התאבדותו של יצחק הרשקוביץ'

mike sp

New member
התאבדותו של יצחק הרשקוביץ'

אתמול (שבת) התאבד בכיר מע"צ, יצחק הרשקוביץ' לאחר שבתוכנית "אולפן שישי" של חברת חברת החדשות של ערוץ 2, פורסמה כתבה המכוונת אליו אצבע מאשימה לשורה של מחדלים בבנית תשתיות וכבישים, מחדלים שהובילו למותם של עשרות אנשים. בעקבות התאבדותו של יצחק הרשקוביץ', שוב נשאלת השאלה הקשה בנוגע לגבולות חופש הביטוי בתקשורת ובכלל. מהו לדעתם הקו האדום? האם לגיטימי לשדר כתבות מסוג זה?
 
יש שני צדדים למטבע:

מצד אחד התיקשורת חייבת להיות אחראית ואמינה בכל מה שקשור לעובדות אותן היא מפרסמת, לבדוק פעם, פעמיים אפילו שלוש, אם הכל תקין, לפרסם. מצד שני על התיקשורת לשאוף לחשוף כמה שיותר מיקרים כאלה, לתת שמות, להצביע על אשמים, להגיד הכל הקול רם, לא לפחד, שכולם ידעו מה הולך, אם מישהו בוחר להתאבד, זכותו, אסור שזה ירתיע מלבצע עוד ועוד תחקירים, תהא התוצאה אשר תהא.
 

creed5

New member
לגיטימי

תפקידה של התקשורת היא להביא לנו תמונה כמה שיותר ברורה וכנה של המציאות בנושאים שונים. עם השנים התקשורת נעשית יותר ויותר חריפה, מודעת לכוחה ולהשפעתה על ציבור הצופים. אנחנו כצופים צריכים לקחת את מה שהתקשורת מציגה בפנינו בערבון מוגבל ולדעת כי כנראה שאין עשן בלי אש ויש משהו בתמונה המוצגת בפנינו, אבל לא תמיד זוהי האמת המלאה והמדויקת. אינני יודע מהו הקו האדום, אבל לדעתי התאבדותו של האיש לא קשורה לקו אדום כזה או אחר. באותה מידה הכתבה הזאת היתה יכולה להיות על מישהו אחר והוא לא היה מתאבד. התקשורת פירסמה ועוד תפרסם כתבות סוערות, ולא נראה לי שכל אדם שיפגע מהן ישים קץ לחייו.
 
למעלה