הסבה מהנדסת מכונות לעריכת פטנטים?

bernoulli1

New member
הסבה מהנדסת מכונות לעריכת פטנטים?

שלום לכולם,

אני מהנדס מכונות ועיקר עבודתי היא בתחום הפיתוח.
במסגרת עבודתי נחשפתי לתחומי מכניקה רבים כגון מערכות זרימה, מעבר חום, חוזק וכו' מתחומי תעשייה מגוונים (תעשיית הביומד, תעשיות בטחוניות, אווירונאוטיקה ועוד).

אני שוקל לעשות הסבה לתחום עריכת הפטנטים.
יש לי מספר שאלות לגבי התחום ואשמח אם מישהו יוכל לשפוך אור על הנושא:
1. מהן המשכורות הטיפוסיות בתחום ?
2. מהי רמת הביקוש לעורכי פטנטים ? האם עבודה כעצמאי היא אפשרות בשלב מתקדם יותר בקריירה או שרוב העבודה שמורה למשרדים הגדולים?
3. האם יש לי ערך מוסף כמהנדס מכונות בעל נגיעה בתחומים שציינתי לעיל?
4.כיצד עליי להתחיל את התהליך ?

תודה מראש!
 
התמחות בפטנטים

שלום מר ברנולי1
עיקר ההכנה לקראת קבלת הסמכה לדיפלומה של עורך פטנטים היא במציאת משרד או מפעל שיכולים לחנוך אותך במשך כשנתיים (התמחות). בנוסף יש גם קורסים באוניברסיטת חיפה ובבר אילן שאתה יכול לעשות להעשרת הידע שלך.
חשוב להבין שאם אין לך אנגלית מצוינת אף משרד רציני לא יקח אותך להתמחות.
התחום שלך מתאים, וגם נדרש, אבל לדעתי, להיות עצמאי לא מומלץ לפני 5 שנות ותק, לפחות.
בהצלחה!
 

Shamy

New member
הקורס בחיפה כבר לא נפתח יותר

שלא יפילו אותך בפח...לי גבו כסף על הרישום וגיליתי שהתכנית לא קיימת. חוץ מזה בבר אילן גם אין, יש להם תכנית לתואר שני למשפטים ללא משפטנים וזה לא מכסה התמחות פטנטים. הכי טוב שפשוט תנסה לגשת למשרדים שמתמחים ברישום פטנטים ולבקש להתמחות שם ותוך כדי הלימוד ניגשים לבחינות..בעתיד מי שטוב בהחלט יכול להפוך לעצמאי (אחרי שנהיה כבר עורך פטנטים). בנוגע לשכר בתחילה הוא לא גבוה במיוחד וגם לרב משלמים בקבלנות. אחרי שיש ותק אז מרוויחים לא רע אבל גם אז, רב העבודה היא בקבלנות (לפי צורך וכמות התיקים). קח בחשבון שהשוק הוא נישתי כך שככל שירצו אותך יותר כך תרוויח יותר אבל נישה היא נישה היא נישה כך שלא תמיד קל להתברג ולקבל עבודה. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה