והמשך לעוד ציפורה גונן

מצב
הנושא נעול.

drorgi

New member
והמשך לעוד ציפורה גונן

והמשך לעוד ציפורה גונן
כתבת כי "ליהודה יש ספרים נפרדים, תחומי ענין אחרים, והוא עושה בכיתה כרצונו". אלו ספרים.חוברות אתם שולחים איתו? ספרי קריאה? ספרי לימוד מתקדמים יותר? חומרים אחרים? לנו יש בעייה דומה וכרגע הילד קורא בשיעורים ספרי קריאה למיניהם, וחוברות מדע ' ראש גדול'. אבל הייתי שמח אם היתה לי תוכנית יותר מובנית שתאתגר אותו בביה"ס.
 
אני אמנם לא ציפי

והמשך לעוד ציפורה גונן
כתבת כי "ליהודה יש ספרים נפרדים, תחומי ענין אחרים, והוא עושה בכיתה כרצונו". אלו ספרים.חוברות אתם שולחים איתו? ספרי קריאה? ספרי לימוד מתקדמים יותר? חומרים אחרים? לנו יש בעייה דומה וכרגע הילד קורא בשיעורים ספרי קריאה למיניהם, וחוברות מדע ' ראש גדול'. אבל הייתי שמח אם היתה לי תוכנית יותר מובנית שתאתגר אותו בביה"ס.
אני אמנם לא ציפי
אבל ממה שאני הבנתי ממנה (תקנו אותי אם אני טועה), גם ליהודה אין ממש תוכנית מבונית, ואני לא רואה סיבה שבגללה תוכנית מובנית היא כ"כ הכרחית. יותר מחומר לימוד יותר מתקדם, בעיניי, פיתוח חשיבה יהיה מהנה וחיוני יותר לילד.
 
חופש

והמשך לעוד ציפורה גונן
כתבת כי "ליהודה יש ספרים נפרדים, תחומי ענין אחרים, והוא עושה בכיתה כרצונו". אלו ספרים.חוברות אתם שולחים איתו? ספרי קריאה? ספרי לימוד מתקדמים יותר? חומרים אחרים? לנו יש בעייה דומה וכרגע הילד קורא בשיעורים ספרי קריאה למיניהם, וחוברות מדע ' ראש גדול'. אבל הייתי שמח אם היתה לי תוכנית יותר מובנית שתאתגר אותו בביה"ס.
חופש
הוא אחד מכלי הלמידה הטובים ביותר. אנחנו נתנו ליהודה חופש מוחלט לבחור את תחומי הענין שלו. אחד התחומים שמרתקים אותו הוא דגמי אוטובוסים למיניהם. הוא עסוק בכך ובקיא בכל הסוגים ובכל המינים. לדוגמא התבשרתי שאוטובוסים של דן נצבעים כעת מחדש. הוא בונה דגמים של אוטובוסים, ומאושר עד מאוד. כך הוא נוטל מארון הספרים שבבית הורי כל ספר מכל הבא ליד, בין אם המדובר בספר העוסק בתעופה, ובין אם המדובר בספר העוסק בכתבי סתרים. אני נתתי לו ללכת לחנויות ספרים ולבחור את החוברות שמענינות אותו להעשרה עצמית. העיקר שהוא נהנה ומעסיק את עצמו, ולא גורע מיכולת המורה לתפקד בכיתה עמוסת ילדים, ולא גורע מיכולת הלימוד העצמית שלו.
 

drorgi

New member
החופש לבחור

חופש
הוא אחד מכלי הלמידה הטובים ביותר. אנחנו נתנו ליהודה חופש מוחלט לבחור את תחומי הענין שלו. אחד התחומים שמרתקים אותו הוא דגמי אוטובוסים למיניהם. הוא עסוק בכך ובקיא בכל הסוגים ובכל המינים. לדוגמא התבשרתי שאוטובוסים של דן נצבעים כעת מחדש. הוא בונה דגמים של אוטובוסים, ומאושר עד מאוד. כך הוא נוטל מארון הספרים שבבית הורי כל ספר מכל הבא ליד, בין אם המדובר בספר העוסק בתעופה, ובין אם המדובר בספר העוסק בכתבי סתרים. אני נתתי לו ללכת לחנויות ספרים ולבחור את החוברות שמענינות אותו להעשרה עצמית. העיקר שהוא נהנה ומעסיק את עצמו, ולא גורע מיכולת המורה לתפקד בכיתה עמוסת ילדים, ולא גורע מיכולת הלימוד העצמית שלו.
החופש לבחור
אכן הגישה שלך,שמתמצית במילת המפתח 'חופש', מהווה שינוי מרענן ומעניין. יחד עם זאת, מתעורר בי החשש שבני (שהוא מחונן מובהק וגם אובחן לאחרונה כמחונן שלב ב') יתבטל, "יבזבז" זמנו בצפייה בטלוויזיה, במשחקי מחשב וכו'. גם בבית הספר, החשש הוא שיבזבז את זמנו בישיבה ליד חדר המנהלת (תוצאה של הפרעות), משחקי מחשב, פטפטת ... האם יש לכם איזו בקרה על התקדמותו? איזו תוכנית פעולה שגיבשתם איתו, או שאתם פשוט נותנים לדברים לזרום?
 
מה הרתיעה הזו ממשחקי מחשב?

החופש לבחור
אכן הגישה שלך,שמתמצית במילת המפתח 'חופש', מהווה שינוי מרענן ומעניין. יחד עם זאת, מתעורר בי החשש שבני (שהוא מחונן מובהק וגם אובחן לאחרונה כמחונן שלב ב') יתבטל, "יבזבז" זמנו בצפייה בטלוויזיה, במשחקי מחשב וכו'. גם בבית הספר, החשש הוא שיבזבז את זמנו בישיבה ליד חדר המנהלת (תוצאה של הפרעות), משחקי מחשב, פטפטת ... האם יש לכם איזו בקרה על התקדמותו? איזו תוכנית פעולה שגיבשתם איתו, או שאתם פשוט נותנים לדברים לזרום?
מה הרתיעה הזו ממשחקי מחשב?
חלקם מאוד מפתח את החשיבה. אמנם מחונן, אבל אייקיו גבוה לבדו לא אומר הרבה. היכן אתה רואה את המחוננות שלו? במה הוא מתעניין? תחשוב בכיוון הזה ותדאג שזו תהיה עיקר ההתעסקות שלו בבי"ס.
 

drorgi

New member
כן, ורובם ממש לא!

מה הרתיעה הזו ממשחקי מחשב?
חלקם מאוד מפתח את החשיבה. אמנם מחונן, אבל אייקיו גבוה לבדו לא אומר הרבה. היכן אתה רואה את המחוננות שלו? במה הוא מתעניין? תחשוב בכיוון הזה ותדאג שזו תהיה עיקר ההתעסקות שלו בבי"ס.
כן, ורובם ממש לא!
אין שום רתיעה עקרונית ממשחקי מחשב. אבל תשאירי אותו מול המחשב והוא עשוי לשחק שעות ב worms או בהוק - ודומיו. וההגזמה אינה נראית לי. המחוננות שלו מתבטאת בסקרנות רבה מאוד. שואל המון שאלות, מאד מתעניין בתחומי מדע שונים. יודע המון, עד כדי להפיל אנשים מהכסא. אבל נראה לי שהוא קצת עצל בלהשיג את הידע. בדרך כלל שואל אותי ומקבל תשובה (גם אני אובחנתי בזמנו...).
 
גם המשחקים האלה מפתחים את החשיבה

כן, ורובם ממש לא!
אין שום רתיעה עקרונית ממשחקי מחשב. אבל תשאירי אותו מול המחשב והוא עשוי לשחק שעות ב worms או בהוק - ודומיו. וההגזמה אינה נראית לי. המחוננות שלו מתבטאת בסקרנות רבה מאוד. שואל המון שאלות, מאד מתעניין בתחומי מדע שונים. יודע המון, עד כדי להפיל אנשים מהכסא. אבל נראה לי שהוא קצת עצל בלהשיג את הידע. בדרך כלל שואל אותי ומקבל תשובה (גם אני אובחנתי בזמנו...).
גם המשחקים האלה מפתחים את החשיבה
תשיג עבורו חומר לימוד בתחומים בהם הוא מתעניין (אם תפרט אולי נוכל לעזור ולהמליץ), ותדאג לכך שתהיה לו הלגיטימציה להתעסק בזה בשיעורים. בשלב הזה של חייו עדיין ניתן "לתקן" את העצלנות שלו, וחוץ מזה, אני נוטה להאמין שהוא יעדיף את זה על שעמום מוחץ בשיעורים.
 

