הייתכן??

מצב
הנושא נעול.
בני נאור - דובר ר"י

טוב. תודה
אני אשלח אולי מחר בבוקר. יש לך במקרה את המספר של הפקס שזה יחסוך לי את החיפוש ? וגם אם לא אז אחפש מחר. תודה.
בני נאור - דובר ר"י
פקס בלשכה: 03-6937437 פעם הייתי צריך לשלוח לו אישור לצילום ברכבת.....
 
טוב תתלו אותי!

התנדבות במוזיאון וצילום רכבות
צר לי לאכזב, אבל היום לא הייתי במוזיאון הרכבת, ואין לי מושג מי היה המתנדב הנחמד. דרך אגב, התוכנית היא אכן לחשמל קודם את קו הרכבת לכפר סבא, אם כי אין לי מושג מה שווה חשמול שכזה מבלי לחשמל את קו הראשונים או את הקו הישן לירושלים, שהרי כל הרכבות מכפר סבא אמורות להגיע לאחד משני אלו. לגבי צילום ברכבת - בני נאור הוא אמנם לא מנכ"ל רכבת ישראל אלא הדובר של החברה, אבל בהחלט יצא לפני מספר חודשים חוזר מסודר של מנכ"ל הרכבת יוסי שניר שאומר שמותר לצלם בכל התחנות והרכבות כל עוד זה לא לצרכים מסחריים וכל עוד זה לא מצריך היערכות מיוחדת (חצובות, תאורה וכיו"ב). לפיכך, מנסיון, כל פעם שמאבטח טוען שאסור, אפשר להפנותו למנהל התחנה שיסביר שמותר, ואם לא, אז אפשר בחלט לעשות סקנדל (אבל בעדינות...)
טוב תתלו אותי!
אז עשיתי טעות הקלדה קטנה, ידוע לי שבני הוא הדובר......
 

alantan

New member
חשמול חלקי של קו תפעולי

התנדבות במוזיאון וצילום רכבות
צר לי לאכזב, אבל היום לא הייתי במוזיאון הרכבת, ואין לי מושג מי היה המתנדב הנחמד. דרך אגב, התוכנית היא אכן לחשמל קודם את קו הרכבת לכפר סבא, אם כי אין לי מושג מה שווה חשמול שכזה מבלי לחשמל את קו הראשונים או את הקו הישן לירושלים, שהרי כל הרכבות מכפר סבא אמורות להגיע לאחד משני אלו. לגבי צילום ברכבת - בני נאור הוא אמנם לא מנכ"ל רכבת ישראל אלא הדובר של החברה, אבל בהחלט יצא לפני מספר חודשים חוזר מסודר של מנכ"ל הרכבת יוסי שניר שאומר שמותר לצלם בכל התחנות והרכבות כל עוד זה לא לצרכים מסחריים וכל עוד זה לא מצריך היערכות מיוחדת (חצובות, תאורה וכיו"ב). לפיכך, מנסיון, כל פעם שמאבטח טוען שאסור, אפשר להפנותו למנהל התחנה שיסביר שמותר, ואם לא, אז אפשר בחלט לעשות סקנדל (אבל בעדינות...)
חשמול חלקי של קו תפעולי
עד כמה שידוע לי, גם כשיסבו את רכבות הקומותיים להפעלה חשמלית, הן תוכלנה עדיין לפעול על הנעה של דיזל, כלומר הן תהיינה Diesel-Electric. לפיכך, אם הטענה שלי נכונה, אני לא רואה מניעה טכנית מלהפעיל רכבת כזו בחשמל מכ"ס לת"א ולעבור להנעת דיזל בהמשך הקו לתחנת ראשונים.
 

luckydude

Active member
כן, אבל

חשמול חלקי של קו תפעולי
עד כמה שידוע לי, גם כשיסבו את רכבות הקומותיים להפעלה חשמלית, הן תוכלנה עדיין לפעול על הנעה של דיזל, כלומר הן תהיינה Diesel-Electric. לפיכך, אם הטענה שלי נכונה, אני לא רואה מניעה טכנית מלהפעיל רכבת כזו בחשמל מכ"ס לת"א ולעבור להנעת דיזל בהמשך הקו לתחנת ראשונים.
כן, אבל
באופן כללי כל הקרונות גרורות קטר של הרכבת יכולות להגרר ידי קטרים חשמליים או דיזל. השאלה היא האם מישהוא יכול להגיד בוודאות שאם תוך כדי הסבתם להנעה חשמלית מכבל עילי קטרי הPRIMA לא מאבדים את יכולת הנעת הדיזל שלהם? אם לא אז צריך להחליף את קטר החשמל לקטר דיזל מדרום לת"א שזהוא עניין די מסורבל בקו בעל תדירות גבוהה.
 
הנעת רכבות בדיזל וחשמל

חשמול חלקי של קו תפעולי
עד כמה שידוע לי, גם כשיסבו את רכבות הקומותיים להפעלה חשמלית, הן תוכלנה עדיין לפעול על הנעה של דיזל, כלומר הן תהיינה Diesel-Electric. לפיכך, אם הטענה שלי נכונה, אני לא רואה מניעה טכנית מלהפעיל רכבת כזו בחשמל מכ"ס לת"א ולעבור להנעת דיזל בהמשך הקו לתחנת ראשונים.
הנעת רכבות בדיזל וחשמל
אמנם בבריטניה קיימים קטרים חשמליים שיש להם מנוע דיזל קטן לקווים לא מחושמלים (Class 73), אבל אני לא יודע על תוכנית כזו בארץ. לקרונות הקומותיים עצמם לא איכפת איך מונע הקטר שמושך/דוחף אותם - דיזל, חשמל, קיטור או טורבינת גז, ואני לא מכיר תוכנית עדכנית של הרכבת לקנות להם יחידות קרונוע לקומותיים, אלא להשתמש בקטרים. למיטב זכרוני, היו פעם דיבורים על הסבת הקטרים קיימים של Alstom להנעה בצורה משולבת - דיזל-חשמלי או חשמלי בלבד, אבל אני לא חושב שזה מה שמתוכנן כרגע.
 

alantan

New member
תודה על ההסבר

הנעת רכבות בדיזל וחשמל
אמנם בבריטניה קיימים קטרים חשמליים שיש להם מנוע דיזל קטן לקווים לא מחושמלים (Class 73), אבל אני לא יודע על תוכנית כזו בארץ. לקרונות הקומותיים עצמם לא איכפת איך מונע הקטר שמושך/דוחף אותם - דיזל, חשמל, קיטור או טורבינת גז, ואני לא מכיר תוכנית עדכנית של הרכבת לקנות להם יחידות קרונוע לקומותיים, אלא להשתמש בקטרים. למיטב זכרוני, היו פעם דיבורים על הסבת הקטרים קיימים של Alstom להנעה בצורה משולבת - דיזל-חשמלי או חשמלי בלבד, אבל אני לא חושב שזה מה שמתוכנן כרגע.
תודה על ההסבר
חשבתי שהתכנית הראשונית דיברה על קווים פרבריים בעיקר, ועל הסבת הדאבל-דק לשימוש בחשמל. כאמור, הנחתי שמדובר במנועי דיזל-חשמל (שאגב עד כמה שידוע לי אינו כל כך שולי בבריטניה, לפחות היה נפוץ שם בשנות ה-70).
 

alantan

New member
סליחה, קראתי את מה שכתבת פעם שניה..

תודה על ההסבר
חשבתי שהתכנית הראשונית דיברה על קווים פרבריים בעיקר, ועל הסבת הדאבל-דק לשימוש בחשמל. כאמור, הנחתי שמדובר במנועי דיזל-חשמל (שאגב עד כמה שידוע לי אינו כל כך שולי בבריטניה, לפחות היה נפוץ שם בשנות ה-70).
סליחה, קראתי את מה שכתבת פעם שניה..
אני לא יודע מה קורה לי, זאת כנראה השעה! בכל אופן, אני מבין שמדובר בכל זאת בקטרים שמושכים את הקומותיים ולא קרונות הקומותיים עצמם. בכל זאת, במקרה של רכבת ישראל, יכול להיות שקטרים עם הנעה דואלית עדיפה, אם יש בכל זאת אפשרות טכנית כזאת. אם יש רק אפשרות למנוע גיבוי קטן של דיזל, אז כמובן שהדבר לא נראה כל כך אטרקטיבי.
 

omer landau

New member
מישהו יודע משהו על חשמול המסילות...

הייתכן??
הייתי במוזיאון הרכבת היום היה ממש נחמד ומעניין ודי מושקע שם והיה אחד מתנדב ממש נחמד שעשה לנו סיור מודרך שם והוא אמר שהקו הראשון שיחושמל בארץ הוא קו תל אביב-כפר סבא----הייתכן? מישהו יודע משהו על זה? ומתי זה יקרה וצילמו אותי כמה תמונת יפות בתחנה אבל המאבטח עשה לי בעיות....לא נורא חחח
מישהו יודע משהו על חשמול המסילות...
זה קצת מעניין אותי חחח
 

orib44

New member
חישמול המסילות

מישהו יודע משהו על חשמול המסילות...
זה קצת מעניין אותי חחח
חישמול המסילות
מה שבטוח הוא שחישמול המסילות יקרה לא לפני שתסיים את התיכון... על כל פנים ה-ic3 לא פחות שקטה מרכבת חשמלית, ושיעור זיהום האויר שלה נמוך יחסית.
 

omer landau

New member
והקו לאילת לא לפני הפנסייה חחחח

חישמול המסילות
מה שבטוח הוא שחישמול המסילות יקרה לא לפני שתסיים את התיכון... על כל פנים ה-ic3 לא פחות שקטה מרכבת חשמלית, ושיעור זיהום האויר שלה נמוך יחסית.
והקו לאילת לא לפני הפנסייה חחחח
כן אין לי בעיה לנסוע ברכבת לא מחושמלת אבל אני מקווה שיעלו מהר מאוד את תדירות הרכבות בקו לכפר סבא ולא הכי היה לי זמן לפנות למנהל מה שבדרך כלל הייתי עושה רק המתנתי לרכבת לחיפה
 
במקרה כזה....

והקו לאילת לא לפני הפנסייה חחחח
כן אין לי בעיה לנסוע ברכבת לא מחושמלת אבל אני מקווה שיעלו מהר מאוד את תדירות הרכבות בקו לכפר סבא ולא הכי היה לי זמן לפנות למנהל מה שבדרך כלל הייתי עושה רק המתנתי לרכבת לחיפה
במקרה כזה....
עם המאבטח/כרטיסן, רואה שאתה מבין בענין.... בד"כ אני אומר משהו בסגנון של: "אני לא מבין מה הבעיה לצלם ברכבת IC3 שמורכבת מ X סטים" "הרי בני נאור הוציא חוזר לתחנות שאפשר לצלם!". (ואז המאבטח רואה שאני מבין ענין ועוזב אותי לנפשי.)
 

omer landau

New member
צודק -תמיד יש פעם הבאה-ותיהיה ../images/Emo13.gif

במקרה כזה....
עם המאבטח/כרטיסן, רואה שאתה מבין בענין.... בד"כ אני אומר משהו בסגנון של: "אני לא מבין מה הבעיה לצלם ברכבת IC3 שמורכבת מ X סטים" "הרי בני נאור הוציא חוזר לתחנות שאפשר לצלם!". (ואז המאבטח רואה שאני מבין ענין ועוזב אותי לנפשי.)
צודק -תמיד יש פעם הבאה-ותיהיה
 

ארזS

New member
ומה במקרה כזה...

במקרה כזה....
עם המאבטח/כרטיסן, רואה שאתה מבין בענין.... בד"כ אני אומר משהו בסגנון של: "אני לא מבין מה הבעיה לצלם ברכבת IC3 שמורכבת מ X סטים" "הרי בני נאור הוציא חוזר לתחנות שאפשר לצלם!". (ואז המאבטח רואה שאני מבין ענין ועוזב אותי לנפשי.)
ומה במקרה כזה...
שאני לא מבין ברכבות ? ולוקח בשבוע הבא את הבנות שלי לטיול ראשון ברכבות ? מה אני צריך להגיד ? האם יש אפשרות להביא לכאן מסמך כלשהו בחתימת ידו של מר נאור ? אני לא רוצה לנסוע ברכבת ולצלם ולהכנס לעימותים. אבל אם יהיה לי ביד מה להראות ל
זה אולי לא יזיק...
 

omer landau

New member
אני מאמין שאין שום בעיה

ומה במקרה כזה...
שאני לא מבין ברכבות ? ולוקח בשבוע הבא את הבנות שלי לטיול ראשון ברכבות ? מה אני צריך להגיד ? האם יש אפשרות להביא לכאן מסמך כלשהו בחתימת ידו של מר נאור ? אני לא רוצה לנסוע ברכבת ולצלם ולהכנס לעימותים. אבל אם יהיה לי ביד מה להראות ל
זה אולי לא יזיק...
אני מאמין שאין שום בעיה
ניסיתי לחפש מסמך שכזה ברשת אבל לא מצאתי אבל אני מאמין שלא תיהיה שום בעיה עם תצלם ילדות קטנות אני בספק אם מישהו יגיד לך משהו על זה
 

omer landau

New member
אני מאמין שאין שום בעיה

ומה במקרה כזה...
שאני לא מבין ברכבות ? ולוקח בשבוע הבא את הבנות שלי לטיול ראשון ברכבות ? מה אני צריך להגיד ? האם יש אפשרות להביא לכאן מסמך כלשהו בחתימת ידו של מר נאור ? אני לא רוצה לנסוע ברכבת ולצלם ולהכנס לעימותים. אבל אם יהיה לי ביד מה להראות ל
זה אולי לא יזיק...
אני מאמין שאין שום בעיה
ניסיתי לחפש מסמך שכזה ברשת אבל לא מצאתי אבל אני מאמין שלא תיהיה שום בעיה עם תצלם ילדות קטנות אני בספק אם מישהו יגיד לך משהו על זה
 

omer landau

New member
אני מאמין שאין שום בעיה

ומה במקרה כזה...
שאני לא מבין ברכבות ? ולוקח בשבוע הבא את הבנות שלי לטיול ראשון ברכבות ? מה אני צריך להגיד ? האם יש אפשרות להביא לכאן מסמך כלשהו בחתימת ידו של מר נאור ? אני לא רוצה לנסוע ברכבת ולצלם ולהכנס לעימותים. אבל אם יהיה לי ביד מה להראות ל
זה אולי לא יזיק...
אני מאמין שאין שום בעיה
ניסיתי לחפש מסמך שכזה ברשת אבל לא מצאתי ...סורי אבל אני מאמין שלא תיהיה שום בעיה עם תצלם ילדות קטנות אני בספק אם מישהו יגיד לך משהו על זה טיול מהנה לכם.....
 

orib44

New member
תדירות הרכבת.

והקו לאילת לא לפני הפנסייה חחחח
כן אין לי בעיה לנסוע ברכבת לא מחושמלת אבל אני מקווה שיעלו מהר מאוד את תדירות הרכבות בקו לכפר סבא ולא הכי היה לי זמן לפנות למנהל מה שבדרך כלל הייתי עושה רק המתנתי לרכבת לחיפה
תדירות הרכבת.
כבר כתבתי אתמול, שכאשר יכפילו את המסילה של קו כפר סבא/הוד השרון - תל אביב, שזו אחת מתוכניות הפיתוח של רכבת ישראל, ניתן יהיה להגביר את התדירות לארבע רכבות לשעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה