ויקני אתאיסט

ההגמון

New member
../images/Emo6.gif

"אתה בטוח שאתה אתה?" בחיי האלים ראידהו, אתה קורע אותי מצחוק.
 

gwizard

New member
מסכים

"Before you start readin' history, try to make some " וזה בדיוק מה שאני עושה כבר 4 שנים עם האתר, החנות ושאר הפרוייקטים בתחום. וזאת גם הסיבה שאני יכול ולומר לאדם מה זה פאגאניזם ומה זה לא. זה לא אומר שהאדם יסכים איתי אך זה כן נותן לי לגיטימציה מסויימת בנושא.
 

ההגמון

New member
שומדבר לא נותן

לך לגיטימציה להגיד מה זה פגאניזם, אתה יכול להגיד רק מה זה פאגאניזם בשבילך . האנשים היחידים שיש להם לגיטימציה להגיד מה זה פאגאניזם מתו לפני 1000 שנה.
 

gwizard

New member
למה 1000 שנה ?

OK, אם אתה נצמד לזה מהכיוון הזה אז לא פאגאניזם, אלא נאו-פאגאניזם.
 

ההגמון

New member
זה נותן לך רק

את הזכות להגדיר מה זה "נאו". "פאגאניזם" נשאר בשלו. אם אתה חושב שזה שיש לך חנות, אתר באינטרנט ושאתה וויקאני נותן לך איזשהו כבוד אלוהי או זכות שלאחרים אין, אתה טועה בהחלט. לכל ילד בן 5 יש היום אתר באינטרנט, ולדרוש מאות שקלים עבור "ציוד למכשפות" שאפשר, ועדיף, לבנות לבד, לא מוסיף לך המון כבוד. שלא תבין אותי לא נכון, אני מעריך את פועלך, והכל. באמת. אבל זה לא נותן לך איזושהי לגיטימציה שלאחרים אין, זה כל מה שאני אומר.
 

gwizard

New member
נראה לי שיש לנו אי הבנה

אני לא טעון לזכות להגיד לאחרים מה לעשות, אני סך הכל אומר שבהיותי אדם אשר נמצא בתוך המערכת יש לי את היכולת להציע בצורה אובייקטיבית (יחסית) יותר מאדם שבא מבחוץ. שים לב שאני הגבתי במקור לשורה שראיידהו כתב. מה שקורה בפועל, אגב, זה בדיוק ההפך ממה שצריך להיות. בפועל, בגלל שיש לי את האתרים ובגלל שכל מי שנמצא בקהילה מכיר אותי (לטובה או לרעה) אני מקבל המון פניות באימייל לגבי כל מיני מושגים ודברים. כמו כן, הרבה אנשים חדשים נחשפים למה שאני כותב באתר ולהגדרות אליהם אני נצמד. זה יוצר מצב שבו *בפועל* אני מגדיר את המושג. כך הדברים עובדים בעולם האמיתי והשאלה אם זה אמור להיות ככה או לא כלל לא רלוונטית כי ככה זה מתקיים. כמובן שלאחר מכן אותם אנשים יכולים להיחשף לדעות אחרות ולשנות את דעתם, כמובן שאותם אנשים יכולים למצוא את הפורום הזה ולקרוא את ההודעה הזו ולהבין מזה שדעתי היא רק אחת מיני רבים, אך זה עדיין לא משנה כלום. לגבי "לכל ילד בן 5...", קודם כל תצליח ליצור את מה שאני יצרתי ותשקיע את הזמן והמאמצים והכסף שאני השקעתי ורק אחר כך דבר איתי על כבוד. אמירה בסגנון הזה רק מראה עד כמה אתה לא קשור למציאות ולא מודע למידת ההשקעה הנדרשת. זה מאוד קל לדבר, אך כאשר זה מגיע למעשים אז פתאום כולם מתקפלים בתירוצים שונים. דוגמאות לא חסר ואני בטוח שבחור אינטליגנטי כמוך יכול להבין לבד למה אני מתכוון.
 

ההגמון

New member
מהסוף להתחלה.

שוב, אני לא בא לזלז במה שאתה עושה או עשית. אבל אתה לא הראשון, ולא האחרון, שפותח אתר בנושא, ומשקיע זמן וכסף לניהול העיניין. אני לא אומר שזה "לא שווה כלום". אני פשוט אומר שזה לא משהו יוצא מגדר הרגיל. בקשר למה שעשיתי או לא עשיתי... טוב, בהזדמנות, אני אראה לך. ונסכם את זה ככה, לביינתיים, בסדר? ואני מודע לרמת ההשקעה הנדרשת, מודע עד כאב. אני לא חושב, וזאת דעתי האישית והפרטית בלבד, שאתה יכול להגיד שדעתך על פגאניזם היא הדעה הנכונה והצודקת. אני מבין שלא לכך את מתכוון, כאן ועכשיו, אבל בפועל, אם כבר אנחנו דנים בנושא, זה בדיוק מה שאותם אנשים שבאים אליך לחפש תשובות חושבים. אני חושב, ואולי אני טועה, שאתה צריך ליידע אותם שזו דעתך, והשקפתך הפרטית בלבד, ולכוון אותם גם למקורות אחרים. אבל זה רק אני. מה אני מבין.
 

