התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
לתוואי שהצעת יש יתרונות מסויימים כמו החיבור לבלינסון אבל מצד

שכח מזה. אין שום סיכוי שתושבי הדר המושבות ונוה גן יסכימו.
מלבד זאת שהקטע של רחוב קרול בין לודיוב לאורלוב לא ממש מסוגל להכיל רכבת קלה. הוא בקושי מסוגל להכיל אופניים.
אבל יש מסלול אחר שכן אפשרי - להאריך את השלוחה לרחוב המר ולמשוך אותה דרומה דרך הרב מלכה עד להתחברות עם הקו הראשי בבילינסון.
היתרון של חיבור כזה יהיה יצירת קישור בין המתח"מ בבלינסון לתחנת הרכבת קרית אריה.
לתוואי שהצעת יש יתרונות מסויימים כמו החיבור לבלינסון אבל מצד
שני הוא מרגיש לי כמו פספוס. רכבת קלה היא חרישית יותר ממכוניות ואוטובוסים ומתאימה מאוד לשכונה צפופה כמו אם המושבות, מה גם שהתוואי שהצעתי אינו ממש בתוככי השכונה.
&nbsp
אני מכיר אנשים שגרים שם שהיו שמחים לו הרק"ל היתה עוברת קרוב אליהם ואני מאמין שהם ילמדו מהנסיון הנדלנ"י של ירושלים.
&nbsp
רחוב קרול הוא של ארבעה נתיבים כאשר שנים מהם תפוסים על ידי חניה. זה לא עד כי כך בעייתי.
 
אין סיכוי וברחוב קרול זה לא אפשרי בכלל

לתוואי שהצעת יש יתרונות מסויימים כמו החיבור לבלינסון אבל מצד
שני הוא מרגיש לי כמו פספוס. רכבת קלה היא חרישית יותר ממכוניות ואוטובוסים ומתאימה מאוד לשכונה צפופה כמו אם המושבות, מה גם שהתוואי שהצעתי אינו ממש בתוככי השכונה.
&nbsp
אני מכיר אנשים שגרים שם שהיו שמחים לו הרק"ל היתה עוברת קרוב אליהם ואני מאמין שהם ילמדו מהנסיון הנדלנ"י של ירושלים.
&nbsp
רחוב קרול הוא של ארבעה נתיבים כאשר שנים מהם תפוסים על ידי חניה. זה לא עד כי כך בעייתי.
אין סיכוי וברחוב קרול זה לא אפשרי בכלל
יש בקטע הזה בניינים ישנים ללא חניות והרחוב צמוד לבניינים.
תאמין לי שאני מכיר היטב את המסלול הזה וחורש אותו בתדירות גבוהה.
כלי רכב פרטיים בקושי מצליחים לעבור שם.
ואין שום אפשרות להפוך את הקטע הזה למת"צ.
יש דברים שצריך לראות בעיניים בשטח עצמו יומיום כדי להבין.
 
יש מסלול אחר שיכול להיות אפשרי:

לתוואי שהצעת יש יתרונות מסויימים כמו החיבור לבלינסון אבל מצד
שני הוא מרגיש לי כמו פספוס. רכבת קלה היא חרישית יותר ממכוניות ואוטובוסים ומתאימה מאוד לשכונה צפופה כמו אם המושבות, מה גם שהתוואי שהצעתי אינו ממש בתוככי השכונה.
&nbsp
אני מכיר אנשים שגרים שם שהיו שמחים לו הרק"ל היתה עוברת קרוב אליהם ואני מאמין שהם ילמדו מהנסיון הנדלנ"י של ירושלים.
&nbsp
רחוב קרול הוא של ארבעה נתיבים כאשר שנים מהם תפוסים על ידי חניה. זה לא עד כי כך בעייתי.
יש מסלול אחר שיכול להיות אפשרי:
להמשיך את שלוחת הרכבת הקלה לאורך מסילת הרכבת הכבדה עד מזרחית להדר המושבות החדשה ואז למשוך דרומה לכיוון הקונסרבטוריון החדש ורחוב פיינשטיין ודרך רחוב המכבים לתחנה המרכזית.
זה בערך המסלול של שלוחת הרכבת הכבדה שלעולם לא תיסלל.
מסלול כזה ייצור למעשה לולאה של הקו האדום סביב צפון פתח תקוה.
 

alantan

New member
אני חושב שאני כבר מעדיף את ההצעה הראשונה שלך שלפחות נכנסת

יש מסלול אחר שיכול להיות אפשרי:
להמשיך את שלוחת הרכבת הקלה לאורך מסילת הרכבת הכבדה עד מזרחית להדר המושבות החדשה ואז למשוך דרומה לכיוון הקונסרבטוריון החדש ורחוב פיינשטיין ודרך רחוב המכבים לתחנה המרכזית.
זה בערך המסלול של שלוחת הרכבת הכבדה שלעולם לא תיסלל.
מסלול כזה ייצור למעשה לולאה של הקו האדום סביב צפון פתח תקוה.
אני חושב שאני כבר מעדיף את ההצעה הראשונה שלך שלפחות נכנסת
לתוך איזור בנוי ומתקרבת לשכונות במידה מסויימת.
 

Ynhockey

New member
בעולם אידאלי היה אפשר להמשיך את זה עוד יותר

רעיון: המשך השלוחה לדיפו קרית אריה
נראה לי שאפשר בעלות קטנה יחסית להמשיך את השלוחה הנבנית לדיפו במסלול הבא: תחנת רכבת קרית אריה, לאורך המסילה, רח' ראשון לציון, לויתן, לודיוב, והתחברות לשלוחה לת"מ באורלוב.
&nbsp
בנוסף למתן שירות לשכונות הדר המושבות ואם המושבות עתירות האוכלוסיה, הדבר יאפשר החזרה קלה של ציוד לדיפו מהתחנה המרכזית שלא יאלץ לנסוע למחלף גהה, ולהפוך כיוון.
&nbsp
מה דעתכם על כך?
בעולם אידאלי היה אפשר להמשיך את זה עוד יותר
לא ניתן להקים שם רכבת קלה עילית, אבל אם היה ניתן להקים תחתית (תקציב גדול), אז זה דווקא היה אפשר להמשיך את זה קצת יותר, לרחוב גוטמן ואזור השוק. זה לבד היה מבטיח את הצלחת הקו. לאחר מכן ניתן להמשיך את זה אף למרכז העיר.
 

GLSRA

Active member
קשה להאמין שישנו את התוכניות אבל...

רעיון: המשך השלוחה לדיפו קרית אריה
נראה לי שאפשר בעלות קטנה יחסית להמשיך את השלוחה הנבנית לדיפו במסלול הבא: תחנת רכבת קרית אריה, לאורך המסילה, רח' ראשון לציון, לויתן, לודיוב, והתחברות לשלוחה לת"מ באורלוב.
&nbsp
בנוסף למתן שירות לשכונות הדר המושבות ואם המושבות עתירות האוכלוסיה, הדבר יאפשר החזרה קלה של ציוד לדיפו מהתחנה המרכזית שלא יאלץ לנסוע למחלף גהה, ולהפוך כיוון.
&nbsp
מה דעתכם על כך?
קשה להאמין שישנו את התוכניות אבל...
בראש ובראשונה צריך לראות אם בכלל לקחו בחשבון יציאה של מסילות מהדיפו לכיוון מזרח, הייתי שם אתמול ונראה לי שכל המסילות יונחו מהמבנה מערבה ולא מזרחה.
אבל אם בכלל לשקול לצאת לכיוון אם המושבות, לי בכלל היתה מחשבה על תחנה ממזרח לדיפו לשרת את באי בית העלמין.
נשמע מצחיק, אבל אלפי אנשים מדי יום, כולל יום שישי פוקדים את בית העלמין המרכזי בגוש דן, ונראה לי מאוד הגיוני לאפשר לאנשים להגיע ללוויות בתחבורה ציבורית נוחה.
בטח יצחיק אתכם אבל לבטח משתלב היטב עם הרעיון הנפלא שהעלה אלן להלן
 
אני הצעתי מזמן ליצור קו בין תחנת קרית אריה לבין בית עלמין

קשה להאמין שישנו את התוכניות אבל...
בראש ובראשונה צריך לראות אם בכלל לקחו בחשבון יציאה של מסילות מהדיפו לכיוון מזרח, הייתי שם אתמול ונראה לי שכל המסילות יונחו מהמבנה מערבה ולא מזרחה.
אבל אם בכלל לשקול לצאת לכיוון אם המושבות, לי בכלל היתה מחשבה על תחנה ממזרח לדיפו לשרת את באי בית העלמין.
נשמע מצחיק, אבל אלפי אנשים מדי יום, כולל יום שישי פוקדים את בית העלמין המרכזי בגוש דן, ונראה לי מאוד הגיוני לאפשר לאנשים להגיע ללוויות בתחבורה ציבורית נוחה.
בטח יצחיק אתכם אבל לבטח משתלב היטב עם הרעיון הנפלא שהעלה אלן להלן
אני הצעתי מזמן ליצור קו בין תחנת קרית אריה לבין בית עלמין
ירקון.
אני לא יודע אם באמת צריך להקים תחנה מיוחדת לבית העלמין, אבל הן קו הרכבת הכבדה והן השלוחה של הקו האדום בהחלט צריכים לשמש להגעה לבית עלמין ירקון וצריך ליצור קו מיניבוסים שיסע את הקטע הקצר הזה.
ואתה צודק, הדיפו מתוכנן כך שכניסת המסילות היא רק מכיוון מערב. בחלק המזרחי של הדיפו יהיו המבנים המנהלתיים.
 

GLSRA

Active member
בשבוע שעבר הגעתי ברכבת לתחנת קרית אריה בדרך ללוויה בירקון...

אני הצעתי מזמן ליצור קו בין תחנת קרית אריה לבין בית עלמין
ירקון.
אני לא יודע אם באמת צריך להקים תחנה מיוחדת לבית העלמין, אבל הן קו הרכבת הכבדה והן השלוחה של הקו האדום בהחלט צריכים לשמש להגעה לבית עלמין ירקון וצריך ליצור קו מיניבוסים שיסע את הקטע הקצר הזה.
ואתה צודק, הדיפו מתוכנן כך שכניסת המסילות היא רק מכיוון מערב. בחלק המזרחי של הדיפו יהיו המבנים המנהלתיים.
בשבוע שעבר הגעתי ברכבת לתחנת קרית אריה בדרך ללוויה בירקון...
אין משם שום תחבורה למעט קו "11", כמעט חצי שעה הליכה. אכן חבל שאין מיניבוסים שיאפשרו הסעה לבית העלמין ובחזרה
 
דבר אחד שלא כתוב במפורש ולא לגמרי ברור זה האם שירות השאטלים

זה איכשהו עוד לא הופיע פה, אז בבקשה-
http://www.haaretz.co.il/tmr/1.2665568
דבר אחד שלא כתוב במפורש ולא לגמרי ברור זה האם שירות השאטלים
יהיה מותנה בחניה בחניון חנה וסע בתמורה ל-15 ש"ח.
האם תושב הדר המושבות שיגיע באופניים או ברגל לחניון של האצטדיון לא יוכל לעלות על השאטלים?
אם התשובה לשאלה הזו תהיה : כן יוכל, אז יש שאלת המשך שהופכת את הסידור הזה בחניון של האצטדיון לפארסה.
 
מהפרטים באתר נת"ע מתבהר שהשימוש בשאטלים מותנה בהחזקת כרטיס

דבר אחד שלא כתוב במפורש ולא לגמרי ברור זה האם שירות השאטלים
יהיה מותנה בחניה בחניון חנה וסע בתמורה ל-15 ש"ח.
האם תושב הדר המושבות שיגיע באופניים או ברגל לחניון של האצטדיון לא יוכל לעלות על השאטלים?
אם התשובה לשאלה הזו תהיה : כן יוכל, אז יש שאלת המשך שהופכת את הסידור הזה בחניון של האצטדיון לפארסה.
מהפרטים באתר נת"ע מתבהר שהשימוש בשאטלים מותנה בהחזקת כרטיס
חניה.
"
1. יוצאים בבוקר מהבית ברכב הפרטי ומגיעים לחניון "חנה וסע" הקרוב אליכם.
2. בכניסה לחניון מקבלים כרטיס חנייה. מחנים את הרכב ועולים על קו ההיסע שלכם (ללא תשלום).
3. מעבירים את כרטיס החנייה במכשיר התיקוף המיוחד הנמצא בכל מיניבוס של קו ההיסע.
4. הגעתם ארבעה נוסעים ברכב אחד? כוחו של כרטיס חניה אחד תקף עבור כולכם.
5. נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית ומגיעים בנוחות וביעילות ליעד שלכם - עבודה, קניות או בילוי, במקסימום יעילות ובמינימום עצירות בדרך.
6. בתום היום חוזרים באותו קו היסע או בדרך אחרת לחניון.
7. ניגשים לאחת ממכונות התשלום על מנת להסדיר את תשלום חניה (משלמים 15 שקלים בלבד לרכב), מעבירים את הכרטיס שלכם בשער היציאה מהחניון, ונוסעים הביתה.
"

לגבי חניון אצטדיון המושבה בפ"ת, רשום שמשתמשי הרכבת יהיו זכאים לחניה חינם בחניון.
 

Ynhockey

New member
נצל"ש: תאריכי יעד לסיום התכנון של קווי LRT נוספים

התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט
מעניין כמה זמן תקדיש המשטרה לאכיפה ואיך תתוגבר התח"צ

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4670535,00.html
נצל"ש: תאריכי יעד לסיום התכנון של קווי LRT נוספים
עד 2018 (כתבה של ש"ה):
http://www.thecar.co.il/archives/18001
 
שידור ישיר ממסיבת העיתונאים של נת"ע:

התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט
מעניין כמה זמן תקדיש המשטרה לאכיפה ואיך תתוגבר התח"צ

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4670535,00.html
שידור ישיר ממסיבת העיתונאים של נת"ע:
בהמשך דרור גנון יפרט על התחבורה הציבורית.
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4671176,00.html[/URL]
 
סיכום הדברים הנוגעים לתחבורה ציבורית ממסיבת העיתונאים:

התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט
מעניין כמה זמן תקדיש המשטרה לאכיפה ואיך תתוגבר התח"צ

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4670535,00.html
סיכום הדברים הנוגעים לתחבורה ציבורית ממסיבת העיתונאים:
תגבור:
פעימה ראשונה בתאריך 14.8.2015: תוספת של 80 אוטובוסים מושמשים + 12 אוטובוסים רבי-קיבולת לתגבור קו 1 ותגבור קו הרכבת בין הוד השרון למשה דיין ברכבת נוספת בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים.
פעימה שניה בתחילת מרץ 2016 - הפעלת כ-200 אוטובוסים חדשים.
ב-2.8 יופעל קו שאטל נוסף בין שפירים לשדרות רוטשילד
ב-14.8 יופעל קו שאטל נוסף בין שפירים ליגאל אלון
יופעל קו 8 (חדש) סיבובי בין תחנות הרכבות של מרכז ת"א לבין מוקדי התעסוקה - שדרות רוטשילד, יגאל אלון, אלנבי. תדירות של 6 דקות בבוקר ו-15 דקות בשעות השפל.

תחנות:
יבוטלו שתי תחנות בקרליבך ויועברו לדרך בגין וכן יתווספו תחנות ברחוב החשמונאים.

נת"צים:
עדיפות ראשונה לביצוע נת"צים מחניוני החנה וסע וכן תכנון כ-250 ק"מ של נת"צים חדשים.

הפעלת חדר מצב לנושאי תחבורה ציבורית עם תחילת הלימודים, ב-1 בספטמבר 2015.
יתוגבר מוקד כל-קו *8787

דרור גנון ומאיר חן הדגישו שלא מבצעים שינויים בקווי התח"צ הקיימים.
יהודה בראון הדגיש שהעבודות לא יתחילו ללא סיכום עם משטרת ישראל על האכיפה.
 

olli3

New member
מנהל
מעניין מה יהיה המסלול של 8, להערכתי זה יהיה המסלול>>>

סיכום הדברים הנוגעים לתחבורה ציבורית ממסיבת העיתונאים:
תגבור:
פעימה ראשונה בתאריך 14.8.2015: תוספת של 80 אוטובוסים מושמשים + 12 אוטובוסים רבי-קיבולת לתגבור קו 1 ותגבור קו הרכבת בין הוד השרון למשה דיין ברכבת נוספת בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים.
פעימה שניה בתחילת מרץ 2016 - הפעלת כ-200 אוטובוסים חדשים.
ב-2.8 יופעל קו שאטל נוסף בין שפירים לשדרות רוטשילד
ב-14.8 יופעל קו שאטל נוסף בין שפירים ליגאל אלון
יופעל קו 8 (חדש) סיבובי בין תחנות הרכבות של מרכז ת"א לבין מוקדי התעסוקה - שדרות רוטשילד, יגאל אלון, אלנבי. תדירות של 6 דקות בבוקר ו-15 דקות בשעות השפל.

תחנות:
יבוטלו שתי תחנות בקרליבך ויועברו לדרך בגין וכן יתווספו תחנות ברחוב החשמונאים.

נת"צים:
עדיפות ראשונה לביצוע נת"צים מחניוני החנה וסע וכן תכנון כ-250 ק"מ של נת"צים חדשים.

הפעלת חדר מצב לנושאי תחבורה ציבורית עם תחילת הלימודים, ב-1 בספטמבר 2015.
יתוגבר מוקד כל-קו *8787

דרור גנון ומאיר חן הדגישו שלא מבצעים שינויים בקווי התח"צ הקיימים.
יהודה בראון הדגיש שהעבודות לא יתחילו ללא סיכום עם משטרת ישראל על האכיפה.
מעניין מה יהיה המסלול של 8, להערכתי זה יהיה המסלול>>>
לא יעבור ברכבת מרכז, משם גם ככה יש שפע של קווים. יסע מרכבת השלום לרוטשילד, שמאלה לאלנבי, ימשיך לרכבת ההגנה, שמאלה ליגאל אלון עד רכבת השלום.
&nbsp
השאלה אם הוא יפעל כסיבובי גם בכיוון ההפוך... אחרת, זה לא ממש פרקטי שלכיוון אחד הוא מהיר ולכיוון שני לא משהו.
 
הוא יעבור ב-3 התחנות: מרכז, השלום וההגנה

מעניין מה יהיה המסלול של 8, להערכתי זה יהיה המסלול>>>
לא יעבור ברכבת מרכז, משם גם ככה יש שפע של קווים. יסע מרכבת השלום לרוטשילד, שמאלה לאלנבי, ימשיך לרכבת ההגנה, שמאלה ליגאל אלון עד רכבת השלום.
&nbsp
השאלה אם הוא יפעל כסיבובי גם בכיוון ההפוך... אחרת, זה לא ממש פרקטי שלכיוון אחד הוא מהיר ולכיוון שני לא משהו.
הוא יעבור ב-3 התחנות: מרכז, השלום וההגנה
כך לפי הפרטים באתר נת"ע (שבדקות האחרונות משום מה לא עולה לי, ייתכן שיש עליו עומס לאור הפרסומים האחרונים).
 

olli3

New member
מנהל
אולי עבור תחנת מוצא/קצה נוחה לתפעול ועבור הנהגים כמובן.

הוא יעבור ב-3 התחנות: מרכז, השלום וההגנה
כך לפי הפרטים באתר נת"ע (שבדקות האחרונות משום מה לא עולה לי, ייתכן שיש עליו עומס לאור הפרסומים האחרונים).
אולי עבור תחנת מוצא/קצה נוחה לתפעול ועבור הנהגים כמובן.
עכשיו זה עוד יותר מעניין מה יהיה המסלול שלו.
 
אלו הפרטים על הקו כפי שמופיעים באתר נת"ע (אין מסלול מדויק):

אולי עבור תחנת מוצא/קצה נוחה לתפעול ועבור הנהגים כמובן.
עכשיו זה עוד יותר מעניין מה יהיה המסלול שלו.
אלו הפרטים על הקו כפי שמופיעים באתר נת"ע (אין מסלול מדויק):
"
קו אוטובוס חדש אשר יקשר בין תחנות הרכבת המרכזיות של תל-אביב – תחנת סבידור-מרכז, תחנת השלום ותחנת ההגנה – למרכז העסקים של תל-אביב (ה'סיטי' בשדרות רוטשילד), ולאזור המשרדים שלאורך רחוב יגאל אלון בתל-אביב. קו זה יחל לפעול במחצית השנייה של חודש אוגוסט.
"
 

orchilit

New member
שמעתי את רוב מסיבת העיתונאים בנייד

אלו הפרטים על הקו כפי שמופיעים באתר נת"ע (אין מסלול מדויק):
"
קו אוטובוס חדש אשר יקשר בין תחנות הרכבת המרכזיות של תל-אביב – תחנת סבידור-מרכז, תחנת השלום ותחנת ההגנה – למרכז העסקים של תל-אביב (ה'סיטי' בשדרות רוטשילד), ולאזור המשרדים שלאורך רחוב יגאל אלון בתל-אביב. קו זה יחל לפעול במחצית השנייה של חודש אוגוסט.
"
שמעתי את רוב מסיבת העיתונאים בנייד
תדירות הקו, עפ"י דרור גנון בשעות השיא, תהיה נדמה לי 8 דקות (או שאמר 6?), ובשעות השפל 15-20 דק'.
הקו הזה בהחלט מעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה