כתבתי משהו במיוחד בשבילך ../images/Emo13.gif
מילותיו של מיינרד ג'יימס קינן, מנהיג הלהקה וסולנה (תרגום חופשי מהאתר החצי רשמי TDN): "בעולם מושלם, אנשים בתוך הכלל ישמעו את האלבום, יקבלו השראה ויעשו משהו אקסטרה-אורדינרי. אני מקווה שמישהו ישתמש בנו כגיבוי להשראה בשביל לעשות דברים אחרים שהם מעורבים בהם. אני לא הולך להאכיל בכפית כל אחד ולהוציא מהם את תחושותיהם האישיות והחוויות שלהם. אני קורא את הפירושים שאנשים כותבים למילות השירים באתר האינטרנט (TDN). הם רחוקים מאוד ממה שהתכוונתי. אבל זה בסדר." "באמת שיש לי יותר אמונה באנושיות מאשר שאנשים אחרים חושבים שיש לי. זה מקומם ומרגיז אותי כשאנשים לא משתמשים בראש שלהם לגבי דברים מסויימים. זה מרגיז אותי כשאנשים מוכרים את עצמם בגרושים ונותנים לעצמם ליפול, גם במקרים של חינוך ושל אינפרמציה." הלהקה מונה חמש אנשים, קבוצה מגובשת של אומנים אחד-אחד, אנשי אשכולות. הסולן האגדי, מיינרד ג'יימס קינן, שנולד ברוונה, אוהיו, ובגיל 15 בערך עבר למישיגן.עד שהתגייס לצבא (כן, כן הוא היה חייל לתפארת) ב1982, הוא חי באוהיו, מישיגן, ניו-ג'רסי, ניו יורק, אוקלהומה, קנזס וטקסס. מיינרד היה באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט", מחזור 1984, והוא היה בקבוצת ההתאבקות המקצועית של בי"ס, וגם במסדר האביר, שקוד האמונים שלו היה "אני לא אשקר, ארמה או אשקר, או אסבול את אלו שיעשו זאת". מיינרד עזב את בית הספר הצבאי והתחיל ללמוד אומניות, דבר שהוביל בסופו של דבר ללימוד עיצוב ו'פנג שואי'. לפני TOOL, בשנות השמונים, מיינרד היה חבר “Children of the Anachronistic Dynasty (C.A.D.)” , להקה ששחררה קלטת בהפקה עצמאית בשם "ציפורניים" (Fingernails). כמו כן, הוא היה חבר בעוד להקה שנקראה TexAns. מיינרד פגש את דני קרי (שמיד נרחיב עליו את הדיבור) בלוס אנג'לס, כשהם היו שכנים. דני נתן למיינרד ולאדם (שגם עליו נרחיב בהמשך) להשתמש בחדר החזרות שלו, ולבסוף ניגן איתם מספר פעמים. מיינרד כרגע עוסק בפרויקט צד שנקרא A Perfect Circle, והוא עדין נוטל חלק גדול בלהקת TOOL . כמו כן, הוא גם התארס לחברתו. (לא, הוא לא הומו.) אדם ג'ונס הוא הראש היצירתי מאחורי הריפים האמתניים והמדהימים והקליפים המרתקים של הלהקה. למרבה האיירוניה, נוח לו יותר שתגדירו אותו בתור אומן מאשר מוזיקאי. אדם במקור הוא מאילנויז, וניגן בכינור בבית הספר היסודי. הוא התקבל לתוכנית סוזוקי למוזיקאים מחוננים, והמשיך לנגן בכינור בשנותיו הראשונות בהיי סקול. אח"כ עבר לקונטרה-בס למשך שלושת השנים הבאות. בנוסף לניגון בתזמורת, אדם ניגן גם בס בלהקה בשם Electric Ship שבה ניגן טום מורלו (Rage Against The machine לימים) בהיי סקול, ולמרות שלא קיבל אף פעם שיעורים נורמליים על גיטרה, הוא למד מטום, וטום למד ממנו. כמו כן, אדם גם למד קולנוע. אדם קיבל מלגה ללמודי מוזיקה בקולג', אבל בחר ללכת לבית ספר לאומניות במקום. אדם הלך לבית ספר לאיפור בהוליווד. הוא התחיל ללמוד "איפור פשוט" משום שהוא חשב שזה יעזור לו להרוויח כסף. מיד הוא החל לעבוד כפסל ואיש פעלולים מיוחדים, שם הוא למד אנימציה, טכניקות מצלמה, אשר בשלב מאוחר יותר הוא ישלב בקליפים של TOOL. הוא עבר לעבוד ב"סדנת ריק לזריני לדמויות" למשך שנתיים. אדם הוא מאייר מוכשר, וצייר מבריק. הוא מעריץ את דבו (אמן קומיקס איטלקי) וגולש בסקייטבורד בזמנו הפנוי. פול ד'אמור הוא במקור מספוקיין, וושינגטון, וראשית כל הוא נגן גיטרה. פול הגיע לTOOL דרך אדם ג'ונס. פול הגיע ללוס אנג'לס בגלל תעשיית הקולנוע שם. הוא לא עשה מוזיקה הרבה זמן, וחשב לוותר על הנגינה. הוא כעס כל הזמן, והאופי המוזיקלי של TOOL התאים לו יותר מהכל. פול ניגן עם ה Replicants, להקת גרסאות כיסוי שכללה חברים מ Failure, והם עשו גרסאות כיסוי לשירים של להקות כמו טי-רקס, missing persons וכו'. הם הוציאו אלבום בלייבל ZOO . פול עזב את TOOL מכיון שהוא שינה טעם מוזיקלי, הרחק מהגיטרות הכבדות והריפים הרועשים, והוא רצה לעשות משהו יותר ניסיוני. הוא הופיע עם להקה בשם Lusk, והוציא טייטל אחד בשם Free mars. דני קארי גדל באיזור מאוד טרופי, במעמד בינוני אמריקאי ממוצע בפאולה, קנזס. אביו ניהל חברת ביטוח גדולה ואמו הייתה מורה בבית ספר. הזיכרון המוקדם ביותר שיש לו בקשר למוזיקה הוא כשאביו לקח אותו לספריה המוזיקלית באוניברסיטת קנזס וניגן לו את The Planets מאת Gustav Holst . דני התחיל לקחת שיעורי מוזיקה כבר בגיל 10 או 11, רק על תוף הסנר בתזמורת בית הספר, ואח"כ שוב כשהוא קיבל את מערכת התופים הראשונה שלו בגיל 13. דני קיבל מלגה ללימודי מוזיקה בקוסרבטריון של קנזס סיטי. הוא למד מוזיקה שלוש שנים באוניברסיטת מיזורי. הוא קיבל מספר הצעות לשחק כדורסל בקולג' קטן, אבל הוא ידע שהוא לא מספיק טוב בשביל לשחק כדורסל קולג' ולהתקדם למקצוענית. דני עבד שנים קשה על טכניקות התיפוף שלו. הוא תמיד אהב את בילי קובהם ואת באדי ריץ' משום שלא משנה עד כמה מהר הם נגנו, תמיד היית יכול לשמוע כל תו מתיפוף. הוא היה יכול לקבל תואר אקדמאי מוערך אם הוא היה נשאר עוד שנה אחת, אבל הוא העדיף לעזוב כשהיתה לו ההזדמנות לצאת להופעות עם הלהקה. ב1986 דני עבר ללוס אנג'לס, והעביר 4 שנים לפני שמשהו אמיתי קרה. על כל פנים, בתקופה זאת הוא נכנס חזק לתחום התופים האלקטרוניים. הוא ניגן על מערכת אלקטרונית עם מצילות אמיתיות וניגן במועדונים. אח"כ הוא חזר אל הדבר האמיתי עד שגיבש לעצמו מערכת תופים שנשמעה ממש טוב. דני גם ניגן בפרוייקט של Green Jellow, Pygmy Love Circus וגם לקרול קינג. ביום יום הוא עבד בשיכפול קלטות, ואז הוא פגש את אדם ג'ונס דרך טום מורלו (מ Rage Agains The machine) . דני גם גר בשכנות למיינרד. הוא אף פעם לא עבר אודישן ללהקה (ממיינרד ומאדם). הוא די ריחם עליהם משום שהם הזמינו אנשים אליהם לנגן, והם לא הגיעו, אז הוא בא להחליף מקום. דני עדין אוהב לנגן ג'אז כשיש את הצ'אנס, והוא עובד בפרויקט צד שנקרא Zaum, פרוייקט אלקטרוני. ג'סטין צ'אנסלור פגש את TOOL לראשונה בניו-יורק, ושמר על קשר עם חברי הלהקה למשך מספר שנים, עד שהלהקה שלו דאז Peach עשתה tour משותף עם TOOL באירופה. כשהבסיסט המקורי של הלהקה פול ד'אמור עזב, TOOL עשתה לג'סטין טלפון. בהתחלה הוא דחה אותם. Peach התפרקה שש שנים קודם והוא היה בתהליכי הרכבה של להקה חדשה עם הגיטריסט. הוא חש מאוד נאמן לחברו שניגן איתו מגיל 14. אבל אז הוא החליט שהוא לא יכול להחמיץ את ההזדמנות. הוא טס לארה"ב, עשה אודישן, וקיבל את התפקיד. הייתה לו תחרות קשה שהכילה גם את הגיטריסט של פילטר – פרנק קבאנף, את הגיטריסט של קאיוס – סקוט רידר, וגם את מרקו פוקס מזאום. (אותו אחד שמדקלם את המילים ב Die eier von satan. ועוד. אחרי הנחיתה בארה"ב ג'סטין נישא לאריאדנה צ'נסלור על פיסגת הרי המינגוס באריזונה בינואר 1997.