המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

tapuzo

New member
זה ממש לא מצחיק, זה פשוט פוגע בנוסעים

מצחיק שאף אחד לא חושב על להתקין גגות
מעל כל הרציף... הם באמת חושבים שאנשים יעמדו בגשם מול המכונות...?!
זה ממש לא מצחיק, זה פשוט פוגע בנוסעים
עשרות אנשים עומדים בחום בקור ברוחות
אין מבני תחנות נורמליים כפי שנדרשים בתחנה שמטרתה תחבורת המונים לעשרות נוסעים
הם מדברים על "סככות" ישמור אותנו האל ממהנדסים שלא נוסעים בעצמם בתחבורה הציבורית
שהם מתכננים אחרת הם היו מציבים מבני תחנות גדולים נוחים לא עם 2-3 מושבים אלא עם 10 לפחות
אבל הם לא משתמשים במה שהם מתכננים, יש להם רכב ליסינג שהם לא נפרדים ממנו בשום תנאי.
ולכן הם משתמשים במונחים כמו "סככות".. נראה את המהנדסים שם ממתינים רבע שעה בשמש בקיץ
לאוטובוס על הרציף כל יום ואז נשמע מהם "מבני תחנות ספסלים וגגות"
סככות..
חוצפנים
 

25306yosef

New member
כל מילה בסלע !!!

זה ממש לא מצחיק, זה פשוט פוגע בנוסעים
עשרות אנשים עומדים בחום בקור ברוחות
אין מבני תחנות נורמליים כפי שנדרשים בתחנה שמטרתה תחבורת המונים לעשרות נוסעים
הם מדברים על "סככות" ישמור אותנו האל ממהנדסים שלא נוסעים בעצמם בתחבורה הציבורית
שהם מתכננים אחרת הם היו מציבים מבני תחנות גדולים נוחים לא עם 2-3 מושבים אלא עם 10 לפחות
אבל הם לא משתמשים במה שהם מתכננים, יש להם רכב ליסינג שהם לא נפרדים ממנו בשום תנאי.
ולכן הם משתמשים במונחים כמו "סככות".. נראה את המהנדסים שם ממתינים רבע שעה בשמש בקיץ
לאוטובוס על הרציף כל יום ואז נשמע מהם "מבני תחנות ספסלים וגגות"
סככות..
חוצפנים
כל מילה בסלע !!!
המכונות עומדות כך בחוץ ללא כל הגנה מינימלית וחשופות לפגעי מזג האויר, כך שצפויות תקלות טכניות רבות עקב פגעי מזג האויר, והבעיות המוכרות מירושלים צפויות כמובן גם בחיפה. ואני לא אתפלא אם כל המכונות יהרסו לחלוטין ולא ניתן יהיה אפשר להשתמש בהן עקב פגעי מזג האויר, ומיליונים מכספי משלם המיסים ירדו לטימיון.

זו שערוריה מוחלטת שלא הציבו בתחנות מבנים נורמליים, וגם הנוסעים יאלצו להתמודד עם פגעי מזג האויר ולעמוד בשמש הקופחת, בגשם השוטף, וברוחות עזות, מכיוון שכולנו כבר יודעים היטב שהמטרונית לא תזכה כלל לעדיפות ברמזורים.

אבל ממה בדיוק ניתן לצפות ממהנדסים ומתכננים שלא נוסעים בעצמם בתחבורה ציבורית, ואין להם שמץ של מושג בתחבורה ציבורית, ויש להם רכבי ליסינג שהם לא נפרדים מהם בשום תנאי ???

חוצפנים
 

amit1270

New member
התקלות בירושלים הן לא בגלל מזג האוויר

כל מילה בסלע !!!
המכונות עומדות כך בחוץ ללא כל הגנה מינימלית וחשופות לפגעי מזג האויר, כך שצפויות תקלות טכניות רבות עקב פגעי מזג האויר, והבעיות המוכרות מירושלים צפויות כמובן גם בחיפה. ואני לא אתפלא אם כל המכונות יהרסו לחלוטין ולא ניתן יהיה אפשר להשתמש בהן עקב פגעי מזג האויר, ומיליונים מכספי משלם המיסים ירדו לטימיון.

זו שערוריה מוחלטת שלא הציבו בתחנות מבנים נורמליים, וגם הנוסעים יאלצו להתמודד עם פגעי מזג האויר ולעמוד בשמש הקופחת, בגשם השוטף, וברוחות עזות, מכיוון שכולנו כבר יודעים היטב שהמטרונית לא תזכה כלל לעדיפות ברמזורים.

אבל ממה בדיוק ניתן לצפות ממהנדסים ומתכננים שלא נוסעים בעצמם בתחבורה ציבורית, ואין להם שמץ של מושג בתחבורה ציבורית, ויש להם רכבי ליסינג שהם לא נפרדים מהם בשום תנאי ???

חוצפנים
התקלות בירושלים הן לא בגלל מזג האוויר
 

tapuzo

New member
נעשה במכוון כדי אחרכך למצוץ עוד תקציבי תחזוקה

התקלות בירושלים הן לא בגלל מזג האוויר
נעשה במכוון כדי אחרכך למצוץ עוד תקציבי תחזוקה
מה לא ברור?
יפה נוף שכחה לשים כבלי תקשורת וצריך להרים מחדש את כל הבלטות בתחנות..
מישהו באמת מאמין שזה לא נעשה במכוון? מישהו באמת מאמין שהמכונות לא
מוצבות כך שיתקלקלו וכל הזמן הם ימצצו עוד תקציבי תחזוקה, עוד תקציבי כח אדם
להחלפת מכונות, לניהול מכונות, לתפעול תחנות...
ככה עובדת השיטה שלהם. הם מוצצים ככה מליארדי שקלים על מנהרות תשתיות
מיותרות ועל מרכז אוטובוס "מיוחד" שהתברר שהוא דיזל מזהם ולא מה שהבטיחו,
אחרכך יצטרכו להחליף את כל המנועים והמרכבים, זה עוד מאות מליוני שלקים.

ככה יש הרבה פרנסה למהנדסי תחבורה, וחורים בתקציב שאחרכך מתנפלים
על הכיס שלנו למלא אותם. כי המטרונית זה פרויקט עם 400 מליון שקל גרעון!!
וזה עם חברה מוחו"ל שנשכרה ללוות את הפרויקט ומרוב יאוש על מה שמתנהל
ביפה נוף, היא הפסיקה את הבקרה.
אותו סיפור עם תחנת מרכזית המפרץ שאפילו מרחב ממוזג ונעים בעלות של 200 מליון
שקל לתחנת אוטובוס לא הצליחו לייצר ושוב הנוסעים עומדים בחוץ ברוח בקור בלי
שירותים, בלי מספיק ספסלים, בלי תנאים נורמליים כמו במכלאה. וזה אצלם נקרא
שיפור השירות ו"עידן חדש בתחבורה הציבורית". כן הם פשוט לא משתמשים בה בעצמם,
הם משתמשים בה לקבל עוד ועוד תקציבים שהם זורקים על איחורים ועל פיגורים ועל
בנייה מחדש של תכנון כושל (למשל ברחוב הרצל עלה 3 מליון שקל לשנות את התכנון
הכושל של יפה נוף ולהוסיף נתיב נוסף רגיל בכיוון ההפוך, אחרי שסיימו לבנות).

זה הסיפור פה.
 

amit1270

New member
כן, ברור, הכול קונספירציה אחת גדולה


נעשה במכוון כדי אחרכך למצוץ עוד תקציבי תחזוקה
מה לא ברור?
יפה נוף שכחה לשים כבלי תקשורת וצריך להרים מחדש את כל הבלטות בתחנות..
מישהו באמת מאמין שזה לא נעשה במכוון? מישהו באמת מאמין שהמכונות לא
מוצבות כך שיתקלקלו וכל הזמן הם ימצצו עוד תקציבי תחזוקה, עוד תקציבי כח אדם
להחלפת מכונות, לניהול מכונות, לתפעול תחנות...
ככה עובדת השיטה שלהם. הם מוצצים ככה מליארדי שקלים על מנהרות תשתיות
מיותרות ועל מרכז אוטובוס "מיוחד" שהתברר שהוא דיזל מזהם ולא מה שהבטיחו,
אחרכך יצטרכו להחליף את כל המנועים והמרכבים, זה עוד מאות מליוני שלקים.

ככה יש הרבה פרנסה למהנדסי תחבורה, וחורים בתקציב שאחרכך מתנפלים
על הכיס שלנו למלא אותם. כי המטרונית זה פרויקט עם 400 מליון שקל גרעון!!
וזה עם חברה מוחו"ל שנשכרה ללוות את הפרויקט ומרוב יאוש על מה שמתנהל
ביפה נוף, היא הפסיקה את הבקרה.
אותו סיפור עם תחנת מרכזית המפרץ שאפילו מרחב ממוזג ונעים בעלות של 200 מליון
שקל לתחנת אוטובוס לא הצליחו לייצר ושוב הנוסעים עומדים בחוץ ברוח בקור בלי
שירותים, בלי מספיק ספסלים, בלי תנאים נורמליים כמו במכלאה. וזה אצלם נקרא
שיפור השירות ו"עידן חדש בתחבורה הציבורית". כן הם פשוט לא משתמשים בה בעצמם,
הם משתמשים בה לקבל עוד ועוד תקציבים שהם זורקים על איחורים ועל פיגורים ועל
בנייה מחדש של תכנון כושל (למשל ברחוב הרצל עלה 3 מליון שקל לשנות את התכנון
הכושל של יפה נוף ולהוסיף נתיב נוסף רגיל בכיוון ההפוך, אחרי שסיימו לבנות).

זה הסיפור פה.
כן, ברור, הכול קונספירציה אחת גדולה
 

בועז ל

New member
התמודדות עם תקלות


המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
התמודדות עם תקלות

שאלה: התמודדות עם תקלות – מה יעשו הנוסעים במקרים בהם עמדת התשלום בתחנה תקולה?

תשובה: ככלל, ברציפים ישנן שתי עמדות תשלום ומספר עמדות ולידציה (תיקוף). עמדת תשלום אחת תקבל תשלום במזומן ובאשראי, בעוד עמדה שנייה תקבל תשלום בכרטיסי אשראי בלבד.
במקרה שעמדת תשלום אחת תקולה, תשמש העמדה השנייה את הנוסעים עד לתיקון הראשונה. מעבר לכך, כל תחנה כוללת שני רציפים. לנוסעים עומדת האפשרות לבצע את התשלום ברציף הנגדי של אותה תחנה.
 

נתנאל531

Well-known member
פה מתבקשת הבהרה

התמודדות עם תקלות

שאלה: התמודדות עם תקלות – מה יעשו הנוסעים במקרים בהם עמדת התשלום בתחנה תקולה?

תשובה: ככלל, ברציפים ישנן שתי עמדות תשלום ומספר עמדות ולידציה (תיקוף). עמדת תשלום אחת תקבל תשלום במזומן ובאשראי, בעוד עמדה שנייה תקבל תשלום בכרטיסי אשראי בלבד.
במקרה שעמדת תשלום אחת תקולה, תשמש העמדה השנייה את הנוסעים עד לתיקון הראשונה. מעבר לכך, כל תחנה כוללת שני רציפים. לנוסעים עומדת האפשרות לבצע את התשלום ברציף הנגדי של אותה תחנה.
פה מתבקשת הבהרה
מה עושים כששתי מכונות התשלום במזומן מתקלקלות? מלבד זאת, ההצעה לחצות מת"צ דו-סטרי לרציף הנגדי הינה גרועה בטיחותית, וישנם מקומות שישנו מרחק משמעותי בין הרציפים בשני כיווני הנסיעה.

על פי הנסיון של הרק"ל הירושלמית - יש פה פתח לבעיה משמעותית, במיוחד אם יצטרפו למשוואה פקחים אנטיפטים...
 

rax4444

New member
לשם הדיון...

פה מתבקשת הבהרה
מה עושים כששתי מכונות התשלום במזומן מתקלקלות? מלבד זאת, ההצעה לחצות מת"צ דו-סטרי לרציף הנגדי הינה גרועה בטיחותית, וישנם מקומות שישנו מרחק משמעותי בין הרציפים בשני כיווני הנסיעה.

על פי הנסיון של הרק"ל הירושלמית - יש פה פתח לבעיה משמעותית, במיוחד אם יצטרפו למשוואה פקחים אנטיפטים...
לשם הדיון...
מה הבעיה לעשות מה שעושים ברכבת?
יש למשל תחנות כמו ק. חיים שיש בהם מכונה אחת ובשעות הערב אין שם קופה... זה לא מונע מנוסעים לקפוץ מעל המחסום ולשלם לכרטיסן בתוך הרכבת...
 

נתנאל531

Well-known member
במטרונית אי אפשר יהיה לשלם לנהג

לשם הדיון...
מה הבעיה לעשות מה שעושים ברכבת?
יש למשל תחנות כמו ק. חיים שיש בהם מכונה אחת ובשעות הערב אין שם קופה... זה לא מונע מנוסעים לקפוץ מעל המחסום ולשלם לכרטיסן בתוך הרכבת...
במטרונית אי אפשר יהיה לשלם לנהג
 

amit1270

New member
שתי מכונות ברציף זה יותר ממה שיש ברוב תחנות

פה מתבקשת הבהרה
מה עושים כששתי מכונות התשלום במזומן מתקלקלות? מלבד זאת, ההצעה לחצות מת"צ דו-סטרי לרציף הנגדי הינה גרועה בטיחותית, וישנם מקומות שישנו מרחק משמעותי בין הרציפים בשני כיווני הנסיעה.

על פי הנסיון של הרק"ל הירושלמית - יש פה פתח לבעיה משמעותית, במיוחד אם יצטרפו למשוואה פקחים אנטיפטים...
שתי מכונות ברציף זה יותר ממה שיש ברוב תחנות
הרק"ל הירושלמית. ויש גם את הקטע המוזר של "עד 10 מטבעות" וזה שהכרטיס (נייר) תקף רק ליום הקנייה (למה לכל הרוחות?).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
למה לא להתקין מכונות כרטוס זהות

התמודדות עם תקלות

שאלה: התמודדות עם תקלות – מה יעשו הנוסעים במקרים בהם עמדת התשלום בתחנה תקולה?

תשובה: ככלל, ברציפים ישנן שתי עמדות תשלום ומספר עמדות ולידציה (תיקוף). עמדת תשלום אחת תקבל תשלום במזומן ובאשראי, בעוד עמדה שנייה תקבל תשלום בכרטיסי אשראי בלבד.
במקרה שעמדת תשלום אחת תקולה, תשמש העמדה השנייה את הנוסעים עד לתיקון הראשונה. מעבר לכך, כל תחנה כוללת שני רציפים. לנוסעים עומדת האפשרות לבצע את התשלום ברציף הנגדי של אותה תחנה.
למה לא להתקין מכונות כרטוס זהות
שכולן יקבלו מזומן. הניסיון מלמד שמזומן הוא החוליה החלשה במכונות הללו, למשל כשנגמר העודף. בירושלים לפעמים 4 מכונות לא עומדות במשימה.
 

amit1270

New member
המכונות הירושלמיות הן דוגמה ומופת

למה לא להתקין מכונות כרטוס זהות
שכולן יקבלו מזומן. הניסיון מלמד שמזומן הוא החוליה החלשה במכונות הללו, למשל כשנגמר העודף. בירושלים לפעמים 4 מכונות לא עומדות במשימה.
המכונות הירושלמיות הן דוגמה ומופת
לאיך לא לעשות מכונות כרטוס.
 

25306yosef

New member
מה בדיוק הבעיה במכונות הירושלמיות ?

המכונות הירושלמיות הן דוגמה ומופת
לאיך לא לעשות מכונות כרטוס.
מה בדיוק הבעיה במכונות הירושלמיות ?
אין ספק שלדעתי זו בעיה חמורה ביותר שלא ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה לשימוש עתידי, אך איזה בעיות נוספות יש עם המכונות הירושלמיות ?

אינני מכיר את המכונות הירושלמיות ולכן אין לי כל אפשרות לחוות דיעה עליהם, אך אני מכיר את המכונות החדשות שיש ברכבת ישראל, ולא שמתי לב שיש בהן בעיה. כמובן שיכולה להיות תקלת טכנית, הפסקת חשמל, תקלת תקשורת, וכו... אבל רק בגלל התקלות הללו שעשויות לקרות, טוב היה אם ניתן היה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה לשימוש עתידי. רכישת כרטיסים לשימוש עתידי, היא הפיתרון היחידי לתקלות שכאלה שעשויות לקרות למכשירים אלקטרוניים.
 

amit1270

New member
הן מתקלקלות כל הזמן, מקבלות רק 10 מטבעות

מה בדיוק הבעיה במכונות הירושלמיות ?
אין ספק שלדעתי זו בעיה חמורה ביותר שלא ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה לשימוש עתידי, אך איזה בעיות נוספות יש עם המכונות הירושלמיות ?

אינני מכיר את המכונות הירושלמיות ולכן אין לי כל אפשרות לחוות דיעה עליהם, אך אני מכיר את המכונות החדשות שיש ברכבת ישראל, ולא שמתי לב שיש בהן בעיה. כמובן שיכולה להיות תקלת טכנית, הפסקת חשמל, תקלת תקשורת, וכו... אבל רק בגלל התקלות הללו שעשויות לקרות, טוב היה אם ניתן היה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה לשימוש עתידי. רכישת כרטיסים לשימוש עתידי, היא הפיתרון היחידי לתקלות שכאלה שעשויות לקרות למכשירים אלקטרוניים.
הן מתקלקלות כל הזמן, מקבלות רק 10 מטבעות
ו"נסתמות" במהירות (מתמלאות במטבעות). בגלל כל אלה, וכן בשל שימוש לא נוח באופן כללי (ממה שהבנתי התוכנה שלהן מיושנת מאוד), נוצרים תורים ארוכים ליד המכונות גם כשהן תקינות.
 

darkshadow1

New member
טימטום מושלם- לא ציפיתי ליותר ממשרד התחבורה.

הן מתקלקלות כל הזמן, מקבלות רק 10 מטבעות
ו"נסתמות" במהירות (מתמלאות במטבעות). בגלל כל אלה, וכן בשל שימוש לא נוח באופן כללי (ממה שהבנתי התוכנה שלהן מיושנת מאוד), נוצרים תורים ארוכים ליד המכונות גם כשהן תקינות.
טימטום מושלם- לא ציפיתי ליותר ממשרד התחבורה.
אין שום סיבה הגיונית שלא יהיה כירטוס אחיד לכל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ, עם מכונת כירטוס אחידה שתקבל מזומן וכרטיסי אשראי, אתר אינטרנט שיהיה אפשר לשלם דרכו באשראי, כרטיס נטען חכם (בניגוד לרב קו הטיפש) וכרטיסים חד פעמיים שימכרו בפיצוציות. במקום שיהיה פורמט אחיד משרד התחבורה תומך בבלאגן אדיר: עשרות סוגי חוזים ומכונות כירטוס שונות שכל אחת עובדת בצורה שונה.
 

25306yosef

New member


טימטום מושלם- לא ציפיתי ליותר ממשרד התחבורה.
אין שום סיבה הגיונית שלא יהיה כירטוס אחיד לכל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ, עם מכונת כירטוס אחידה שתקבל מזומן וכרטיסי אשראי, אתר אינטרנט שיהיה אפשר לשלם דרכו באשראי, כרטיס נטען חכם (בניגוד לרב קו הטיפש) וכרטיסים חד פעמיים שימכרו בפיצוציות. במקום שיהיה פורמט אחיד משרד התחבורה תומך בבלאגן אדיר: עשרות סוגי חוזים ומכונות כירטוס שונות שכל אחת עובדת בצורה שונה.
 

tapuzo

New member
מסכים איתך 1000% משגעים את הנוסעים בתח"צ

טימטום מושלם- לא ציפיתי ליותר ממשרד התחבורה.
אין שום סיבה הגיונית שלא יהיה כירטוס אחיד לכל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ, עם מכונת כירטוס אחידה שתקבל מזומן וכרטיסי אשראי, אתר אינטרנט שיהיה אפשר לשלם דרכו באשראי, כרטיס נטען חכם (בניגוד לרב קו הטיפש) וכרטיסים חד פעמיים שימכרו בפיצוציות. במקום שיהיה פורמט אחיד משרד התחבורה תומך בבלאגן אדיר: עשרות סוגי חוזים ומכונות כירטוס שונות שכל אחת עובדת בצורה שונה.
מסכים איתך 1000% משגעים את הנוסעים בתח"צ
אנחנו מדינה בגודל עיר גדולה ועושים ממנה בלאגן שאין גם במדינות פי 20 יותר גדולות.
מה הבעיה להפיק בכל סוגי התחבורה והמפעילים והאמצעים כרטיסים אחידים ברורים עם תעריפים
אחידים ברורים הכל בפורמט אחד אחיד לא משנה רכבת קלה רכבת כבדה אוטובוסים כרמלית אפילו מוניות.
למה הכל פה נעשה כשיד אחת לא רוצה לדעת מה עושה השנייה,
כל אחד עושה מה שבראש שלו ואין תיאום וחשיבה מינימלית על הנוסעים עצמם שצריכים להתבלבל
באמצעי הזה משלמים ככה באמצעי האחר משלמים ככה בזה צריך תיקוף בזה צריך ניקוב..
גם כל המפעילים השונים מקשים מאד לנסוע ברחבי הארץ בנסיעות בינעירוניות גם לתושבים דוברי עברית
אז אתה יכול להבין שלתיירים ולעולים זאת כמעט משימה בלתי אפשרית והתסכול שאני רואה הוא יום יומי
בכל קו אוטובוס בכל תחנה למשל כאן בחיפה התחנות הן אותן קוים לשני הכיוונים אפילו תושבי חיפה
מתבלבלים באיזה כיוון צריך לעמוד..
דברים הזויים ממש של מתכננים שלא נוסעים בעצמם להם יש רכב ליסינג להם יש רכב פרטי הם חסרי
מודעות בהנדסת אנוש בצרכי הנוסעים בפסיכולוגית שימוש והבנה של מערכת קוים. הכל בלאגן מוחלט
ואני שומע מאנשים שכל חייהם נסעו בתח"ץ פחד אימים מהבלאגן שתביא המטרונית הזאת והזזת קוים
קיימים לתוך המסלולים הצפופים אחרי שלקחו מסלול לתח"צ.. הם חוששים מלאחר קבוע לעבודה, חוששים
שיצטרכו לקום שעה קודם בנוסף למה שהיום כי האוטובוסים לרמב"ם יתקעו בשדרות המגינים בזמן שהמטרונית
תסע לה לקריות בלי הפסקה ובלי צורך..
יש פה המון המון בעיות שלא מטופלות וגם אין מי שיתן להן מענה מרוכז כי אין גופי תח"צ מטרופוליניים בערים ובמשרד
התחבורה רק חושבים על כבישים מחלפים ועוד מסילות
 

25306yosef

New member
כל מילה בסלע !!!

מסכים איתך 1000% משגעים את הנוסעים בתח"צ
אנחנו מדינה בגודל עיר גדולה ועושים ממנה בלאגן שאין גם במדינות פי 20 יותר גדולות.
מה הבעיה להפיק בכל סוגי התחבורה והמפעילים והאמצעים כרטיסים אחידים ברורים עם תעריפים
אחידים ברורים הכל בפורמט אחד אחיד לא משנה רכבת קלה רכבת כבדה אוטובוסים כרמלית אפילו מוניות.
למה הכל פה נעשה כשיד אחת לא רוצה לדעת מה עושה השנייה,
כל אחד עושה מה שבראש שלו ואין תיאום וחשיבה מינימלית על הנוסעים עצמם שצריכים להתבלבל
באמצעי הזה משלמים ככה באמצעי האחר משלמים ככה בזה צריך תיקוף בזה צריך ניקוב..
גם כל המפעילים השונים מקשים מאד לנסוע ברחבי הארץ בנסיעות בינעירוניות גם לתושבים דוברי עברית
אז אתה יכול להבין שלתיירים ולעולים זאת כמעט משימה בלתי אפשרית והתסכול שאני רואה הוא יום יומי
בכל קו אוטובוס בכל תחנה למשל כאן בחיפה התחנות הן אותן קוים לשני הכיוונים אפילו תושבי חיפה
מתבלבלים באיזה כיוון צריך לעמוד..
דברים הזויים ממש של מתכננים שלא נוסעים בעצמם להם יש רכב ליסינג להם יש רכב פרטי הם חסרי
מודעות בהנדסת אנוש בצרכי הנוסעים בפסיכולוגית שימוש והבנה של מערכת קוים. הכל בלאגן מוחלט
ואני שומע מאנשים שכל חייהם נסעו בתח"ץ פחד אימים מהבלאגן שתביא המטרונית הזאת והזזת קוים
קיימים לתוך המסלולים הצפופים אחרי שלקחו מסלול לתח"צ.. הם חוששים מלאחר קבוע לעבודה, חוששים
שיצטרכו לקום שעה קודם בנוסף למה שהיום כי האוטובוסים לרמב"ם יתקעו בשדרות המגינים בזמן שהמטרונית
תסע לה לקריות בלי הפסקה ובלי צורך..
יש פה המון המון בעיות שלא מטופלות וגם אין מי שיתן להן מענה מרוכז כי אין גופי תח"צ מטרופוליניים בערים ובמשרד
התחבורה רק חושבים על כבישים מחלפים ועוד מסילות
כל מילה בסלע !!!
כשהחליטו לפני כ-15 שנה או יותר על הרפורמה בתח"צ, למה לא חשבו על כירטוס אחיד לכל מפעילי התח"צ ???

למה לא הקימו מערכת כירטוס וסליקה מרכזית לכל המפעילים (עם אפשרויות התממשקות של מפעילים חדשים בעתיד) לפני שהחלו את הרפורמה לפני כ-15 שנה ??? (לרכבת ישראל היתה כבר אז מערכת כירטוס ארצית ממוחשבת, כך שלא היתה כל בעיה טכנית להפעיל מערכת כירטוס אחיד בכל קווי האוטובוסים עוד לפני הרפורמה. וכמובן שאינני רואה כל בעיה בכך שניתן יהיה אפשר לנסוע באוטובוסים עם כרטיסי הנסיעה של רכבת ישראל, כך בדיוק זה צריך היה להיות עוד לפני 15 שנים, לפני שהחלה הרפורמה).

התשובה נכתבה לעייל ואני מצטט אותה:

"מתכננים שלא נוסעים בעצמם להם יש רכב ליסינג להם יש רכב פרטי הם חסרי
מודעות בהנדסת אנוש בצרכי הנוסעים בפסיכולוגית שימוש והבנה של מערכת קוים.

במשרד התחבורה רק חושבים על כבישים מחלפים ועוד מסילות"
(מסילות כן, אך לא על שירות ראוי ומלא לנוסעי הרכבת...).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה