המשחק "מערוץ הופ"

freak2100

New member
אני באמת רוצה לנסות

על אף ששמעתי שגם בו זה בעיקר לזכור קומבואים בעל פה, קצת פחות מטקן אבל עדיין לא כמו SSBM...
 

cso

New member
תגובה

"הוא רחוק מאוד מלהיות מבוסס על street fighter... ו tekken הוא משחק ילדותי, ללחוץ באטרף על כל הכפתורים בקונטרולר את זה כל ילד יכול לעשות, בגלל זה כל הילדים הקטנים מתלהבים מטקן, כי זה כאילו הם גורמים למכות מגניבות כשבעצם זה קטעי אנימציה שהם מפעילים בעזרת שילובי כפתורים מסויימים." נו?? זה לא המהות של משחק מחשב?? ללחוץ על כפתורים ולהרגיש שאתה נינג'ה, או קאובוי ו/או אפילו "יושי"?? "אני אתן לך דוגמה נניח אתה רוצה לעשות קומבו של super smash brothers: melee אין דבר כזה! אתה רוצה לעשות קומבו כזה? בסדר. תתפוס את היריב (עם Z), תן לו מכה (עם A), תזרוק אותו למעלה (עם למעלה), תקפוץ (עם Y) ותן לו בעיטה (עם A+הכיוון שאליו אתה רוצה לתת את המכה). ב כפתורים בעל פה ולהספיק לעשות אותם לפני שהיריב מספיק, זה אידיוטי ..." מה שרשמת פה זה בדיוק רצף של כפתורים על מנת שה"ילד" ירגיש שהוא נותן מכות, רק שהמכות זה שועל שמכה בזנב שלו...
לגבי המשחקיות של TEKKEN, זה לא מדויק מה שאתה אומר למרות שאני מסכים איתך באופן חלקי. אני לא אהבתי את ה"קלות" שניתן לעשות קומבויים עם דמויות מסוימות, כמו הלוחם קפוארה מה שגורם למתלמד לנצח אותך בפוקס. אבל, כאשר טענתי זאת לחבר שלי ומתחרה, הוא אמר לי שאני טועה וזה רק מוכיח כמה אני לא יודע לשחק. ושאין סיכוי בעולם שאנצח אותו בפוקס, אבל הקרב הזה מעולם לא התקיים
ב doa צריך לעבוד יותר קשה. מי ששולט שם על מנוע ה counter stikes הוא המלך!!! החוכמה זה לא איך לתת מכות, אלה איך לבלום את המכה של היריב ולהגיב כנגד, כמו קרב אמיתי. אין משחק שלא לומדים בו "כפתורים בע"פ". כמו שבמשחק שלך למדת ש z זה להחזיק. הנושא של קומבויים שמבוסס על רצף של כפתורים זה על מנת שלוחם מיומן ידע לבצע מכות מורכבות , יותר חזקות וזה על מנת שלא יהיה מצב של "מתחיל" מנצח "מתקדם" בפוקס. מה שמעצבן ב tekken שיש דמויות מסוימות שזה בה בקלות, כמו שציינתי מעלה. "לא יודע איך זה בDOA ובמשחק השני שאמרת, אם הם עובדים כמו טקן, אז תסלח לי מאוד, לא משנה כמה המסביב שלהם (הגרפיקה והסאונד) יהיה מדהים, זה אוטומטית הופך אותם למשחקים שלא שווים יריקה, כמו טקן. אם הם עובדים כמו SSBM, אז צריך לשחק בשני המשחקים ולהחליט איזה מהם יותר טוב... וכן, על אף שהגרפיקה שלהם בטח טובה יותר (לדור הבא... הגירסאות לדור הנוכחי, אם יש, סביר להניח לא עם גרפיקה טובה יותר - בטוח לא לPS2, לXBOX אולי הגרפיקה טובה יותר אבל לא בהבדל משמעותי. בכל מקרה, ל360 ולPS3 אני בטוח שהגרפיקה טובה יותר...), זה לא הופך אותם אוטומטית למשחקים טובים יותר, לפחות לא לגיימרים שמבינים עניין." מה זה גיימר מבין עניין, תאיר את עניי?? אדם שמשחק שועל שנלחם באיש לבוש בסגול ונהנה מסאונד שנלקח מאטרי אס.טי, אם גרפיקה בינונית ללא שום ריאליסטיות הופך אותו ל"גיימר מבין עניין"??? מאז ומעולם משחק היה גרפיקה וביצועים. ולא אתה ולא נינטנדו ולא אף אחד אחר יכול לשנות עובדה שמתחבאת גם במכחיש הכי גדול (אתה). אתה בעצמך "דיברת אחרת" כשראית את המשחקים של הפלייסטיישן 3 ואתה בעצמך כל פעם שידרגת את הקונסולה שלך לאחת יותר חזקה ויותר טובה, למה?? למה לא כולם נשארו עם האטרי של הקווים ונקודות? למה לא כולם נשארו אם הקומודור שאז היה השיא: 16 צבעים ו3 ערוצי סאונד? למה לא הסתפקו בכרטיסי ה vga? למה? כי הטכנולוגיה מגיעה תמיד. וכל פעם מפתיעה ביופי שלה מחדש!!! ומי שמתכחש לזה הוא לא גיימר, כי הוא לא מבין עניין וכי הוא וכל הסביבה שלו מנסים לשכנע את כולנו שהמלך הוא לא עירום ושהוא לבוש בבגדי תפארת שרק אותם אנשים יכולים לראות אותם!!!
 