gwizard

New member
טוב

למה אתה חושב שאני לא מפנה אנשים למקורות אחרים, כמו הפורום הזה לדוגמה ? כמובן אשמח לשמוע (ולראות) על דברים שעשית. לדעתי, אם מה שעשית היה טוב אז אתה צריך להתגאות בזה ולא להסתיר את זה. לגבי מקורות אחרים, אני אוהב לתת לאנשים לחשוב לבד ולהגיע למסקנות ללא עזרה ממני. ככה אני מלמד, אני נותן כיוון ועוזר בדרך, אך לא שופך את הכל כאקסיומה. כן יש כמה דברים שצריכים להיות ניתנים בהתחלה, אך הנקודה היא שהאדם ילמד לבד. הגדרה של פאגאניזם בעיני היא אחת מן הדברים שצריכים להינתן בהתחלה אחרת אין בסיס. אם האדם ישנה את דעותיו מההגדרה שאני נותן אז שיבושם לו, אין לי שום בעיה עם זה.
 

ההגמון

New member
לא יודע.

אולי תענה אתה על השאלה? אני לא מתבייש בזה. פשוט אין לי את זה מגובה כאן, איפה שאני נמצא. לכן, כשאני אחזור לביתי בעוד שבוע, אני אפרסם. אתה אומר שאלו הגדרות הניתנות לשינוי?
 

T i a

New member
נראה לי שקצת שכחתם

שכל דעה שלנו במקורה נובעת מתגובה של הסביבה ודעה של אחרים. דעה "שלי" יכולה להתקיים רק על אי בודד וגם זה בספק. כל פעם שמישהו מפרסם שאלה הכוללת בתוכה הגדרה כלשהי אנשים מתנפלים על "דעה שלי" ו"דעה שלך". אני זוכרת שחברי פעם אמר לי שכל רעיון חדש שנולד קיים כבר מזמן ואין לנו זכות לקרוא לו "שלי". הרי אנחנו אנשים בוגרים וברור לנו שכל אחד מציג את דעתו. בעולם שלנו יש מספר דעות כמספר הכוכבים אז למה לנו כל פעם להתווכח על זה? אני אישית לא מאמינה שוויקאני יכול להיות אתאיסט, או כאן או כאן אבל נתקלתי בעבר באנשים אשר האמינו בכוחות הטבע ללא אלוהות עליונה, כמו שריידו כתב" אלמנטלים". בתחילת דרכי בוויקה היה לי קשה להתחבר לאלים או יותר נכון להבין את מהות האמונה הזאת למרות שבאלים האמנתי קצת אחרת. הגעתי לוויקה בעקבות הטבע והיסודות, והאלים היגיעו בסוף גם
ההגמון, אגב, הדעה העוקצנית לגבי החנות ממש לו במקום, יש הרבה עבודה מעבר למה שנראה ברשת ונראה לי שאתה בכלל לא מבין את הרעיון האמיתי של החנות.
 

ההגמון

New member
אין מילה אחרת

שיכולה להביע שזהו לא רעיון שהוא נכון גלובלית, אלא נכון, אולי, לאדם מסויים, ואין בכוונה לנסות לכפות את המושגים שלי על אחר או שאחר יכפה עלי את המושגים שלו. פשוט, לא? וטיה, ההודעה לא הייתה עוקצנית. אבל בגלל שיש לכן חנות של צורכי מאגיה, זה עדיין לא נותן לך, או לאלון במקרה זה, איזושהי זכות אלוהית שלאחרים אין. את יודעת מה, אם כבר הזכרת, אז מה באמת הרעיון האמיתי של החנות? -בלי סרקסטיות או נסיון לתקיפה, אני באמת מעוניין לדעת איך את, או אלון, רואים את זה. אז מהו, הרעיון האמיתי, של החנות, מבחינתכם?
 

