הכוונה מקצועית

jonzo

New member
הכוונה מקצועית

היי חדש כאן שלום לכולם, אני בן 24 עם הרבה נסיון בחיים - עבדתי מגיל נער, השתתפתי בתנועות חברתיות,שירתתי בסיירת וכמו כולם טסתי לארה"ב ממעוף גילי "המופלג" אחד המסקנות שהגעתי אליה היא שאין טעם בעבודה מתגמלת כמה שתהיה אם אתה לא אוהב ונהנה ממנה כיזה לא יחזיק לאורך זמן. כרגע אני משפר בגרות אחת. השאלה היא מה ללמוד שכמובן מובילה במה להתעסק. תחומים שחשבתי עליהם זה- משפטים- מנהל עסקים - תקשורת. אחד ה"בעיות" שלי היא שהכל מעניין אותי ממכונאות (יש לי נסיון בעבודות כפיים) ועד לפילוסופיה רוב הדברים שעשיתי הייתי טוב בהם. העניין שמדרבן לי את כל רעיונות הלימודים הוא הצורך בפסיכומטרי שמהווה בעי גדולה לאנשים עם ליקויי למידה , חובת ההוחכה מתסקלת ולא ראלית. ולהיות בוגר מכללה (לא מדובר על פרטית) לא ממש נותן לך יתרון בתחרות במקומות העבודה. הייתי שמח לקבל רעיונות לעוד אפשריות ללימודים או פתיחת אופקים מכל סוג. תודה מראש
 
תחומי עניין רבים

הי, אתה מספר שהרבה דברים מעניינים אותך- האם אתה יכול למצוא מכנה משותף או מספר מכנים משותפים שיש לדברים שמעניינים אותך? אשמח אם תשתף אותנו ונמשיך משם. בברכה אילת לבנון
 

הדסה 99

New member
שלום

אם פסיכומטרי זה הפחד שלך, אתה תצטרך להתמודד איתו. היום כל אוניברסיטה (ואני בכלל לא מדברת על מכללות) תדרוש ממך פסיכומטרי, ואם זה לאחד מהמקצועות שציינת (למעט תקשורת אולי) , סיפי הקבלה הם מן הגבוהים. אבל, יש לך עוד אופציה שאולי מאוד תתאים לאדם כמוך- האוניברסיטה הפתוחה. להתקבל אליה לא תצטרך כל תנאי קדם או הצגת ציונים, תצטרך רק כסף והמון משמעת עצמית כי הלימודים שם הם עצמאיים. מנה"ס נדמה שיש שם רק לתואר שני, אבל לתואר ראשון יש לך כלכלה וניהול או חשבונאות. תקשורת יש שם, ומשפטים לא נראה לי. בכ"א שווה לך לבדוק את האופציה הזו אם בחינת הפסיכומטרי עומדת לך לרועץ. אפשרות אחרת, יותר קשה,כמו שאתה יודע בטח, היא להשיג את הוכחת לקות הלמידה, למרות שאני יודעת שזה מאוד קשה לבחינה הפסיכומטרית. אם אתה עם לקות בינונית ומעלה אתה תצליח, אם הלקות שלך קלה עד בינונית, זו אכן תהיה בעיה אבל שווה לנסות.
 

jonzo

New member
וואי תודה רבה על התגובה. האם הפתוחה

היא נחשבת כמו ה"רגילה" הרי חלק מהיוקרה של האוניברסיטה היא סף הקבלה הגבוהה. זה בהחלט שיקול שעבר לי בראש. הייתי שמח לדעת אם יש לך אולי עוד איזה רעיון לתחמי ענין שמשלבים יחס בין אישי או תחומים ראלים אחרים. תטדה מראש
 

הדסה 99

New member
תראה

התואר הוא תואר של אוניברסיטה כמו כל אחת אחרת, את התואר מקבלים מהמל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) בסופו של דבר. מצד אחד יש שיגידו שהחסרת קריטריון קבלה המבוסס על ציונים מהווה מעין "כתם" ליוקרה של התואר, זו שטות, בוגרי הפתוחה מבוקשים, בטח שיותר ממכללות זה בטוח.אבל מנגד יש שיגידו, שדווקא בחור שסיים בהצלחה תואר מהפתוחה, מראה שיש לו משמעת עצמית חזקה, שאפתנות ורצון להצליח, כי הרי שם לומדים הכל לבד לבד, את כל התואר, למעט זה שמגיעים כל סמס' לבחינות ויש מנחה צמוד לכל קורס שאפשר להתייעץ איתו. הלימודים בפתוחה יאפשרו לך גם לעבוד תוך כדי, אתה יכול למרוח את התואר ובעיקרון אין את הלחץ כמו באונ רגילה. בנוגע לאפיקי לימודים אחרים, זה תלוי מה חשוב לך. אם אתה מחפש ביטחון כלכלי, או משהו שיהיה לך כיף בו אפשר לכוון לכאן או לכאן. כמובן שעדיפה הגישה המשלבת אבל זו הכי קשה למצוא :). יש גם אפיקי מעבר "כמעט" עוקפי פסיכומטרי. אם למשל תרצה ללמוד הנדסת מכונות בבן גוריון למשל, תוכל לעשות שנה א' במכללת ספיר (אבל להיכנס לשם עם פסיכו די נמוך להנדסות שהוא 550) ואם אתה מסיים את שנה א' בספיר בהצלחה, אתה עובר לשנה ב' בבן גוריון בלי צורך לשפר פסיכו או משהו. גם בפתוחה יש אופציה כזאת של אפיק מעבר לאונ רגילה במקצועות מסויימים, ואז בכלל לא תצטרך פסיכו (הכל מתבסס על הציונים שהוצאת בפתוחה). זה מה שאני יודעת. בהצלחה בכ"א :)
 
למעלה