המלצה לפנינה היסטורית נשכחת

ד ר א ל

New member
תרגום לעברית של תפילת השלווה

מכירים את התרגום הזה של תפילת השלווה מאת פרנציסקוס מאזיסי מייסד מסדר הפרנציסקנים שאותות האדון התגלו בו, וגדולת האדון שרתה עליו. אלהים - עשה אותי כלי לשלוותך. במקום שבו מקננת שנאה - תן לי לזרוע אהבה. במקום שבו עלבון - סליחה. במקום שבו ספק - אמונה. במקום שבו יאוש - תקוה. במקום שבו חושך - אור. במקום שבו עצב - שמחה. אדון עולם - עשה שלא אתאווה כל כך. לא להיות מנוחם אלא, מנחם. לא להיות מובן אלא, מבין. לא להיות אהוב אלא, אוהב. כי בשעה שאנו נותנים, אנו מקבלים ובעת שאנו סולחים - ייסלח לנו. באשר אנו מתים - אנו נולדים לחיי נצח. אלהים - תן לי את השלווה להשלים עם דברים שאיני יכול לשנותם. תן לי את אומץ הלב לשנות דברים שביכולתי. תן לי את החוכמה להבחין בין אלה לאלה. תן לי את החוכמה להבחין בין אלה לאלה. לאהבה וליראה אותך כל ימי ולילותי. לקוח מתוך הספר "אטאר"
 

