ושום מילה על אי העדפה ברמזורים

מצב
הנושא נעול.
אני עדיין חושב שבקו 101 אין צורך באוטובוסים רבי קיבולת

זה מה שנקרא AGAINST ALL ODDS.
אז אתם עדיין חושבים שזה רעיון לא טוב?
אני עדיין חושב שבקו 101 אין צורך באוטובוסים רבי קיבולת
להחליף את "אגד" ב"מטרונית" זה סמנטיקה.
להפעיל קו רב קיבולת במסלול הזה ברוב שעות היום - לדעתי מיותר.
העתיד יראה מה באמת יקרה עם הקו הזה.
מסלול מיוחד לתח"צ במנהרות הכרמל אני מוכן להמר שלא יהיה.
 

איטלקי8

New member
יש הרבה דברים שאפשר לשנות וזה משפר ביקושים

אני עדיין חושב שבקו 101 אין צורך באוטובוסים רבי קיבולת
להחליף את "אגד" ב"מטרונית" זה סמנטיקה.
להפעיל קו רב קיבולת במסלול הזה ברוב שעות היום - לדעתי מיותר.
העתיד יראה מה באמת יקרה עם הקו הזה.
מסלול מיוחד לתח"צ במנהרות הכרמל אני מוכן להמר שלא יהיה.
יש הרבה דברים שאפשר לשנות וזה משפר ביקושים
לדעתי גם למשל הסיפור הזה שהמטרונית נגמרת ברכבת בת גלים במקום להכנס לתוך שכונת בת גלים עד הרכבל הוא דבילי.
למה לנתק את השכונה מהשירות?!
 
לגבי העדפה ברמזורים, הנה נוסח הודעה בנושא מאתר "יפה נוף":

ושום מילה על אי העדפה ברמזורים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4659207,00.html
לגבי העדפה ברמזורים, הנה נוסח הודעה בנושא מאתר "יפה נוף":
"
העדפה מלאה ברמזורים למטרונית
מה- 1 במאי הופעלה העדפה מלאה למטרונית בשני צמתים ודווח על שיפור בזמן הנסיעה. עד אמצע 2016 תופעל המערכת במעל מ- 40 צמתים במטרופולין חיפה, שתוביל לשיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה.
במטרה לשפר ולייעל את השירות ולענות על צרכי הציבור במטרופולין חיפה, החלה חברת יפה נוף להפעיל העדפה מלאה למטרונית ברמזורים. בשבוע שעבר הופעלה העדפה בשני צמתים בעיר התחתית של חיפה (בציר בר יהודה ובציר צייזל) ועד אמצע 2016 מתוכננים להתווסף מעל ל- 40 צמתים לפרויקט העדפה מלאה למטרונית במטרופולין חיפה. צפוי שיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה של המטרונית.
עם הפעלת פרויקט המטרונית במטרופולין חיפה בקיץ 2013 הופעלה העדפה חלקית ב- 19 צמתים מרומזרים. על-פי עיקרון העדפה זו, המערכת מזהה את התקרבות המטרונית לצומת ומפעילה מערך תיעדוף למטרונית, על פי שיקולים של עומסי תנועה ושעות עומס.
עתה, לאחר הפעלה מתמשכת של המטרונית וייצוב המערכת, הנחה משרד התחבורה את חב' יפה נוף, להשלים תכנון והפעלה של רמזורי המטרונית בהעדפה מלאה, בדומה לרכבת הקלה בירושלים. הנחיה זו מחזקת את האסטרטגיה של העדפת תחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי שמתווה משרד התחבורה.
רמזורי המטרונית שיזכו להעדפה מלאה פרוסים לאורך קו 1 של המטרונית, שהינו הקו הארוך והמשמעותי של המטרונית, שנמשך לאורך 25 ק"מ, ממרכזית הקריות בצפון, לאורך ציר ההסתדרות במפרץ חיפה, מרכזית המפרץ, העיר התחתית בחיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. קו זה מהווה גם את הגזע המרכזי של פרויקט המטרונית שבחלקו נוסעים גם שני הקווים הנוספים.
על פי החלטתו של מאיר חן, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מבוצע כל הפרוייקט ע"י גורמים ישראליים, החל בתכנון, בהצטיידות, בפיתוח התוכנות ובביצוע. כל זאת במטרה לייצר ידע וניסיון ישראליים שייושמו בפרויקטים עתידיים של BRT (מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות).
אבישי כהן, מנכ"ל חב' יפה נוף: "העדפה ברמזורים הינה מרכיב חשוב ומרכזי ביתרונות המטרונית כמערכת מתקדמת להסעת המונים. מרכיב זה של העדפה ברמזורים מבוצע כעת, כשנתיים לאחר תחילת הפעלת המטרונית במטרופולין חיפה".

