התפקיד שלי - כותבת לומדה

התפקיד שלי - כותבת לומדה

שלום, אני שרית, משתחררת ביום ראשון אחרי שירות של שנתיים וחצי בצה"ל. תפקידי היה (ממש הזוי לכתוב "היה") כותבת לומדה.

מהי לומדה?
בצבא עוברים הדרכות. על כל נושא בערך. יש המון נושאים שקשה להסביר אותם בעל פה ודרך מצגות, למשל: תהליכים פנימיים שאי אפשר לראות, סדר הפעולות שצריך לבצע, ובשביל זה צריך לומדות
.
הלומדה, תוכנה שנבנית בפלאש ומשמשת להדרכה, נועדה להסביר, לתרגל ולהמחיש את התהליכים הללו.

איך מגיעים לתפקיד?
התפקיד מיועד לבנות.
לבנות שיש להן קב"א 54 ומעלה (יש שמועות שהורידו את הסף ל-53), התפקיד יופיע במנילה באשכול מקצועות המחשב. צריך לסמן אותו ואז לחכות לזימון למיונים.
יש יום מיונים בבסמ"ח - בית הספר למקצועות המחשב
(שם עוברים את הקורס, על כך בהמשך), שבו עוברים המון מבחנים מול המחשב. אם אני לא טועה, יש שאלון 300 - המון שאלות, שחלקן חוזרות על עצמן, ובעצם בודקים שהעונה עקבי ולא משקר, צריך לזכור להיות סבלניים כשעונים עליו, יש תרשימים שבודקים לוגיקה
, מבחן באנגלית בהבנת הנקרא ומחשבון קרב - יש שפת תכנות מומצאת שמקבלים מידע קצר עליה, ועוד עשר משימות, שבעצם כולן מדמות פעולות חישוב של מחשבון, צריך היגיון בריא והכל בסדר. אלו אותם המיונים שעוברים אלו שרוצים להתקבל לקורסי תכנות, נתמ"ם או מגן בסייבר.
אין צורך בידע בתכנות, אבל זה יכול להקל.
מי שעוברת בהצלחה את המיונים, מקבלת זימון לתחקיר בטחוני
, ששם צריך למלא שאלון על כל מהלך חייכן עד כה ואז יש מאבחנת אחת או שתיים ששואלות עליו ועוד. זה חקירה ממש מעמיקה, אבל צריך לספר את כל האמת ועוברים את השלב הזה :)

טירונות
לפני הטירונות שלי חיפשתי מידע בפורומים השונים ששם נכתב שהטירונות היא בבה"ד 7, ואורכת שבועיים וחצי. ואז התגייסתי והסתבר שיום לפני כן היה גיוס גדול של מנהלות רשת ואין מקום בבה"ד 7, ופיצלו אותנו למחנה 80 וזיקים. אני הייתי במחנה 80, טירונות של ארבעה שבועות וחצי באוהל, כשהיו הרבה ימים גשומים במהלך הזמן ההוא והאוהלים לא היו עמידים. גם האוכל שם לא להיט, וחייתי בעיקר על מנות חמות ו... גרבר. הבנות ששובצו בזיקים עשו טירונות שארכה שבוע פחות, והיו שם הרבה אזעקות, וחוץ מזה אין לי יותר מדי מידע על הבסיס ההוא.
כותבות הלומדה שהתגייסו לקורס שאחרי, פוצלו לבה"ד 7 ולניצנים.
בשורה התחתונה - בבה"ד 7 התנאים טובים והטירונות קצרה יותר, אבל גם אם תעברו את הטירונות באחד מהבסיסים שהזכרתי - תזכרו שזה זמני ואחרי חודש זה ייגמר!

קורס
אחרי הטירונות היה לנו שבוע המתנה לקורס בבסמ"ח (לבנות שהיו בזיקים - שבועיים). בסמ"ח ממוקם בבסיס השלישות הראשי ברמת גן. במהלך השבוע היו לנו עבודות רס"ר
, שזה לא הכי כיף, אבל מסתובבים בבסיס ומכירים אותו קצת, לפני הקורס. התנאים בבסיס מאוד טובים - האוכל הוא קייטרינג ומאוד קל להגיע לבסיס.
כשאני הייתי בקורס אורכו היה חודשיים, אבל עכשיו האריכו לחודשיים וחצי.
הקורס מאוד אינטנסיבי. יש מסדר בוקר בשעה 07:40 בבסיס, בשעה שמונה הלימודים מתחילים ומסתיימים בשעה 20:30, ולפעמים אפילו קרוב לעשר בלילה. חלקנו לנו באכסניה בפתח תקווה, ומי שגרה קרוב ישנה בבית. עכשיו אני חושבת שכבר אין אכסניה, וישנים בבית החייל ברמת גן - נבנה לפני שנתיים ונחשב לממש טוב ונוח, מרחק של כמה דקות הליכה מהבסיס.
בקורס לומדים לתכנת בפלאש ולבנות אנימציות.
אז כן, אומרים שהוא מתאים גם למי שאין ידע בתכנות, אבל לי למשל לא היה ידע בתכנות, והיה לי מאוד קשה בו. רציתי לפרוש מתוך מחשבה תמימה שזה לא ישתפר במהלך השירות ושאתבזבז ולא אתרום לצה"ל. היום אני יודעת שאלו שטויות, ולאחר הקורס באמת שמהבחינה הזו דברים השתפרו, על כך בהמשך.
לקראת סוף הקורס יש "פאנל יחידות" - מגיעים נציגים מהיחידות השונות ומסבירים על היחידה ומגיעות כותבות לומדה ממחזורים קודמים שמספרות על איך זה ביחידה שלהן.
הקורס מתקיים פעם בשנה ואין בו הרבה חניכות - 25 בממוצע.
מהבחינה החברתית - קורס של בנות איכותיות עם נתונים גבוהים, הרבה פעילויות גיבוש וסיורים.

שירות סדיר
לקראת סוף הקורס ממלאים שאלון העדפות, ואצלנו לחלק הייתה שיחה אישית עם מפקדת המחלקה שבה, בין היתר, סיפרנו איפה נרצה לשרת. היתרון בקורס הוא שמפקדת הקורס, בשיתוף עם שאר הסגל לדעתי, משבצת את הבנות, שזה אישי ומתחשב בהרבה מקצין מיון. התחשבו מאוד ברצונות שלנו.
יש כותבות לומדה בחיל האוויר, בזרוע היבשה, בחיל התקשוב ובחיל המודיעין (שם, לרוב, משבצים רק מישהי אחת מכל קורס).
אומנם לא הרבה, אבל יש חלק מהבנות שלאחר הקורס לא עוסקות כלל בכתיבת לומדות - חלק עוסקות בבניית אתרים share point והפקת דוחות ויש "מתכנתות שחורות" - אלו בנות שיש להן ידע מוקדם בשפות תכנות ומביעות רצון לעסוק בכך, ומשבצים אותן כמתכנתות. מהקורס שלי היו שתיים כאלה, שמאוד נהנו, כי אהבו לתכנת, ולא היו צריכות לעבור את מסלול התוכניתנים, שאורך שש שנים.

שואפים לכך שכותבות הלומדה יתכנתו, ויהיו חיילים אחרים שיעשו את השאר - גרפיקה ואיפיון החומר. אבל בגלל שלא בכל מקום יש מספיק חיילים, לפעמים יוצא שכותבות הלומדה עושות בנוסף את הדברים הנוספים.
בתהליך העבודה על לומדה יש "מומחה תוכן" - מישהו שמולו עובדים, הוא זה שמסביר מה הוא רוצה בלומדה ומספק את כל החומר המקצועי לשם הבנייה.

בחיל האוויר
- יש הרבה כותבות לומדה: בקריה, בחצור, בטכני, בפלמחים, בעובדה ובעוד בסיס מסווג.
אני שרתתי בחיל האוויר. בשירות החובה הייתי בשה"ד 339 - יחידת ההסרטה
שמספקת שירותי הדרכה. היחידה ממוקמת בקריה. שם המפקדת עובדת מול מומחה התוכן על אפיון החומר, הם מחליטים וממפים מה יהיה בלומדה, ובעצם בונים "תיק מסכים" - מצגת שבה כל החומר והסברים איך יוצג ומה יהיה בלומדה. בשה"ד יש כותבי לומדה ומפיקי מולטימדיה, שבעצם לפי הגדרת תפקידם הם אלו שאמורים לעצב ולבנות אנימציות, אבל כמו שאמרתי, הכל גמיש, וכולם עושים הכול. שם את חלק מהלומדות המפקדת מעצבת, וחלק המפיקים מעצבים, ולאחר שיש את העיצוב מעבירים את כל החומר שקיים לפלאש, מוסיפים סרטים ואנימציות, אם יש, ומתכנתים כך שהכול יעבוד. מומחה התוכן עובר על הלומדה, במהלך תהליך העבודה ואחריו, כדי לאשר. היתרונות בלשרת ביחידה הזו, וביחידות הסרטה אחרות - האווירה "חופשית" יותר, יש המון אנשים יצירתיים וכשרוניים ונחשפים להמון חומר צבאי מעניין. תנאי השירות שם טובים - אחת לשנה יוצאים לסדרת חוס"ן, שזה כמו נופש מבצעי, רק של חיל האוויר. לא לכל מי שבחיל האוויר יוצא להגיע לשם, אבל למי שבתפקיד הזה בקריה - פעם בשנה (כי הבסיס תחת פיקוד של אותה המחלקה בקריה).
מבחינה מקצועית התפתחתי המון. אני באמת לא מבינה למה בהתחלה פחדתי שלא אשתפר, ואני חושבת שזה נכון לכל תפקיד בצבא - קורסים הם אינטנסיביים, ומידת ההצלחה בהם לא תמיד מעידה על ההמשך. בשירות הסדיר יש המון זמן ללמוד ולהשתפר.
חוץ מזה בקריה יש מרכז הדרכה שבו הייתה כותבת לומדה שיצאה לקצונה, אסביר על קצונה בהמשך, ועכשיו כבר לא משרתת שם. בדומה לסימולטורים, גם שם זה בפיתוח, כלומר לא הכל מסודר, וצריך להתעקש שתהא עבודה. היא הראשונה בתפקיד ששרתה שם, ולא בטוח שמהמחזור הקרוב ישבצו שם.
בחצי השנה האחרונה שרתתי בסימולטור נץ בנבטים. רציתי ממש לתרום יותר משנתיים לצבא, ורק שם היה תקן קבע. נכון לעכשיו, אין שם תקן חובה לכותבת לומדה, אבל יש בסימולטורים אחרים, אז אסביר בגדול איך זה - כל הנושא הזה של הדרכה מתוקשבת נכנס לשם לא מזמן, ולכן הוא בפיתוח, משמע לא מודעים עדיין ליכולות ולכל היתרונות, והעבודה על הלומדות ארוכה וקשה יותר, כי אין הרבה בעלי תפקידים שיורידו מהעומס, ושמעתי גם על מקרים שלוקח הרבה זמן עד שבכלל מתחילים לעבוד, כי הסימולטורים לא יודעים מה בכלל הלומדות יכולות לעזור.

בטכני - שמעתי שמאוד כיף שם, אווירה חברתית נהדרת ועבודה מעניינת. מי שגר קרוב לצאת יומיות, אבל אלו שישנים שם נהנים מאוד ובלילות יכולים לצאת לחיפה.

בחצור ובפלמחים - יש סימולטורים. מבחינת העבודה - כמו שהסברתי, מבחינת הבסיסים - פלמחים נחשב למעולה, ועל חצור לא שמעתי הרבה דברים טובים.

בעובדה - מבחינת מיקום זה ליד אילת. מבחינת עבודה - יש קורסים בעובדה והלומדות הולכות לשם.

שתדעו שבבסיסים סגורים יש המון תורנויות - מטבחים, שמירות, עבודות רס"ר. בקריה בקושי יש - פעם-פעמיים בחודש יש שמירה, החל מהצהריים ולמחרת יוצאים מוקדם, יש משימות שצריך תורנים אליהם לעיתים רחוקות, למשל אריזת מנות קרב, אין מטבחים (יש קייטרינג) ואין עבודות רס"ר.

העבודה לא מלחיצה. נכון, צריך לע
 
המשך

העבודה לא מלחיצה. נכון, צריך לעמוד בדד-ליין, אבל לומדים לנהל ולחלק את העבודה לזמנים, ככה שהכל בסדר.
כשהייתי בקריה, בשעת תרגיל היחידה "סופחה" לתחום תקשורת, שזה התחום שמכיל את הביטאון והדוברות, כל אחד ביחידה עשה משהו אחר, כותבות הלומדה - מפה אינטראקטיבית בפלאש, שיש לה פורמט מוכן, שזה משהו שיכול להיות מלחיץ, כי מבקשים את זה באותו היום ויש זמן מוגבל לכך, אבל זה לא קורה הרבה.

היתרונות בתפקיד
מי שיודעת לעצב, יכולה לתת לכך ביטוי בתפקיד, בנוסף לתכנות, מי שמתעניינת בחומר יכולה להשתלב באפיון החומר (בהנחה שיש מישהו אחר שמתעסק בכך, כי אחרת זה לא נתון לבחירה).

בשאר החילות
בזרוע היבשה - שם יש את אלו שעוסקות בבניית אתרים והפקת דוחות - מהקורס שלי היו שתיים, והשאר בהב"ט - יחידת ההסרטה של זרוע היבשה.
בחיל התקשוב - מהקורס שלי שובצו בלוט"ם בצריפין שלוש בנות, שסיפרו שההתעסקות שם היא לא בפלאש, אלא בתוכנות אחרות, אבל קיימות שמועות שזה השתנה... לא יודעת עד כמה זה נכון, למי שכן תרצה לתכנת בפלאש, שתעשה את השיקולים שלה.
בחלק מהמחזורים משבצים בנות בבה"ד 7. ששם אומרים שיש תנאים טובים, נחשבים לחלק מהסגל ולפעמים נהנים מפעילויות הכיף של הקורסים שם.
מכל קורס יש שתיים, שלוש בנות שמשובצות בבסמ"ח. הן יוצאות לקורס פיקוד, ומעבירות שני מחזורים של הקורס. בגלל שהקורס הוא פעם בנשה, בעצם רוב השירות הוא לא להעביר את הקורס הזה, כן בשאר הזמן הן כותבות לומדות לבסמ"ח ומעבירות קורסים אחרים. שם, כמו בבה"ד 7, הן חלק מהסגל ויש לכך הטבות.

קורס שלב
אחרי בערך חצי שנה בתפקיד, יש קורס שלב 08, שאורך שבוע בבסמ"ח. לומדים נושים מתקדמים שקשורים לתפקיד, ויש מבחנים. הקורס הוא תנאי לקבלת סמל, ומי שלא מסיימת אותו בהצלחה, צריכה להגיע לקורס הבא, כעבור כשנה, ולסיים בהצלחה. הקורס מאוד נחמד, כמו פגישת מחזור, ואם משקיעים בו, אין סיבה לא לסיים אותו בהצלחה בפעם הראשונה.

קצונה
יש קצונה טכנולוגית וקצונה "רגילה". לקצונה טכנולוגית אפשר לצאת אחרי שנה וחצי בתפקיד,
צריך לחתום שלוש שנים קבע. לאחר הקצונה התפקיד הוא כראש צוות של תוכניתנים או של כותבות לומדה. מאוד נדיר לצאת לקצונה הזו, גם כי זמן החתימה מרתיע, וגם לפני שיוצאים צריך לוודא שיש איפה להיות קצינה בתפקיד הזה, כי כראש צוות של כותבות לומדה אפשר להיות רק בבסמ"ח, ואז התפקיד הוא מפקדת מסלול כותבת לומדה - אחראית ומפקדת על הקורסים ובנוסף ראש צוות של כותבות הלומדה בבסמ"ח. וראש צוות של תוכניתנים - אמרו לנו שאפשר, אבל לא שמעתי על מיהי שיצאה למסלול הזה. לראש צוות של תוכניתנים יעדיפו לקחת תוכניתנים ולא כותבות לומדה, אז לא לבנות על זה.
קצונה רגילה - מי שיוצאת לקצונה בחיל האוויר, לאחר מכן ככל הנראה תשרת בתפקיד מנהלתי שכלל לא קשור למולטימדיה, לרוב זה תפקידי שלישות.
יש כותבת לומדה אחת בחיל האוויר, שהיא הראשונה שיצאה לקצונה ונשארה בתחום המולטימדיה. היא סיימה בתחילת החודש את הקורס ועכשיו היא בתחום של ההדרכה המתוקשבת בחיל האוויר. מאוד נדיר, לא לבנות על זה.
מהקורס שלי, יצאו שתי בנות לקצונה - אחת שלאחר הקורס שובצה להדריך, יצאה לקצונה ועכשיו היא מפקדת באחד הקורסים בבה"ד 7. ועוד אחת ששובצה בלוט"ם, ועכשיו היא קצינת קשר בפיקוד דרום.
לסיכום הקצונה - אין ממש מסלול מסודר לתפקידי קצונה לכותבות לומדה.

באזרחות
תחום ההדרכה המתוקשבת צובר תאוצה, וכותבות לומדה שמעוניינות יכולות לעבוד כמתכנתות פלאש בתחום הלומדות, משחקי מחשב ומשרדי פרסום.

ניסיתי לכתוב כל שנראה לי חשוב בקשר לתפקיד, אם יש שאלות, תשאלו חופשי
 

dina aronsky

New member
קודם כל המון תודה

עזרת לי המון!
שנית.. שאלה בקשר לקורס שלב - בתור בת אני הרי משרתת שנתיים. אז אם אני לא עוברת את הקורס פעמיים מה קורה? אני לא יכולה להשתחרר?
ועוד משהו - אמרת שבתור מישהי שלא היה לה רקע בתכנות היה לך קשה בקורס. גם לי אין רקע בתכנות, אבל עד כמה גרוע צריך להיות כדי שיעיפו אותך מהקורס באמת? מפחיד אותי להגיע ולעוף.. כי ממה שאני זוכרת בביה"ס, לא סתם לא לקחתי מחשבים. מצד שני, אני פשוט מאוד אוהבת גראפיקה אז בגלל זה החלטתי לנסות ללכת לתפקיד הזה.
וגם, אם באמת מעיפים אותך - לאן את הולכת אחרי זה?
 
תשובות

בכיף! שמחה שזה עזר לך :)

הקורס שלב הוא תנאי לדרגת סמל, אבל לא לשחרור. כולם משתחררים בסיום שירות החובה, לא משנה באיזו דרגה הם. הרוב עוברים את הקורס בפעם הראשונה. גם אם באופן היפותטי לא עוברים, ליחידה שנמצאים בה יש אפשרות לתת "דרגה חריגה", כלומר גם אם מישהו לא עובר את המבחן הדרוש לדרגה (לא משנה מה התפקיד שלו ואיזה מבחן הוא צריך), אפשר להגיש בקשה והמפקדים ממליצים, ואז מקבלים דרגה. אל דאגה :)

