"ולתיק הבא"..

yaron_z

New member
|OFF| לשיר

מחר יהיו חדשות בקשר לבליינדר שלך!! אני אצור איתך קשר. ירון.
 

ran levi

New member
כן רק שאתה בא וקורא לשופטת

מטומטמת כי היא זאת שעשתה שטות
אתה מחזיר אותי כל פעם למעשה הלא אחראי שעשית כשאתה קורא לכל מי שמתעסק בסיפור שלך משטרה,בתי משפט,שופטים וכו וכו מטומטמים ולא יודעים דבר ממה שהם עושים , הרי אתה הקורבן אתה לא קורבן אתה פושע ואתה צריך לשלם ולא להיות הקדוש המעונה בכל ההודעות שלך כאילו עושים עליך קנוניה, זה לא היה חכם להגיע למהירות הזאת ועוד עם קורולה וגם נהג חדש אתה רואה בזה פרטים לא חשובים אבל מה לעשות הם חשובים
אז כשאתה כותב הודעה כשהיא בנושא הרשיון שלך שים לב טוב טוב מה אתה כותב כי אתה כותב הרבה שטויות.
 

wiz

New member
באמת שלא רציתי להצטרף

לוויכוח הזה, והתאפקתי די הרבה, אבל הפעם זה היה פשוט מוגזם... אני ממש לא חושב שהשופטת מטומטמת. אני גם לא מאמין שהרגשת בטוח ויציב בקורולה במהירות שנושקת ל-200 קמ"ש, ואני די בטוח שאם היתה מכונית תקועה שאמצע הכביש (נניח כהה ובלי אורות/מחזירי אור) לא היית שם לב אליה בזמן, ויותר גרוע - לא היית יכול להשתלט על הרכב במצב בו נמצאת. אז הבנו שאתה מסכן כי לקחו לך את הרשיון. אתה גם לא תיסע יותר במהירות מופרזת כדי שלא תאבד את הרשיון שוב. וחוצמזה, אתה הרי היית בשליטה מלאה במשך כל זמן הנהיגה "ההיא", ומי אלה השוטרים והשופטת "המטומטמים" שמעזים לחשוב אחרת
לפי דעתי, לא הפנמת בכלל את מה שקרה, ומה שהיה עלול לקרות, ולצערי אתה מייצג למשטרה את כל האוכלוסיה "הפרועה" של הנהגים בגילנו... בזכות נהגים כמוך הביטוח מתייקר משנה לשנה, טמספר התאונות לא יורד. במקום לירות חיצים לעבר כל מי שקשור בפרשה (סליחה, הקנוניה...) כדאי אולי שתעשה בדק-בית, ואז אולי תבין מה באמת קרה שם. מהירות היא לא הגורם העיקרי לתאונות - אבל כשהיא מגובה בחוסר ידע ואימון ובתנאים לא אופטימלים בכביש, היא הורגת
אני מאוד שמח שלא נפגעת בשום צורה, ושאתה כאן כדי לבכות, אבל באותה מידה אני לא רואה בך בנאדם בוגר שמבין את טעותו... נראה לי שהמקרה הבא שלך הוא רק עניין של זמן...
 

t0mer

New member
בגרמניה מותר ליסוע במהירות הזאת

ולא כל יום נהרגים שם מאות נהגים אני לא מכיר את הכביש אבל אם הוא אומר שזה כביש שבנוי למהירויות האלה אז חושב שהוא בסדר גמור מה זאת אומרת אם הייתה מכונית בלי מחזירי אור הוא לא היה רואה אותה זה שטויות אני יכול להמציא לך אלף אימים שבגללם לא הייתה יכול ליסוע אפילו על 100 קמ"ש אם על כל דבר נגיד אם אז לא נוכל להגיע רחוק
 

be_roo

New member
נורא ניסיתי להתאפק לא להגיב

ושוטגאן, ההסבר מויעד לתומר, כי לך אין סיכוי להבהיר את הנקודה. "אם הוא אומר שזה כביש שבנוי למהירויות האלה אז חושב שהוא בסדר גמור" הבעיה שלנהג חסר נסיון אין את הכלים והנסיון לדעת האם כביש מסויים אכן מתאים לנסיעה במהירות כזו או אחרת. שיקול דעת מסתמך על ידע ונסיון, ומה לעשות, נהגים חדשים מעצם הגדרתם הם בעלי נסיון מוגבל. ואת כבישי גרמניה אין להשוות לארץ.
 

shotgun

New member
אוי נו באמת..

