ומה עד כיתה ג' ?

מצב
הנושא נעול.
ומה עד כיתה ג' ?

ומה עד כיתה ג' ?
אני ממשיכה לכתוב כאן כיוון שהשרשור הקודם הגיע כמעט לתחתית הדף... כן מחוננת לא מחוננת במידה ולא אעשה אבחון פרטי אנחנו עומדים במקום עד לכיתה ג' אז הבנתי שמתקיימים מבחנים ארציים (בתקווה שלמעין בכלל תהא סבלנות לשבת לעשות את המבחן הזה :) מעין לומדת בבי"ס באריאל. יש שם תכנית מצטיינים/מחוננים אשר לומדים בהקבלה עם המכללה באריאל, שהיא שלוחה של אונב' בר אילן. נגיד שאני עורכת למעין מבחן פרטי ומעין עוברת את המבחן ומתגלה כמחוננת. מה עכשיו ? מה זה נותן לה בעצם ? האם יש תכנית כזו או אחרת לפני כיתה ג' ? בחיפושים שעשיתי ברשת הכי מוקדם שמצאתי זה כיתה ג'. ודבר נוסף, הרכזת של שכבת א'-ב' היא שכנה שלי. לא חברה אבל שכנה של "שלום שלום". שוחחתי איתה בעבר והיא עשתה רושם של אשת חינוך מצוינת. כידוע אני לא מרוצה מהמורה של מעין. האם כדאי לי להזמין את הרכזת לכוס קפה (כבר העלנו את הרעיון בעבר) לשם שיחה על מעין וההתקדמות שלה ?
 
זה בהחלט נשמע רעיון טוב

ומה עד כיתה ג' ?
אני ממשיכה לכתוב כאן כיוון שהשרשור הקודם הגיע כמעט לתחתית הדף... כן מחוננת לא מחוננת במידה ולא אעשה אבחון פרטי אנחנו עומדים במקום עד לכיתה ג' אז הבנתי שמתקיימים מבחנים ארציים (בתקווה שלמעין בכלל תהא סבלנות לשבת לעשות את המבחן הזה :) מעין לומדת בבי"ס באריאל. יש שם תכנית מצטיינים/מחוננים אשר לומדים בהקבלה עם המכללה באריאל, שהיא שלוחה של אונב' בר אילן. נגיד שאני עורכת למעין מבחן פרטי ומעין עוברת את המבחן ומתגלה כמחוננת. מה עכשיו ? מה זה נותן לה בעצם ? האם יש תכנית כזו או אחרת לפני כיתה ג' ? בחיפושים שעשיתי ברשת הכי מוקדם שמצאתי זה כיתה ג'. ודבר נוסף, הרכזת של שכבת א'-ב' היא שכנה שלי. לא חברה אבל שכנה של "שלום שלום". שוחחתי איתה בעבר והיא עשתה רושם של אשת חינוך מצוינת. כידוע אני לא מרוצה מהמורה של מעין. האם כדאי לי להזמין את הרכזת לכוס קפה (כבר העלנו את הרעיון בעבר) לשם שיחה על מעין וההתקדמות שלה ?
זה בהחלט נשמע רעיון טוב
אם את חושבת שבניגוד למחנכת, יש עם מי לדבר אז בהחלט כדאי לנסות. אחרי הכל, מה שישפר עבור מעין את השהיה בבי"ס הוא שינוי ההתייחסות, ואבחון זה או אחר הוא רק אמצעי להשגת המטרה הזאת. מה שניתן להפיק מאבחון פרטי (אם זוכים לדי שיתוף פעולה, וייתכן ואותה רכזת היא הכתובת לכך) הוא מעבר ל"מחוננת" או לא. עם מספיק רצון טוב, ניתן לבנות עבורה תוכנית לימודים מתאימה בהתחשב בתוצאות של תתי המבחנים (למשל, עד כמה היא חזקה בחשבון), התוצאה הכללית יכולה לעזור בכך שהיא יכולה להחליף (וצריך לברר זאת ספציפית מול מרכז ההעשרה) את האבחון ה"ארצי". יכול להיות שעם אבחון מתאים ניתן יהיה לשלב אותה שם גם בגיל צעיר יותר, ויכול להיות שלא, תלוי בתוכנית. באשר למבחנים שנערכים בכיתה ג' - אמרת זאת כהערת סוגריים עם חיוך אך למעשה נגעת בנקודה בעייתית אמיתית. הרבה ילדים מחוננים נופלים במבחנים האלה מסיבות שכאלה. לכן אני ממליצה בחום שתבררי עם הרכזת (או אולי עם הורים אחרים לילדים שמשתפפים באותה התוכנית) אודות צורת האבחון והמבנה של המבחנים (עם התכנים עצמם, לפי מה שאת מספרת, לא נראה לי שאמורה להיות לה בעיה) בשביל שתוכלו להתכונן לכך, כי חבל שהיא סתם תפספס. באשר למטלות שמעין לא עושה אם לא יושבים לידה וגם באשר לכתיבה שלה, יש שיגידו לך שהיא "חייבת ללמוד גם לעשות דברים שהיא לא אוהבת" (בכל מיני גירסאות). אני חושבת אחרת. אני חושבת שמפעילויות לא מעניינות ולא מאתגרות מקבלים רק הרגלי למידה לא נכונים, ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה. באשר לכתב היד ול"סדר ונקיון" (יש לקרוא בטון של מורה שמלמדת כבר 20 שנה
) - בעיני יש להבדיל בין עיקר לטפל, ושוב, בהנחה שלא מדובר בקושי מוטורי (ולא צריך להיות מדובר בקושי מוטורי) - זה הטפל. מעבר לכך, אם זה באמת תוצאה של חשיבה מהירה (שזה עוד משהו שאפשר ללמוד מאבחון דידקטי) לדעתי (הלא מקצועית והלא מבוססת על שום ידע מקצועי, יש להדגיש) לא כדאי לגעת בזה בכלל אם לא רוצים ליצור בעיות בשטף הכתיבה אשר לא היו שם קודם.
 
זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שלושה

זה בהחלט נשמע רעיון טוב
אם את חושבת שבניגוד למחנכת, יש עם מי לדבר אז בהחלט כדאי לנסות. אחרי הכל, מה שישפר עבור מעין את השהיה בבי"ס הוא שינוי ההתייחסות, ואבחון זה או אחר הוא רק אמצעי להשגת המטרה הזאת. מה שניתן להפיק מאבחון פרטי (אם זוכים לדי שיתוף פעולה, וייתכן ואותה רכזת היא הכתובת לכך) הוא מעבר ל"מחוננת" או לא. עם מספיק רצון טוב, ניתן לבנות עבורה תוכנית לימודים מתאימה בהתחשב בתוצאות של תתי המבחנים (למשל, עד כמה היא חזקה בחשבון), התוצאה הכללית יכולה לעזור בכך שהיא יכולה להחליף (וצריך לברר זאת ספציפית מול מרכז ההעשרה) את האבחון ה"ארצי". יכול להיות שעם אבחון מתאים ניתן יהיה לשלב אותה שם גם בגיל צעיר יותר, ויכול להיות שלא, תלוי בתוכנית. באשר למבחנים שנערכים בכיתה ג' - אמרת זאת כהערת סוגריים עם חיוך אך למעשה נגעת בנקודה בעייתית אמיתית. הרבה ילדים מחוננים נופלים במבחנים האלה מסיבות שכאלה. לכן אני ממליצה בחום שתבררי עם הרכזת (או אולי עם הורים אחרים לילדים שמשתפפים באותה התוכנית) אודות צורת האבחון והמבנה של המבחנים (עם התכנים עצמם, לפי מה שאת מספרת, לא נראה לי שאמורה להיות לה בעיה) בשביל שתוכלו להתכונן לכך, כי חבל שהיא סתם תפספס. באשר למטלות שמעין לא עושה אם לא יושבים לידה וגם באשר לכתיבה שלה, יש שיגידו לך שהיא "חייבת ללמוד גם לעשות דברים שהיא לא אוהבת" (בכל מיני גירסאות). אני חושבת אחרת. אני חושבת שמפעילויות לא מעניינות ולא מאתגרות מקבלים רק הרגלי למידה לא נכונים, ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה. באשר לכתב היד ול"סדר ונקיון" (יש לקרוא בטון של מורה שמלמדת כבר 20 שנה
) - בעיני יש להבדיל בין עיקר לטפל, ושוב, בהנחה שלא מדובר בקושי מוטורי (ולא צריך להיות מדובר בקושי מוטורי) - זה הטפל. מעבר לכך, אם זה באמת תוצאה של חשיבה מהירה (שזה עוד משהו שאפשר ללמוד מאבחון דידקטי) לדעתי (הלא מקצועית והלא מבוססת על שום ידע מקצועי, יש להדגיש) לא כדאי לגעת בזה בכלל אם לא רוצים ליצור בעיות בשטף הכתיבה אשר לא היו שם קודם.
זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שלושה
חודשים ארוכים ומייגעים "...ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה" !!! שלושה חודשים אני חוזרת ואומרת את המשפט הזה (בגרסאות שונות כמובן) וזה עוזר לי או בעצם למעין כמו שכוסות רוח עוזרות למת... אני חושבת שבקרוב מאוד אזמין את הרכזת לכוס קפה אצלי בבית... עכשיו חג אז לא מנומס נראה לי להזמין אותה.
 
ו.... קוריוז קטן.

זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שלושה
חודשים ארוכים ומייגעים "...ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה" !!! שלושה חודשים אני חוזרת ואומרת את המשפט הזה (בגרסאות שונות כמובן) וזה עוזר לי או בעצם למעין כמו שכוסות רוח עוזרות למת... אני חושבת שבקרוב מאוד אזמין את הרכזת לכוס קפה אצלי בבית... עכשיו חג אז לא מנומס נראה לי להזמין אותה.
ו.... קוריוז קטן.
אתמול נסענו ברכבת להצגה "אלדין" (שומר נפשו ירחק!!!). מעין מאוד התלהבה מהנסיעה ברכבת, גמעה בשקיקה את הנוף וכמובן שקראה את כל השלטים של כל התחנות וכל מה שביניהן. שהגענו לתחנת האוניברסיטה מעין הכריזה בקול החלטי שהיא תלמד באוניברסיטת ת"א. לשאלתי למה היא השיבה "הרכבת כמובן!" ..... :)
 
לגבי "אלדין"

ו.... קוריוז קטן.
אתמול נסענו ברכבת להצגה "אלדין" (שומר נפשו ירחק!!!). מעין מאוד התלהבה מהנסיעה ברכבת, גמעה בשקיקה את הנוף וכמובן שקראה את כל השלטים של כל התחנות וכל מה שביניהן. שהגענו לתחנת האוניברסיטה מעין הכריזה בקול החלטי שהיא תלמד באוניברסיטת ת"א. לשאלתי למה היא השיבה "הרכבת כמובן!" ..... :)
לגבי "אלדין"
האם אפשר לפרט לגבי ההצגה אלדין ? למרות שבני ביקש ממני ללכת משום מה לא הסכמתי , האם צדקתי ?
 
אצלנו היו ונהנו

לגבי "אלדין"
האם אפשר לפרט לגבי ההצגה אלדין ? למרות שבני ביקש ממני ללכת משום מה לא הסכמתי , האם צדקתי ?
אצלנו היו ונהנו
כי לא רק החכמה העיקר - גם השטות מבקשת מקום (אאל"ט בציטוט). אז מה אם זה יותר התפרקות ורעש?
 
צדקת מאוד !

