והם אהבו אותה בדיוק כמונו.
 

dixie chick

New member
../images/Emo9.gif חורים עלילתיים רחוקים לא היו הכ

י גרועים לפי דעתי מה שבאמת הפריע לי זה הפנטזיות הפראיות של יוצרי הסדרה אנשים מבוקשים, אנשים בורחים, אנשים מתחזים לאנשים אחרים, ובכל הסדרה לאף אחד אין אפילו רשיון נהיגה עם תמונה? כבר דיברנו על זה בעבר אבל זה תמוה לי כל פעם מחדש... איך מבוקש כמו ג'ון יכול להסתובב לו חופשי בבסיס סקארני בלי שאף אחד יודע מי הוא, כולל הסקארן שמחפש אותו (בדיוק ראיתי את HOT TO KATRAZI אתמול...)? הם קפצו קפיצה אבולוציונית ודילגו בטעות על שלב המצלמות? אני חושבת שהסדרה הזאת היתה בדיוק מה שהיא תוכננה להיות, יפה ויזואלית, מקורית, מלאת אפקטים... אני מבינה לגמרה לאן הלך הכסף בסדרה! הצד הזה ממש מהמם... אני גם זוכרת את הMAKING OF... "רצינו לעשות סדרת מד"ב מאאגניבה לגמרה עם הטכנולוגיות שלנו, אז התחלנו ליצור חייזרים, יצרנו חייזרים, התחלנו לחשוב מה נעשה איתם, ואיך הם ביחד, אהה הם אסירים, אז איך הגיע הבנאדם? אוקיי חור תולעת..." הרי ככה התחילה הסדרה ולא מתוך קונספט מד"בי טהור\ רעיון חדשני בתחום... זה היה פשוט "אנחנו ג'ים הנסון ואנחנו קולים"... לפי דעתי בתחום הזה הם באמת לקחו בענק
 

mg

New member
אני לא הכי מסכים איתך דיקסי

אני לא ראיתי שליוצרים של פארסקייפ היו פנטזיות פראיות ולא הגיוניות - רישיון נהיגה על תמונה? יכול להיות שלא הבנתי למה את מתייחסת אבל הם בכל זאת בגלקסיה אחרת עם חוקים שונים. בקשר לזה שג'ון הסתובב בקטראצ'י בלי שאף אחד יזהה אותו - לא יודע מה היה הפאק כאן. אולי הם לא העלו על דעתם שהוא יעז להגיע לשם ובגלל שזה היה כל כך מופרך מהתחלה הם לא האמינו למראה עיניהם
אני גם לא מאמין שהמטרה ביצירת פארסקייפ הייתה ליצור סדרה שהיא מהממת ויזואלית אבל לא הרבה מעבר לזה. אם הם רק רצו סדרה שתעשה "רוח" הם היו לוקחים שחקנים ידועים ומפורסמים יותר, לא? יש הרבה יוצרים כשהם נשאלים על ה"בייבי שלהם" הם סתם עונים בקטע של פאן לא רציני. וגם אם בהתחלה הם לא היו סופר רצינים ככל שהתקדמו נוסף המון עומק וחזון והם הפתיעו גם את עצמם. אבל על טעם וריח
 
למעלה