הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

shay6748

New member
להזכירך

רק בסביבות אוקטובר יצאה טיוטה רשמית של מדינת ישראל על השינוי הצפוי בדרגות הרישוי והביטוח. עד אז הכל היה בגדר שמועות.
 

t s a c y

New member
../images/Emo6.gif

מאיפה אתה ידעת בוודאות כבר שנה
אנה שתף, לא סיפרת לנו סתם כי נהנתה מהשירשורים המטומטמים
בקשר לחלק השני
כרגיל בארצינו
 

wambam

New member
אני מסכים שתהיה ירידת ערך וודאית

אבל אולי צריך לאפשר לבעלי רשיון עד 500 להמשיך לקנות אופנועי 500 בשנים הקרובות וככה לשמור על השוק עוד קצת זמן בחיים בלי נפילות דראסטיות
 

קפצוצ

New member
אני דווקא אופטימי...

חושב שהשוק יספוג נפילה ויעלה שוב. שוב, עלויות האחזקה למיניהן...
 

TShavit

New member
מה קשר מחט לתחת?

הדיון הזה הוא לא על התקנות בכללותן. על זה אפשר להתווכח עד מחר. הדיון הוא על סוגיה ספציפית מאד. בא בחור, כותב מכתב בשמו ובשם אלו שבמצבו. כפי שהוא עצמ ואמר - הוא לא מייצג את כולם. התייחסתי ספציפית לסוגיה שלו, ושלו בלבד. אין ויכוח לגבי ירידת הערך. אין ויכוח על הבעיה העקרונית מ-א-ד (שלא ראיתי בעצם אף אחד שמתייחס אליה, גם לא אתה) של שוק בו לשכבה שלמה של מקבלי רשיונות אין בעצם היצע כלים משומשים שיתאימו להם פרט לקטנועים (ולכן רבים עלולים להגיע לרשיון בלתי מוגבל כאשר בפועל רכבו רק על קטנועים אוטומטיים לפני כן). יש בהחלט מחיר למעבר לתקנות האירופיות, והוא כבד. האם זה שווה? זו כבר שאלה שלי קשה לענות עליה.יש כאן שיקולים של תקנים אחידים, שוק משותף, אנא עארף. זו כבר החלטה אסטרטגית (שכוללת, אגב, גם מכוניות, לא רק אופנועים). האם אפשר היה לעשות את המעבר יותר טוב? אני משער שכן. אפשר היה להחליט, למשל, שאופנועי 500 סמ"ק קיימים יוגדרו כשייכים לקטגוריית רישוי 33 כ"ס, ובכך היו מאפשרים להם לשמור על ערכם מצד אחד, נמנעים מהצורך לשדרג את הרשיון לבעלי הכלים, ומשאירים שוק משומשים ער לרוכבים חדשים חסרי אמצעים. לא שחשבתי על זה לעומק, וברורלי שיש חסרונות, אבל זו דרך אפשרית. אפשר היה למשל (ואולי עדיין אפשר) להתיר התקנת ערכות-הגבלה, בהתחשב בכך שלפחות חלק מהדגמים קיימים באירופה בגרסה מוחלשת, ובכך להשאיר את אופנועי ה-500 המשומשים כבעלי ערך בשוק וזמינים לבעלי רשיון ביניים. אז לא, אני לא לויאלי כלפי הממסד. אבל בסוגיה המאד-ספציפית שהעלה הבחור, לטעמי הוא טועה לגמרי. טל
 

tedys strm

New member
../images/Emo45.gif

לפחות אתה רואה את כל היבטי העניין, ולכן זה נראה אחרת.
 

wambam

New member
קשור לעץ

הוא התלונן על בעיה קיימת שאתה גם מסכים עם קיומה, אבל מודיע לו שהיא לא ממש בעיה כי היא קיימת אצל כולם
הוא צודק, המדינה צריכה לבוא כאן לקראתו ולקראת כל מי שבמצבו ולמצוא פתרון לעניין, כי כמו שאני רואה את זה שינוי התקנות הוא באחריותה ולכן היא צריכה לבוא לקראת האזרח ולא האזרח לקראתה לדעתי לא יכול לקרות מצב שבו תנאים יורעו בגלל שינוי חוק (כן, הבנתי שאתה לא חושב שזה נקרא הרעה). מה לעשות שאני לא עובד מדינה וככל הנראה הם לא חושבים כמוני וקבל אנלוגיה לסיום - לפני כמה שנים סגרתי איזה חג בבסיס וכשיצאתי אחרי שבועיים המדרכה מול האוטו נצבעה לה בכחול לבן ודוח התנוסס לו על המגב
 

TShavit

New member
מציע שתקרא שוב את מה שכתבתי,

הפעם בעיון. כי בפעם הראשונה לא הבנת. אני לא מסכים עם קיום הבעיה עליה התלונן פותח השרשור - קיפוח של צעירים בעלי רשיון עד 500. אני לא חושבשהוא מקופח. ברור? אני כן חושב שיש בעיתיות מסויימת עם הרפורמה בשיטת הרישוי. לא צריך להיות איינשטיין בשביל זה. לטעמי, למשל, מגבלת ה-33 כ"ס נמוכה מדי. מצד שני, כל אירופה עובדת ככה אז אולי אני זה שטועה בענין הזה. כך או כך, הרפורמה הזו היא חלק מצעד אסטרטגי שקוראים לו "השוק המשותף", שמאחוריו עומדים שיקלים שהם הרבה מעבר לאי-נוחות או העדפות כאלה ואחרות. לחלק מאתנו זה יוצר הרעה בתנאים, לאחרים זה דווקא מקל. עם המצב העקרוני הזה אין לי בעיה. האם זה יכל להתבצע יותר טוב? יכול להיות שכן, ונתתי דוגמאות. ואם אתה חושב שלא יכולה להווצר הרעה בגלל חוק, אז אתה חי על פלנטה אחרת. הממשלה מחליטה לקצץ קצבאות, ושכבה שלמה של קשישים נפגעת. הממשלה מחליטה לקצץ את סל התרופות, והמון חולים זוכים בבת אחת להרעה. מחר תחליט הממשלה להעלות מס הכנסה או להאריך את משך השירות הצבאי. במלים אחרות: Wake up. ורק כדי שיהיה ברור: אני ממש לא חושב שהגבלת מישהו שכבר הוציא רשיון עד 500 כ"ס ל-33 כ"ס זה סוף העולם. אפילו לא קרוב. זניח, אפילו, לעומת בעיות אחרות שיוצרת הרפורמה: ספציפית, העדר שוק אופנועים משומשים המתאים לקטגוריית הביניים, וכפועל יוצא - מצב אפשרי בו אנשים יקבלו רשיון בלתי-מוגבל כאשר הנסיון היחיד שצברו הוא על קטנוע אוטומטי. ולהבדיל ממצב של רשות מקומית שמחליטה פתאום באופן שרירותי לצבוע מדרכה, הרפורמה ברישוי היא חלק ממהלך בעל משמעות רחבה - וזהו צעד שמתבשל הרבה זמן, בגלוי, נידון (בין היתר) מעל דפי העיתונים ולא אמור להגיע בהפתעה לאף אחד. אני מבטיח לך, אגב, שלא כל האזרחים במדינות שהחליטו לעבור למטבע אירופי אחיד נהנו מהצעד הזה. רבים מהם בודאי ניזוקו כלכלית. טל
 

asparagos

New member
למה לא מקופחים?

הרי באותה רפורמה כן נותנים לבעל רישיון לרכב עד 4 טון אישור לנהוג בו כל החיים, כאשר הרשיון משתנה לעד 3.5 טון. זה אותו דבר בדיוק, רק שבאופנוע משום מה בחרו להגביל את הרוכב. לא שזה סוף העולם, לא שאין דברים יותר גרועים, אבל כן, אנשים עשו טסט על אופנוע X, עברו ופתאום אומרים להם - חבר'ה, אתם לא יכולים לרכב על אופנוע X אפילו שלמדתם ועברתם עליו טסט. למה מישהו שיש בבעלותו אופנוע עד 500 יקבל רשיון אוטומטית ומישהו שכרגע אין לו כסף להחזיק אופנוע כזה לא יקבל? גם אם הוא כבר מעל 21... זה לא נשמע הוגן וזה כן להפלות את אלה שלא יכולים כרגע להחזיק אופנוע לעומת אלה שכן. לי ולך זה נראה לא נורא כל כך (כי לשנינו יש בלתי מוגבל ועל ה*** שלנו) אבל אם אני שם את עצמי במקום מוגבלי הרישיון - אתה נדפק.
 

tedys strm

New member
נו, מה יהיה?

יש סטנדרטיזציה לפי אירופה גם במשאיות כפי שאתה מספר. אז מה לעשות? האם ההבדל במשאית בין 3.5 ל 4.0 טון כל כך משמעותי? אני לא מבין במשאיות. באופנועים הפער בין ה - 500 ללא מוגבלים הוא גדול בהרבה לעומת בין ה 33 כ"ס ל 500 ? בנאדם עשה רישיון על דרגת ביניים. אם יש לו אופנוע 500 אז ימשיך לרכב בו. זה צודק. אם אין לו אופנוע אז יקבל אישור על הדרגת ביניים (החדשה) ואם ירצה בילתי מוגבל ילמד על הבילתי מוגבל כמו כולם. זה לא משמעותי. זה לא מושלם אבל די סביר כי לכל פיתרון מוצע אחר יש גם כן מיגרעות הבעייה זה מה ששמעתי כאן לראשונה מטלשביט שלא יהיו כלים משומשים לדרגת הביניים, וזה חמור. המחוקק לא נתן על זה את הדעת מחוסר הבנה בנושא. הליך החקיקה כאן פישל. הרי אמורים להזמין מומחים להסביר על החוקים אז מי היה המומחה לעינייני אופנועים. המומחה פיספס איזור דימדומים רציני. ולמען ההגינות גם באף מאמר ודיונים שהיו עד היום לא ראיתי התייחסות לעניין הזה של כלים משומשים לדרגת הביניים. לדעתי על המדינה לשקול בחיוב את הפיתרון המוצע שהוא לאשר את כלי ה 500 המשומשים בשוק להמשיך ולהשתייך לקטגוריית הביניים וזה יפתור את 2 הבעיות.
 

asparagos

New member
יהיה טוטו

פיספסת מה שאמרתי. לנהגי עד 4 טון נתנו היתר לכל החיים ליסוע על עד 4 טון בישראל למרות שהרישיון שלהם הוא עד 3.5 ע"פ התקנות החדשות. למה לרוכבי עד 500 לא נותנים היתר דומה? לא חייבים לצ'פר אותם בבלתי מוגבל, אבל שלא יקחו מהם את מה כבר יש. אגב, הטיעון שלך לכבי ההפרש בין 500 לבלתי מוגבל בטל בשישים כשמדובר בשיטת הלימוד בארץ ואופנועי הלימוד - DR650 שלא יותר חזקים מ GS500...
 

wambam

New member
בסדר

למען האמת די התייאשתי ממך ברגע שאתה מציע לי לקרוא שוב את מה שכתבת...מה נראה לך שאני עושה? מגיב בלי לקרוא? אולי אני באמת לא מבין אותך
 

TShavit

New member
את המילה "שוב" אתה מבין?

לא כל כך מסובך. אם הייתי חושב שהגבת בלי לקרוא, לא הייתי משתמש במילה הזו. מאחר והיה ברור לי שקראת אך לא הבנת היטב (וגם הפעם, כנראה), השתמשתי במפורש במילה "שוב", ואף הוספתי "והפעם בעיון". מה לא ברור? נדמה לי שהסברתי את עצמי במפורט ובאופן ברור, בשתי הפעמים. כל מילה נוספת תהיה טחינת מים. טל
 

enigo

New member
ה-XT הזה הולדתו ב"חטא"

אני מניח שאתה מתכוון ל-XT500, שנולד במיוחד כדי להתאים למדינות עם תקנות רישוי הנותנות יתרון לכלים בנפח 500 סמ"ק. משמע הוא נולד מתוך עיוות ואין לו הצדקה ברגע שהעיוות נעלם. דווקא עד לכניסת הרפורמה ערכו אמור לעלות, בשל העובדה שהוא יכול לחסוך לבעליו את הטרחה שבהוצאת רשיון בלתי מוגבל...
 

enigo

New member
אני אומר שמוטציות יסבלו תמיד

ברגע שהעיוות שהצדיק אותן נעלם. לגבי ה"הדרגתיות" שאתה כל כך מתלונן על העדרה - הרי הכיוון הכללי ידוע ומוכר כבר חודשים רבים, שלא לומר שנים, כמה הדרגתיות אתה רוצה?
 

t s a c y

New member
או באמת לא שנים ולא נעליים

כשאני קניתי את שלי לא נתקלתי באף שרשור על זה, אומנם באותה תקופה לא הייתי פוקד את הפורום על בסיס יומי [העדר PC] אבל בכל השנה שלפני אני לא שמעתי דבר על כך. אז סבבה בחודשים האחרונים טחנו את זה בפורום אבל לריק, אפילו עכשיו יש ספק לאן הגזירה תקח את חלקינו, וזאת לאחר הפירסום הרישמי. חשוב יותר ההודעה הראשונה שהגיעה מאיזה שהוא מקור אמין יצאה לפני שבוע כולה
הכי חשוב אהבתי את האנלוגיה
 
למעלה