הפסקת הטיסות בשדה דב

ארזS

New member
הדיון הזה כבר מזמן יצא מהנושא של הפורום,

ובדרך כלל אינני אוהב לעסוק בפורוןמים בנושאים בלתי שייכים, רק שכאן זה התחיל מנושא שייך, לכן אמשיך. אחד הדברים שאנשים שאינם דתיים לא מבינים זה שיש הלכות שעל פיהן צריך אדם יהודי לנהוג. אחת הצרות [לדעתי האישית] היא שיש אנשים שלקחו על עצמם תפקידים של משכתבי הלכות ו/או מחמירים מעל ומעבר למה שההלכה המפורשת דורשת. כך לדוגמא יש לי בת דודה שהתחרדה מאוד והיא לא אוכלת עגבניות בפסח. למה ? כי זה ירק בלתי קליף ואולי בעברה של העגבניה נגע בה איזה פירור של חמץ רחמנא ליצלן... דווקא הנושא הכאוב הזה של העגונות הוא נושא חשוב מאוד בהלכה. כמובן שאף אחד לא רוצה לעגן נשים אומללות ויש אפילו את הרב בן דהאן שנוסע עד קצווי עולם כדי למצוא את הבעלים הרשעים ולהביאם לדין, אבל מה לעשות שעל פי הדת היהודית אישה נשואה שלא קיבלה גט היא נשואה לכל דבר ועיקר . בעייה נוספת בתחום העגונות היא של נשים שבעליהן אבדו במלחמות [וכנראה שאינם בין החיים לצערנו] אבל עד שאין הוכחה למותו של איש הרי שאשתו נשארת במצב אומלל ? [וחלק מהן מעדיפות להשאר כך מתוך תקווה שאולי הבעל האובד נמצא חי אי שם אצל איזה אחמדינג'ד ומרעיו]. אינני פוסק הלכות. נהפוך הוא , אני דווקא לא הייתי ועודני לא בחזקת תלמיד חכם, אבל מה לעשות שיש הלכות שצריכים לנהוג על פיהן גם אם אינן נעימות ? האם לאנשים מדתות אחרות אין הלכות ומנהגים משלהם ?
 
מדינת היהודים?

לא אוהב את הדיון הזה. אבל. טועה מר עזיז. מדינת ישראל הוקמה ע"י אנשים ציונים שחלמו להקים בית לעם היהודי לאחר שאותו אחד שיושב בשמים (שבו אתה ושכמותך מאמינים) שאמור להגן על היהודים, איכזב בגדול ושלח מליון וחצי ילדים למשרפות! וגם עוד ארבעה וחצי מליון יהודים בוגרים. לו היה העם היהודי ממתין לעזרת השמים ובאי כוחו עלי אדמות, לא היתה לנו מדינה. המדינה קמה ע"י חילוניים (ברובם המכריע) וככל שעובר הזמן ואחוז הדתיים עולה, יורד הסיכוי להגשים את החלום הציוני. כתב על כך בני פלד בספרו והייתי ממליץ למי שלא קרא לרוץ ולקרוא. ואז להבין מה עלול לקרות למדינה לאחד השתלטות הממסד הדתי. אי אפשר ואסור לנהל מדינה עפ"י חוקים דתיים שאינם מתעדכנים עם הזמן. קהילה כן (ראה את הקהילה החרדית בירושלין ובבני-ברק). אך האם אותן קהילות היו יכולות להתקיים לולא היתה מדינה התומכת בהם וממנה "מוצצים את הדם"? אחד ההבדלים התהומיים בין אותם עסקנים דתיים לבין הקרציה הטפילית הנצמדת לבעל החיים ומוצצת את דמו, היא שהקרציה יודעת לעזוב את בעל החיים רגע לפני שימות - ואז לא יהיה לה מקור מזון - ואילו הם ימשיכו למצוץ את הדם עד שהמדינה תמות - והם איתה. אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
מר עזיז

לאחר שהשוואת את יחסו של המגזר אליו אתה שייך אל יחסם של יוצאי שואה לכת נאו-נאצית, אני לא חושב שאתה יכול לטעון בנקיון כפיים לנושא שמירת השבת בחיל האויר השייך למסגרת הנ"ל.
 
ארזS עכשיו אתה מרגיז אותי

אתה מפחד שכמה חילונים ישנאו אותך ולכן אתה מעדיף שיהודים ימשיכו לחלל שבת? וואלה יופי, למה שציבור הדתי לאומי לא יפנה התנחלויות כדי שהערבים לא ישנאו אותנו?
 

ארזS

New member
חבל להתרגז...

אני מפחד רק מהקב''ה ולא מאף בן אדם. מצד שני חבל לי שעסקנים משתלטים על הדת. אין כל קשר לדברים האלה ולמה שכתבת בסוף תגובתך האחרונה.
 

גד יצחק

New member
זאת לא המלצה רק העלאת זכרונות

במלחמת ההתשה במסגרת תרגיל צהלי בסכר ארועפה ליד באר שבע ניגש משגיח כשרות והפך מים חמים שהורתחו להכנת תה באש ישירה ולא ע"י פלטת שבת.אותו משגיח כשרות קבל הסבה למוצב בתעלה. יתכן שברגע ששומרי המצוות יוצבו במקומות אחרים לא ניפגוש את הגחמות האלו.
 
אז עוד זיכרון (ואולי המלצה)

משהוא כמו 1968 במוצב בבקעת הירדן, ומי שיודע איך נראו המוצבים שם יוכל להעריך את זה, מה גם שזה היה מקום "חם" מאד אז. נשלח למוצב משגיח כשרות שלא רצה לעשות שום דבר חוץ מאשר להציק לנו בענייני כשרות. היה מקרר במטבח שעבד על בעירת גז ושבת בבוקר מצאנו שזה לא עובד. המשגיח התחיל לאיים ואז החייל הכי "סבון" אבל גם הכי טוב וחזק מאד - מישקה בן ערב ז"ל "לקח" את המשגיח ל "שיחה אישית" באחד הקיפודים במרוחקים. אחרי ה"שיחה" הזאת ו 20 רגע של פעולות החיאה אינטנסיביות של החובש לא היו יותר מגבלות כשרות במוצב.
 
למעלה