freak2100

New member
אתה לא מבין...

אני לא אומר שבמשחקי וידאו לא לוחצים על כפתורים בשביל לעשות דברים ההבדל הוא שבSSBM לכל כפתור יש פעולה מוגדרת. Z זה תמיד לתפוס A זה תמיד לתת מכות Y זה תמיד לקפוץ R זה תמיד להגן B זה תמיד להשתמש ביכולות מיוחדות זהו! עכשיו עם זה אתה עושה "קומבואים" אבל אתה לא זוכר בעל פה "לתפוס, לזרוק, לקפוץ, לתת מכה, להגן, לתפוס, לקפוץ, להשתמש ביכולת מיוחדת עם קדימה"... אתה עושה מה שמתאים באותו רגע אם אתה יכול לתפוס אותו אתה תתפוס אותו, אם יתאים לך לזרוק אותו באויר ותוך כדי לקפוץ עליו עם אחת מ4 היכולות המיוחדות שיש לכל דמות זה מה שתעשה, אם יתאים לך להתגלגל מאחוריו (הגנה+ימינה\שמאלה, שוב, לא איזה צירוף שצריך לזכור בעל פה) ולתת לו מכת סמאש (שזה A+כיוון) זה מה שתעשה... בטקן, לעומת זאת, אתה זוכר בעל פה קומבואים: "משולש למעלה ימינה ימינה עיגול" "R L שמאלה אחורה איקס איקס ימינה" "איקס עיגול איקס עיגול למטה אחורה" בטקן אין מחשבה, אתה פשוט מכיר בעל פה כמה קומבואים ומתנסה לעשות אחד מהם לפני שהשחקן השני יעשה אחד לך. וזה עוד במקרה הטוב, אתה יכול גם ללחוץ על כל הכפתורים ולקוות שיקרה משהו טוב. משחק ילדותי זה משחק שכל ילד יכול לשחק בו. קטן הוא דוגמה מצוינת למשחק כזה. לעומת זאת, אם ילד קטן ינסה לשחק בSSBM.... זה פשוט לא ילך. אם הוא ינסה ללחוץ על כל הכפתורים הוא כנראה יקפוץ במקום במקרה הטוב, ויקפוץ החוצה מהשלב ויתאבד במקרה הפחות טוב. בSSBM צריך לחשוב, צריך להתייחס לכל הגורמים - מי אתה, מי היריב שלך, איזה שלב זה, כמה אחוזים יש ליריב שלך (ככל שיש לכל דמות יותר אחוזים ככה היא עפה יותר רחוק, והמטרה בסופו של דבר היא להעיף את היריבים [אפשר לשחק עד 4 שחקנים, בדרך כלל משחקים 1 על 1 או מקסימום 2 על 2, לא עושים בדרך כלל 1 על 1 על 1 על 1 על אף שבמקרים מסויימים עושים גם את זה]), איפה כל אחד נמצא.... ולא אמרתי שמשחקים לא צריכים להכיל גרפיקה טובה וסאונד טוב. אמרתי שזה לא הדבר הכי חשוב, כי מה שחשוב במשחק זה המשחקיות שלו. לטקן אין משחקיות, וכמו שאמרתי, אם תתן לי לבחור בין טקן לפקמן (מקודם השוותי בין טקן לטטריס, אבל עכשיו חשבתי על זה שבין טקן לפקמן יש קשר אז ההשוואה הזאת יותר מתאימה
), על אף שטקן נראה יותר טוב מפקמן ועל אף שטקן נשמע יותר טוב מפקמן, פקמן פשוט יותר מהנה (בפקמן אתה צריך לחשוב לאן הכי כדאי לך ללכת, לקחת בחשבון איפה יש נקודות, איפה יש נקודות גדולות, איפה הרוחות נמצאות וכו'... כן, גם בפקמן אתה לא לוחץ על כל הכפתורים כמו איזה טמבל) ואמרתי כבר שטקן הוא אחלה משחק להוציא עליו את העצבים, אבל הוא לא משחק כדי לשחק בו... אתה לא יכול גם לקרוא לסרטים משחקים, על אף שיש להם גרפיקה טובה וסאונד טוב, ועל אף שאתה יכול להריץ אותם קדימה ואחורה....
 

