הצלחתם לשכור במילאנו רכב 4x4?

YoniS007

New member
הצלחתם לשכור במילאנו רכב 4x4?

אני מחפש בכל החברות הגדולות וחוץ מפיאט פנדה 4x4 לא רואה מכוניות כאלה. אני יוצא מנקודת הנחה שאם לא כתוב במפורש 4x4 אז זאת גרסת ההנעה הקדמית אפילו אם זה רכב מקטגוריית SUV כמו ניסאן x טרייל או פורד קוגה.

יוצא עם כל המשפחה ולא רוצה לקחת סיכון על השלג.
 
בעייה ידועה

בקטגוריות היותר גבוהות תמיד יש אופציות עם הנעה על ארבע. אפשר בדרך כלל למצוא את ה SUV של וולוו, אאודי, לפעמים גם ג'יפ ואפילו לנד רובר. השאלה אם אתה מוכן להוציא כל כך הרבה כסף על השכרה, רכב שרק מביא אותך לאתר וחזרה ולא הרבה מעבר לזה. הקטע הוא שמערכות בקרת המשיכה האלקטרוניות הפכו כל כך טובות שביחד עם צמיגי שלג יתנו מענה לכמעט כל תרחיש סביר בערך בשליש מהמחיר. אני מציע לקחת משפחתית גדולה, כי אז בדרך כלל מקבלים VW פסאט או אופל אינסיגניה שמאד נוחות ובטוחות. זאת דעתי בכל אופן.
 

Cמן רשום

New member
מבלי להיכנס למה יש ומה אין בהשכרה (פשוט כי אין לי מושג)

למערכות 4*4 יש עדיין יתרונות על פני האלקטרוניקה, טובה ככל שתהיה. למשל כשירד שלג בלילה ואתה צריך לצאת מחנייה וצריך לטפס על כמה סנטימטרים של שלג. 4*4 יכול לעשות את ההבדל בין לצאת משם לבין להוציא את חפירה ולהתחיל לחפור לך נתיב. וגם בנסיעה איטית על סלאש או שלג טרי, על גבול איבוד האחיזה. לא רק זה, גם יכול לומר לך שלא כל המערכות 4*4 מתמודדות עם השלג באותה יעילות. למשל המערכת באודי של אשתי הרבה יותר מוצלחת על שלג מאשר בב. אמ. וו שלי. אבל בשמירה על נתיב על כביש רטוב, הבימר יותר מוצלח. שומר על נתיב כאילו שהכביש יבש.
 
הדברים יותר מורכבים

גם למכוניות 4x4 יש בקרת משיכה אלקטרונית כי הנעה 4x4 היא לא איזה קסם שפותר את כל הבעיות בחורף. יש סיטואציות בהן היא מאד עוזרת, למשל ביציאה מהמקום או בעליות. אבל בתנועה ההשפעה שלה מעטה ובבלימה כמובן שבכלל לא משפיעה. דווקא האלקטרוניקה משחקת תפקיד יותר חשוב ביציבות הרכב כשהוא נוסע והכי חשוב, הצמיגים. מהרבה ניסיון בנהיגה על שלג (שוויץ, קנדה, צפון מזרח ארה"ב, פולין, צ'ילה, ספרד) גם ברכבי 4x4 וגם 2x4, אין פשוט תחליף לצמיגי חורף טובים. ודבר אחרון, צריך לזכור שגם רכב 4x4 עם צמיגי חורף ומיטב האלקטרוניקה, הוא עדיין לא חתול שלג. בחלק מהעיירות בהרים הכבישים מאד תלולים וצרים כמעט בלי מרווח בטחון וקורות שם הרבה תאונות.
 
לא אמרתי שאין יתרונות להנעה כפולה

גם סיפרתי פה בעבר על ההתנסות החיובית מאד שהייתה לי בשנה שעברה עם BMW X4 שקיבלתי במילאנו והעבודה הנהדרת שעשה בדרך הקשה לשאמפולוק. אבל זאת אופציה מאד, מאד יקרה ואמרתי שאפשר להסתדר גם עם משפחתית טובה, 2X4, עם צמיגי חורף. אני נוסע כבר 20 שנה לסקי ומרגיש איך הן משתפרות כל הזמן מבחינת אחיזה בזכות המערכות המתקדמות שיש היום ושנותנות מענה ברוב המקרים.
 

I Gabe

New member
המערכות האלקטרוניות לא באותה רמה אצל כל היצרנים

יצא לי להשוות פיאט 500X ל VW גולף בהפרש קטן. הבדל של שמיים וארץ. אולי גם הצמיגים שיחקו תפקיד אבל בעוד ב VW כמעט שלא הורגש השלג, בפיאט העסק יצא משליטה כל הזמן.

ב VW יש נורה בשבורד שמתריעה כשבקרת המשיכה נכנסת לפעולה והיא הבהבה כמעט כל הזמן על השלג. אבל זה גם הורגש למען האמת, בלי הנורה. ממש מורגש איך המערכת בולמת גלגל אחד ומחזירה את הרכב לקו הנסעיה. מוריד בפניהם את הכובע.
 


 
יש בכמה חברות דאסטר 4x4 אבל ממש לא ממליץ לך על האוטו הזה

קיבל ציון נמוך מאד במבחני ריסוק. כבר מעדיף להיות ב 2x4 עם צמיגי חורף טובים וציון בטיחות נורמלי. ההצעה שקיבלת קודם למשפחתית גדולה עם צמיגי חורף, היא מצויינת לדעתי.

גם חייב להזהיר אותך באיטליה מפני החברות המקומיות שנותנות הצעות מאד זולות עד שתוקעים לך כל מיני חיובים בדיעבד על דמי טיפול בדוחות תנועה שבכלל לא קיבלת, כל מיני ניקוי ריפודים, ועוד המצאות והזול בסוף יוצא מאד, מאד ביוקר.
 

YoniS007

New member
תודה לכולם, מצאתי חברה שלא "קורעת" במחיר צמיגי השלג והזמנתי

נקווה לטוב.

בדיוק שבועיים מהיום למיוחלת.
 
למעלה