gwizard

New member
יש

והיא: לדעתי. כמו שנטלי ציינה, אני חושב (שני מילים) שכל אדם בוגר אמור להבין שתמיד האדם מציג את דעתו אלא אם כן נאמר בפירוש אחרת. אף אחד לא *כופה* שום דבר על אף אחד. אני מביע דעה והיא שלי. אתה יכול לקבל אותה או לדחות אותה, אך זה לגמרי לא הבעיה שלי, אלא שלך. בנוגע לחנות, מראש ומראשונה החנות נוסדה למען לספק צורך בר וקיים ב-"קהילה" הקטנה שלנו - היכולת להשיג מוצרים של וויקה ומאגיה. אתה יוצא פורום מג'יק אז אני מניח כי אין צורך להזכיר את כל ההודעות בנושא. אני אזכיר בכל זאת כי נראה לי שאתה יותר מעוניין ב-bashing מאשר בהבנה. דוגמה: "איפה אני משיג אטאמה". דוגמה נוספת: "אני צריך ספר טוב על וויקה, איפה אני יכולה להשיג אחד?". גם היום לא חסר שאלות בנושא ולא, לא לכולם יש את היכולת להזמין מחו"ל או לבזבז יום שלם בטיולים בשוק או ליצור לבד. חשוב להבין כי החנות לא נוסדה למען רווח, אחרת המחירים והמיצוב היו שונים לחלוטין. הרי ממש אין לי בעיה להביא דברים יקרים ומיוחדים או למכור קמעות באלפי שקלים. תאמין לי שהייתי מרוויח הון רק מהקמעות. הבחירה להתמקד בנתח שוק המסכן שכולל את הפאגאנים בארץ הרגה את המכירות ואילצה אותנו להוריד את המחירים לרמה של זנות. אם אני ונטלי לא היינו עובדים בעבודה רגילה בנוסף לתפעול של החנות היינו מזמן פושטים רגל. אבל, זאת המטרה העיקרית של החנות ובגלל זה כך היא כנראה תישאר, אפילו שלפעמים (עם כל העמלות בדרך) יוצא מצב שלא רק שאנו לא מרוויחים כלום, אלא לפעמים מפסידים. כמובן שאני משתדל לא להגיע למצבים כאלו מהסיבות המובנות. לאורך הזמן קמו להם כל מיני אנשים שהכפישו את החנות ואותי אישית בכל מיני טוענות כאשר העיקרית בהן הייתה המחיר. אותם אנשים או שלא מודעים או שמודעים היטב שרווח ברוטו של 15 שקל על ספר מתרגם בנטו ל-5 (בקירוב). למה ? כי יש משלוח, מיסי ייבוא, עמלת אשראי, מס הכנסה כמובן זמן. אם אתה חושב שניהול חנות זה פשוט אני מציע לך לפתוח חנות משלך ולראות איך זה. יש לי עוד חנות המיועדת לרוכשים מחו"ל ומתמקדת בתוספי תוכנה אותם אני מוכר. אני לוקח 100$ לשעת עבודה. אם נחשב לפי *חצי* מן הסכום הזה אז יצא שאני מפסיד על כל דקה שאני משקיע בחנות של נטלי. לך אני אומר: תהיה בצד השני לפני שאתה מפנה אצבע. ולכל המכפישים למיניהם אני אומר: קפצו לי !
 

ההגמון

New member
היי היי.

אולי אתה קצת אובר-סנסטיב בגלל כל מה שקרה עם קיטארו ובכלל, אבל לא באתי נגדך. פשוט באמת ובתמים רציתי לדעת את דעתך בעיניין. זהו. ובקשר ל"לדעתי", זה טוב ויפה, רק שאתה דיי שוכח להגיד את זה רוב הזמן. ולא, לא כולם אנשים "בוגרים", והם כן מקבלים את "דעתך" כאמת הקולקטיבית. יש לשים דגש שזה לא כך. פיטר.
 

gwizard

New member
במיוחד בשבילך

אנא ראה את חתימתי המעודכנת. בחיי שאני מרגיש כמו בגנון כרגע.
 
נו אז אתה מבין בבניית אתרים

ויש לך כסף להשקיע בתחביב הזה. לא הבנתי, איך זה הופך אותך לאדמו"ר הקהילה...
 
נו ומי א ת ה שתגיד??

אז יש לך חנות? יבוא פגאני אחר, יגיד לך - אם אתה עושה כסף מהעניין, אתה בכלל לא פגאני ולא דתי ולא כלום!! רק מי שמשתכר ממקורות אחרים ועוסק בהפצת הפגאניזם - וכל הדברים, הקשורים אליו איכשהו - אך ורק "לשם לשמיים" - הוא פגאני "אמיתי"... זה לא היה מוצא חן בעיניך!! גם לא אם זה מישהו אחר, שעוסק בנושא הזה עוד יותר זמן ממך!! אף-אחד, למיטב-ידיעתי, לא מינה אותך לאפיפיור; "ועידת ניקיאה של הפגאנים / וויקאנים", לא היתה, ואני מקווה מאד, שגם לעולם לא תהיה. ולפיכך, אין לנו שום קטכיזם - והיכולת שלך, לומר לאנשים אחרים, אם הם פגאנים או לא - אינה עולה, בשום פנים ואופן, על יכולתם שלהם, לומר אותו דבר לך...
 
למעלה