היום במוזיאון אגד - התמונות והסיפור

מצב
הנושא נעול.
וגם אז הוא ייזחל...

תחליף מדחס, תחליף מנוע, תחליף
מזרקים ואוטובוס במצב חדש! הכל עיניין של תחזוקה!
וגם אז הוא ייזחל...
ולגבי הדוגמא של איל, אתה חייב לזכור שהוא משווה 303 ממוגנת ירי לSU ממוגנת ירי מאותו שנתון בערך. בעוד ה-303 עברה טיפולים שוטפים, ה-SU הייתה מושבתת שנה. רק שמו לה מצבר, הניעו ונסעו, וגם אז היא קרעה לאוי303 את הצורה!
 
ככה אני אוהב את האוי303 שלי!

וגם אז הוא ייזחל...
ולגבי הדוגמא של איל, אתה חייב לזכור שהוא משווה 303 ממוגנת ירי לSU ממוגנת ירי מאותו שנתון בערך. בעוד ה-303 עברה טיפולים שוטפים, ה-SU הייתה מושבתת שנה. רק שמו לה מצבר, הניעו ונסעו, וגם אז היא קרעה לאוי303 את הצורה!
ככה אני אוהב את האוי303 שלי!
 
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif זה מה שאתה מאחל להם?

ככה אני אוהב את האוי303 שלי!
זה מה שאתה מאחל להם?
אני דוקא אהבתי אותן
 

846

Active member
בא נהיה רגע רציניים: אתה משמיץ היום

לא יודע מה איתכם, אבל ההגדרה שלי
למושג נננננבלה הוא אוטובוס שלא נוסע, לא סוחב. אח"כ נכנסים גם פקטורים של מזגן וכו'. כך שאוי303 עבורי היא אם כל הנבלות!
בא נהיה רגע רציניים: אתה משמיץ היום
אוטובוסים ישנים בני 12-15 שנה שעשו בממוצע 10,000 ק"מ בחודש, (זה לפחות מה שה 846 עושה ללא סידור קבוע), תאר לעצמך אוטובוס שעבד על קו אילת או קרית שמונה? ה 0303 הוא דגם מוצלח ביותר, כל כמה שנים שופר ושודרג והיה המילה האחרונה בכל תקופה. זה לא מיקצועי לקחת אוטובוס בסוף ימיו ולהשוות אותו לאחרים. לידיעתך: ה 0303 לדגמיו השונים היה ועדיין אחד הנפוצים באוסטרליה שם תנאי הנסיעה קצת יותר קשים.... והמרחקים קצת יותר ארוכים! עדיין ניתן לקנות שם 0303 משנת 85 במצב מצוין!
 
על זה שהם ממשיכים לנסוע

בא נהיה רגע רציניים: אתה משמיץ היום
אוטובוסים ישנים בני 12-15 שנה שעשו בממוצע 10,000 ק"מ בחודש, (זה לפחות מה שה 846 עושה ללא סידור קבוע), תאר לעצמך אוטובוס שעבד על קו אילת או קרית שמונה? ה 0303 הוא דגם מוצלח ביותר, כל כמה שנים שופר ושודרג והיה המילה האחרונה בכל תקופה. זה לא מיקצועי לקחת אוטובוס בסוף ימיו ולהשוות אותו לאחרים. לידיעתך: ה 0303 לדגמיו השונים היה ועדיין אחד הנפוצים באוסטרליה שם תנאי הנסיעה קצת יותר קשים.... והמרחקים קצת יותר ארוכים! עדיין ניתן לקנות שם 0303 משנת 85 במצב מצוין!
על זה שהם ממשיכים לנסוע
אני מוריד את הכובע וסביר להניח שאמשיך לעשות זאת עוד הרבה שנים. אני פשוט זוכר שנסעתי במאגריות חדשות יחסית (בנות פחות מעשר) בטיול שנתי לצפון והן, מה לעשות, לא היתה מזיקה להן דחיפה קטנה מאחורה כדי לעלות....
 

846

Active member
זה תלוי במנוע ובגיר שהלקוח הזמין!

על זה שהם ממשיכים לנסוע
אני מוריד את הכובע וסביר להניח שאמשיך לעשות זאת עוד הרבה שנים. אני פשוט זוכר שנסעתי במאגריות חדשות יחסית (בנות פחות מעשר) בטיול שנתי לצפון והן, מה לעשות, לא היתה מזיקה להן דחיפה קטנה מאחורה כדי לעלות....
זה תלוי במנוע ובגיר שהלקוח הזמין!
 

אורי404

New member
יש בחו"ל דגמים חזקים יותר. אולי, שם

אוי303 שסוחבת בעליות נשמעת כמו חלום
שאף פעם לא יתגשם. אולי, מתישהו, אזכה לראות ולנסוע בכזו...
יש בחו"ל דגמים חזקים יותר. אולי, שם
ייצא לך לזכות בזה. אולי-אולי-אולי לעפיפי יש דגמים חזקים יותר.
 

אורי404

New member
וחוץ מזה: מאז השתנו הדברים.

יש בחו"ל דגמים חזקים יותר. אולי, שם
ייצא לך לזכות בזה. אולי-אולי-אולי לעפיפי יש דגמים חזקים יותר.
וחוץ מזה: מאז השתנו הדברים.
אז נכון של303 היו 256 כ"ס ומ-89 יש להם 290 כ"ס. מאז הדברים השתנו: למאן העירוני של אגד יש 310 כ"ס.
 
נכון, נסעתי בחיפה השבוע ב-NL בעליות

וחוץ מזה: מאז השתנו הדברים.
אז נכון של303 היו 256 כ"ס ומ-89 יש להם 290 כ"ס. מאז הדברים השתנו: למאן העירוני של אגד יש 310 כ"ס.
נכון, נסעתי בחיפה השבוע ב-NL בעליות
אחרי שיום לפני נסעתי עם O405 סגולה. וההבדל היה עצום: ה-NL אכל את העליות בלי מלח. אם הייתי עוצם עיניים כלל לא הייתי מרגיש שמדובר בעליה. האוטו חזק בטירוף ולא מתרגש מעליות. גם ה-O405 הסגולה נסעה טוב, אך גיר ה-ZF שלה הוכיח בפועל מדוע הוא לא זריז כמו ה-Voith, זה פשוט לא היה זה. אגב, אותו נהג שנסעתי עמו ב-NL, נהג כמה ימים לפני כן באותה שעה ובאותו קו (11), אז נסעתי איתו עם 83-225-01. כל רגע הוא שיחק בגיר והאוטו נאנק ונאנח. ב-87-255-01 הוא כבר לא היה צריך לשחק עם ההילוכים, האוטו פשוט המריא.
 

JayZed

New member
אני לא יודע על איזה אוטובוס עלית

נכון, נסעתי בחיפה השבוע ב-NL בעליות
אחרי שיום לפני נסעתי עם O405 סגולה. וההבדל היה עצום: ה-NL אכל את העליות בלי מלח. אם הייתי עוצם עיניים כלל לא הייתי מרגיש שמדובר בעליה. האוטו חזק בטירוף ולא מתרגש מעליות. גם ה-O405 הסגולה נסעה טוב, אך גיר ה-ZF שלה הוכיח בפועל מדוע הוא לא זריז כמו ה-Voith, זה פשוט לא היה זה. אגב, אותו נהג שנסעתי עמו ב-NL, נהג כמה ימים לפני כן באותה שעה ובאותו קו (11), אז נסעתי איתו עם 83-225-01. כל רגע הוא שיחק בגיר והאוטו נאנק ונאנח. ב-87-255-01 הוא כבר לא היה צריך לשחק עם ההילוכים, האוטו פשוט המריא.
אני לא יודע על איזה אוטובוס עלית
במקרה, אבל ה-O405 הסגולות אוכלות את ה-NL בכל העליות, ולא רק אוכלות אותו - הן גם יורקות אותו החוצה. בירושלים אתה יכול לראות זאת כל יום במאות עליות שונות. אין אוטובוס עירוני בארץ שעולה עלייהן בסחיבה, תאוצה וזריזות.
 
לצערי אני לא זוכר את המספר

אני לא יודע על איזה אוטובוס עלית
במקרה, אבל ה-O405 הסגולות אוכלות את ה-NL בכל העליות, ולא רק אוכלות אותו - הן גם יורקות אותו החוצה. בירושלים אתה יכול לראות זאת כל יום במאות עליות שונות. אין אוטובוס עירוני בארץ שעולה עלייהן בסחיבה, תאוצה וזריזות.
לצערי אני לא זוכר את המספר
אבל הוא עובד בד"כ על קווי הקריות.
 

JayZed

New member
MAN SU שאני מרגיש את הרגלים שלי

אוי303 שסוחבת בעליות נשמעת כמו חלום
שאף פעם לא יתגשם. אולי, מתישהו, אזכה לראות ולנסוע בכזו...
MAN SU שאני מרגיש את הרגלים שלי
בסוף הנסיעה בו נשמע לי כמו חלום. רועד, רועד, רועד ומרעיש. ומתפרק מהרעידה האין-סופית שלו. תאמין לי שאני מעדיף לנסוע יותר לאט בעליה מאשר להתפרק ב-SU. ה-O303 הוא עדיין אחד האוטובוסים הכי רכים ונוחים עם הכביש, יותר מרבים וטובים שיצאו רק בשנים האחרונות לשוק. לא רע בשביל אוטובוס שיצא לשוק לפני 31 שנה.
 
