הכוונה מקצועית...
שלום לכולם, לפני שכתבתי פה עברתי על רוב הדפים של הפורום וראיתי שכמעט כולם זכו לתשובות מעניינות אז אני מקווה שגם לבעיונת שלי תהיה לפחות תשובה אחת אני בן 22, משוחרר כבר חודשיים , יודע שאני רוצה ללמוד בתחילת השנת לימודים הבאה על מנת להוציא תואר באחת מהאוניבסיטאות ת"א או בן- גוריון (טכניון/מכללות לא באות בחשבון) . אבל הבעיה היא שאין לי שמץ של מושג מה אני רוצה ללמוד.. אז בתיכון למדתי (כמעט בלית ברירה, כי לא היה לנו מגוון רחב) מחשבים וביולוגיה.. בגלל שהייתי גם בבי"ס דתי היו עוד מקצועות כמו תנ"ך ותושב"ע שהרחבתי עם 5 יחידות ... סה"כ ממוצע הבגרויות שלי (עפ"י החישוב באוניברסיטת ת"א) הוא 102 חוצמזה אני עומד לעשות פסיכומטרי בדצמבר - וכבר התחלתי ללמוד את הכל במטרה להוציא את הכי טוב שאני יכול, כדי שהציונים הנ"ל יוכלו להספיק לכל מה שאני רוצה.. בין אם זה נגר או רופא שיניים..
בקיצור, נחזור לבעיה.. אין לי מושג מה אני רוצה ללמוד.. גם בצבא לא היה לי מושג מה אני רוצה להיות.. לתפקיד בצבא (שעסק בבקרה בחה"א) אין שום קשר לכמעט אף עבודה שיכולה להיות לי בחוץ (אלא אם כן אני אחזור לצבא, באותו התפקיד..) את המקצועות שלמדתי אין לי שום כוונה להמשיך איתם בגלל שלא סבלתי אותם, ואני רוצה להנות במה שאני עושה.. הדברים שכן אהבתי בבי"ס הם מתמטיקה (5 יחידות- 100, הדבר היחיד שאני מתגאה בו בתעודת בגרות) , ספרות וחיבור... כמו כן כל נושא האלקטרוניקה/הנדסה וכל זה לא מדבר אליי בשום שפה ודרך(בגלל זה גם פסלתי את הטכניון) ולמרות שהייטק זה הדבר הכי נחשב בערך בימים אלו, אני לא מתחבר לדברים כמו הנדסה ותכנות ומחשבים... (אבל מזכיר של אחד מהם אני יכול.. אבל מזכיר ולא מזכירה?) ואת נושא המשפטים(היה לנו אופציה ללמוד את זה מחוץ לבי"ס ולצערי לא הלכתי לזה..) לא פסלתי.. אבל אני לא חושב על זה יותר מדי . חוצמזה דברים שלא קשורים לבי"ס (לפחות לא לשלי...) שכן אהבתי זה קרימינולוגיה(אולי רק כי אני אוהב סרטי מתח ואימה..), עיתונאות/כתיבה(גם כי אהבתי חיבור וגם כי יש לי לדעתי חוש כתיבה טוב.. ושכתבתי כתיבה בקו נטוי ליד העיתונאות אני מדבר אפילו על לכתוב סיפור קצר או אפילו מערכונים מצחיקים) חוצמזה אף פעם לא ידעתי לענות על השאלה "מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול" חוץ מפעם אחת שעניתי ב"שלוף" (אולי את האמת?) שאני רוצה להיות מורה...מחנך... בקיצור אני רוצה ללמוד משהו שיעזור לי להוציא תואר ועבודה שאני כן אהנה בה ולא אסבול (כמו בלימודי המגמות הנ"ל בתיכון) אודה לכל מי שקורה את זה להמליץ לי מה הוא חושב שאני צריך לעשות, אני אקרא ואקבל בברכה הכל! תודה! (אני מקווה שכמות הסוגריים לא בלבלה אף אחד שקרא..
)
שלום לכולם, לפני שכתבתי פה עברתי על רוב הדפים של הפורום וראיתי שכמעט כולם זכו לתשובות מעניינות אז אני מקווה שגם לבעיונת שלי תהיה לפחות תשובה אחת אני בן 22, משוחרר כבר חודשיים , יודע שאני רוצה ללמוד בתחילת השנת לימודים הבאה על מנת להוציא תואר באחת מהאוניבסיטאות ת"א או בן- גוריון (טכניון/מכללות לא באות בחשבון) . אבל הבעיה היא שאין לי שמץ של מושג מה אני רוצה ללמוד.. אז בתיכון למדתי (כמעט בלית ברירה, כי לא היה לנו מגוון רחב) מחשבים וביולוגיה.. בגלל שהייתי גם בבי"ס דתי היו עוד מקצועות כמו תנ"ך ותושב"ע שהרחבתי עם 5 יחידות ... סה"כ ממוצע הבגרויות שלי (עפ"י החישוב באוניברסיטת ת"א) הוא 102 חוצמזה אני עומד לעשות פסיכומטרי בדצמבר - וכבר התחלתי ללמוד את הכל במטרה להוציא את הכי טוב שאני יכול, כדי שהציונים הנ"ל יוכלו להספיק לכל מה שאני רוצה.. בין אם זה נגר או רופא שיניים..