צריך להיות ממש בור כדי לא לדעת שאפשר לנהוג שם מהר!!!!!! שני נתיבים לכל כיוון, שוליים רחבים מאוודדדדד, גדר הפרדה מבטון לאורך כל הכביש תאורה לכל אורכו ריק לגמרי מזג אויר נוח שאני אוסיף עוד?
 

t0mer

New member
אהההם

את לא יכולה להניח שכולם טיפשים חסרי ניסיון וחסרי יכולת הבחנה טוב אולי באמת הוא חסר ניסיון אבל לא ניראה לי שהוא מפגר, לא צריך לילמוד פיזיקה גרעינית בשביל להבחין בין כביש שאפשר ליסוע מהר לכביש שאי אפשר את מכירה את הכביש הזה בכלל?? אולי גם את תעברי שם מתישהו וגם את תחשבי שזה כביש שניתן ליסוע בו בכזאת מהירות וכל הויכוח הזה הוא לשווא כי את היית נוהגת אותו דבר (בלי להיתייחס לחוקיות של הדבר תיאוריתית נגיד שיש לך בליינדר או משהו כזה) לא אמרתי שהכבישים בארץ הם כמו בגרמניה אבל יש כמה כבישים טובים
 

be_roo

New member
זה באמת הויכוח

אכן, כל הויכוח הוא שבתנאים מסויימים ניתן לנסוע במהירות כזו, אז בוא נבחן את התנאים תוך השוואה בין שני נהגים: +תנאי מזג אויר: מצויינים (יבש, ראות) +תנאי כבישי: טובים (כביש ררחב, ריק, שוליים) -תנאי תאורה: לילה עד כאן התנאים השווים לכל נהג, עכשיו נעבור להבדלים: נהג א´ חדש, מספר חודשים על הכביש, כשהכשרתו היחידה היא שיעורי נהיגה והנסיון המועט שצבר לנהג ב´ יש כבר 7 שנות רשיון, 3 קורסי נהיגה מתקדמת בחו"ל ונסיון בתרגול מצבי חירום רכב א´ הוא טויוטה קורולה, רכב משפחתי שאינו מתוכנן להתמודד עם מצבים קיצוניים ובעייתים (אני לא אכנס לפירוט). רכב ב´ הוא 306 XSI שהוא הגרסה הספורטיבית של הדגם, עם שילדה, היגוי ומתלים המתוכננים לתת מענה לנהיגה אגרסיבית אף על פי שאין זו מכונית ספורט. אני לא אתווכח עכשיו אם כן או לא הייתי נוסעת בתנאים אלה במהירות ששוטטגאן נתפס בה, זה לא רלוונטי כי אני לא שוטגאן, וגם כי לא הייתי שם. מה שכן אני אגיד, ואין מדובר בהתנשאות, שוטגאן יכול להיות הנהג עם הפוטנציאל הכי טוב בעולם, וכשעוד 10 שנים היתרון של 7 שנות הנהיגה שלי יהיה חסר משמעות, אבל כרגע הנסיון כן מדבר. לנהג שיכור אין את שיקול הדעת להחליט האם הוא מסוגל לנהוג או לא, ולכן הכלל הוא שלא נוהגים כלל תחת השפעה. אותו האמור לגבי נהג חדש: אף אחד לא יודע מה הוא לא יודע, ולכן ללא נסיון אין לו את הכלים להחליט האם התנאים מתאימים או לא.
 

t0mer

New member
אפילו אתם בפורום כל הזמן אומרים

שבשביל ליסוע בקו ישר מהר לא צריך רכב ספורטיבי וגם לא צריך נהג טוב, ככה שהניסיון שלך ,והרכב שלך, לא נחשבים בהשוואה הזאת ,גם עכשיו לא רק בעוד 10 שנים. בקשר לרכב,אין שום סיבה שהרכב לא יעמוד בזה הרכב, אמור לעמוד בלחצים הרבה יותר גבוהים ממה שהמנוע מסוגל לספק, ככה שגם יתרון הרכב שלך לא משפיע,אולי בסיבובים יש לך יתרון, אבל בקו ישר לא. ולפי מה שהבנתי זה היה כביש ישר. אני לא אומר שליסוע במהירות 196, זה כמו ליסוע ב100 ברור שזה יותר מסוכן ,אבל גם בגרמניה אפילו עם הכבישים המצויינים והמכוניות המעולות את מסכימה איתי שזה מסוכן יותר ליסוע על 200 מאשר על 100 אבל אנשים בכל זאת נוסעים שם במהירות גבוהה יותר כי הם מוכנים לקחת את הסיכון הזה(אני יודע שם הסיכון יותר קטן מבארץ) ,וגם הוא לפי מה שהבנתי סיכן רק את עצמו (בלי כל האימים). גם כולנו מסכנים את עצמנו עצם זה שאנחנו בכלל נוסעים, גם במהירות חוקית יכולה ליקרות תאונה. אני יכול להמשיך אבל אין לי כוח ניראה לי שהבנתם מה אני אומר
 

be_roo

New member
פספסת לגמרי את הנקודה

כל עוד אתה בקו ישר, באמת אין שום בעיה, וההשוואה בין הרכבים לא באה להראות שהקורולה תתפורר באמצע. הבעיה מתחילה ברגע שקורה משהו קצת לא צפוי, וזה יכול לקרות גם בכביש ריק וישר (קטע כביש לא טוב, חול, שמן, מים, גוויה של כלב ועוד הרבה דברים). וברגע שתנסה להתחמק מהבעיה אז תגלה את ההבדל. הבעיה היא לא להגיע למהירות מסויימת, הבעיה היא להתמודד עם ההשלכות שלה.
 

t0mer

New member
את יודעת שזה שטויות

בלי ליפגוע :) אני גם יכול להגיד, שאסור ליסוע על 100 בלילה בכביש חשוך כי אולי יש שם "קטע כביש לא טוב, חול, שמן, מים, גוויה של כלב ועוד הרבה דברים". ואולי לא תוכלי להבחין בהם בזמן. ברור שיש הבדל בין 100 ל196 אבל מה שאני מנסה להגיד זה שאין 100% ביטחון ותמיד אפשר להגיד אם כך וכך, אז היה קורה כך. אז נכון, הוא לקח קצת יותר סיכון מאחרים כמוך למשל שנוסעים על 130+ זה לא עושה אותו ללא בסדר תגידי תאמת את אף פעם לא נסעת במהירות הזאת או משהו באיזור? כי אני לא חושב שבמהירות הזאת זה משנה אם יש לך פיגו או קורולה ובשניהם אם יהיה משהו על הכביש לא תוכלו להיתחמק
 

be_roo

New member
I Give Up

אתה חוזר ע להנקודה שלך, ואני על שלי, זה מיותר, תעשה מה שאתה רוצה. אתה לא מבין שההבדל בין הנהגים הוא מה שעושה את ההבדל, וגם ההבדל בין המכוניות. ההחלטה באיזו מהירות לנסוע מתבססת על כמה קריטריונים: 1. הכביש 2. מזג אויר 3. תנועה 4. רכב 5. נהג ה-3 הראשונים זהים לכולם, השניים האחרונים הם אלה שעושים את ההבדל בין נהג שיכול להרשות לעצמו לנסוע במהירות א´ לנהג אחר שיכול להרשות לעצמו לנסוע במהירות ב´. וזו ההודעה האחרונה שלי בנושא, כי נשבר להסביר שוב ושוב.
 

dw2322

New member
בגרמניה לא כ"כ הרבה נוסעים 200

הייתי שם לא מזמן, וממה שאני זוכר הרוב דווקא נוסעים 120-130, מהירות סבירה שמתאימה לרוב המכוניות בימינו. לא מאמין? סע בלילה באיזה כביש מהיר, רצוי כזה בלי מכמונות. שים נייר על לוח השעונים, כך שלא תושפע משום דבר, וסע בהילוך גבוה בנחת (ז"א תנוחה נוחה שמאפשרת לך לנסוע בלי להרגיש שאתה עושה משהו מיוחד). כעת הוצא הנייר. ממה שאני מכיר, מכוניות משפחתיות רגילות (למשל קורולה) מותאמות לשיוט ב 120-130 (וזה לא אומר שאי אפשר 160, רק שלא ממש נוח לנסוע בכזו מהירות) וקטנות (נאמר קליאו) 110-120. נעליים רגילות בבקשה, לא נעלי הרים, צבאיות וכדומה. בחיפושית (ישנה) זה 80 אגב (למרות שאפשר גם 120)
 