ד ר א ל

New member
המלצה לספר שנכתב בעברית

רציתי להמליץ לכם על ספר שקראתי על ישוע מנצרת. הספר נכתב בעברית בשנת 1996. שמו של הספר "והנה הוא בא" וכתב אותו הוגה הדיעות הישראלי שלמה קאלו. נזכרתי בפרק הסיום שהרשים אותי כמו כל הספר ואני מביא לכם את פרק הסיום "אֵלִי, אֵלִי...", השאלה הנשאלת היא - מהו המייחד את צליבתו של אלוהים? והתשובה החד-משמעית לשאלה זו היא: בדידותו. בדידות מוחלטת. מכל הבחינות וההיבטים. בדידות שלמה. אין לו אל-אן, אל מי או אל מה לפנות. אין לו אל-אן, אל מי או אל מה, לכוון הגיגי לבו, שוועותיו, מבט עיניו. להמוני המונים בני אדם, שהוצאו להורג על ידי בני מינם, בכל הדרכים והשיטות שהומצאו מאז, היתה נקודת אחיזה שהיא, אובייקט שיוכלו לפנות אליו במחשבה, בדיבור, במבט, ולהתלות בו. היו שקיללו, היו שברכו, היו שבזו, היו ששיבחו, היו שניתקו עצמם מכל כאב, בטרם יכאיבום מעניהם. היו שברגעיהם האחרונים חזרו בתשובה, והיו שהקשיחו עורפם, ולעגו על המין האנושי כולו ועל מגוון הבלותיו. מאלוהים הצלוב נמנעו כל אלה. אין לו את מי לברך או לגדף, לבוז או לשבח, להפיל תחנונים או להאשים האשמות. אין לו בפני מי להתלונן. גם אל עצמו לא יוכל לבוא בטענות כלשהן או בברכות ותשבוחות. כי הוא ידע מראש את שיבוא עליו והכל נעשה על פי רצונו המפורש. רצון זה, אותו רצון עצמו, קבע שלא יהיה לו אובייקט לפנות אליו בשעת מצוקה, והוא ישא את הכל בלא תלונה או האדרת עצמו, ומבלי להפחית מכאבו אף כהוא זה. כשהרופא לכל הכואבים, האחד ואין בלתו, מחליט ליטול על עצמו את מכאוביהם - אין מי שיחלצנו מהם. על החלצות עצמית, ויתר מראש. אין סדק שהוא בחומה האטומה של מכאוביו, שדרכו עשויה לחדור קרן של תקווה, קלושה ככל שתהיה, אילוזורית לחלוטין, ותביא הקלה. זהו המכאוב המוחלט, השלם, שבני-אדם לא ידעוהו ולא יתנסו בו לעולם, שאין בו דבר מלבד מכאוב. תיאורים, איורים, השערות, משלים, הלכות, היקשים - נבצר מהם נבצרות מוחלטת לגעת באפס קצהו. במצוות עצמו, מרצונו המפורש ובשליחותו, הגיע אלוהים אל אן שהגיע, למען יוושעו ברואיו, ולא עוד ידעו מצוקה וכאב. וכאשר מכאוב זה מגיע לשיאו, המכאוב המוחלט שאין לבשר ודם דריסת רגל בתחומיו, רואה אלוהים לחובה קדושה לעצמו, להשמיע בפני המין האנושי את דברו האחרון, שישלים את שליחותו. מבין השפתים המכחילות, המעוותות, נפלטות המילים: "אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי" (תהילים, פרק 22, פסוק 2). והן המילים שזרעו את המבוכה הגדולה, מאז ועד עצם היום הזה, בלבות בני-אדם, שמשום מה, ממאנים לקלטן כפשוטן. ארבע מלים אלו, שאינן בלתי אם ציטוט מדויק של פסוק שניים מפרק עשרים ושניים של ספר תהלים, קובעות חד-משמעית את עתידם של כל מי שנטלו חלק בהמתת גופו של אלוהים. הם גירשו את אלוהים מעל פניהם "ונעזבו" על-ידו. מאסו בו - ונשארו בלעדיו. "אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי", פסוק מסכם, מחריד בכנותו החודרת כליות ולב, מטביע חותמת האמת הגלויה בלבות אלה שקלטוהו באותו מעמד ואלה שבאו אחריהם. עד דור אחרון. הם "נעזבו" על-ידי אלוהים. מעשיהם, דבריהם, מחשבותיהם, שאינם בלתי אם התקוממות לכל שאלוהי הוא, גירוש גס של אלוהים, הניבו את התוצאה המתבקשת מאליה. אלוהים אינו כופה עצמו על מי שאינם חפצים בו. חוק בל יעבור הוא. חוק האהבה הטהורה, המעניקה חירות, אמת וחיי עולם. שלוש שנים קודם לכן, בעלותו לתורה בבית-הכנסת בנצרת, קבע אלוהים את דרכו ומטרת בואו בין בני אדם, בצטטו את הפסוקים הידועים מספרו של ישעיהו הנביא. לא דיבר בשם עצמו. נהג להעביר בשורתו, והתמיד במנהגו זה, באמצעות פסוקים ידועים מכתבי הקודש. מאוחר יותר, העלה בפני המונים נסערים, תוהים ובוהים, כצאן שאין להם רועה, את הפסוק, החושף נאמנה בפניהם את המצב שהשקיעו עצמם בו: "אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים, הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּינָה". והם קצפו עליו, תחת ללבוש שק, לצום ולשבת על האפר, כאנשי נינווה בזמנו, ולחזור בם בתשובה השלמה. יד קשי-עורפם, "גיד-הברזל" העתיק, היתה על העליונה, והסיכוי האחרון הוחמץ, נמוג והלך, וגווע, ונגוז סופית. ועתה, על הצלב, מילים אחרונות, שאין מפניהן מפלט: "אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי!" במובאה זו מכתבי הקודש, נפרד אלוהים מן הבשר, על מנת לשוב ולהיות את שהיה, שהווה ושיהיה לעולמי עולמים ולנצח נצחים: האהבה, החרות, האינסוף - כממשות. שממנו הכל, ובידיו הכל, והכל אליו והכל בו. מחרימיו של אלוהים, מעניו, רודפיו, מגרשיו, צולביו - נעזבים על ידו. מתוך אותו עם עצמו, שהתנכר לאלוהים, גורש מעל פניו ו"נעזב" על ידו, קמו שליחיו הקדושים והפיצו את דברו, דבר האלוהים החי, בקרב עמם ובין כל העמים, הלשונות, האומות והלאומים. שאול התרסי המהולל, הוא השליח פַּאבֶל, הפרוש-הקנאי לשעבר, שאלוהים-אהבה בחר בו והתגלה לו, שאיגרותיו הן היסוד האיתן לבשורת האלוהים הגואלת, מטעים באחת מהן: "אִם מְאִיסָתָם רִצּוּי לָעוֹלָם מָה אֵפוֹא תִהְיֶה אֲסֵפָתָם הֲלֹא חַיִּים מִן הַמֵתִּים" (רומיים, פרק 11 פסוק 15). על העולם החפץ להיגאל - לעשות כל אשר לאל ידיו על מנת להביא לְ"אֲסֵיפָתָם" של בני עמו של אלוהים בבשר, של בני עמם של שנים-עשר שליחיו הקדושים, הנרדפים על צוואר, המוכים בחימה וזדון ומובלים כצאן לטבח, זה יותר מאלף תשע מאות שנה. "הַיְשׁוּעָה מִן הַיְהוּדִים הִיא" (יוחנן פרק 8, פסוק 22), פוסק האלוהים בכבודו ובעצמו. "אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי" - עד בוא היום ושבו בנים לגבולם, עד בוא היום והמגרשים את אלוהים מעל פניהם, ישובו אליו בשמחה ובלב אוהב. והנה הוא בא.
 

salt of earth

New member
והתפילה בערבית

ملاحظة أولى: صلاة القديس فرنسيس الأسيزي من أجل التساعية: يا رب إستعملني لسلامك فأضع الحبّ حيث البغض والمغفرة حيث الاساءة والاتفاق حيث الخلاف والحقيقة حيث الضلال والايمان حيث الشك والرجاء حيث اليأس والنور حيث الظلمة والفرح حيث الكآبة أيها الرب السماوي امنحني الا أسعى أن أواسى بل أن أواسي ألاّ أُفهَم بل أن أَفهم ألاّ أُحَب بل أن أُحِب لأنه في العطاء نتلقى، في المغفرة يُغفَر لنا وفي الموت نولد في الحياة الابدية. אמן תודה על התפילה דראל וברוך הבא לפורום, ספר קצת על עצמך.
 

salt of earth

New member
תודה.. נשמע מעניין

אולי המנהלת יכולה לחבר את ההמלצה הזאת לשרשור הגדול על ההמלצות על ספרים שהביאה פרפר יצירתי ספרים בעברית ואני הבאת המלצות על ספרים בערבית ולשים את זה בטאגליינס כדי לשמש את מבקרי וחברי הפורום המחפשים המלצות על ספרות נוצרית.
 

ד ר א ל

New member
בשרשור הקודם קצת פירטתי

אני יהודי חילוני, ולא מקיים טקסים דתיים, אך כן מתפלל.
 

lion 7

New member
זה השיר ששרנו בכנסיה בב-ס הקתולי

טוב אני נזכר במבטאו הכבד של האב האיטלקי שדבר ערבית , והיה קשה להתעלם שנים רבות מהניסוי שלו בללמד אותנו את השיר הזה.. שוב נוסטלגיה ... וברוך הבא דראל , ואני בדיעה שמי מתפלל הוא בעצם מתקשר עם הישות האלוהית, שלא מצריכה שום דת או מיקום או בנין .. אישית אני מדבר עם ישוע בלי הקדמות ובלי מיקום מסויים.. ומקוה שאתה מעשיר אותנו בראיה הספרותית הנוצרית ,
 

salt of earth

New member
אני חושבת שלמדת

בבית ספר המקושר עם המסדר הפרנסיסקאני.. כי אני לא למדתי את השיר הזה בב"ס הקתולי שלי.
 

ד ר א ל

New member
המלצה לפנינה היסטורית נשכחת

מדובר על ספר שתורגם לעברית על ידי שלמה קאלו שצירף גם פירוש לכתוב. שם הספר "הבשורה העלומה - הבשורה על פי תומא", (תרגום נוסף יצא בהוצאת כרמל). אביא לכם את דברי הפתיחה שתדעו בערך במה מדובר, וגם את הפסוק הראשון עם הפירוש. ב1944 שבה ונתגלתה "הבשורה על פי תומא" והפעם בנאג' חמאדי שבמצרים. הבשורה המוקדמת הזו שלא נכללה בספרי "הברית החדשה" משמשת נושא למחלוקת בין זרמים דתיים שונים ואסכולות חילוניות מכל הגוונים. "הבשורה על פי תומא" של נאג'-חמאדי נתגלתה בספריה גנוסטית עתיקה ואין ספק שספגה השפעה גנוסטית ניכרת. הכנסיות הנוצריות דחוה מהן והלאה וכמוהן כן, כנסת ישראל, כל אחת ונימוקיה היא. אם להעמיק בדברי הבשורה ולחדור מבעד לקליפה הגנוסטית הדקה, המלאכותית והמאוחרת ניתן לגלות בה פנים שדוחיה, כמוהם כמחייביה, התעלמו מהן במודע או שלא במודע. הפירוש המוצע מנסה להעלות על פני השטח את שטושטש על ידי מעתיקיה הגנוסטיים של "הבשורה על פי תומא" ובדרך זו, להציגה באור אחר שדומה - אור הוא, השואף את טוהר עזוזו ממעייניה הצלולים של אמת. והנה הפסוק הראשון עם הפירוש: 1. אֵלֶּה דִּבְרֵי הַסּוֹד אֲשֶׁר דִּבֵּר יֵשׁוּעַ הַחַי וַאֲשֶׁר רְשָׁמָם יְהוּדָה הַמְּכֻנֶּה תּוֹמָא. וַיֹּאמֶר: "אֲשֶׁר יַחֲשׂוֹף פֵּשֶׁר הַדְּבָרִים הָאֵלֶה מָוֶת לֹא יִטְעַם." פירוש: "אלה דברי הסוד" - הדברים שלא קל לרדת לפשרם, לקולטם כראוי ולישמם, ומשום כך אין להיחפז ולהפיצם בהמון שכן, גדול הסיכון שלא יובנו כהלכה ובמקום להביא רווח והצלה ולסלול את הדרך לגאולה - יפגעו ויביאו נזק רב. "ישוע החי" - האלמותי, שחייו חיי אמת, לבדיל מבני התמותה שאינם חיים באלהים ומשום כך מתים הם, גם בחייהם. "ואשר רשמם יהודה המכונה תומא" - שם הרושם הוא "יהודה" וכינויו הרוחי - "תומא" שמשמעו "תואם"; כינוי הבא לציין שנושאו השיג תואם פנימי ומשום כך כשיר הוא לעסוק באלהי, בדברי אל חי ולרושמם מבלי לסלפם, למען אלה שכמוהן כמוהן, השיגו תואם פנימי וידעו לרדת למשמעותם של דברי אלוהים חיים. "ויאמר (ישוע): 'אשר יחשוף פשר הדברים האלה מוות לא יטעם'" - שפשר הדברים האלה נודע לו, בחסד אלוהים, אין הוא כבול עוד לבשר המותי; מודע הוא להיותו חלק בלתי נפרד מן האלהי, האלמותי.
 

ד ר א ל

New member
אולי אנשים מפספסים הודעות חדשות

כשמשרשרים אותם להודעות ישנות? מה רע בשרשורים חדשים?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהודעה חדשה פותחת את השרשור

כך שהכותרת נשמרת אל דאגה, הודעתך החדשה היא המובילה לגבי הפנינה
אין רע רק שעדיף סדר איפה שניתן, שלושה הודעות שלך על המלצות שונות באותו דף, נראות לי מתאימות להתקבץ יחד ולתת מקום ליותר כותרות בדף הראשי, ככה אתה נהנה והפורום לא חסר
 
למעלה