ה"צורך" בזוגיות

ה"צורך" בזוגיות

מי מבכינכם עצר פעם לשאול את עצמו, מעבר לסיבה העיוולת שהוא פשוט גדל לתוך זה.. מה הסיבה בעצם שהוא רוצה בן זוג, דייט, וכו'? הלא הסיבה זה בעצם, כדי להרגיש טוב? כדי שהבן אדם השני יעשה לך משהו? ילחץ על איזה כפתור? האם מישהו מביניכם נכנס איי פעם לקשר בעודו מתכנן לסבול שם? אני מניח שלא. ככה פועלים מרבית האנשים, ובמיוחד החלק באוכלוסיה שהפך את הנושא לממש צורך ואובססיה שבלעדיה איכות החיים ברצפה. העניין הוא, שבהכללה, כולם רוצים להרגיש טוב, וכולם רוצים שמישהו אחר יעשה להם את זה. העניין הוא, שאתה לא יכול לגרום למישהו, או מישהי להרגיש טוב, אלא אם אתה בעצמך כבר מרגיש טוב! אלא אם אתם שני מסכנים שמתפשרים אחד על השני כדי שתוכלו להגיד לעצמכם את המשפט "מישהו בחר בי" ובזה לקבל איזה אישור עלוב. כלומר, רוב הסיכויים שלך לעזור לאנשים להימשך אליך, היא שאתה כבר לא צריך אותם. כי אתה כבר מרגיש טוב. מתוך זה שאתה מרגיש טוב, אתה "מדביק" אחרים בזה.. אתה לא יכול להקרין מסכנות והיזדקקות ולצפות שמתוך זה מישהו ימשך אליך, או מישהו יהיה איתך מרחמים. זה גם מסביר למה אנחנו לא יכולים לקבל דווקא מי שאנחנו הכי רוצים ומשתוקקים לו. עצם ההשתוקקות דוחה אותו. היקום מעודד אותנו לצמיחה ועמידות, בכל עת שנחשוב שאנחנו לא יכולים בלעדי משהו, היקום עלול לבוא ולהמחיש לנו שאכן כן נוכל, ולא לתת לנו את הדבר, רק כדי שנלמד את השיעור. הצרה שהיא שבן האדם.. מסרב ללמוד שיעורים שכאלה, ומעדיף להתלונן ולהאשים במקום. אז לכל מי שמביניכם שהגיע להחלטה שהוא חי מספיק זמן בסבל ורוצה שסוף סוף הבדידות והסבל יבואו לסיומם. דעו לכם שהנה הבדידות והסבל נגמרה, רק בגלל שהחלטתם ככה, החלטתם להרגיש טוב לא משנה מה, בן או זוג או לא, מערכת יחסים או לא, כי להרגיש טוב תלוי בכם ולא באף אחד אחר. צר לי לנפץ מה שאבא ואמא אמרו לכם שנכון, אבל אין חיה כזאת "צורך בזוגיות".. אף אחד לא צריך זוגיות. זוגיות היא רק עוד אמצעי ביטוי לעצמי. במילים אחרות.. עשו חיים.
 

IC4

New member
כמה שמיותר להשתוקק למישהי מיוחדת

ההשתוקקות להיות עם מישהי באופן כללי נובעת לדעתי מ"צורך בזוגיות", ולא כזה שמקבלים מחינוך מאבא ואמא ולא כזה שרואים בסדרות דוסון קריק. אני חושב שישנו סוג של אנשים שכן מרגיש צורך כזה בשלב מסוים על מנת להרגיש שלם אולי האנשים האלה חיו חיי זוגיות והפכו אותה למעין "כלל" שצריך לעקוב אחריו, ולכן אכן הרבה אנשים ראו בכלל הזה אמת שקשורה דווקא לחייהם ולמקום שבו הם נמצאים אבל אתה מוכן להודות אני משער שלהיות עם מישהי אחרת זה חוויה שאי אפשר לחוות אותה בלי להיות עם מישהי אחרת זה הרי תנאי ברור ומוחלט לקיום אותו תנאי וחוויה זו (אותו תנאי המתגשם למבורכים להפליא) הוא תרומה לאושר ול"חיים" בין אם תצטרך אותו ובין אם "סתם" (do we believe in STAM?) אתה מעונין לשמוח על משהו משמעותי בשבילך מה שכן אני גם מאמין שחיי בדידות אינן בהכרח גורם לחיי מרירות. אני משוכנע למדי שלא. הקמת משפחה עדיין נתפסת בעיניי כאחריות שעלולה להגביל מאד ולאו דווקא רק להרחיב ולפתח את החיים הנקרים במסלולנו שאנו בונים במשך הזמן
 
למעלה