הפנו אותי אל הפורום שלכם

הפנו אותי אל הפורום שלכם

מקווה שאוכל לקבל מענה לשאלותי אחרי שישבתי כמה שנים בבית בגלל מחלת מקצוע, ואירועים נוספים שבאו בזה אחר זה, נקבע לי לפני שנה 42%נכות כללית והיה לי גם 7.5% נכות מקצועית. ביקשתי לעבור שיקום מקצועי כדי להקלט המעגל המקצועי בעבודה שבה אני כשירה, התשובה שהתקבלה היתה שלילית, לפני שנה נכנסתי לעבוד בתחום שמלחתחילה ידעתי שהוא גדול עלי, העבודה היא עבודה פיזית. במהלך שנה זאת שבו אני מועסקת בתפקיד שכרוך בו גם מאמץ פיזי והורגשה בי פגיעה רפואית נוספת.(דברים שלפני כן לא היו לי) פניתי לרופא תעסוקתי של מכבי שאמר כי העבודה הנוכחית אסורה עלי ואם אני רוצה הוא יכול לכתוב מכתב למעסיק שלי ולכתוב מהן הדברים בהם אני כשירה לעבודה.. אבל הוזארתי שמאחר ואני עובדת חדשה, אם המעסיק צריך אותי לתפקיד ספציפי, ולא דורש עובד לתפקיד אחר מהר מאוד אמצא את עצמי מובטלת, ועל מנת שלא להיות מובטלת הוצע לי ללכת לרופא תעסוקתי באופן פרטי, כדי שעם המכתב אפנה לביטוח לאומי , לשיקום, וכך עשיתי במכתבו הרופא התעסוקתי מנה את כל המגבלות והבעיות הרפואיות מהם אני סובלת וכתב שאם אמשיך בסוג הזה של העבודה, לא רחוק היום ובו אפלט לגמרי מהמעגל המקצועי. לפי התחשיב של הרופא התעסוקתי, אחוזי הנכות מגיעים ל83% לפני שבוע משלא הצלחתי לתת את השירות המלא ללקוח, ניתן לי להבין שאחוז המשרה שלי ילך ויצטמצם, כלומר: אם עד היום התחשבו בי ובמקום לעבוד 7 ימים בשבוע עבדתי 5 ימים, אם יצמצמו לי עוד ימי עבודה משמעות הדבר שאצטרך לעבוד רק בסופי שבוע, בימי חמישי,שישי,שבת (בהתאם לכך גם המשכורת!) והשאלות שלי, מה כוחו של מכתבו של רופא תעסוקתי בביטוח לאומי? האם לאור המכתב הזה בשיקום צריכים להתיחס לפנייתי? האם קיים עורך דין שמסייע לנכים מול ביטוח לאומי על בסיס אחוזים? מה אני אמורה לעשות במידה ובאמת יצמצמו לי את אחוז המשרה והמשכורת שלי תיפול? תודה מקווה למענה
 
תשובה או שתיים

1. קיימים עורכי דין שמייצגים נכים מול המל"ל על בסיס אחוזים. 2. השאלות שלך על יחסיך עם המעביד, כולל נושא צמצום המשרה, מתאימות יותר לפורום דיני עבודה.
 
ועוד משהו...

המכתב של הרופא התעסוקתי לא מחייב את ביטוח לאומי. אבל אם הוא יהיה בפני רופא מוסמך או בפני ועדה רפואית, הם יצטרכו להתחשב גם במה שכתוב בו.
 
למעלה