המורה שלך

  • פותח הנושא galro
  • פורסם בתאריך

ZaZen

New member
לדעתי

לא ירדת לעומק דעתו של זאב אבל בהחלט אפשר לשרוד לאורך שנים על בסיס שיווקי נכון והוראה סבירה ומטה כי תמיד יש תחלופה ולהפוך את הוראת אומניות הלחימה למקצוע מפרנס זו החלטה שמחייבת אותך לעשות כל דבר בכדי לשמור על פרנסתך גם אם זה פוגע באומנות כי בני המשפחה קודמים זה לא מחייב אבל מה לעשות אלו חוקי השוק האכזריים
 
תמיד יש תחלופה?

נכון, תלמידים עוזבים וחדשים באים במקומם - אבל כך לא בונים בית-ספר! בית-ספר בנוי על גרעין של תלמידים שנשארים ומתמידים, ומסביבם אלה המתחלפים - מי אחרי שנה, מי אחרי חודש ומי אחרי חמש שנים. אישית, אני לא רואה איך מורה יכול לחפף לאורך 10 שנים ויותר, ועדין לשמור על התלמידים הותיקים שלו - אלא אם הוא מחזיק אותם איתו בזכות קשרים כלכליים כלשהם. אבל כמובן שזו רק דעתי.
 

ZaZen

New member
כיצד בונים בית ספר?

מורה לא חייב בגרעין שנשאר בכדי להתבסס כלכלית אלא במספר גדול של חניכים וזו עובדה מורה טוב או לא אם הוא מצליח לרכז סביבו גם לתקופות קצרות מספר מסוים של חניכים יכול להצליח כלכלית.מי שמכיר קצת את הענף יודע כי ההכנסה העקרית במה שניקרה בתי ספר מגיע מהילדים שהתחלופה אצלהם רבה במקומות שמתבססים על מבוגרים בדרך כלל מגדלים את מספר החניכים ע"י סוגי חוגים נוספים שלא תמיד קשורים באומנות זה למיטב ידעתי הקו המסחרי של בתי ספר אשר המורים בהם מתפרנסים מהמקום. כמובן שקימים גם חריגים
 

החתול.

New member
מקצוענות במובן חיובי ../images/Emo54.gif

אני מדגיש שוב , כי אני מתכוון לאנשים כה בודדים שמצליחים לאורך שנים רבות. בית ספר לא בית ספר אם כל הזמן מלמדים בו מתחילים חדשים, כי הותיקים "הבינו את הפרנציפ" ופרשו. אם לבית ספר יש גרעין קשה של ותיקים שמתבגרים עם בית הספר, תשכחו מזה שזה רק תרגילי שיווק והתחכמויות של המורה. כמה מורים מסוגלים ללמד פעמיים בשבוע משך 10 - 20 - 30 שנים ולהחזיק בחניכים כפעילים אחרי כל השנים, והם מרוצים בחלקם? את המורים הבעייתיים הייתי מחפש בין אלה שקשה להם להחזיק בחניכים לאורך זמן, כי זה התוצאה של ליקויי ההוראה או הידיעה המוגבלת של אותו מורה.
 

Zeev Foux

New member
האמנם?

וואנג שיאנג ג´אי, מיסד האי צ´ואן ואחד מאומני הלחימה משפיעים והמוערכים ביותר בסין במחצית הראשונה של המאה, מורה שהעמיד תלמידים ותלמידי תלמידים, היה מורה דגול. גדולתה נמדדה גם בכך שהוא הקציב זמן לתלמידים להישאר איתו - 10 שנים. יש לתלמיד רק 10 שנים ללמוד ממנו, לאחר מכן הוא חייב להמשיך להתקדם לבדו. וואנג טען כי אם במשך 10 שנים הוא לא הספיק ללמד את התלמיד כל הנדרש, הוא מורה גרוע או שהתלמיד תלמיד גרוע. כך או כך שניהם מבזבזים זה את זמנו של האחר. אולי מורה טוב הוא מורה שמלמד את תלמידיו בפרק זמן הקצר ביותר האפשרי ו"משחרר" אותם מייד כשאפשר? אולי מורה היוצר "היצמדות" של תלמידים לבית הספר ולשיטה הוא מורה החוטא ומחטיא (בקיבעון, בכפיתיות, ברצון בשליטה על הזולת)? איך אומרים באנגלית? think about it
 

החתול.