freak2100

New member
CSO, אתה בטח אחד מהאנשים

שבטוחים שהסרט "שרק" הוא סרט לילדים, אני צודק?
 

freak2100

New member
אתה יודע שיש אנשים

שאומרים על שרק בדיוק מה שאתה אומר על SSBM... שאלה דמויות אנימציה ילדותיות וכל זה... אבל אתה מסכים איתי ששרק זה לא סרט שמיועד לילדים (בדרך כלל ילדים באים לראות אותו עם ההורים שלהם, ההורים נורא נהנים והילדים יוצאים מבולבלים משהו
), פשוט בגלל התוכן שלו... למה אתה שופט את המשחק רק כי הדמויות שם לא מציאותיות?
לדעתי זה דווקא יותר מגניב ככה
אני בעד גרפיקה טובה יותר, אני לא בעד גרפיקה ריאליסטית יותר ו"בוגרת" יותר, כי אני חושב שמשחק "ילדותי" זה משחק עם gameplay ילדותי ולא משחק עם גרפיקה "ילדותית"... הרי באותה מידה אתה יכול להגיד על סאות'פארק שאלה דמויות ילדותיות. הרי אם במקום לקלל כל הזמן הם היו עוזרים אחד לשני ועושים מעשים טובים, היו שמים את הסדרה הזאת בהופ ואז היא הייתה נורא ילדותית. אבל לא. התוכן של הסדרה הוא ממש לא לילדים, וזה מה שהופך את הסדרה ללא ילדותית. באותה מידה אני בטוח שכל תוכנית מערוץ הופ שתקח ותשים לה תכנים בוגרים תהפוך להיות תוכנית בוגרת, בלי קשר לכמה הדמויות בה מתאימות להופיע בסדרה לילדים...
 

freak2100

New member
crash bandicoot, מכיר?

Rayman, מכיר? Sonic, מכיר? Ratchet and clank, מכיר? World of warcraft אפילו.... מכיר? I-Ninja, מכיר? בכולם אלה דמויות שאתה יכול להגיד "היי, זה דמויות מערוץ הופ!" זה כולם משחקים טובים ומוכרים ואהובים כולם לא מציאותיים (ציטוט מהסיטקום הישראלי המצליח קרובים קרובים: "בשביל מה אני צריכה משחק שדומה לחיים? בשביל זה יש לי את החיים", בפרק שבו הם מחפשים עוזרת ומגיע עוזר ערבי ומסביר למה שש-בש זה משחק טוב "קצת חשיבה... קצת לקחת סיכונים... קצת מזל... ממש כמו החיים"), בכולם אתה משחק דמויות "מוזרות" שכאלה... אלה משחקי וידאו! הם לא קיימים כדי להיות דומים למציאות, הם קיימים כדי לשחק בהם ולהנות! כדי לאפשר לך להכנס למציאות מדומה כלשהי, משהו שונה מהחיים! אז לא איכפת לי אם אני מרביץ לך עם מודל של בן אדם שעשוי ממיליון ומאתיים אלף פוליגונים ואי אפשר לראות את ההבדל בינו לבין בן אדם אמיתי או אם אני מרביץ לך עם שואל שמחזיק ביד רובה ליזר (וגם בו יש לא מעט פוליגונים, אגב, אני יודע שקשה לך לשמוע את זה שהGC יותר חזקה מהPS2 אבל ככה זה, תבדוק בכל אתר שקיים באינטרנט, זה פשוט ככה!), או אפילו אם אני מרביץ לך עם פוקימונים (מכת חשמל של פיקאצו' זה "ילדותי" בדיוק כמו מכת חשמל של הזקן ההוא מטקן), יותר איכפת לי עד כמה אני נהנה מזה. יש סיפוק כלשהו בללחוץ על כל הכפתורים בטירוף, אבל זה נמאס תוך חמש דקות. לעומת זאת כשאתה צריך לתכנן מה לעשות ולחשוב איך לנצח את האוייב בצורה מקורית.... זה כיף! זה מהנה! זה מספק! זה משחק אמיתי... נכון, כשמשחק נראה טוב זה מוסיף הרבה לאוירה. אבל זה גורם שולי ביחס למשחקיות...
 

Rick Martel

New member
לי נראה

תמוה שאתה יוצא מגדרך להגן על דמויות מבוססות אנימציה בסה"כ I-Ninja,Ratchet הם משחקים טובים,תבין,משחקיות עם כל הכבוד זה לא הכל,זה הרוב אך עדיין לא הכל הבעיה היא שאתה בוחר להציג את הדברים כל שיש משחקי 'משחקיות'(שמשומה רק לנינטנדו יש כאלו) ומשחקי 'גרפיקה' אני בטוח שלא לזה אתה מתכוון,אבל כך זה נשמע,זה מה שקורה שמנסים יותר מדי מה עם עלילה?!!! לי זה מאוד חשוב ישנם אנשים שמשחק בדמות מצועצעת גורמת לירידה כזו או אחרת בחוויה ללא קשר למשחקיות ועלילה
 

freak2100

New member
חס וחלילה

לא אמרתי שגרפיקה לא חשובה בדיוק ההפך אמרתי שגרפיקה זה לא הכל, כי CSO אמר שזה הכל עלילה זה גם דבר מאוד חשוב אבל אי אפשר לשפוט משחק רק לפי הגרפיקה שלו ואף פעם לא אמרתי שרק לנינטנדו יש משחקים עם משחקיות טובה! כן אמרתי שלטקן אין משחקיות בכלל, רק גרפיקה, ועדיין אנשים מתלהבים ממנו, וזה ממש חבל לי שאנשים מסתכלים רק על הגרפיקה של משחק ולא נותנים אפילו צא'נס למשחקים שלא נריאם להם ממבט ראשון... חוץ מזה שאני לא מבין בכלל למה לתקוף משחקים רק כי הם עם דמויות דמיוניות, ומשחקים כמו I-ninja וratchet, ובכוונה לקחתי משחקים לא של נינטנדו!!!!, אלה משחקים טובים כמו שאתה אומר, על אף שהדמויות בהם קארטוניות כאלה, זה בדיוק מה שניסיתי להגיד.
 

Rick Martel

New member
אני לא סנגורו

של CSO,אבל בנאדם,תן מעט קרדיט,אני לא הצלחתי להבין כמוך שהוא 'רק גרפיקה' מה שכן הבנתי,שכמוני,הוא גיימר מעל 20 שנה,כך שאף אחד מאיתנו לא בא מ'תחום הגרפיקה'
 

freak2100

New member
יש לי המון כבוד אליו

ואליך ובכל זאת, ממה שאני הבנתי ממנו, הוא אומר שהאיכות של משחק נקבעת רק לפי מידת הגרפיקה שלו
 

Rick Martel

New member
חן חן לך

בכל אופן,אני סמוך ובטוח שהוא ורק הוא יוכל להסביר את העמדה שלו בנושא
 

cso

New member
כמו שתמיד אמרתי.

משחק מורכב ממספר אלמנטים פרזנטציה שזה גרפיקה וסאונד שהם מרכיב מאוד מאוד חשוב ויותר חשוב מהכל, כי אחרי הכל כולנו רוצים שאפילו הדמות ה"מצויירת" תראה יותר יפה בגירסה הבאה של הקונסולה. עכשי כשיש מכשיר שיודע לתת את זה, יש אלמנטים נוספים שאם הם אינם קיימים אז כמו ש feak אומר, אי אפשר לשחק את המשחק. 1. עלילה , זה אחד הדברים החשובים ביותר. כאשר עלילה תופסת אותך ואתה מרגיש חלק ממנה כמו בסרט, אז אתה גם "מעלים" עין פה ושם אם משהו לא בסדר. 2. משחקיות. כשאני אומר משחקיות אני מתכווה שהדמות נוחה וקלה לשליטה, שיש לך הרבה אפשרויות משחק ולא מוגבלת, ושהמנוע של המצלמה (בתלת מיימד) יעיל ונוח. 3. מקוריות. זה נחמד שמחדשים דברים, אבל אם אין שינוי משמעותי ומפתיע בין חידוש לחידוש אז אתה מרגיש שאתה משחק את אותו המשחק, וזה מייאש. אני באופן אישי כיום אוהב שהמשחק שלי ריאליסטי, בעבר גם אני אהבתי דמויות מצויורות. לעזאזל, מאיפה שאני באתי (עוד מהקומודור) היה רק דמויות מצוירות כי זה מה שהמכשיר היה מסוגל, אז למה שאני ארצה את זה היום?!! לפעמים זה נחמד לשחק משחק עם דמויות כאלו. שיחקתי אם כי לא סיימתי את rachet and clank וגם את sly cooper (זה משחק ממש ממש עצום - בא לי לשחק אותו מחדש). כשמשחק הוא יצירתי ומדהים בעלילה שלו, אז הדמויות לא ממש משנה עובדה ש sly cooper ממש שבה אותי. יש עוד משחקים בסיגנון ששיחקתי, אבל היום אני יותר בקטע של מציאותי. אהבתי עד מאוד איך שהמשחק ghost recon נראה על האקסבוקס 360, וכן למרות שיש את המציאות היומיומית, אני מצטער לספר לך שבאותה מציאות אני לא לוחם קומנדו, ועל כן אני מעדיף שהלוחם קומנדו שלי במשחק והסביבה יראו כמה שאפשר אמיתיים.
 

freak2100

New member
אני מסכים איתך

עם בערך כל מה שאמרת עכשיו
אבל כרגע הצגתי את המשחק לא בהקשר של הדור הבא, אלא בהקשר של משחק שאני מאוד אוהב בדור הנוכחי... גם אני אשמח מאוד אם גרסאת הWii תראה יותר טוב. ראיתי סרטים של המשחק (שמעת שבגירסה הבאה יהיה בו גם את Solid Snake, נכון?
), ואני חייב להגיד שמאוד התאכזבתי מהשיפור הגרפי הלא מרשים. מצד שני, המשחקיות של המשחק הזה ממש אדירה, בסקר העצום שהיה בgamefaqs של best game ever הוא זכה במקום השני אחרי final fantasy 7... לא הראתי את המשחק הזה כדי להגיד "הגרפיקה לא חשובה", מה שרציתי להגיד זה שהגרפיקה היא לא הכל, זה לא הדבר הכי חשוב במשחק, זאת אומרת, יכול להיות משחק על הפנים עם גרפיקה מפוצצת, ויכול להיות משחק מצויין עם גרפיקה עלובה. כמובן שכמשחקים במשחק מהסוג השני מה שעובר בראש זה "כמה חבל שהגרפיקה של המשחק הזה לא יותר טובה...", ועדיין, כל עוד המשחק מהנה, הוא השיג את המטרה שלו מבחינתי. אני יודע שהרבה אנשים מתייחסים למשחקים של נינטנדו כאל משחקים ילדותיים בדיוק בגלל העניין של הדמויות שמשתתפות בהם, ואני חושב שזה פשוט לא לעניין לשפוט משחק לפי הדמויות שלו במקום לשפוט אותו מלנסות לשחק בו... אני לא אומר שבהכרח כל אחד יאהב את המשחק, אבל כשמישהו בא ואומר "אני לא אוהב את המשחק הזה, לא ניסיתי אותו אבל הדמויות שלו ילדותיות וזה לא בשבילי".... זה פשוט לא ברור לי, לא איך מישהו שופט משחק בלי לשחק בו, ולא למה אנשים מגדירים דמויות מסויימות כילדותיות ודמויות מסויימות כלא ילדותיות...
 
למעלה