אני מודה שהיום הן רועדות מעט

MAN SU שאני מרגיש את הרגלים שלי
בסוף הנסיעה בו נשמע לי כמו חלום. רועד, רועד, רועד ומרעיש. ומתפרק מהרעידה האין-סופית שלו. תאמין לי שאני מעדיף לנסוע יותר לאט בעליה מאשר להתפרק ב-SU. ה-O303 הוא עדיין אחד האוטובוסים הכי רכים ונוחים עם הכביש, יותר מרבים וטובים שיצאו רק בשנים האחרונות לשוק. לא רע בשביל אוטובוס שיצא לשוק לפני 31 שנה.
אני מודה שהיום הן רועדות מעט
ומרעישות יחסית. הרעידות לא היו תמיד, וב-10 שנות העבודה הראשונות של האוטו לא הורגשו כמעט רעידות. למיטב הרגשתי הרעידות נובעות ממרכב לוקה בחסר (לא זוכר כלל רעידות במוגמרות), אבל אשקר אם אומר שהוא רועד מכל מהמורה בכביש, ממש לא. על הרעש, אותה בעיה כמו ב-SG. מנוע דומה, רעש דומה, שמתגבר עם הגיל ועם טיפולי המנוע... עוד סיבה לרעידות, אגב, היא גיר ה-Voith שהשתמשו בו בדגם הזה, והוא שהקנה לו את הזריזות שלו.
 

אורי404

New member
הנה. עלית על הבעיה, אשר בגללה אני

אני מודה שהיום הן רועדות מעט
ומרעישות יחסית. הרעידות לא היו תמיד, וב-10 שנות העבודה הראשונות של האוטו לא הורגשו כמעט רעידות. למיטב הרגשתי הרעידות נובעות ממרכב לוקה בחסר (לא זוכר כלל רעידות במוגמרות), אבל אשקר אם אומר שהוא רועד מכל מהמורה בכביש, ממש לא. על הרעש, אותה בעיה כמו ב-SG. מנוע דומה, רעש דומה, שמתגבר עם הגיל ועם טיפולי המנוע... עוד סיבה לרעידות, אגב, היא גיר ה-Voith שהשתמשו בו בדגם הזה, והוא שהקנה לו את הזריזות שלו.
הנה. עלית על הבעיה, אשר בגללה אני
פחות מתלהב מה SU המורכבים בארץ. המרכב שלהם היה מצ'וקמק. גם כשהם היו חדשים מאוד, אני זוכר שהרבה פעמים הגשם היה מצליח לחדור אל תוך האוטובוס דרך התקרה, או דרך הדלתות ה"אטומות". גם לא היה מזיק לשפר את הבידוד מהמנוע. אולי, רעש המנוע יפה, אבל, עדיין, 'אפשר' לשמוע אותו בפחות דציבלים.
 
זה בסדר, אורי. הגשם חודר גם ל-NLים

הנה. עלית על הבעיה, אשר בגללה אני
פחות מתלהב מה SU המורכבים בארץ. המרכב שלהם היה מצ'וקמק. גם כשהם היו חדשים מאוד, אני זוכר שהרבה פעמים הגשם היה מצליח לחדור אל תוך האוטובוס דרך התקרה, או דרך הדלתות ה"אטומות". גם לא היה מזיק לשפר את הבידוד מהמנוע. אולי, רעש המנוע יפה, אבל, עדיין, 'אפשר' לשמוע אותו בפחות דציבלים.
זה בסדר, אורי. הגשם חודר גם ל-NLים
Made in Israel.... אם לא הייתי שרוט, סביר להניח שהרעש היה מפריע לי. כיום אחד הדברים שאני נהנה מהם הכי הרבה בנסיעה באוטובוס הוא הרעש של המנוע, יותר טוב מכל מוזיקה. הרעש של האוטובוסים היום עם ה-ZF כבר משעמם, ה-Voith ב-NLים מציל קצת את המצב, אבל זה לא מה שהיה פעם... ורק שתדע, ל-SU יש יכולות שלא היו מביישים אף ג'יפ!
 

elians

New member
303 זה אוטובוס טוב ...

MAN SU שאני מרגיש את הרגלים שלי
בסוף הנסיעה בו נשמע לי כמו חלום. רועד, רועד, רועד ומרעיש. ומתפרק מהרעידה האין-סופית שלו. תאמין לי שאני מעדיף לנסוע יותר לאט בעליה מאשר להתפרק ב-SU. ה-O303 הוא עדיין אחד האוטובוסים הכי רכים ונוחים עם הכביש, יותר מרבים וטובים שיצאו רק בשנים האחרונות לשוק. לא רע בשביל אוטובוס שיצא לשוק לפני 31 שנה.
303 זה אוטובוס טוב ...
מה שלא יגידו מה שלא יחשבו .. הוא הוכיח את עצמו ועודנו מוכיח
 
אפרופו ללא מזגן. אתה רוצה להגיד לי

נבלה! תעבוד עליה ביום קיצי ללא
מזגן..... בתחילת הקרירה עשיתי עליה 940 מחיפה לי"ם.... היה חם!
אפרופו ללא מזגן. אתה רוצה להגיד לי
שלא היית עושה טור ב-402 עם היווניה אם רק יכולת?!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה