היי ..שאלה קטנה...

joy24

New member
היי ..שאלה קטנה...

קודם כל שלום.. ולאפרת ..תודה על תגובות חמות על הסיפור שלי.. ועכשיו השאלה שלי..אני סטודנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון..אצלנו במחלקה לפסיכולוגיה התפתחותית נערך מחקר רב בנושא ה-ADHD...וזה בהחלט מרתק...כל הנושא של טיפול תרופתי כן או לא..והמחקר שאנו עושים על הקשר בין אבות לבנים..או שאלת התורשה של ADHD... ועם זאת כשאני יושבת בבית עם אח בן ארבע וחצי..שבתור ילד חמישי במשפחה..אפשר לראות שהוא פעיל בצורה יוצאת דופן..אני מתקשה לענות לשאלות של הוריי של האם צריך לחכות ולראות או ללכת לאיבחון.. ניסיתי לשאול במחלקה שלי..אבל בגלל שזה אח שלי..לא נותנים לי תשובה חד משמעית אולי מפחיד אותם האחריות האישית בלתת לי תשובה.. אז הנה אולי אתם תוכלו לעזור לי בשאלה מתי בעצם הכי מוקדם ניתן לאבחן סופית שמדובר בadhd באיזה גיל ? מצטערת על אורך הדברים..ומאחלת לכם המון בהצלחה... תודה.. ויום טוב.. joy
 
היי ג´וי וברוכה הבאה! ../images/Emo39.gif

נחמד שאת פה! לשאלתך יקירתי: אני שלחתי את בני לאבחון בגיל 4 , לפני זה לא היה מאבחן שהיה מוכן לקבל אותו למרות שתחושות לא טובות ליוו אותי כבר הרבה קודם. גיל ארבע וחצי הוא בהחלט גיל לאבחון בארה"ב מאבחנים כבר מגיל 3. אבל לפני זה! ניתן לבקש בגן תצפית מהפסיכולוגית המלווה של הגן, ולשמוע מה יש לה להגיד, יתכן ובמסגרת הבית הוא צריך להיות פעיל יותר כי הוא צריך להתמודד עם ארבעה (!) אחים גדולים? כדאי לבדוק איך הילד מתפקד בגן, לשאול את הגננת שאלות לגבי היום יום שלו, ואז אם תחליטו לגשת לאבחון תוכלו לתת למאבחן/מאבחנת מידע רלונטי שהיא תבקש בכל מקרה. בכל מקרה להזכירך - ההורים הם אלה שיצטרכו ליזום את בקשת האבחון. במידה ותצטרכי פרטים על איפה כמה ולמה אשמח לעזור. בהצלחה לכם אפרת
 

joy24

New member
אפרת היקרה..

תודה רבה על תגובתך.. אני חוששת שאני למדתי יותר מדי פעמים שנבואה מגשימה את עצמה הגננת של אחי פגשה אותו לראשונה לפני שבוע ימים..ואני לא סומכת עד כדי כך על מערכת החינוך העירונית..לא רוצה לזלזל חלילה וחס.. באם יש פה גננות..אבל מחקרים הראו שאם נותנים למורה אפילו השערה בדבר היותו של ילד מחונן או לחילופין בעל הפרעה כלשהי הוא יצפה מאותו ילד להתנהג כך..ומבעוד מועד כך יתנהג הילד וכך הוא יתוייג גם אם האיבחון יתברר כמוטעה..ולכן אני הייתי נמנעת כרגע מלערב את הגן בכל אופן כשהדברים עדיין לא ברורים.. לגבי יתר הדברים שלך ..אף פעם לא חשבתי כך על הדברים שאולי זה רק בבית..בגן שהוא היה בו בשלוש השנים האחרונות הוא היה יחסית גם כך אבל זה היה גן מתירני יחסית..שדי ויתרו לו כמו בבית.. ולגבי האיבחון..אני אשמח לקבל יותר מידע על מי ואיך.. ושוב המון תודה על התגובה.. joy
 
ג´וי (איזה שם יפה..)

אין שום בעיה שלא לערב את הגן, לפעמיםך זה עוזר אבל אם הגן חדש את צודקת אין מה לדבר. לפני שאני מדברת על אבחון להלן כמה נקודות: האם אחיך עבר בדיקת שמיעה וראיה באחרונה? האם נעשו לו בדיקות דם לאחרונה ששוללות אנמיה או סוכרת נעורים? אם לא - יש לבצע את הבדיקות קודם לכן. מכל מקום לגבי אבחון בגיל הרך יש כמה ערוצים: 1. ניצ"ן - גוף ותיק, האבחון הוא דידקטי ויש צורך להשלים אבחון נוירולגי. 2. קופות החולים - המודעות לנושא בקופות החולים עלתה מאוד, יש קופות חולים שאף נמצאות בקשר עם מכוני אבחון מסודרים, יש לפנות למשרדי הקופה ולברר אך שוב - יש לדאוג שהילד יראה נוירולוג ומאבחן פסיכולוגי/פסיכולוג. 3. הערוץ הפרטי - קיימים מאבחנים מצויינים ואנשי מקצוע נהדרים בקליניקות פרטיות או בת.ל.ם. - התחנות לטיפול במשפחה. שימי לב - שיטת טובה אינה תחליף לאבחון נוירולוגי, אך היא בהחלט כלי מסייע בידי הנוירולוג ואם יש לכם אפשרות לעשות אבחון בשיטת טובה בנוסף, מה טוב. תצליחו ותספרי לנו מה היה בסוף! אפרת
 
למעלה