New member
קבעון מחשבתי ../images/Emo54.gif

לשיטתך - אם אתה משוכנע שמורה מצליח עם חניכים לאורך שנים, מבלי להפסיד אותם הוא חוטא ומחטיא, הגישה מצביעה על קבעון חשיבתי מוחלט. ההיסטוריה של אמנויות לחימה עמוסה בסיפורים על חניכים שהיו צמודים למורה שלהם עד יום מותם (עשרות שנים). סיפורים אלה הם מיפן, אוקינאווה וכמובן סין. מנגד דוגמאות לא מעטות של חניכים אשר בזמן קצר מאד למדו ויודעים הכל ומייד מלמדים ומסבירים לכולם את מרכולתם על פי האיטרפרטציה האישית הסוביקטיבית שלהם וממצאים את העצמם בפחות מצ´יק. משני המינים לא חסרים דוגמאות שכל אחד מאיתנו נתקל בהם. כמה מורים אתם מכירים אישית שמצליחים לאורך עשרות שנים להחזיק בחניכים פעילים? אני משוכנע, כי אין אדם בעולם שימשיך להתאמן, ללמוד, להשקיעה, זמן, מרץ, זיעה וגם כסף לאורך עשרות שנים ללא תחושת סיפוק אמיתית שהוא מקבל תמורה הולמת להשקעותיו ונהנה מכל רגע. לא נשארים במסגרת עשרות שנים בגלל כפיתיות, שיטחיות של אדם, המורה, אשר הוא בסך הכל "מאכער", שמוכן למקור את אמא שלו בשביל כמה גרושים. "מאכער" יצליח אולי, לגלגל זמנית כמות אנשים, זה מעולם לא הוכיח את עצמו לאורך זמן. גם אתה ידידי, אם תרצה חומר למחשבה - למה כל המסבירים את השלילי ביותר שבהצלחה מקצועית וגם שרידות כלכלית ארוכת שנים, איש מהם בעצמו לא הצליח בכך. האם הנכם מכירים אישית אנשים, אשר עשו זאת עם הצלחה מוכחת לאורך של עשרות שנים, האם הם באמת התגלמות ה"חוטאים ומחטיאים". אני מכיר שניים כאלה, הם עובדים קשה מאד, לדעתי איש מאיתנו, לעולם לא יסכים להשקעה באמנות. הם הגונים ומאמינים במה שהם עושים וממש לא דמויות של "סוכני ביטוח" (בלי לפגוע באף אחד, בבקשה). לי יש המון הערכה לאנשים אשר מצליחים לתת דוגמא אישית חיובית להרבה מאד אנשים אשר לא נשארים איתם כ"שרות חובה" אלה מתוך בחירה ורצון להיות בחברה טובה ותומכת. אולי, מי מאיתנו מסוגלים לעבוד בדרך אחת ואחרים בודדים מאד מסוגלים להיות מקצוענים וגם לחיות מעמלם. איני יכול לאבחן באותם בודדים שאני מכיר, את כל השלילה וחסך במקצועיות שאתם מלבישים עליהם. תודה על השיחה הנעימה.
 

Zeev Foux

New member
אנ לא מדבר על הצלחה באומנויות לחימה

מאחר ואין לי מדד שכזה. אני מדבר רק על הצלחה כלכלית. כל אנשי השיווק והניהול המצליחים שאני מכיר (ומוקיר) "נעזרים" במנפולציות ושקרים. ומכך אני מקיש שהצלחה כלכלית אין פירושה רמת ידע, אין פירושה יכולת גבוהה - רוחנית או לחימתית - ואין פירושה התמדה בהוראה. היכרתי מורה טוב, שמזה 10 שנים לא מקבל תלמיד חדש אחד לכיתתו, המורכבת מתלמידים וותיקים בלבד, שמצליח ל"להביא" אותם להתאמן 3-5 פעמים בשבוע. אותו מורה נחשב (לפחות בעיני אישתו, אך גם במדדים מוחלטים של הכנסה לשעה) לכישלון כלכלי.
 

אבשלו

New member
זאב איזה הבדל אתה רואה

בין הטעיה בזמן קרב או תירגול קרב לבין מניפולציות? ואיזה הבדל בין אסטרטיגיה בזמן קרב לאסטרטגיה שיווקית? (אני מדבר כמובן בברמה הרעיונית) מהיכורותי עם אנשים שמתפרנסים מהתחום האלטרניטבי. ובכלל עצמאים יש צורך גם באשליה וגם באמת כחלק מהתוכנית העיסקית שלהם. ההבדל הוא לפי דעתי הוא שאצל המורה האותנטי האשלי או התצוגה הן אמצעי ולא מטרה למשוך את התלמיד ומהר מאוד הם עוברים לאמת היותר חדה. אני אישית גם חושב שמורה שמרכלותו היא זיופים ואשליות בלבד יפול יום אחד אם לא בבית סיפרו אז בחייו בכלל. מלבד זאת שמעתי כמה וכמה מנכ"לים שאמרו שהכללים המנחים אותם הוא לתת מוצר טוב ושירות טוב ממש כמו בחנות מכולתץ וזה לא עומד בסתירה לאסרטגיה וטקטיקה של שיווק בהן משתמש כל מי שמצליח
 

ZaZen

New member
פילוסופיה

לדעתי הנושא הפך להתפלספות כל הטענה היתה שהצלחה כלכלית אינה מעידה על איכות המורה לא לחיוב ולא לשלילה וזה שאיסטרטגיות לחימה משמשות גם בשיווק זה מעיד שבשניהם המטרה העקרית היא לנצח האם זו גם מטרתנו בעיסוק באומנות הלחימה?
 

אבשלו

New member
כוונתי הייתה

לא פילוסופית אלא נקודה פשוטה. רציתי לשאול את זאב מדוע לדעתו שימוש באסטרטגיה או בהצגת בית ספר/מכון לתלמידים פוטנציאלים באופן מסוים נראה בעיניו כסותר או לא מתאים למורה טוב (הבנתי מדבריו שזאת השקפתו) ונתתי את הדוגמא שרעיונות הדרושים לשווק מופיעים גם באומנויות הלחימה כך שאיני רואה בהם כ"מוקצים" מלבד זאת מורה הוא מי שמלמד. מדוע לא לנסות ליצור בית ספר מצליח שמגיע למקסיסמום אנשים (זאת כמובן בלא להתפשר על הרמה או על איכות הלימוד כמובן) מקווה שהבהרתי את עצמי אבשלום
 
למעלה