זו כן חוכמה להיות יפה

זו כן חוכמה להיות יפה

זוהי ססמא הלקוחה מפרסומת של מכון לרפואה אסתטית המתמחה בניתוחים פלסטיים, הסרת שיער לצמיתות, שאיבת שומן, הקטנת/הגדלת חזה וכו´ אמרה הטומנת הנחות בדבר מעמד האישה והגוף בחברה מה דעתכן?
 

Boojie

New member
ממש לא הבנתי מה הביג דיל בסיסמה הזו

הסיסמה אומרת שיופי הוא לא דבר מובן מאליו, לא? נו, מה לא בסדר בזה?
 

sista

New member
זו לא חוכמה, רק כסף.

הפרסומת מעוניינת להחניף לקהל הרחב, שיודע מה חכם ומה לא. זו כאילו שבירה של מיתוס "היפה והטיפשה", שבין מחזיקיו נמנים לדעתי שני המינים כאחד. אבל בואו נודה. כמה חכם צריך להיות כדי לשפוך כסף? נכון, יש עשירים שזה בא להם בקלות, באבחת כרטיס אשראי, ויש עניים שאוגרים פרוטה לפרוטה ועושים שעות נוספות כדי ללכת הביתה עם עוד 2 שקיות סיליקון רוטטות. אם מישהו מוצא כאן את הקשר לחוכמה, שיצבע אותו בצבעים עליזים וישלח אותו אלי, בבקשה.
 

Boojie

New member
דווקא לא נראה לי שלזה הם כיוונו.

אני חושבת שהם כיוונו לביטוי המקובל "זו לא חוכמה", שמשמעותו שהדבר שהוא מתייחס אליו הוא קל וטבעי. למשל "זו לא חוכמה ללכת על קו ישר - נסי לעשות את זה בעיניים עצומות!" לדעתי, הפרסומת באה להגיד שזה לא נכון שזה קל וטבעי להיות יפה, אלא שבהחלט יש מקום לעזור קצת לטבע. כך שלא נראה לי שיש בעייה כלשהי עם הפרסומת הזו, באמת. והאמת? אני גם לא עד כדי כך מתנגדת לניתוחים פלסטיים. מי שניתוח פלסטי יגרום לה להרגיש יותר קל ונוח עם עצמה - למה לא? אנחנו לא חיים לנצח, ואין לנו מיליון שנה כדי לפתור את כל התסביכים שלנו, ולפעמים יותר קל ומשתלם לבוא עם פתרון קל ושטחי מאשר להתחיל לפתור את התסביך. וכן, אם פעם אני אסתכל בראי וארגיש שנגיד, יש לי קמטים שגורמים לי להרגיש רע (כי מה לעשות, מה שאנחנו רואים בראי מאד משנה את התחושה שלנו - יש הבדל בין להסתכל בראי ולראות משהו שמתאים לזהות הפנימית שלנו, ונראה, נאמר, אקטיבי ונמרץ, לבין להסתכל בראי ולראות משהו שלא מתאים לזהות הפנימית שלנו, ונראה, נאמר, עייף וחלש) אני בהחלט אשקול טיפול קוסמטי ברמת דרסטיות זו או אחרת. למה סתם להרגיש רע עם העטיפה שלנו אם אפשר להרגיש איתה טוב? לא, אני לא מתכוונת ברמת האובססיה, אבל כן מקובל עלי טיפול כלשהו כדי להפוך את ההשתקפות במראה למשהו שיותר מתאים לדמות שלנו כמו שאנחנו רואים אותה בדמיון שלנו.
 

sista

New member
יש לי בעיה עם הפרסום ככלל

יפה שאדם רוצה לשפר את עצמו בצלמו, אבל יש לי הרגשה שהפרסומות דוחפות אדם לחשוב שיש בו משהו לא בסדר וזה ממש אסון, ואז פוף! מגיע הפתרון המבריק שעל כל אחד לרכוש כדי לפתור את הבעיה ולהקל את חרדותיו הקיומיות. אם פסיכולוגים והורים וכו´ למשל מנסים כל הזמן לעודד אותך ולשקם לך את ההערכה העצמית, הפרסומות עובדות חזק בכיוון הנגדי.
 