היה לי קשה והציונים היו בהתאם, ובערך באמצע הקורס הצמידו לי ולעוד בנות שהתקשו חונכת אישית - אחת המפקדות שיכולתי לשאול אותה על החומר והתרגולים. מהקורס שלי כולן סיימו את הקורס, הייתה אחת שלאחר הקורס ביקשה להיות גרפיקאית במקום לתכנת, והצליחה. ממחזור אחרי הייתה אחת שפרשה ועברה לקורס ניהול רשת. פשוט בגלל שהקורס שייך לחיל התקשוב, אז מי שלא מסיים, עדיין נשאר בחיל.
אל תפחדי, היו עוד בנות ללא רקע בתכנות, שהלך להן טוב. הקושי הוא שזה המון חומר בזמן קצר.
היית כבר במיונים?
הקורס הבא יחל באוגוסט, כלומר הטירונות כנראה כבר ביולי, לכן אם לא היית עדיין במיונים תבקשי כי זה ממש בקרוב.

ואם את אוהבת גרפיקה, למה את לא הולכת ישר להיות גרפיקאית? יש בהרבה יחידות, ואת יכולה ללפנות אליהן לפני הגיוס ולהראות תיק עבודות.
אגב, את יודעת במקרה תלת מימד?
 

dina aronsky

New member
הייתי במיונים

שלשום בדיוק.
אני כעיקרון בעיקר אוהבת צילום, גראפיקה זה יותר מהצד. הייתי במיונים ליחידת הסרטה ולא עברתי וביקשתי מיחידות שונות להיות צלמת ולא נתנו לי.
אני מאוד מקווה ללכת בעיקר בכיוון הזה איכשהו דרך כותבת לומדה...
 

dina aronsky

New member
ותגידי

לגבי זאת שביקשה להיות גרפיקאית... מה הכוונה? מכותבת לומדה היא עברה לתפקיד של גרפיקאית? איפה שיבצו אותה? זה נראה לך מקרה נדיר שהרשו לה או שיש סיכוי שהם עושים את זה מדי פעם?
שוב, המון המון תודה!
 
צילום ועיצוב

שיבצו אותה בהב"ט - יחידת ההסרטה של זרוע היבשה. ליחידה הזו מגיעות הרבה כותבות לומדה יחסית, והיא לא הסתדרה עם התכנות וביקשה שם לעבור לגרפיקה. אני מניחה שהסכימו כי באמת שם יש הרבה כותבות לומדה, והעדיפו שמישהי שיכולה לתרום יותר מבחינת גרפיקה, אכן תעשה זאת.
זה לא מקרה נפוץ, כי ברוב המקומות אין הרבה כותבות לומדה, ומעדיפים לא לוותר כל כך בקלות, עניין של תקנים - צריך שיהיו X חיילים בתפקיד מסויים, וכל חייל כזה, במיוחד מי שעבר קורס, עולה ליחידה הרבה כסף.
אבל כמו שתארתי, יכולים גם לשבץ במקום שבו אין הרבה חיילים, ואז כותבת הלומדה, בנוסף לתכנות, גם מעצבת...

לגבי הצילום, את מכירה אולי כאלה שהם צלמים צבאיים? למשל, כאלה שלמדו איתך בביה"ס? איפה שאני הייתי רובם הגיעו בפרוטקציות, זה אומנם מעצבן שזה ככה, אבל אולי כדאי לפנות לצלם צבאי, אם את מכירה.

בכיף ובהצלחה
 
בסיס נוסף של חיל האוויר

שיש בו כותבות לומדה ואפשר לספר עליו במסגרת הסיווג - ביסל"א - בית הספר ללוחמה אווירית, לשעבר ביסנ"ם. שם עובדים 12 שעות ביום, נושאי הלומדות מאוד מעניינים (למשל: כיפת ברזל) ורמת הפעילות א', מה שאומר שיש להם תוספת למשכורת ואחרי השחרור יש שלל הטבות ומלגות שמיועדות למי ששרת ברמה א.
 

netapet2

New member
גם שאלה בקשר לסמל

את מקבלת את הסמל אחרי המבחן שלב? או בזמן המיועד לו?

ותודה רבה שרית כל הכבוד על הפירוט וההשקעה :)
 
מבחן שלב

מקבלים את הסמל בזמן המיועד לו.
את הקורס עושים שנה לפני ליתר ביטחון, שאם קורה שמישהי תצטרך מועד ב' לקורס, היא תוכל לעשות בשנה שלאחר מכן ולהיות זכאית לסמל.

בכיף :) אני יודעת כמה שהכל מבלבל לפני הגיוס ושמות התפקידים לא אומרים יותר מדי, והיה לי חשוב לתאר את התפקיד :)
 

netapet2

New member
האמת שעל התפקיד שלך

לא שמעתי לפני שהתגייסתי... חבל שיש מלא תפקידים שלא אומרים לך עליהם.

יש דפ"ר מסויים שצריך במינימום?
ידע של עברית?
מלבד זה שאמרת שלא צריך לדעת תוכנה, יש משהו שכן יכול לעזור [מלבד לתפעל מחשב?]
בסה"כ, העבודה היא הרבה שעות מול המחשב או שיש גם זמן פה ושם לנוח?

אני יודעת שרוב הבסיסים של חייל האוויר הם סגורים, יש לך מושג איך התנאים מבחינת בסיס סגור [מה שעות העבודה וכד'?]


תודה :)
 
דרישות ותנאים

לא ידוע לי על דפ"ר מינימלי, אבל כמו שאלה תיקנה - הקב"א הדרושה 52, והרי היא מושפעת גם מהדפ"ר, אז אני מעריכה שצריך 50.
אין דרישה מסוימת לידע של עברית.
כדאי לדעת אנגלית ברמה טובה, כי התוכנות הן באנגלית ולפעמים כשצריך לחפש פקודות באינטרנט, ההסברים ברובם באנגלית.
העבודה היא כל היום מול המחשב, אבל כמובן שאפשר לעשות הפסקות יזומות
יש גם הרצאה בקורס ממומחה לארגונומיה שמדגיש את חשיבות ההפסקות, בגלל הנזקים שישיבה ממושכת גורמת ומדגים תרגילים נחמדים



בבסיס סגור עובדים יותר - 07:30-17:30 זה לפי ההגדרה היבשה, אבל בגלל שכבר ישנים בבסיס, לפעמים אוטומטית נשארים עד השעות המאוחרות. יוצא מן הכלל הוא ביסל"א - שם ההגדרה היא 08:00-20:00.
אבל למשל בעובדה יש יתרון - יש שם טיסות מהבסיס לשדה דב. העדיפות לטיסות הן לצ"א ולכל השאר ע"ב מקום פנוי, אבל אם למשל יוצאים באמצע השבוע - יש סיכוי טוב. ויש אפטרים לאילת

וכמו שתארתי, יש הרבה יותר תורנויות, שאורכות לרוב שבוע, שזה שונה מבסיס פתוח, שם התורנויות הן יומיות. האוכל בבסיסים סגורים פחות טוב מבבסיסים הפתוחים (קייטרינג), ויכול להיות שתמצאו את עצמכן מביאות אוכל מהבית או מכינות בבסיס לעצמכן.

חוץ מחיל האוויר, גם בה"ד 7 הוא בסיס סגור, אם כי שם כנראה שיש פחות תורנויות, כי מי שעוברים שם קורסים עושים את הרוב.
 

netapet2

New member
מה בכל בסיס פתוח של ח"א

יש קייטרינג??
רק את הירוקים דפקו?
 
תוספת

חחח בבסיסים הפתוחים התכוונתי גם לאלו של הירוקים - הקריה, צריפין ובסמ"ח


ושכחתי להוסיף בקשר לתנאים - יש חדרי כושר בבסיסי חיל-האוויר ובבסיסים הסגורים יש גם בריכה
 

netapet2

New member
איזה באסה

שאני בבסיס פתוח שהוא לא אחד מהם


לפי דעתי גם תל השומר זה קייטרינג, אבל זה לא לשרשור הזה:p
 
למעלה