בשנה האחרונה ניהלה חב' יפה נוף שינויי בפרוגרמת התכנון וההנחיות להעדפת מטרונית ברמזורים, יצאה למכרזי תכנון וביצוע, שונו תפישות ניהול ותכנון רמזורים ברחבי מטרופולין חיפה ונוצר מפגש אינטרסים בין משרד התחבורה והרשויות המקומיות לתכנון משותף. זהו פועל יוצא של תפישה אסטרטגית שתוטמע בכל מערכות התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה אותה מוביל דרור גנון, מנהל אגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
בשבוע שעבר החלה הטמעת המערכת החדשה להעדפה מלאה למטרונית ברמזורים, כשהיא הופעלה בציר בר יהודה ובציר צייזל בעיר התחתית של חיפה (בסמוך למטה משטרת חוף). מיד עם הפעלת רמזורי ההעדפה נצפה שיפור בזמני נסיעת המטרונית. עד יולי 2016 יושלמו התכנון, ההטמעה, ההפעלה והכיול של מעל ל- 40 רמזורי העדפה נוספים על ציר המטרונית. מנהלי הפרויקט צופים כי עם השלמתו בקיץ 2016 צפוי שיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה של המטרונית.
על-פי הנחיות התכנון של צוות ההיגוי בראשותו של אינג' הראל דמתי המפקח על התעבורה במחוז חיפה והצפון במשרד התחבורה, תאפשר המערכת גמישות תפעולית, כך שניתן יהיה לשלוט מחדר הבקרה בזמן אמת בהעדפה למטרונית ובתפקוד הרמזור ביחס לרכב הפרטי. מערכת השליטה בהעדפה ברמזורים מנוטרת ומנוהלת בשיתוף פעולה עם הזכיין (חב' דן בצפון), בממשק שמתנהל בין מרכז הבקרה המטרופוליני ומרכז הבקרה של הזכיין.
"
 

איטלקי8

New member
אחלה. ומה עם השלמת ציר המטרונית בקו 2?

לגבי העדפה ברמזורים, הנה נוסח הודעה בנושא מאתר "יפה נוף":
"
העדפה מלאה ברמזורים למטרונית
מה- 1 במאי הופעלה העדפה מלאה למטרונית בשני צמתים ודווח על שיפור בזמן הנסיעה. עד אמצע 2016 תופעל המערכת במעל מ- 40 צמתים במטרופולין חיפה, שתוביל לשיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה.
במטרה לשפר ולייעל את השירות ולענות על צרכי הציבור במטרופולין חיפה, החלה חברת יפה נוף להפעיל העדפה מלאה למטרונית ברמזורים. בשבוע שעבר הופעלה העדפה בשני צמתים בעיר התחתית של חיפה (בציר בר יהודה ובציר צייזל) ועד אמצע 2016 מתוכננים להתווסף מעל ל- 40 צמתים לפרויקט העדפה מלאה למטרונית במטרופולין חיפה. צפוי שיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה של המטרונית.
עם הפעלת פרויקט המטרונית במטרופולין חיפה בקיץ 2013 הופעלה העדפה חלקית ב- 19 צמתים מרומזרים. על-פי עיקרון העדפה זו, המערכת מזהה את התקרבות המטרונית לצומת ומפעילה מערך תיעדוף למטרונית, על פי שיקולים של עומסי תנועה ושעות עומס.
עתה, לאחר הפעלה מתמשכת של המטרונית וייצוב המערכת, הנחה משרד התחבורה את חב' יפה נוף, להשלים תכנון והפעלה של רמזורי המטרונית בהעדפה מלאה, בדומה לרכבת הקלה בירושלים. הנחיה זו מחזקת את האסטרטגיה של העדפת תחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי שמתווה משרד התחבורה.
רמזורי המטרונית שיזכו להעדפה מלאה פרוסים לאורך קו 1 של המטרונית, שהינו הקו הארוך והמשמעותי של המטרונית, שנמשך לאורך 25 ק"מ, ממרכזית הקריות בצפון, לאורך ציר ההסתדרות במפרץ חיפה, מרכזית המפרץ, העיר התחתית בחיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. קו זה מהווה גם את הגזע המרכזי של פרויקט המטרונית שבחלקו נוסעים גם שני הקווים הנוספים.
על פי החלטתו של מאיר חן, ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מבוצע כל הפרוייקט ע"י גורמים ישראליים, החל בתכנון, בהצטיידות, בפיתוח התוכנות ובביצוע. כל זאת במטרה לייצר ידע וניסיון ישראליים שייושמו בפרויקטים עתידיים של BRT (מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות).
אבישי כהן, מנכ"ל חב' יפה נוף: "העדפה ברמזורים הינה מרכיב חשוב ומרכזי ביתרונות המטרונית כמערכת מתקדמת להסעת המונים. מרכיב זה של העדפה ברמזורים מבוצע כעת, כשנתיים לאחר תחילת הפעלת המטרונית במטרופולין חיפה".

בשנה האחרונה ניהלה חב' יפה נוף שינויי בפרוגרמת התכנון וההנחיות להעדפת מטרונית ברמזורים, יצאה למכרזי תכנון וביצוע, שונו תפישות ניהול ותכנון רמזורים ברחבי מטרופולין חיפה ונוצר מפגש אינטרסים בין משרד התחבורה והרשויות המקומיות לתכנון משותף. זהו פועל יוצא של תפישה אסטרטגית שתוטמע בכל מערכות התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה אותה מוביל דרור גנון, מנהל אגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
בשבוע שעבר החלה הטמעת המערכת החדשה להעדפה מלאה למטרונית ברמזורים, כשהיא הופעלה בציר בר יהודה ובציר צייזל בעיר התחתית של חיפה (בסמוך למטה משטרת חוף). מיד עם הפעלת רמזורי ההעדפה נצפה שיפור בזמני נסיעת המטרונית. עד יולי 2016 יושלמו התכנון, ההטמעה, ההפעלה והכיול של מעל ל- 40 רמזורי העדפה נוספים על ציר המטרונית. מנהלי הפרויקט צופים כי עם השלמתו בקיץ 2016 צפוי שיפור משמעותי בקיצור זמן הנסיעה של המטרונית.
על-פי הנחיות התכנון של צוות ההיגוי בראשותו של אינג' הראל דמתי המפקח על התעבורה במחוז חיפה והצפון במשרד התחבורה, תאפשר המערכת גמישות תפעולית, כך שניתן יהיה לשלוט מחדר הבקרה בזמן אמת בהעדפה למטרונית ובתפקוד הרמזור ביחס לרכב הפרטי. מערכת השליטה בהעדפה ברמזורים מנוטרת ומנוהלת בשיתוף פעולה עם הזכיין (חב' דן בצפון), בממשק שמתנהל בין מרכז הבקרה המטרופוליני ומרכז הבקרה של הזכיין.
"
אחלה. ומה עם השלמת ציר המטרונית בקו 2?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה