נעשה במכוון כדי אחרכך למצוץ עוד תקציבי תחזוקה
התקלות בירושלים הן לא בגלל מזג האוויר
נעשה במכוון כדי אחרכך למצוץ עוד תקציבי תחזוקה
מה לא ברור?
יפה נוף שכחה לשים כבלי תקשורת וצריך להרים מחדש את כל הבלטות בתחנות..
מישהו באמת מאמין שזה לא נעשה במכוון? מישהו באמת מאמין שהמכונות לא
מוצבות כך שיתקלקלו וכל הזמן הם ימצצו עוד תקציבי תחזוקה, עוד תקציבי כח אדם
להחלפת מכונות, לניהול מכונות, לתפעול תחנות...
ככה עובדת השיטה שלהם. הם מוצצים ככה מליארדי שקלים על מנהרות תשתיות
מיותרות ועל מרכז אוטובוס "מיוחד" שהתברר שהוא דיזל מזהם ולא מה שהבטיחו,
אחרכך יצטרכו להחליף את כל המנועים והמרכבים, זה עוד מאות מליוני שלקים.
ככה יש הרבה פרנסה למהנדסי תחבורה, וחורים בתקציב שאחרכך מתנפלים
על הכיס שלנו למלא אותם. כי המטרונית זה פרויקט עם 400 מליון שקל גרעון!!
וזה עם חברה מוחו"ל שנשכרה ללוות את הפרויקט ומרוב יאוש על מה שמתנהל
ביפה נוף, היא הפסיקה את הבקרה.
אותו סיפור עם תחנת מרכזית המפרץ שאפילו מרחב ממוזג ונעים בעלות של 200 מליון
שקל לתחנת אוטובוס לא הצליחו לייצר ושוב הנוסעים עומדים בחוץ ברוח בקור בלי
שירותים, בלי מספיק ספסלים, בלי תנאים נורמליים כמו במכלאה. וזה אצלם נקרא
שיפור השירות ו"עידן חדש בתחבורה הציבורית". כן הם פשוט לא משתמשים בה בעצמם,
הם משתמשים בה לקבל עוד ועוד תקציבים שהם זורקים על איחורים ועל פיגורים ועל
בנייה מחדש של תכנון כושל (למשל ברחוב הרצל עלה 3 מליון שקל לשנות את התכנון
הכושל של יפה נוף ולהוסיף נתיב נוסף רגיל בכיוון ההפוך, אחרי שסיימו לבנות).
זה הסיפור פה.