reign of plastic
New member
הפסוק בתנ"ך
בלי להכנס לפירושים שבאו אחרי התנ"ך: יש בתנ"ך שני מקומות מקבילים, שאוסרים על משכב זכר. אבל כשקוראים את כל הפרק ולא רק את הפסוק, מגלים בו הרבה פקודות, ולכל פקודה יש מבנה קבוע: המעשה שאין לעשות, פירוט טכני של המעשה, ולפעמים הערה על העונש. הפירוט הטכני מנוסח בצורה פשוטה, מסיבה ברורה, כי החוקים חד משמעיים. אבל, בחוק על משכב זכר כתוב "כמשכב אישה", זה דימוי, זה ניסוח מורכב יותר מכל חוק אחר שיש בפרקים האלה! בנוסף, בקובץ הפרקים האלה, מצאתי את המילה "משכב" רק כשם עצם-מיטה, ולא כפעולה. לדעתי מפרשים את הפסוק הזה לא נכון, מה דעתכם?
בלי להכנס לפירושים שבאו אחרי התנ"ך: יש בתנ"ך שני מקומות מקבילים, שאוסרים על משכב זכר. אבל כשקוראים את כל הפרק ולא רק את הפסוק, מגלים בו הרבה פקודות, ולכל פקודה יש מבנה קבוע: המעשה שאין לעשות, פירוט טכני של המעשה, ולפעמים הערה על העונש. הפירוט הטכני מנוסח בצורה פשוטה, מסיבה ברורה, כי החוקים חד משמעיים. אבל, בחוק על משכב זכר כתוב "כמשכב אישה", זה דימוי, זה ניסוח מורכב יותר מכל חוק אחר שיש בפרקים האלה! בנוסף, בקובץ הפרקים האלה, מצאתי את המילה "משכב" רק כשם עצם-מיטה, ולא כפעולה. לדעתי מפרשים את הפסוק הזה לא נכון, מה דעתכם?