הממ... בעקבות הדיון שפתחה פה

הממ... בעקבות הדיון שפתחה פה

ירדן (אני לא מתבלבלת נכון?) יש לי עוד שאלה, שבזמן האחרון מעסיקה אותי המון. נניח ויש לכם אידיאל (במקרה שלי זה הדת) ואתם עוברין למקום חדש, עם לחץ חברתי לגגגגגגגגגגגגגגגממרייי בכיון ההפוך (ואני מדברת על הבצפר הלא-יהודי-בעליל-שלי). וחוצמזה- אפחד לא מכריח אותך להישאר עם האידיאל הזה. אין לכם אנשים שירכלו "תראו את זה, לא שם כיפה, לא שומר שבת וכו'". תתסתכלו על עצמכם טוב טוב טוב. ובאמת, תהיו כנים עד הסוף. הייתם ממשיכים לשמור על האידיאלל הזה???????????????????????????????? ?
 

noooga

New member
שאלה טובה..

אני חושבת שאני הייתי ממשיכה לשמור על האידיאל בראשי אבל עקב אילוצים שבחברה (נגיד, יש לי חברה גויה שתמיד מזמינה אותי למסיבות הכי מגניבות שיש אבל- כן, כן- זה יוצא ביום שישי בערב) אז יכול להיות שאני אכפור.. הנה, אני אתן דוגמא מחייה של אחותי- אחותי, בחורה צעירה בת 20+ כל החיים שלה עד אחרי הצבא שמרה שבת אבל כשהיא התחילה לעבוד בתור מלצרית וראתה שכמעט ולא מקבלים בבתי הקפה באזור בנות ששומרות שבת ולא יכולות לעשות משמרת ביום שישי בערב ובשבת בצהריים זה בעיה.. אז היא ראתה שמה שהיא צריכה לעשות בשביל להמשיך לשרוד ובשביל שתוכל לשלם על הדלק ועל עוד כל מיני דברים זה לוותר על שמירת השבת.. ופה היא וויתרה על האידיאל מחוסר רצון אבל מה לעשות, כשאתה חי בן אדם מסורתי בחברה חילונית אתה חייב לוותר על משהו.
 

noooga

New member
אממ..

כן, אני זוכרת פחות או יותר.. אם יש לי טיפ? אם את מבקשת טיפ לאיזה משהו ספציפי אני חושבת שאני אוכל לעזור לך יותר.
 
גם לדעתי זה ...

לדעתי צריך עדיין לשמור על האידיאל שלך (דתיה).. למרות כל הקשיים ותמיד יש פתרונות ואני רואה את זה כמעין נסיון לבחון אותי אם אני באמת מאמינה או רק שזה קל או בכלל כי זה נח לי....
 
וכן, עכשיו אני אענה

אני חושבת שמירי יודעת כבר את התשובה. לא שיניתי אפילו מלימטר. ואני מאוד גאה בעצמי. כי לפני שטסנו, כל החברות ששמעו על זה אמרו לי "מה, את בטוח תלכי עם מכנסיים!! וואי, יערה הדוסית תלך עם מכנסיים!!" והיו לי דרוזסילאית וכאלה, ש"הכריחו" אותי למדוד מכנסיים ברנואר וכאלה (נ
, הן כאלה כפרררררררררררררררררעעותת!!) וכאלה. זה היה נראה כאילו כ"כ ברור- באמריקה אין מצב שהולכים עם חצאית. אבל- לא. וכנ"ל שבת, ותפילה כ-ל בוקר, וכשר. וואי, כמה קשה לשמור על כשר. אבל שורדים, ככה זה.
 
-בעזרתך אבא-

לא התבלבלת... חחח... היו לי המון התלבטויות כאלה, בעיקר כי אנחנו אוהבים לנדוד משום מה, אבל תמיד שמרתי על האידיאלים שלי... כנראה שלחץ חברתי לא משפיע עלי כ"כ. אם האידיאלים שלך באמת חשובים לך ואת מאמינה בהם, לא נראה לי שיש בעייה לשמור עליהם במקום עם חברה אחרת.
 
../images/Emo60.gifברור שכן../images/Emo12.gif

מה אם אני יעבור לישוב דתי אני יהפוך להיות דתיה??<<סתם דוגמא>> בטח שלא!!
 
ברור לי ממש

שהייתי שומרת על האידיאל שלי בכל מצב! סתם דוגמא- שנה שעברה יצאתי למחנה של נטע(לא משנה מזה) וכל החברה היו חילונים....ולא היו איתי עוד חברות שילשינו או משו...אז זה אומר שאני ילך עם מכנסיים?(כמו שכמה וכמה בנות דתיות עשו שם?)לא יתפלל כל בוקר כי לא נותנים זמן וכו? ברור שההיפך....וזה אפילו דוחף אותך לעשןת יותר כדי להראות שאתה דתי..... אגב....חזרתי לאחר זמן מה של העדרות....מחוסר זמן.....התגעגעתי!
 
ב"ה נהדר!

סוף סוף קצת חופש!
(למרות שהיה לי רק יומיים כי כל השאר היייתי בסמנריון אבל לא חשוב.......)
 
לחגית

יש לי בעיה עם המסרים.... התשובה היא לא...וחוצמיזה שזה היה למחוז דרום יומצוין
 
למעלה