מה קשר מחט לתחת?
הדיון הזה הוא לא על התקנות בכללותן. על זה אפשר להתווכח עד מחר. הדיון הוא על סוגיה ספציפית מאד. בא בחור, כותב מכתב בשמו ובשם אלו שבמצבו. כפי שהוא עצמ ואמר - הוא לא מייצג את כולם. התייחסתי ספציפית לסוגיה שלו, ושלו בלבד. אין ויכוח לגבי ירידת הערך. אין ויכוח על הבעיה העקרונית מ-א-ד (שלא ראיתי בעצם אף אחד שמתייחס אליה, גם לא אתה) של שוק בו לשכבה שלמה של מקבלי רשיונות אין בעצם היצע כלים משומשים שיתאימו להם פרט לקטנועים (ולכן רבים עלולים להגיע לרשיון בלתי מוגבל כאשר בפועל רכבו רק על קטנועים אוטומטיים לפני כן). יש בהחלט מחיר למעבר לתקנות האירופיות, והוא כבד. האם זה שווה? זו כבר שאלה שלי קשה לענות עליה.יש כאן שיקולים של תקנים אחידים, שוק משותף, אנא עארף. זו כבר החלטה אסטרטגית (שכוללת, אגב, גם מכוניות, לא רק אופנועים). האם אפשר היה לעשות את המעבר יותר טוב? אני משער שכן. אפשר היה להחליט, למשל, שאופנועי 500 סמ"ק קיימים יוגדרו כשייכים לקטגוריית רישוי 33 כ"ס, ובכך היו מאפשרים להם לשמור על ערכם מצד אחד, נמנעים מהצורך לשדרג את הרשיון לבעלי הכלים, ומשאירים שוק משומשים ער לרוכבים חדשים חסרי אמצעים. לא שחשבתי על זה לעומק, וברורלי שיש חסרונות, אבל זו דרך אפשרית. אפשר היה למשל (ואולי עדיין אפשר) להתיר התקנת ערכות-הגבלה, בהתחשב בכך שלפחות חלק מהדגמים קיימים באירופה בגרסה מוחלשת, ובכך להשאיר את אופנועי ה-500 המשומשים כבעלי ערך בשוק וזמינים לבעלי רשיון ביניים. אז לא, אני לא לויאלי כלפי הממסד. אבל בסוגיה המאד-ספציפית שהעלה הבחור, לטעמי הוא טועה לגמרי. טל