ran levi

New member
מדובר פה על מהירות מעבר לסופית

לה הרכב הזה מסוגל אף אחד לא רואה את זה הבאת את המכונית לקצה גבול היכולת מה היה קורה אם היתה לו מכונית יותר חזקה , הוא לא היה לוקח אותה עד הסוף, ברור שהיה לוקח הרי הכביש רחב\תאורה\בטון\וכו\וכו\וכו\וכו\וכו\וכו\וכו מה שהרכב היה מסוגל לתת הוא היה לוקח בלי קשר למה שהוא כנהג יודע לעשות או לשלוט
 

wiz

New member
קודם כל - תשתמש

בסימני פיסוק... דבר שני - זה מאוד נחמד שאתה מאמין שתנאי הכביש היו מעולים (שזה בכלל מוזר בארץ), אבל אם תקרא שוב את מה שכתבתי תראה שאני בעיקר מדבר על חוסר ניסיון בנהיגה. במהירות של 200 קמ"ש, ברכב שלא מעביר כמעט כלום לנהג (ושהצמיגים שלו גמורים...), אפילו הפניה מעט חדה של ההגה יכולה להסתיים באסון. הכל עניין של תרגול ואימון. נהג חדש שכל ההכשרה שלו מסתכמת במעבר טסט לא אמור לנסוע במהירויות האלו, על אחת כמה וכמה כאשר הוא לא מודע למגבלות שלו ושל הרכב. אין לי שום כוונה להתחיל שוב את הוויכוח הזה, ואין לי כוונה לפגוע באף אחד.
 

Inoni

New member
ועוד תוספת קטנה וחשובה בקשר לבלימה

אמרת בעצמך שאחרי שהשוטר סימן לך לעצור לקח לך 300 מטר עד לעצירה... זה המון וזה גם מה שאמרתי לך לפני כמה ימים, רכב שמיועד למהירויות כאלה חוץ מהיותו יציב וניתן לשליטה בהרבה, גם מצוייד בבלמים חזקים ובקרות ממוחשבות לבלימה אופטימלית, בקורולה אין את כל זה ועוד נסעת בירידה מעבר למהירות המקסימלית שהרכב מסוגל. 300 מטר זה המון, רכב ספורטיבי עם במהירות 200 קמ"ש יוכל לבלום תוך חצי מהמרחק ואפילו פחות, ותוסיף לזה גם את זמן התגובה ובכל מקרה לזהות מכשול ממרחק 300 מטר בלילה זה גם דיי קשה ואפילו אם יש תאורה, זה ממש לא כמו אור יום ממרחק 300 מטר... בקיצור היה לך מזל. אני לא אטיף לך ואומר שמגיע לך עונש, אבל מה שכן זה לא היה חכם לנסוע במהירות הזאת ברכב הזה ובתנאים האלא והכי חשוב שתבין את זה ושלא תחזור על זה שוב באותם התנאים (נסיון,רכב,לילה) ינון.
 

avishem

New member
לא מסכים איתך הפעם

אחרי שהשוטר סימן לו לעצור הוא לא היה צריך לבלום בלימת חירום!!! להפך הוא היה צריך לעצור את הרכב לאט ובבטיחות... אני בטוח שגם הקורולה יכולה לעצור בפחות מ300 מ´ אחרי נסיעה של 200 קמ"ש (196). ונכון אז קורולה זה לא אוטו ספורטיבי והיא לא כמו הפורשה בוקסטר S שעושה מ0 ל100 ב5.5 ומ100 ל0 ה4 ש´!!!. אבי, ששואל האם להאמין שהבוקסטר עוצרת ממאה ל0 ב4 ש´!!!
 

Inoni

New member
כמובן שזו לא הייתה בלימת חירום, או

שאולי בעצם הוא כן לחץ בכוח על הבלם, אני מאמין שזו בכל מקרה הייתה לחיצה חזקה ואולי לא עד לריצפה אבל חזקה מאוד. ודברי קודם נכונים מאוד, רכב שמיועד למהירויות כאלה מצוייד גם בבלמים טובים וחזקים יותר ויבלום בהרבה פחות מרחק, זו עובדה, אז לא משנה כרגע אם הוא לחץ בכל הכוח או לא (ואני מאמין שהוא לחץ חזק מאוד בכל מקרה). תעדכן אותנו Shotgun, האם הבלימה הייתה חזקה ?? ינון.
 
למעלה