Boojie

New member
אז איך היית את מפרסמת מכון כזה?

דמייני את המצב הבא: יש לך מכון לניתוחים פלסטיים/הסרת שיער בלייזר/הרזיה בשיטת קפיץ קפוץ או מה שזה לא יהיה. עבדת קשה כדי לבנות את המכון שלך, אספת את טובי המומחים, את היעילות שבשיטות, ציוד יקר, שנים של בניית שם - מה היית עושה עכשיו? מפרסמת את המכון שלך בפרסומות ענק שיגידו "אתם בסדר כמו שאתם"? "תלמדו לקבל את גופכם"? לא ממש הגיוני, נכון? פרסומת אמורה להעיר בלקוח הפוטנציאלי את הצורך במוצר, ובאמת אי אפשר לצפות מהאנשים האלה לעשות אחרת. ואם כבר, אני לא חושבת שהפרסומת היתה עובדת כל כך חזק אם ההערכה העצמית של אותם לקוחות פוטנציאליים לא היתה כבר בקאנטים ממילא. זה לא המכון הנפלא לשיפוץ האף שגרם לך להרגיש לא טוב עם האף שלך. לכל היותר, הפרסומות הזכירו לך מה מפריע לך ומה היית מאד רוצה לשנות, והבהירו לך שעכשיו יש שיטה טובה ויעילה. אבל זה שכבר שנים הרגשת שהאף שלך מכוער ולא מוצלח, ובכל פעם שהיית בחברה ניסית להסתיר אותו בכל מיני דרכים משונות - זה לא בגלל הפרסומות של מכון X. אלה דברים שהמקור שלהם הרבה יותר עמוק. אני מסכימה שלפרסומות יש השפעה מסוימת על התפיסה העצמית, אבל אני חושבת שאנחנו מייחסים להן הרבה יותר מדי כוח אם נדמה לנו שמה שמחרב לנו את התפיסה העצמית שלנו אלו הפרסומות לניתוחים פלסטיים. סביר יותר להניח שהילדים שצחקו על האף שלנו בכיתה גימל קשורים לזה קשר הרבה יותר חזק. והם, סביר להניח, לא ירשו את הצחוק הזה מפרסומות דווקא.
 

sista

New member
הלוואי שפרסומת היתה מעבירה רק מידע

אבל יעילותן הרבה של פרסומות נובעת במקרים רבים ממניפולציה של חרדות אנושיות. נכון, גם כאלו שהיו קיימות בעבר, אחרת המניפולציה לא היתה נופלת על אזניים (ואף ושדיים) קשובות כל כך. אבל, יש דברים שלא חששתי כל כך מהם עד שהתחלתי לראות פרסומות, וברשותך אתן כמה דוגמאות: חומציות בפה, ריח רע מאזורים שונים, לחות וספיגה וכדומה, מבנה מולקולות השיער שלי, והכי גרוע: מגן תחתון לבן על רקע בגדים שחורים. היום כבר ברור לי שאלו הן רעות חולות שיפתרו אך ורק אם ארכוש מוצרים שונים ומשונים, עד שיהיו למשווקים רעיונות חדשים למכור לי. אז אם יש אנשים שבא להם למשוך לאחרים בחוטים וכאלה שלא אכפת להם להימשך, תפדלו. אני כבר אחליט על בסיס צורך ממשי מה לצרוך ומה לא.
 
פרסומת טובה מנצלת טרנדים חברתיים

פסיכולוגיים ושאופיינים לקהל היעד מבחינת דרכי חשיבה ולכן אני מסכימה שיש בעייה במסרים היות והם מחזקים אלמנטים שיש להוקיע דוקא....
 
למעלה