היי חברים

בעצם ראיתי שכן הזמינו. טעות שלי

כשבאת עם הכיבודים הבן אמר "למה את לא נכנסת", כלומר היה לו מובן מאליו שמי שמגיע עם כיבוד - הוא גם נכנס למסיבה. שזה נשמע יותר הגיוני
 

yeshpitaron

New member
הוא יצא מתוך הנחה שהוזמנו. גם שאל: "איפה אבא"? אמרתי

בפשטות בבית. "למה לא בא?" שאל פגוע מכך שבעלי לא הגיע. לכי תסבירי לו שהוא חשב שזה בלי הורים. הוא שם את הציוד בכניסה ושב הביתה (שולחנות וכסאות ומפות שיש לנו...).

בקשת הכיבודים הייתה יומיים לפני והיה לי ברור שאענה לבקשה. משפחה ולנכדים לא?
בשורה התחתונה, אם לא הייתי מגלה את נוכחות משפחתה בשיחה לא הייתי יודעת מעולם שרק אני לא הוזמנתי. וכל שנה זה חזר לגבי כל נכד וכל אירוע.

גברים לרוב לא רגשיים כנשים ובעלי לא רצה להגיע כשאמרתי לו. הוא אמר: "לא הוזמנתי, לא אגיע"
מבחינת הבן שלי הייתה הזמנה כי כשאמרתי לו אמר: "אשתי אמרה שהזמינה אותך לפני יומיים וגם את אחותך". מה אגיד לו? שזה לא נכון וזה קרה רק כי עליתי על זה שהצד שלה שם וגם לא רק, ניסתה להתווכח איתי שלא כדאי לי לבוא. לא אבסורד? כבר תפסתי את חוסר ההגינות. אל תתנצלי אבל תגידי שברור גם אני או משהו כזה. היא עוד מתעקשת שלא כדאי לי להגיע. כשהגעתי כאמור הפגיעה הייתה כפולה כי לא רק אימה כפי שסיפרה לי, גם אביה וגם שאר בני ביתה...
 
לפי מה שאת מתארת נראה שכן הוזמנתם, אולי לא קיבלת הזמנה

רישמית אבל נראה היה שברור שאת ובעלך תשארו והם לא ציפו שתביאי כיבוד ותלכי הביתה.
&nbsp
קראתי את רוב השרשור ולדעתי את צריכה לדבר עם הבן שלך כי נישמע שאת מפילה את כל האשמה והאחריות על כלתך ואני מבינה אותך שזה באמת יותר קל ואני גם מבינה את הפגיעה שלך אבל אני חושבת שמדובר באי הבנה או חוסר תקשורת מאשר זה שכלתך מנסה לנדות אותך...
 
אני לא רוצה להתסיס, אבל, לדעתי,

אמנם מקובל לא להזמין את הסבים, אבל לבקש מהסבתא, על אף שהיא לא מוזמנת, להכין דברים למסיבה - לבוא, לתת וללכת - גם זה לא נראה לי סביר. אם אנחנו מבקשים ממישהו (ולא משנה מי) להכין משהו למסיבה, ודאי שהוא מוזמן להישאר. עם זאת, שימי לב שהעובדה שמאפשרים לך לבוא ל-א אומרת שהכלה תוכל לבוא ולשוחח איתך, וכו' - ואם את מצפה שזה יקרה, וזו הסיבה שלא משעמם לך בדרך כלל במסיבות של ילדים - כי יש לך עם מי לדבר - מאוד יכול להיות שתתבדי.
 
זה סיפור מאוד לא מקובל. מאוד. ולכן יש כאן שתי אפשרויות
מדובר בכלה חצופה ואגואיסטית במיוחד, או שאנחנו מקבלות סיפור חלקי וחד-צדדי.
כמו בכל פוסט אחר בכל פורום שהוא, אין לנו ממש דרך להכריע מי מבין ההסברים הוא הנכון.
בכל מקרה, אין ספק שאם מישהו היה מבקש ממני (מבקש ביוזמתו, לא שאני הייתי מתנדבת לעזור) להביא כיבוד לאירוע ואז ללכת - לא הייתי נענית בחיוב כי זה ממש ממש מעליב.
 

yeshpitaron

New member
זה ברור שאם לא רואים ולא נוכחים בסיטואציה תמיד

יש ספק לגבי כל הסיפור. אני כותבת גם עובדות מנקודת מבטי וגם רגשות שלי. סיפור יום ההולדת (וכך כל שנה) נפתר בכך שגנזתי בשם שלום בית ומשפחה...אך עלה משום שקשרתי אותו לסיטואציה אחרת חדשה...יתכן שאני די רגישה לענין אבל בכל זאת, אדם עובר דירה ולא מותיר אף מזכרת אחת יקרה כזולה של צד אחד וכל מה שיש שייך לצד האחר? לא ספר עם או בלי הקדשה. לא משחק בעלות של עשרה שקלים או אלף חמש מאות שקלים...זה כמו לרצות למחוק אתכם מהתודעה.

פעם לקחתי קשה תגובות בפורום כשהייתי עדין חדשה. היום מבינה שקוראים רק צד אחד ויש דעות שונות וזה בסדר אבל כאמור, אני כותבת מתוך רצון לפרוק, להפנים דעות שמתאימות לי ונותנת את נקודת מבטי על בסיס רגשותי ומנסה את העובדות כפי שהן.
אגב לגבי הכיבוד יתכן שביקשה כשידעה שאנחנו לא נוזמן. אני מצדי הכנתי בשמחה ורק אחרי שהבאתי עם בעלי נגלות של ציוד והכיבוד גיליתי שלא רק האימא שם אלא עוד בני בית....
 
אני חושבת שאת קצת מגזימה בקשר ל"מזכרות" - את באמת חושבת
שילדים זוכרים מי קנה מה? יותר מזה, אפילו אני (בתור כלה) כבר לא יכולה לזכור מה מהצעצועים של הילדים שלי (כשהיו קטנים) נקנה על ידי, על ידי אמא שלי או על ידי חמותי. וכשזורקים או מעבירים צעצועים הלאה זה כי הם נשברו או כבר לא משמשים את הילדים, ולא מתוך התחשבנות של מי קנה מה. בתור נכדה בוגרת לסבא וסבתא שכבר הלכו לעולמם, המזכרות שלי מהם הם לא הצעצועים והבגדים שהם קנו או לא קנו לי כשהיו קטנים, אלא דברים הרבה יותר משמעותיים מזה (כמו טבעת נישואים של סבא שלי, צמידים של סבתא שלי וכדומה).
אני ממש מציעה לך להפסיק להסתכל מה ממה שאת קנית נמצא בבית ומה לא. זו התחשבנות מיותרת לכולם, על סף ההתקטננות. לא מוצא חן בעינייך שהיא לא שומרת? אל תקני או קני אלייך הביתה וזהו. רדי מזה, אין לזה משמעות.
 

yeshpitaron

New member
זה בסדר את לא מתסיסה. הכנת

הכיבוד לא הפריעה לי הפריעה העובדה שהבטיחה לעשות בנסיבות אישיות יום הולדת משותף אחר כך אמרה שהיא לא מזמינה משפחה כשבעצם הזמינה. אדגיש, אפשר לשנות דעה ואפשר ברגע האחרון אבל מפריע לי שכמו בכל שנה אני מגלה את העובדה שיש מסיבת יום הולדת רק לצד אחד...
לא חכם לבקש שאגיע כי "תפסתי " אותך
זה כמו שמשהו יספר לך על מסיבה או אירוע ויגיד לך כבדרך אגב, "טוב בואי בעצם גם את" וגם זה לא קרה. היא המשיכה להתעקש שלא כדאי לי לבוא.

הייתי בימי הולדת ותמיד נהניתי כשישבתי ליד אדם מבוגר ושוחחתי תוך צפיה מהצד גם תפקידך לא לנהוג איפה ואיפה אם את ביחסים טובים ומה אכפת לך מה האחר מרגיש. תני לו להחליט אם בא לו להשאר או לא
 
אם זה יום הולדת שמיועד לילדים, בדרך כלל סבים לא מוזמנים

אז כן, אם זה יום הולדת כזה, - נראה לי נורמלי שהיא אמרה שישעמם לך.

ואני חושבת שכשיש יוםהולדת כזה, זה לא "מוזר" שרק סבתא אחת היה והשניה לא.
אצלנו חמותי היתה מגיעה לימי הולדת שעשינו לילדי הגן, והורי אף פעם לא. הילדים שלי לא חשבו שזה מוזר שיש נוכחות רק לצד אחד. הם לא חשבו לרגע שזה אומר שיש סבתא אחת שאוהבים יותר וסבתא אחת שאוהבים פחות. הם רגילים שיש דברים שעושים עם סבתא אחת, ויש דברים שעושים עם סבתא אחרת. פרשנות של "זו הסבתא הפחות האהובה" זה יותר בעיניים של מבוגרים, ילדים לא חושבים ככה. בטח לא כשהסבתא שלא באה למסיבה, זו סבתא שהם מבלים איתה מפעם לפעם.
 

yeshpitaron

New member
השאלה שלי אם את צודקת, למה תמיד הסבתא האחת זו

מכוון לאותה סבתא?
ולמה כשאני בימי ההולדת של נכדותיהן של אחיותי או גיסיי לא משעמם לי? ואף פעם לא הייתי לבד. תמיד ישבתי עם הצד האחר או שלי והיה נחמד מאוד. למה החברות שלי הסבתות כן מוזמנות גם אם הן צד של הבן? ומעולם, גם אם כלה לא מסתדרת עם חמותה בעליל, לא שמעתי על שום מקרה שאחת הסבתות לא הוזמנה. ולא כי היא חולה או רחוקה וכו'...
בכל שנה יש את עניין יום ההולדת מחוץ לגן ואני איכשהו מגלה בדיעבד שלא הוזמנו.
העניין הוא שלא במקרה ושתינו גרות באותו איזור מה גם שיש תחושה שכל מה שנוגע לנכדים, יש זכות יתר לצד שלה...שמירה קנאית לא לפגוע ברגשותיהם...
גם אצלי הילדים עשו מסיבות בלעדי הוריי וכן עם החמים שלי פשוט כי הורי גרו ממש רחוק מחוץ לעיר...כאן זה חוזר על עצמו באופנים שונים ולכן מובן שיש כוונות מאחורי זה.
 
אני לא יודעת אם אני צודקת. אין לי מושג מה קורה אצלכם

זה לא בהכרח "מכוון נגדך". באופן טבעי הכלה מדברת יותר עם האמא שלה מאשר איתך, יותר משתפת בתוכניות - ולכן לאמא שלה יש יותר הזדמנויות להזמין את עצמה

אבל באמת אין לי מושג מה קורה אצכלם.
לא מצליחה להבין על סמך הדברים שאת כותבת.

אבל אני מתרשמת שהיחסים בינך לבין כלתך לא משהו, ואני מתרשמת שהיא לא נהנית מהשיחות איתך.
ואני חושבת שמומלץ להוריד את רמת הציפיות ממנה.
ואם את רוצה לשמור על קשר טוב עם הנכדים - אז בעזרת בנך, לא בעזרתה.
תורידי את מינון השיחות איתה
 

yeshpitaron

New member
הכל ברור ומקובל אבל מי שיש לה

לב נקי, ידע להעריך, אהבה לבעל שיש לו אימא, הבנה שאין ברירה כי יש עוד צד ויש נכדים שממש אוהבים ומחוברים (לדעתי זה מפריע להם ואני אומרת, תשקיעו תקבלו. וזה לא רק מתנות), תבין שאם האימא התעקשה והיא תהיה נוכחת, לא תעשה צביטה בלב לבעל גם אם לא נתפסה. למען הבעל והנכדים, תבלע צפרדע ותזמין גם בלי חשק. לא תמיד אנחנו עושים דברים כי ממש בא לנו.

תודה על העצה. חשבתי שאם אהיה כנה איתה הדברים יסתדרו. כשביקשה ממני משהו לאחרונה אמרתי, לא רוצה להסתכסך או לקלקל את המצב אמרה: "למה שיתקלקל? אנחנו בסדר לא?"
שוב, ברמה היומיומית, למדה לענות לי לטלפונים בלי לסנן אותי (לא יום יום בכלל). למדה שאם בא לי לראות את הנכדות בלי קשר לעזרה, מקבלת אותי מיד בלי סייג כבעבר. אנחנו גם יושבות בבית קפה ומסעדה כשהבן שלי עובד עד שעות מאוחרות ומרגיש לי שהיא ממש נהנית ולכן הופתעתי שכל מה שנוגע לנכדים ממוגרת.

עושה רושם שיש מן תחרות על לבם. כתבתי לעיל באחת התגובות או אולי בפוסט הראשי שאם קורה שאני עם המשפחה שלה בסיטואציה מאולצת והנכדים אצלם בידיים, הן מתנתקות ורצות אלי ונדבקות בלי לרצות להתקרב אל הוריה ואחיה חזרה. לא עשיתי כלום מלבד להביע בפניהן אהבה. אני נבוכה לא פעם מכך ובורחת. מגמגמת משהו כדי לא להכעיס את האם שמכמירה את פניה. חשבתי שאולי בכך שהיא מרחיקה אותי חושבת שהיא מגנה על רגשות משפחתה אבל מחרבת רגשות של צד אחר...
 

Lhuna1

New member
דווקא מה שסיפרת בפסקה האחרונה פה

יכול לדעתי להסביר לא מעט.
&nbsp
תחשבי איך היית מרגישה אם היה הפוך: הנכדים אצלך ואז מגיעה הסבתא השניה והם רצים אליה ולא רוצים לחזור אלייך. לא היית מקנאה ומבואסת ומרגישה אפילו קצת מושפלת אולי?
&nbsp
אם זה המצב, שהנכדים מראים העדפה ברורה אלייך, אני יכולה להבין למה שהכלה והוריה ירצו ליצור סיטואציות שהם מבלים עם הנכדים בלי שאת תהיי שם, ושבכלל יש נסיון מצד הכלה לחזק את הקשר בין הנכדים להוריה, שאולי קצת פגועים ומרגישים מקופחים מצד היחס של הנכדים, ואילו אלייך נראה שהם כבר "מספיק" נקשרו.
&nbsp
את מביעה פה הרבה רגשות של פגיעות וקיפוח וקנאה על יחסה של הכלה, אבל ברמה של התוצאות - אהבת הנכדים - נראה שדווקא לצד השני יש יותר סיבות לרגשות כאלו.
&nbsp
(לא שאני מבינה בכלל את הצורך בהשוואות כאילו זה מלחמה בין שני הצדדים, אני חושבת שאהבת הנכדים היא לא משאב מוגבל)
&nbsp
 

yeshpitaron

New member
ומה רצית שאעשה? אמנע מהם הנאה אצלי או להתיחס

אליהם בקרירות יותר כדי לרצות את הצד האחר? תשקיעו, תשחררו תחשבו על טובתם והנאתם, תקבלו אהבה שווה...
ואם היה הפוך וקרה מקרה עם אחיינים מקורבים מאוד כשהיו צעירים ובכורים, נתתי יותר לקרב או שחררתי. זה לא אמור למנוע ממני מפגשים איתם...אגב, חמותי קבלה קשה את העדפת ילדיי להורי ומשפחתי ואף אמרה זאת בקול רם אבל זה לא מנע ממנה להתקשר לאימי לשוחח איתה לפני חג או לנחם או לבוא לאירועים ואף באה אלינו לראותה כשביקרה אותי מאחר שגרתי איתם באותה עיר והורי הגיעו מעיר אחרת...
אני לא אמורה להיענש על כך שיש לי גישה או כימיה טובה יותר עם ילדים...קנאה הורסת וצריך להתגבר עליה. אני לא אמורה לברוח כפי שעשיתי כמה פעמים ולו כדי שנכדי לא יבחינו בי וישוחחו עם הוריה או יבואו אליהם. מה יהיה כשיחגגו בר מצווה? גם אז ימנעו מאיתנו להגיע כדי שהנכדים לא יאירו את פניהם לנוכחותנו?
המסקנה שלך נכונה אבל הפתרון לא...
 

Lhuna1

New member
אני?
לא רציתי ממך כלום ולא הצעתי לך כלום

רק ניסיתי לגרום לך לראות דברים מנקודת מבט של אחרים גם.
לפעמים זה עוזר להכנס לנעליו של הזולת, ולהבין שפעולות שנראות לנו נגדנו הן לא בהכרח מכוונה רעה, להבין ולהרגיש גם את הסיבות של הצד השני, להצליח להזדהות עם אחר ולצאת קצת מהפגיעות והקורבנוּת של עצמנו ולראות אחרים... לראות שיש פגיעות ורגישות גם לאחרים ולא רק לנו.
אף אחד לא ביקש ממך לברוח או להיות קרה - בטח לא אני. לקחת את זה למגננה כל כך מהר, ואני בכלל לא ניסיתי להאשים אותך בשום צורה או לטעון שיש משהו שאת צריכה לשנות בהתנהגות, אלא רק להאיר את עינייך למחשבה שונה.
ממליצה באמת לנסות לצאת מהמקום הזה של הקורבן התמידי.
&nbsp
 

mykal

New member
תכתבי מה שאת מבינה,

מותר לא להסכים.
מותר לחשוב שאני טועה.
אני כתבתי את דעתי והאמת הסיפור של כותבת חוזר על עצמו,
והיא נפגעת שוב ושוב. אז כל עיצה ואמירה--יכולים להועיל.
אל תתחשבי בדברי.
 
רק לגבי המתנות, רוצה להגיד

שאם מישהו (לא משנה מי) היה בודק איפה המתנות שהוא קנה זה היה מאוד מאוד מעיק עליי ומרחיק אותי ממנו. אין לי שום בעייה שיחליפו מתנות שאני קונה - להפך, אני מעודדת אנשים להחליף מתנות שאני קונה ומתנצלת כשאני מביאה מתנות מחו״ל שאי אפשר להחליף. כנ״ל לגבי לשאול מאיפה הבגדים של הנכדים - מאוד מעיק. אם הנכדים ממילא מחוברים אלייך וממילא לא מקבלים/מציגים את המתנות כמו שהיית רוצה - לדעתי פשוט תפסיקי לקנות את המתנות, כי זה סתם גורם לך עוגמת נפש לראות שהן לא שם, ומרחיק את כלתך עוד יותר כשאת שואלת מה עם המתנות או מאיפה זה וזה. באמת שממליצה לך לרדת לגמרי מהעניין של לעקוב אחרי המתנות ואחרי במה משתמשים מתי.
 

mykal

New member
את צודקת ,

ובכ"ז יש הבדל בין מתנות שאת קונה לאנשים ואומרת הנה פתק החלפה--
לבין סבתא שקונה, משהו לנכדים ושמחה לראות שהם משתמשים,
ושזוכרים שזה ממנה.--זה מקום של רגש.
במיוחד--ש"יש פתרון" עושה את ההשואה עם ההתנהלות מול המתנות מהצד השני--
שהילדים שם גאים ושמחים בהם--בעוד כאן משמידים אותם--לא מחליפים,
היא פגועה מאוד מהמקום המנצל מצד אחד--והדחוי מצד שני.
נראה לי גם שהמתנות וימי ההולדת--הם דוגמאות בולטות להתנהלות שלהם,
ולאו דוקא נשאר בזה.
 
למעלה