לגבי "אלדין"
האם אפשר לפרט לגבי ההצגה אלדין ? למרות שבני ביקש ממני ללכת משום מה לא הסכמתי , האם צדקתי ?
צדקת מאוד !
מעין בת שש וזו הפעם הראשונה והאחרונה בה הלכנו להצגה בחג. ראשית לעניות דעתי יד אליהו אינו מקום מתאים להצגה. אבל נגיד שכן. המקום בשיפוצים ואלפי אנשים וילדים (!) נאלצו להמתין על המדרכה. הכניסות למקום הם דרך שערים ממוספרים. אנחנו היינו בשער תשע כאשר ההצגה היתה אמורה להתחיל בשעה 14:15. נכנסנו לאיצטדיון בשעה 15:15 ! אחרי שעה של המתנה מורטת עצבים, דוחקת וצפופה על המדרכה של רח' יגאל אלון. חלק רב מן ההמתנה נבע בגלל שלא היה שער יציא מסודר ועל כן כל הצופים בהצגה הקודמת יצאו משער זה ואנו נאלצנו להמתין, תודה לאל שלא היה גשם. המקום כשלעצמו מטונף שאין מילים לתאר. המקום מסודר בעיגול כך שזכינו פעמים לא מעטות לצפות בגב של השחקנים ולא בחזית שלהם. זה עוד ניחא.. הסאונד היה כל כך גרוע שהתקשנו להבין את תוכן ההצגה. ישבנו בשורה 26 שהסתברה כאחת האחרונות. לא ראינו היטב בכלל. מילא אני וחברתי איבדנו סבלנות. הילדים איבדו סבלנות וכמעט שלא צפו בהצגה. והיציאה ? הסיוט של ההמתנה חזר שוב ובאמת קצרה היריעה מלתאר. לשמחתי הרבה מעין חתמה את הנושא בכך שהיה הכי כיף ברכבת והיא לעולם לא רוצה לחזור להצגת חנוכה. רק אחרי... :)
 
מדוע לא הלכנו להצגות

צדקת מאוד !
מעין בת שש וזו הפעם הראשונה והאחרונה בה הלכנו להצגה בחג. ראשית לעניות דעתי יד אליהו אינו מקום מתאים להצגה. אבל נגיד שכן. המקום בשיפוצים ואלפי אנשים וילדים (!) נאלצו להמתין על המדרכה. הכניסות למקום הם דרך שערים ממוספרים. אנחנו היינו בשער תשע כאשר ההצגה היתה אמורה להתחיל בשעה 14:15. נכנסנו לאיצטדיון בשעה 15:15 ! אחרי שעה של המתנה מורטת עצבים, דוחקת וצפופה על המדרכה של רח' יגאל אלון. חלק רב מן ההמתנה נבע בגלל שלא היה שער יציא מסודר ועל כן כל הצופים בהצגה הקודמת יצאו משער זה ואנו נאלצנו להמתין, תודה לאל שלא היה גשם. המקום כשלעצמו מטונף שאין מילים לתאר. המקום מסודר בעיגול כך שזכינו פעמים לא מעטות לצפות בגב של השחקנים ולא בחזית שלהם. זה עוד ניחא.. הסאונד היה כל כך גרוע שהתקשנו להבין את תוכן ההצגה. ישבנו בשורה 26 שהסתברה כאחת האחרונות. לא ראינו היטב בכלל. מילא אני וחברתי איבדנו סבלנות. הילדים איבדו סבלנות וכמעט שלא צפו בהצגה. והיציאה ? הסיוט של ההמתנה חזר שוב ובאמת קצרה היריעה מלתאר. לשמחתי הרבה מעין חתמה את הנושא בכך שהיה הכי כיף ברכבת והיא לעולם לא רוצה לחזור להצגת חנוכה. רק אחרי... :)
מדוע לא הלכנו להצגות
לא לקחתי את ילדי להצגות בחנוכה בגלל ש... מחירם גבוה מאוד , ולא בגלל שלא יכולתי להרשות לעצמי , זה נראה לי מאוד מוגזם. לא ראיתי מחווה אחת מצד המארגנים ששילשלו הון עתק לכיסם, לתרום הצגה אחת לילדים שלהוריהם אין כסף לשלם . הייתי בטוחה שמדובר בהצגות שלא יתרמו תרבות, עברית יפה , והרגלים נאים אלא רק יעשירו את מאגר הסלנג של ילדי... בחנוכה לא יכולנו להרשות לעצמנו לקחת ימי חופשה לקחתי את ילדי בחופשת החג : להדליק נרות חנוכה אצל סבא וסבתא, ובוקר אחד קמנו מוקדם והלכנו לאסוף צדפים על שפת הים אחר כך התעסקנו עם הצדפים כל היום , כל ילד בהתאם לגילו . אחד הדביק, אחת השחילה ואחד בדק באינטרנט וחקר לעומק את מקורם מחר בבית הספר הם לא יספרו על סוף שבוע "מהמם" בבית מלון, ולא על הצגה "מדליקה" הם יספרו על בלוי בחיק המשפחה , ובתי הקטנה תשמח לספר שתרמה חצי מדמי החנוכה שלה לילדים שאין להם דמי חנוכה . בגלל שעד עכשיו היא לא יודעת איזה מתנה תבקש לחג ... כנראה שהיא לא צריכה כבר מתנות
 
