הכרמלית צפויה לשוב לפעילות רק בספטמבר 2018

shovaly23

New member
הכרמלית צפויה לשוב לפעילות רק בספטמבר 2018

הכרמלית בחיפה תושבת לתשעה חודשים נוספים לפחות - כך הודיעו ראשי החברה המפעילה את הרכבל התת קרקעי, עשרה חודשים לאחר השריפה שהשביתה אותו מפעילות. יו"ר הכרמלית עודד דוניץ והמנכ"ל אבישי הדר הסבירו כי הנזק שנגרם בשריפה דורש בנייה מחדש של כל ארבעת הקרונות, שרק שניים מהם נפגעו. הפתיחה המשוערת נקבעה לספטמבר 2018.
לדברי הדר, פרק הזמן לשיקום ארוך מכפי שהוערך בתחילה עקב התלות של הקרונות. "ההערכות היו בתחילה כי תידרש שנה לפרויקט הזה, אבל אי אפשר להפעיל רכבת אחת מסוג כזה ואחת מסוג אחר כשהן קשורות זו לזו ונעות ביחד. לכן נדרשנו להחליף את כל המערכת", הסביר הדר. דוניץ הוסיף כי "המינוח 'תיקון' הוא 'אנדרסטייטמנט' רציני ביותר. למעשה מדובר בהחלפה כללית של הכול, חוץ מהמנהרה, וגם אותה אנחנו משפצים".
עלות השיפוצים המוערכת גבוהה פי ארבעה מזו שהייתה בעת הקמת הכרמלית ב-1956: אז ההליך עלה סכום השווה לכ-21 מיליון שקלים בערך נוכחי, והעלות הכללית לתיקון נאמדת בכ-80 מיליון שקלים, כש-45 מיליון שקלים מתוכם תהיה עלות הקרונות החדשים. חברת הביטוח "איילון" צפויה לשאת במרביתו של סכום זה. על השיפוצים תהיה אמונה חברה אוסטרית-שוויצרית, שתחזקה את עבודות הכרמלית בשנים האחרונות.

https://news.walla.co.il/item/3118873
 
למעלה