זיהוי

זיהוי

במסגרת הסדר שאני עושה בימים אלו
הגעתי לקופסאות עם צילומים שצילם אבי במהלך חייו
צילומים מהאוניה שאיתה הגיע ארצה ב-1939 ותפיסת האוניה ע"י האנגלים
צילומים ממקומות שונים בארץ בשנות ה-40 לפני קום המדינה כמו ירושלים וצפון הארץ
וצילומים מתקופת היותו לוחם במלחמת העצמאות
יש לי עכשיו הרבה עבודה לצלם תמונות אלו ואחר כך לעלות אותן לבלוג שלי
בתגובה הבאה אביא צילום של דוכן ישראלי ביריד כלשהו
לא יודע באיזה יריד מדובר, באיזה מקום זה היה ובאיזו שנה
רק ברור שזה היה אחרי קום המדינה
אם למישהו יש מושג, אשמח לדעת
לצערי, אבי לא רשם מאחורי הצילומים את הפרטים המזהים של התמונות שצילם
פרט לכמה תמונות בודדות וגם זה באנגלית או בהונגרית
 
הדוכן הישראלי ביריד



 

גרשונוב

New member
אין בעיה. תודה.

אולי הדי ידע לתארך לפי הכרזה של אל על.
אותי סיקרנו הבובות בחזית. אני לא מזהה את היצרן.
 

hadi1956

New member
מצטער שעונה מאוחר אבל "שטויות" העסיקו אותי כך שלא יכולתי

להיכנס לפורום ורק עכשיו ראיתי. מקווה שתשובתי סיפקה איזה שהיא אינפורמציה שעוזרת במשהו.
לילה טוב
 

rachelea

New member
אין להסתמך על האתר

באתר פוסטרים מעניינים. עם זאת, בדיקה מעלה שתיארוכם
אינו מדויק תמיד.
 

hadi1956

New member
חבל שאביך במקום לצלם לא לקח את הפוסטר של קראוס.

פוסטר זה הוא הראשון מסידרה של 4 פוסטרים שעשה עבור אל על. מבוקשים ביותר (לי יש אחר מהסידרה וצעיר יותר). פוסטר מדהים. מבוקש ביותר ושווה הרבה.
בהחלט העיצוב הוא משנת 1949 כפי שנאמר כאן וכפי שנאמר באתר ולמרות שמישהי אמרה כי לא בהכרח מה שכתוב שם זה נכון. כאן זה נכון.
בחזית הפוסטר יש את הלוגו הראשון של אל על (שהשתמשו בו עד שנת 1962) אשר גם אותו בנוסף לכרזה עשה פראנק קראוס. למעלה מצוייר מטוס הדאגלס DC4 אשר היה בשימוש אל על משנת 1948 (שהביאו את הנשיא ויצמן לארץ) ועד שנת 1952. במהלך השנים התווספו מטוסים שונים לצי מטוסי אל על.
מקדימה נראים לי שזה פריטי לפיד אבל אנשי הקרמיקה יוכלו לתת יותר אינפורמציה.
 
זיהוי נוסף

תמונה שצילם אבי בירושלים בשנות ה-40
לפי מה שמצאתי ברשת יש לי השערה איזה רחוב זה
אבל תשובה מוסמכת תהיה טובה יותר


התמונה בתגובה הבאה
 

ז ק ו

New member
התמונה צולמה מככר ציון מערבה.

הרחוב שפונה ימינה [ליד המכונית השחורה] הוא רח' הרב קוק. הבנין משמאל [משמאל לאוטובוס] הוא בנין סנסור.
 
תודה זקו עכשיו התמונה התבהרה תרתי משמע

בשנת 1940 נסע אבי לירושלים להוציא דרכון זמני בשגרירות הונגריה
אני יודע זאת משום שהדרכון הזה נמצא אצלי
עכשיו אני מבין שאבי ניצל הזדמנות נדירה זאת לטיול בירושלים כולל צילומים
הוא צילם את רחוב יפו שזו התמונה שהבאתי וגם את המבנים שהיו ליד שער יפו
המבנים נהרסו ע"י האנגלים ב-1944 וכך הבנתי שהתמונות הן לפני 1944
 

bo19511

New member
זקו, תאפס אותי קצת בבקשה

זה מערבית או מזרחית לרחוב הסולל/חבצלת?
ה"חנות" הראשונה של סבא קרצ'מר (1913) הייתה בפינת החבצלת "אצל קומרוב".
נדמה לי שמעט ימינה (צפונה..) לבית מרקחת אלבה של איתמר לבית בן יהודה, ופעם היה שם אקליפטוס ענק (אולי עוד שם...).
תודה,בעז

 

bo19511

New member
מודעת הפרסום בעיתון (20 שנים לפני התמונה שלמעלה)



 

ז ק ו

New member
רח' הרב קוק הוא מערבית לרח' החבצלת.

בית המרקחת עדיין קים. עץ -או יותר נכון עצי האקליפטוס, כי היו שנים, כבר לא קימים. הם נכרתו בגלל הרכבת הקלה.
יש לי היכן שהו צילום שלהם במצב גזע כרות בגובה של כמטר אחד. אם אמצע אעלה למענך,
 
למעלה