אז אחרי החג.

זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שלושה
חודשים ארוכים ומייגעים "...ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה" !!! שלושה חודשים אני חוזרת ואומרת את המשפט הזה (בגרסאות שונות כמובן) וזה עוזר לי או בעצם למעין כמו שכוסות רוח עוזרות למת... אני חושבת שבקרוב מאוד אזמין את הרכזת לכוס קפה אצלי בבית... עכשיו חג אז לא מנומס נראה לי להזמין אותה.
אז אחרי החג.
לא כדאי לוותר על אי של שפיות פוטנציאלי. מה שכן, תגידי למעין שגם לאוניברסיטת בן גוריון יש תחנת רכבת לידה, וב"ש זה יותר רחוק אז נוסעים יותר
 
קפה בבית

זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שלושה
חודשים ארוכים ומייגעים "...ושאם רוצים שמעין תרכוש מיומנויות למידה צריך גם להיות שם תהליך של למידה" !!! שלושה חודשים אני חוזרת ואומרת את המשפט הזה (בגרסאות שונות כמובן) וזה עוזר לי או בעצם למעין כמו שכוסות רוח עוזרות למת... אני חושבת שבקרוב מאוד אזמין את הרכזת לכוס קפה אצלי בבית... עכשיו חג אז לא מנומס נראה לי להזמין אותה.
קפה בבית
רעיון לא טוב לדעתי. אני עו"ד. מאוד לא אהוב עלי שכשאני בנעלי הבית שלי, מתחילים ליגע אותי באלף ואחת שאלות על מקצוע. בגמר החופשה, תרימי אליה טלפון לעבודה, תקבעי פגישה בבית ספר ככל הורה, וכך לא תצרי אצלה תחושה שאת מצפה ממנה להרים וגבעות על שום שכנותכם.
 
../images/Emo45.gif

קפה בבית
רעיון לא טוב לדעתי. אני עו"ד. מאוד לא אהוב עלי שכשאני בנעלי הבית שלי, מתחילים ליגע אותי באלף ואחת שאלות על מקצוע. בגמר החופשה, תרימי אליה טלפון לעבודה, תקבעי פגישה בבית ספר ככל הורה, וכך לא תצרי אצלה תחושה שאת מצפה ממנה להרים וגבעות על שום שכנותכם.
 
מסכימה בהחלט.

קפה בבית
רעיון לא טוב לדעתי. אני עו"ד. מאוד לא אהוב עלי שכשאני בנעלי הבית שלי, מתחילים ליגע אותי באלף ואחת שאלות על מקצוע. בגמר החופשה, תרימי אליה טלפון לעבודה, תקבעי פגישה בבית ספר ככל הורה, וכך לא תצרי אצלה תחושה שאת מצפה ממנה להרים וגבעות על שום שכנותכם.
מסכימה בהחלט.
גם אני בתוקף מקצועי כמיסטיקנית שואלים אותי אלף ואחד שאלות כשאני לא עובדת וזה באמת לא נעים לי... אלא אם זה בא מיוזמתי. יום חמישי חוזרים לבית הספר. המתנתי שלושה חודשים ? עוד כמה ימים לא ישנו מאומה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה