הרבה הרבה ברכות על הפורום

איליה.

New member
הרבה הרבה ברכות על הפורום ../images/Emo24.gif

ברכות מפורום אירוויזיון על פתיחת פורום בלשנות.
זה נשמע פורום מעניין מאד, ואני חושב שגם אני אתנחל פה אם לא אכפת לכם
שמי איליה, אני בן 21, ואני חולה על שפות, בעיקר על השפות ההודו-אירופיות באירופה.
 

python 4

New member
גם אני מחפש התנחלות!../images/Emo24.gif

ברכות על הפורום החדש! אני מקווה להיות חבר קבוע פה. בלשנות היא אחד הנושאים המעניינים אותי (אם כי הידע שלי הוא חובבני ולא אקדמי כמו אנשים אחרים פה..) אני מתעניין בעיקר בשפות הלטיניות (צרפתית, ספרדית וגם לטינית) ובגרמנית, אך גם בשפות המזרחיות, כמו יפנית. יש לציין שאני מנסה גם ללמוד את חמשת השפות האלה, די במקביל. רעיון לא מוצלח במיוחד, אגב..
 

slevinger

New member
בתור מומחה לשפות הודו-אירופיות../images/Emo8.gif

אמור נא לי במטוטא ממך.... האם השפה ההולנדית שייכת אף היא לקבוצה זו???
 

python 4

New member
כן.

מה לא? הולנדית היא צאצאית כלשהי של שפה גרמאנית מוקדמת. יש להם את כל הח' האלה. נדמה לי שרוב השפות האירופאיות שייכות לקבוצה זו, חוץ מפינית והונגרית. אגב, גם אני חובב של האירוביזיון. ידעת שהולנד ניצחה ב- 75? היה להם שיר מלא ב- ח'. כשאני שומע אותו (וזה השיר ההולנדי היחיד שאני מכיר) הולנדית נשמעת לי כמו גרמנית מרוככת קצת. ברור שיש קשר.
 

Franz Biberkopf

New member
השפות ההודו-אירופיות

כוללות את רוב שפות אירופה (רומאניות, גרמאניות, קלטיות, סלאביות). יוצאות דופן הן הונגרית, פינית ואסטונית (אוּרליות), תורכית (אלטאית), בסקית (לא דומה לכלום) ואולי עוד כמה. בנוסף לאירופה, השפות האלה כוללות גם אגף איראני (פרסית, ארמנית) ואגף הודי (סנסקריט, הינדי, אורדו ועוד כמה). אני מניח ששכחתי עוד כמה שפות.
 

slevinger

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

הצחקת אותי........לא רק השיר ההולנדי של האירוויזיון מלא ח'.....כל ההולנדית מלאה חיתים ונשמעת בערך ככה: "חוחותינו דרכו על חתיכת חרה בדרך חתחתים"......
למה שאלתי, כי אני רואה שההולנדית היא מין תערובת של גרמנית ואנגלית, אך חוצמזה מרקיז אני מאוד מסמפטת אותם ויש לי קשר אישי להולנד. אפילו שוקלת ללמוד את השפה, אבל היא מה זה קשה, פחד!
 

python 4

New member
אין דבר כזה שפה קשה..../images/Emo8.gif

הנה, כבר דבר אחד את יודעת בהולנדית, לבטא ח', שזה יותר ממה שדובר אנגלית יודע.
 

Nomaed Dominus

New member
על עצמי...../images/Emo8.gif

מי שעדיין לא הבין, גם אני חולה על השפות האינדו-אירופאיות. בן 21, קוראים לי בוריס (ארכאי - בוריסלאב, מקוצר - בּוֹריה [Боря], או לפני התרגום המקורי של השם שלי מיידיש זה ביורן - Björn, או איך שאני אוהב להגיד - Björnislav)
 
למעלה