הפגנה !לא חשוב על מה !

אז למה לא...

אז למה לא להפגין מול הכנסת נגד אותם חוקים זדוניים ואז לא תהיה סיבה לירות באף אחד ?אם אתה רואה שהחוק נוגד את האמונה שלך או המוסריות, אז מחובתך לפעול לבטלו או לשנותו, אך לא ראיתי שאתה פועל בדבר, או בעצם כול אחד אחר
 
כל אחד ודרכו שלו לפעול.

אני לא דוגל במעשי אלימות, אבל למען האמת אני לא חושב שלחתוך גדר הפרדה נכלל תחת הקטגוריה הזאת. ולגבי החוק במדינת ישראל, העובדה המכוערת הזאת היא רק קצה הקרחון.
 
ושלא תבינו אותי לא נכון..

אני מודע לעניין שהאנרכיסטים ניסו לעורר פרובוקציה ואני מניח שהיו מודעים לסיכונים הכרוחים בכך. אבל מכאן ועד להגיד שמעשיהם עלולים לקפח חיי אדם? זאת אמירה מאוד מסוכנת!
 

little bony

New member
תומר, אתה צריך להבין..

כאילו.. אני לא יכפה את הדעה שלי עליך.. אבל מספר עובדות:
החיילים מזהירים לפני שהם יורים
אחרי הזהרה ברורה מותר לחילים לירות
שבנאדם שפוי שומע שעומדים לראות עליו הוא זז
זה לא שאני רומזת שהם לא שפויים אני סתם נוהגת להשתמש בביטוי הזה אז כן, זה ממש נוראי לסכן חיי אדם.. אבל החיילים לא עשו שומדבר שהוא "לא בסדר" בהגדרה..
 

G u a n o

New member
הם עשו משהו לא בסדר

הם ירו על אזרחים חפים מפשע שלא התכוונו לפגוע בחיילים עצמם. סוף סיפור שני הצדדים לא היו בסדר בעניין הזה
 

little bony

New member
ברור שהם לא היו בסיידר מבחינה מוסרי

מוסרית. אבל זה מילוי פקודות.. אז זה לא שהחיילים המסויימים היו לא בסיידר.. קשה להסביר את זה על גבי פורום
 
ברור לי שהם הפרו נוהלי צבא..

אבל אם לדוגמה קבוצת מפגינים של 200 איש תתייצב מול תל השומר ותאיים עם קטרים לחתוך את גדרות הבסיס, לא יפתחו עליהם אש מתוך הבסיס, אלא ישלחו יחידות משטרה כדי להסדיר שקט, ונכון, גם יעצרו אנשים ויכניסו אותם לכלא ומשם זה כבר התפקיד של בתי המשפט להחליט על גורלם, לא של צה"ל.
 
לא יכול להיות כזה דבר!

כל עוד מדובר באזרחי מדינת ישראל, או מתנחלים או לא משנה מה, זאת האחראיות של המשטרה להשליט סדר באזרחי המדינה שלה, לא תראי חיילים חוקרים מקרי רצח בהתנחלויות או משו כזה.. זאת הפגנה אזרחית, לכן צריך להתייחס אליהם כאזרחים ולא כצבא אוייב!
 

G u a n o

New member
אבל הצבא אחראי לבטחון המדינה

צבחינה צבאית, מדינית איך שתקרא לזה וככה מוגדרים השטחים, וגם גדר ההפרדה ואתה לא יכול להגיד שההפגנה הייתה בעלת אופי אזרחי בלבד.. כי זה יהיה לא נכון
 
בכל מדינה יש התנגדות למשטר

במידה כזאת או אחרת. זה לא שולל את אזרחותם של אותם מפגינים. רק כי הם הפגינו נגד מגמה צבאית, נכון, בצורה פרובוקטיבית, אני לא מתווכח על זה. אבל היחס שהם קיבלו היה לא צודק ולא חוקי, העובדה שפתחו בירי על אזרחים היא רעה מאוד! היא משווה אותנו למשטרים מאוד לא נאורים (קיסרות רוסיה של לפני המפכה הבולשוויקית למשל - ירי חיילים על פועלים מפגינים, או משטרים גרועים יותר שאני ממש לא רוצה להזכיר כאן). היה צריך לשלוח אותם למאסר לא לירות עליהם, אי אפשר להצדיק את הפקודה הזאת.
 

little bony

New member
אוף תומר../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

אתה לא מגיב להודעה שכתבתי לפני שעה יש לך אייסי או מסנג'ר..
 
זאת באמת אחריות המשטרה, בגבולות

המדינה, אבל הם נכנסו לשטח צבאי סגור, ושם זה כבר לא של המדינה אל של הצבא...
 
By the back (DERECH HAGAV)

If i remember correctly... by an old state law, every place that theres a soldier at is a closed army area.
 
ספק.

אלא אם כן אתה מגדיר את כל השטחים הכבושים כשטח צבאי סגור. במקום בו התקיימה ההפגנה לא היתה גדר קודם לכן, וכמובן זאת גדר זמנית עד שתבנה החומה ותחליף אותה..
 
I have the procedure here...

The soldier that`s guerding the base (or whatever) must stop every attemp to enter the base without authorization. First he will scream to stop, if it fails and the attemp continus, he will load the gun and screams again, after that comes the shooting at thd air, and after that (if it all fails) he will fire at the legs. And another question: the soldier wasn`t supposed to fire just because they are israelis? Isn`t that racist?
 
well..

I believe the argument was that the soldiers never shot at the air or something.. and I'm not sure it was a military base =\ I guess we have to wait for the inquiry to come out. In addition, the fact that this is a controversial military activity within the Israeli public. Besides the point that the public wouldn't be shocked if those protesters were palestinians.. Either way it doesn't make any less right.. I think the main conclusion to be derived from all of this is why aren't we making such a scandal every time palestinians get shot/hurt/killed. Does it make them less human?
 

little bony

New member
תומר../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

די לכתוב באנגלית ניר יכול לקרוא עברית רק לא לכתוב
 
עדכון: בעקבות ההפגנה

דרך אגב, בעקבות ההפגנה קיבלו החלטה לשנות את נוהלי צהל בכל הקשור להליכי פתיחת אש. מה שמחזק את המסקנה שלי שהאנרכיסטים לא הפגינו לחינם.
 
למעלה