drorgi

New member
תחומי עניין

גם המשחקים האלה מפתחים את החשיבה
תשיג עבורו חומר לימוד בתחומים בהם הוא מתעניין (אם תפרט אולי נוכל לעזור ולהמליץ), ותדאג לכך שתהיה לו הלגיטימציה להתעסק בזה בשיעורים. בשלב הזה של חייו עדיין ניתן "לתקן" את העצלנות שלו, וחוץ מזה, אני נוטה להאמין שהוא יעדיף את זה על שעמום מוחץ בשיעורים.
תחומי עניין
עדיין לא מגובשים, ואולי טוב שכך, שכן הוא רק בכית ב'. קורא במרץ רב, ממש בולע ספרים. כעת קורא הארי פוטר. אוהב לצפות ב"לוגי". כמו כן נהנה שאני מקריא לו מהאנציקלופדיה (סתם ערכים "תלושים") ואז עושים מבחן בסגנון "שני מומחים וטמבל" - בהומור. בענייני אמנות לא מפותח, ואנו מנסים לעודד אותו ללמוד נגינה. בספורט - לומד ג'ודו וכדורגל. יש שיתוף פעולה פסיבי מהמורים, כלומר כשהוא מסיים את משימותיו, הוא רשאי לקרוא בספר (שתמיד יש לו בילקוט). זה היה גם הפתרון איתי, כשהייתי בגילו... ביה"ס מגלה נכונות לבוא לקראתנו, אך כאמור, לא יודעים איך, מה וכו' (וגם אנחנו לא יודעים מה נכון/ראוי לעשות מעבר למה שעושים). בעניין העצלות - בהחלט איננו מתכוונים להרפות, ואם יש לך עצות מועילות, אשמח לשמוע.
 
קבלו ח"ח על הספורט

תחומי עניין
עדיין לא מגובשים, ואולי טוב שכך, שכן הוא רק בכית ב'. קורא במרץ רב, ממש בולע ספרים. כעת קורא הארי פוטר. אוהב לצפות ב"לוגי". כמו כן נהנה שאני מקריא לו מהאנציקלופדיה (סתם ערכים "תלושים") ואז עושים מבחן בסגנון "שני מומחים וטמבל" - בהומור. בענייני אמנות לא מפותח, ואנו מנסים לעודד אותו ללמוד נגינה. בספורט - לומד ג'ודו וכדורגל. יש שיתוף פעולה פסיבי מהמורים, כלומר כשהוא מסיים את משימותיו, הוא רשאי לקרוא בספר (שתמיד יש לו בילקוט). זה היה גם הפתרון איתי, כשהייתי בגילו... ביה"ס מגלה נכונות לבוא לקראתנו, אך כאמור, לא יודעים איך, מה וכו' (וגם אנחנו לא יודעים מה נכון/ראוי לעשות מעבר למה שעושים). בעניין העצלות - בהחלט איננו מתכוונים להרפות, ואם יש לך עצות מועילות, אשמח לשמוע.
קבלו ח"ח על הספורט
זה ייתן לו ערכים, הרגלים ואופי הרבה יותר ממה שבי"ס בכלל מסוגל לתת. מנסיוני. מאוד יעזור גם בעניין של העצלות, כי זה ילמד אותו שלפעמים הוא כן צריך להשקיע. בבי"ס, לדעתי, יותר מלתת לו חומר של כיתות מתקדמות יותר כדאי לפתח את החשיבה והיצירתיות שלו. קריאה, כתיבה וחידות חשיבה זה מצויין לדעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה