הפסוק בתנ"ך

הפסוק בתנ"ך

בלי להכנס לפירושים שבאו אחרי התנ"ך: יש בתנ"ך שני מקומות מקבילים, שאוסרים על משכב זכר. אבל כשקוראים את כל הפרק ולא רק את הפסוק, מגלים בו הרבה פקודות, ולכל פקודה יש מבנה קבוע: המעשה שאין לעשות, פירוט טכני של המעשה, ולפעמים הערה על העונש. הפירוט הטכני מנוסח בצורה פשוטה, מסיבה ברורה, כי החוקים חד משמעיים. אבל, בחוק על משכב זכר כתוב "כמשכב אישה", זה דימוי, זה ניסוח מורכב יותר מכל חוק אחר שיש בפרקים האלה! בנוסף, בקובץ הפרקים האלה, מצאתי את המילה "משכב" רק כשם עצם-מיטה, ולא כפעולה. לדעתי מפרשים את הפסוק הזה לא נכון, מה דעתכם?
 
התנצלות

אני חילונית, ושכחתי שעכשיו שבת ולא כותבים בפורומי דתיים. סליחה.
 

Dancing mad

New member
מבלי להכנס לעניני פרוש

שאני לא מבין בהם דבר וחצי דבר, שני הפסוקים מאוד חד משמעים. אתה מבצע משכב זכר (או שהוא מבוצע בך), ואז לפי החוק המקראי אתה נסקל, כמו גילוי עריות, משכב בהמה וכל השאר. needless to say, אם הייתי דתי, לא הייתי נותן לפסוקים האלה להפריע לי.
 
הגמרא ביבמות אומרת אחד שבא על גבר

אפילו אם הערה בלבד. זאת אומרת רק נגע האבר של פלוני מאחורה של גבר אחר. חייב כרת! ! הזהרו לכם מיום הדין..
 
למעלה