המפץ - לחנונים בלבד?

amberos

New member
אני בעצמי קצת חנונית

ויש הרבה דברים שהם מדברים עליהם ואני לא מבינה (פיזיקה, מלחמת הכוכבים וכו') אבל אני עדיין נהנית מאוד מהסדרה.
לפעמים אם יש משהו שאני לא מבינה אני פשוט מחפשת את זה באינטרנט. ככה שהסדרה הזאת היא לא "לחנונים בלבד"
 

®NuLy®

New member
הממ

אני חושבת זה רק מוסיף.

אני, שמקצועות מדעיים בבית הספר כמעט נכשלתי ומתמטיקה לא מדברת אליי, מצליחה להנות מהסדרה.
אני חושבת שלהבין מעבר - אם זה דברים מדעיים או עניינים הקשורים לקומיקס או לסטאר טרק זה רק מוסיף. אני בטוחה שההנאה מהסדרה היא יותר גדולה שמבינים ממש את הכל, וזה גם מראה שמדברים רציניים שלפעמים נראים כל כך אפורים ומשעממים יכולים להיות מצחיקים.

חוצמזה, אני חושבת שעצם זה שהחבורה מדברת על דברים שאנחנו הרבה פחות מבינים מעצימה יותר את הדמויות שלהם. ומראה עד כמה הדמויות באמת חכמו ושונות מאיתנו בפן מסוים.
 

t o m a k

New member
אז ככה...

אני מאוד אוהב מתמטיקה ואף הייתי מצטיין שכבתי ואני מלמד גם מתמטיקה בזמני הפנוי.. עם זאת, פה מתחילה ונגמרת הנגיעה שלי במדע..
דברים שלא ידעתי לפני הסידרה ובזכותה ישבתי ולמדתי עליהם - אפקט דופלר, החתול של שרודינגר ומה ההבדל בן גמד להוביט...

אני לא הכרתי חוץ מסטיבן הוקינג אף אחד מאלה שהתארחו אבל זה לא גרע מההנאה שלי לדעתי...

למדתי שלראות את הסדרה בלי תרגום (לאנגלית או לעברית) יגרום לי לא להבין.. לכן אני תמיד מחכה שיהיה תרגום..

מה שגאוני בסדרה הזו זה העובדה שהם משלבים הרבה מדע ושפה מדעית אבל לא שוכחים את הצופים הקצת פחות מלומדים שצריכים קצת בידור וכאן נכנסת כל החבורה - ראג' שלא יכול לדבר עם נשים אלא אם כן הוא שיכור..
הווארד - עם תסביך אדיפוס המצחיק..
לאונרד - שבעיקר מצחיק בקטעים שלו עם פני
שלדון - וכל מילה נוספת מיותרת
פני - שמנסה להבין אותם ותמיד נכשלת
איימי - שאני כ"כ שמח שהפכה להיות דמות קבועה

והכוכבת של הסדרה - אמא של הווארד!!! לא איכפת לי מה תאמרו - היא גורמת לכל פרק להיות מצחיק יותר ומשפט לסיום:
הולי מוזס האו מאצ' ליקוויד קאן דר בי אין וואן טוכעס!!!!!
 

the new L

New member
אני דוקטורנט למתמטיקה

ויכול להעיד שלפחות פעם אחת (ועוד בעונה הנוכחית), שלדון התיימר להגיד משהו מתמטי חכם, כאשר בפועל הוא אמר שטויות....
 

na vh

New member
בחייך

פיזקאים מבינים במתמטיקה בערך כמו שמהנדסים מבינים בפיזיקה (ואת זה אני אומר בתור מהנדס עם תואר ראשון בפיזיקה)

אז זה דווקא כן אמיתי לגמרי..
 

the new L

New member
זה לא שהוא אמר משהו לא נכון

הוא פשוט אמר משהו חסר משמעות. אוסף של מושגים מתמטיים אמיתיים, שהקשר ביניהם בהקשר של המשפט שלו - לא ממש קיים.
 

newKiticat

New member
אני אודה

רוב הפיסיקיה היא ברמה בסיסית שאפילו אני מכירה. וגם אם לא - יש דברים מסויימים שהכותבים כנראה מכוונים שאיכשהו נבין. כמו הקטע עם החתול של שרודיינגר. ובקטע הזה קיבלתי הסבר נוסף...
ככה זה שאני ההומנית היחידה בבית של ריאלים חננות.


בקטע של מסע בין כוכבים, אני אולי כוסית, אבל אני ממש מכורה למסע בין כוכבים. ואני קולטת כל איזכור קטן. (לא ראיתי את כל הסרטים, אבל כן ראיתי את כל הסדרות מלבד אנטרפייז שהבנתי שהייתה צולעת.... אפילו קראתי את חלק מהסרטים, במיוחד של וויאג'ר).


אני גם חושבת שיש דברים מסויימים שמבינים אותם מההקשרים... ושמעבר לכך, הכותבים גאונים כי הם עושים כתיבה על כתיבה על כתיבה. כלומר, יש יותר מרובד אחד לבדיחות מסויימות, כך שגם אם יש בדיחה "חנונית" יש מעליה רובד מסויים שגם אדם מן היישוב, לא חנוני- יוכל עדיין להבין ולהנות.

בעיני, הסדרה יותר אנושית מרוב הסדרות שאני מכירה. היא עוסקת המון באינטרקציות בינאישיות ואני חושבת שרוב בני האנוש הרגילים, יכולים להזדהות עם זה. (בוא נגיד שאני מאמינה שהמבוכה של חלקם בפני נשים יותר אנושית בעיניי מאשר הצרות של החבר'ה באנטומיה של גריי לדוג'.
מה לעשות, לא מאמינה שצוות מצומצם של ביה"ח מותקף בכל מיני אירועים כמו ירי, כל המקרים הכי מוזרים שיכולים לקרות ואז גם התרסקות מטוס שהורגת לא מעט מהם לעיתים קרובות מדי. ועדיין לא דיברתי על הפצצה...
)
 

Luli Who

New member
אני חושבת שעיקר המשיכה לתוכנית היא

באינטראקציות האנושיות בין הדמויות, בעיקר שהדמויות כל כך שונות וייחודיות.

גם במקומות בהם ה"חומר" לא ממש מוכר הכתיבה השנונה מחפה על זה בלי בעיות. מה גם שאני חושבת שהשחקנים עושים עבודה מעולה.

קל מאד להשוות לסדרות בית חולים למיניהן |מי אמר האוס ולא קיבל : ) |. לדעתי רובם של האנשים הולכים לאיבוד בתוך האינפורמציה הרפואית וזה עדיין לא מונע מהם להנות מהסדרה.

אני מתארת לעצמי שכל הבנה של החומר מוסיפה רובד. אבל חוסר הבנה שלו לא גורע ממנה : )
 

pennylane11

New member
בתור גיקית,

הדבר היחיד שמצחיק אותי הוא הטרמינולוגיה הפיזיקלית, האיזכורים לסטארטרק או כל שאר הרפרנסים.
אני נורא אמביוולנטית בקשר למפץ במובן הזה, כי באיזשהו מקום זאת סדרה שמוקדשת לירידה עליי ועל החברים שלי. אז אני לא יודעת לענות על השאלות שהעלית באופן כללי, כי הדבר היחיד שמצחיק אותי הם הדברים האלה שנובעים מהיותי גיקית, ואני לא רואה מה יהיה מצחיק בה ללא-גיקים, במיוחד לא במובן שלא יורד עלינו כקבוצה.
 

pennylane11

New member
כן, לגמרי.

והכי אני מרגישה את זה עם אנשים אחרים. כי כשאני אומרת (ואני עושה את זה הרבה) שאני גיקית, המפץ זה הדבר הראשון שאנשים חושבים עליו. זה האימג' שיש להם של גיקים בראש, וזה ממש לא נכון. אחרי חצי שנה של היכרות עם אנשים הם פתאום באים ואומרים "את יודעת, אני מופתע שאת לא באמת גיקית \ ציפיתי שתהיי הרבה פחות מתונה משאת \ כשאמרת שאת גיקית חשבתי ש... ועכשיו אני חושב אחרת", וזה לא שאפשר להגיד עליי שאני לא כ-זאת גיקית. השיער שלי כחול כי אני ברייבנקלו, יש לי שרביט וסוניק סקרודרייבר וליום הולדת ביקשתי מההורים שלי חמישה ספרים מחו"ל וחלום חיי הוא להיות אסטרופיזיקאית, פשוט כשאת אומרת לאנשים את המילה גיק- הם חושבים שלדון, וזה הרבה יותר קיצוני מהמצב האמיתי.
אני הרגשתי את זה הרבה גם בסדרה עצמה, נגיד כששלדון אומר שהוא רואה דוקטור הו באופן קבוע ובמקום קבוע ובשעה קבועה והוא אף פעם לא עושה משהו אחר וזה נשמע נורא אובססיבי כשהוא עושה את זה אבל אני עושה את אותו הדבר.
זה כן באיזשהו מקום גם פוגם באהבה שלי לתוכנית, אבל זה גם מה שאני אוהבת בה. בדיחות שרודינגר'ס קאט הן האהובות עליי מהבדיחות בסדרה, זיהיתי כשבפרק הראשון של העונה הוא ציטט את ספיידרמן לפני שהוא אמר את זה, זאת מי שאני ולכן זה מה שמצחיק אותי. בגלל זה אני לא יודעת להגיד אם בסדרה יש משהו מעבר, כי בגלל זה אני אוהבת אותה, ורק בגלל זה.
 

גליזה

New member
וואו, אני חייבת לומר שאני מופתעת מההשפעה של

הסדרה הזאת על האימג' שנוצר לאנשים בראש.
מה שכן, הם דווקא נראים לי הרבה פחות חנונים מחנונים אחרים...
 

pennylane11

New member
באיזה מובן?

אני לא יודעת, אני חולקת עם שלדון דיי הרבה פאנדומים, ומתלהבת מהם לפחות כמוהו, אז אני חושבת שאני פשוט לא אובייקטיבית מספיק לראות את זה.
 

BigBadWolf

Member
אין ספק שהם קריקטורות של גיקים

לא לכל גיק חייבות להיות כל התכונות הגיקיות, אבל לכל אחד מ-4 הגיקים (הבנים) בסדרה יש לפחות תכונה גיקית אחת שמשותפת גם לי. אני לא רואה בזה ירידה, אולי כי אני לגמרי שלם עם הגיקיות שלי. אותי זה דווקא מצחיק כשהם צוחקים עליהם כי אני רואה מראה קומית של עצמי.
 

pennylane11

New member
אני הכי שלמה עם הגיקיות שלי,

זה לא העניין. אני לחלוטין שלמה עם זה, ואני עדיין מרגישה כאילו כן במקום מסויים יורדים עליי.
אני מוצאת בעצמי הכי הרבה משלדון, מבחינת דמויות ראשיות, ובכללי אני לחלוטין רואה את עצמי בתור איימי-קצת-יותר-קשורה-לפאנדומים-שלה, אבל זה מה שאני וזה הכי בסדר בעיניי. זאת הבעיה שלי עם הסדרה. שכשאני רואה אותה לפעמים אני מרגישה קצת כאילו זה לא בסדר.
 
השנקל שלי

(וגם קצת על סטריאוטיפים).

לפחות להרגשתי, כל הבדיחות בסדרה מוסברות ומוסברות שוב כך שגם הצופה הלא-מושכל יוכל להבין אותן. כלומר, גם אם אירוח כוכבי מס"ב איננו בעל חשיבות עבור הצופה הרנדומלי, קשה שלא להבין עד כמה מונומנטלי הוא האירוע הזה עבור הגיבורים. כך או כך, מה שהופך את הסדרה למצחיקה איננו אוסף האנקדוטות שאליו היא מרפררת (למרות שזה בהחלט בונוס), אלא מאפקט אי ההלימה שמייצר המפגש בין ארבעת הגיקים לפני הנורמטיבית.

מה שאתה שואל בעצם זה האם ההזדהות שלנו עם אחד מצידי המשוואה (חנוניות או נורמליות) משנה באיזשהו אופן את הצורה שבה אנחנו רואים את הסדרה, ואם כן, איך.

אז התשובה האישית שלי היא: מן הסתם כן, אבל. שלדון הוא לא "חנון". שלדון סובל מאספרגר. לראג' יש חרדה חברתית. פני אמנם בחורה רגילה, אבל היא נכשלת שוב ושוב לממש את החלומות שלה.

אני לא יכולה, מן הסתם, לשלוט על הפרשנות האישית של כל צופה וצופה. צר לי אם מה שאנשים לוקחים מהסדרה הוא שכך נראים גיקים. אני כן אוהבת לחשוב שסדרות כמו המפץ הגדול מרחיבות את מגוון הגיבורים והדמויות על המסך - שהן מציעות (ובעיקר מאפשרות) עוד דרכים להתקיים. לא, כאמור, ברמת "ככה נראה גיק", אלא ברמת: יש אנשים שיש בהם חלקים שדומים לדמות הזו והזו".
 
למעלה