התייעצות...

הדר126

New member
התייעצות...

ערב טוב..אני די מבולבלת ואשמח לעצה... אני בת 31, והייתי בטוחה שאחרי גיל 30 לא אצטרך לעשות פסיכומטרי... התקשרתי לאחת האוניברסיטאות והבנתי שאני חייבת פסיכומטרי לא משנה מה ואני יכולה לעשות מכינה בכדי לשפר בגרות... יש לי בגרות מלאה אבל הממוצע לא ממש גבוה... בסביבות 70...:(((...אז מכינה אני חייבת.. האופציה היחידה שהבנתי שאפשרית עבורי היא לעשות את המכינה עם ממוצע 85 ואז אוכל ללמוד לתואר ראשון ללא פסיכומטרי... B. A כללי בהתמחות במדעי החברה... אני ממש לא יודעת מה עושים עם תואר כזה ובאם זה כדאי... הדעות חלוקות חלק אומרים שזה "סתם" תואר שלא יצא לי ממנו כלום וחלק אומרים לי שלא חשוב מה העיקר שעבר יהיה לי תואר אקדמי ביד... מה דעתכם? האם אתם יודעים על אופציות נוספות ללימודי תואר ראשון ל"זקנות" כמוני ללא פסיכומטרי? סליחה על האורך.. ותודה לכל מי שיענה... אשמח לכל עזרה...
 
שלום הדר,

בואי ננסה להפריד בין עיקר וטפל:
מה המטרה שלך? מה את רוצה להשיג? יש לך בראש מקצוע מסויים או כיוון מסויים שאת רוצה ללמוד?
ודבר נוסף, את ממש לא זקנה
ורבים בגילך (ובגילאים הרבה יותר מתקדמים..) לומדים.
 

הדר126

New member
הי,

תודה על התגובה,האמת היא שאין לי תשובה חד משמעית למה ששאלת...המטרה היא להיות עם תואר..חשוב לי שתהיה לי כבר השכלה אקדמאית..זה משהו שאני רוצה לעשות באמת כבר מזמן..
מבחינת כיוון או מקצוע -זאת שאלת השאלות...:) אני אוהבת משאבי אנוש,אוהבת לעבוד עם אנשים..בטח יש עוד דברים שאני מתעניינת בהם ועכשיו אני לא זוכרת או לא ממוקדת או שאפילו לא יודעת עליהם..
גם לא תמיד מה שאנחנו רוצים או אוהבים זה מה שבהכרח מתאים לנו..
מה שאני כן יודעת זה שבאמת הייתי רוצה השכלה אקדמאית ולו רק בשביל שאוכל להתברג ולהתקדם במקום עבודה...בכדי שעניין ההשכלה האקדמאית לא יעמוד לרעתי או יעצור קידום מה שכבר לצערי קרה.במקומות עבודה קודמים לא בא לי לשמוע את המשפט שכבר שמעתי לא מעט: " אוייש אין לך תואר? חבל...ממש יכולת להתקדם..יש לך את זה..".:(
 
תראי...


תאורטית את בהחלט יכולה למצוא דרך לעשות תואר כלשהו ולמצוא עבודה שתוכלי להתקדם בה בהשוואה אולי למה שיכולת עד עכשיו.
השאלה היא האם זה יספק אותך בטווח הארוך.
אני מאוד בספק.
אני חושבת שאם את כבר הולכת על תואר, וסביר שתשקיעי בו כ-3 שנים פלוס המכינה,
ושלא לדבר על זה שאומרים לך ש"יש לך את זה"

כדאי שתשקיעי קודם כל בלברר לעצמך מה באמת מדבר אלייך ומה יוציא ממך את הכי טוב וגם יתן לך את הכי טוב.
 

הדר126

New member
שוב תודה על העזרה...

אני לגמרי מסכימה עם מה שכתבת לי אבל העניין הוא הפסיכומטרי... שאין לי... לכן אין לי ממש אופציות אחרות... הייתי רוצה ללמוד משהו שמושך ומעניין אותי אבל...: (
 
אם העניין הוא הפסיכומטרי,

יש לך שתי אפשרויות: או לברר על אפשרויות שלא מצריכות אותו, ויש אפשרויות כאלה
(לכל מוסד יש את הכללים שלו)
או לשקול כן לעשות פסיכומטרי.
הרי כולם מתחילים מהנקודה שאין להם פסיכומטרי... ואז הם מתכוננים ועושים אותו.
החשש שלך הוא מהפסיכומטרי? באמת שאין מה לחשוש, זו לא מפלצת וכמעט כולם עושים את זה

והוא רק אמצעי לקידום המטרה.
מאחלת לך הצלחה בכל דרך שתבחרי!

אשמח לעדכונים
 
תשובה

בנוסף למה שנכתב, תלכי לעשות תואר ראשון כי את רוצה להרחיב אתהדעת, לא כי צריך תואר ביד וכי אומרים...
יש אנשים רבים עם תואר ראשון שאין להם עבודה, מצד שני אנשים רבים ללא תואר כלל שמאוד מצליחים.
 

יואב0075

New member
אם יש לך את זה את לא צריכה תואר

היי,
בארץ מאוד מעודדים תארים, זה כמו צבא, זה כמו לקנות דירה זה נראה לנו תמיד סופר חשוב
אבל למה בעצם? אני סיימתי למודי הנדסה בקמפוס של הטכניון בירושלים וקיבלתי המון פידבקים חיובים מהסביבה
אני זוכר גם בתקופה שיצאתי לדייטים עם בחורות כשהייתי אומר שאני מהנדס הרגשתי כאילו עניתי "תשובה נכונה"
אבל בסופו של דבר אדם חייב לעשות מה שהוא אוהב, להתפרנס בכבוד ולהעניק ערך לסביבה
לפי התשובה שלך את מחפשת ערך, מחפשת לתרום, לעבוד עם אנשים ונשמע שיש בך גם יכולות.
אני מסכים עם התשובה של חמניה את צריכה לשאול את עצמך באמת למה את רוצה את זה ולהבין מה המחיר שתשלמי ב-4 השנים הקרובות
יש המון קורסים שמעניקים לך מקצוע והלימודים קצרים יחסית.
אפילו במוסד שאני למדתי בו (מכללת עזריאלי) יש קורסים מקצועיים שיכולים להתאים לך ואם את מחפשת את היוקרה בקו"ח אז תוסיפי את המשפט "הקמפוס של הטכניון" זה בטוח יעשה רושם.
ויש עוד הרבה קוסים כאלו, תתחילי לגלוש באינטרנט, לדבר עם בוגרים, להגיע לימים פתוחים ועל הדרך תביני גם עד כמה זה בוער בך
 
למעלה