הטיות השורש ש.א.ב.

מה המבצע?

אני משתמשת בשקיות פלייטקס, והן מצויינות. אני שואבת לבקבוק (פושטי, 5 ש"ח), מעבירה לשקית (רכה, לא קשיחה), מקפיאה, מפשירה בשקית, ומשם לבקבוק האכלה. כל זה בלשון עבר, כשהיונקת שלי עוד הסכימה לקחת בקבוקים...
 

tulilit

New member
../images/Emo66.gifכחולה, איך מפשירים שקית?

בינתיים הפשרתי במים רותחים רק בקבוק, השקית לא תימס?
 
לא מפשירים במים רותחים

אלא במים חמים. ולא, היא לא תימס (בניגוד להנחיות, יצא להפשיר גם ברותחים).
 
להיזהר עם המשאבה!

אני גרמתי לעצמי חבלה רצינית עם המשאבה הידנית של אוונט. לא ידעתי לעבוד איתה נכון, שאבתי במלוא העוצמה, ולקח לאיזור למעלה משבוע להחלים. לא מכירה את הידנית של מדלה, אבל העקרון הוא להתחיל את השאיבה בעוצמה נמוכה, ולאט לאט להגביר את העוצמה (אם צריך). השאיבה אולי לא נעימה, אבל היא לא אמורה לכאוב.
 

kby

New member
../images/Emo42.gifכמה זמן "לפני" להתחיל לשאוב???

לפני זה כמובן לפני חזרתי לעבודה (יש עוד זמן...)
 

לאה_מ

New member
אני התחלתי כחודש לפני.

שאבתי כל בוקר. הכמות לא היתה גדולה במיוחד, אבל זה מה שהיה. בבקרים טובים הייתי מוציאה 100+ מ"ל ובבקרים פחות טובים כ-80. כל מה שיצא הקפאתי עם תאריכים. זה היה מיועד כסטוק בנוסף לשאיבות השוטפות בעבודה, ובמשימה הזו הסטוק הזה בהחלט עמד בכבוד.
 

אביטלתל

New member
עוד חדשה עם שאלות

קניתי את המדלה מיני אלקטריק ויש לי שתי שאלות 1 - כיצד אתן מאחסנות את המשאבה על כל חלקיה. יש איזה תיק מיוחד, או שפשוט שמים בשקית ולוקחים ? 2 - סטרליזציה אני מאלה שעניין הסטרליזיציה לא נראה להם הגיוני. דבר ראשון לא מדובר על סטריליות אמיתית - ברגע שזה נחשף לאוויר או כשנגענו בידיים זה כבר לא סטרילי. איילה היא בת חודשיים, אני משארת שזה נתון רלוונטי. גיליתי שכל דבר שבא במגע עם הפה שלה היא יכולה למצוץ, אצבעות שלנו, שרוולים (שלה ושלנו), האגרוף שלה וכו'. אני יודעת שבאופן עקרוני אמורי לעשות סטריליזציה למשאבה, וגם לבקבוקים ולכל הציוד הנלווה. האם כולכן עושות זאת, או שיש כאלה ש"מסתפקות" בשטיפה במים חמים וסבון וסטריליזציה מדי פעם ?
 
תשובות

1. לא יודעת על תיק מיוחד, גם שקית נשמעת לי בסדר (אני עובדת מהבית, כך שגם בתקופה הקצרה מאוד של שאיבות לא לקחתי את המשאבה לשומקום
). 2. אני כן עשיתי סטריליזציה, למרות כל מה שאת מתארת. ההמלצה הרשמית היא לשטוף במים חמים וסבון (לדעתי אפשר גם בלי סבון) לאחר כל שאיבה, כדי למנוע משאריות חלב להתייבש ולהדבק למשאבה, ופעם ביום לעשות סטריליזציה.
 

tovim

New member
התשובות שלי

לעניין האכסון, שקית. סחבתי ככה את המשאבה לעבודה במשך שבעה חודשים. השקית התבלתה והוחלפה, המשאבה נשארה. לגבי הסטריליזציות, אני לא עושה סטריליזציה לשומדבר. אני ביולוגית במקצועי, עבדתי רבות עם חיידקים ומסקנתי היא שהם נמצאים בכל מקום. כמה שלא נעשה סטריליזציה, הם יחזרו. מהאויר, מהמגע שלנו וכו'. לכן אני בגישה שצריך לדאוג לכך שלא יהיה לחיידקים מצע גידול נוח על הבקבוקים והציוד. מה שזה אומר הוא לדאוג לנקות היטב כמה שיותר מהר אחרי השימוש את חלקי המשאבה והבקבוקים במים חמים וסבון. על פלסטיק נקי הצטברות של חיידקים היא פחות סבירה מאשר על פלסטיק עם שאריות חלב. בשביל השקט הנפשי שלי, אחרי השטיפה הזו, אני שופכת מים רותחים על הכל. לא בטוחה שזה מוסיף משהו אבל בטח לא מזיק. אני גם יודעת שאפשר לנקות את החלקים במדיח מדי ערב. במהלך היום כשאת בעבודה, להקפיד על שטיפה טובה.
 

מירי,

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifאיכסון חלב שאוב- שתי שאלות

רק כדי לאמת שאני עושה בסדר- אני שואבת פעמיים בעבודה ושמה במקרר (כזה גדווווול לא בייתי) כשאני יוצאת הביתה אני לוקחת אותו איתי בתיק - לוקח לי בערך שעה להגיע - ואז אני מקפיאה אותו (החלב לא משנה בינתיים ריח או צבע והוא לא חם). זה בסדר???? ביום שני הקרוב יום האישה - במיסגרת העבודה צ'ופרנו ואנחנו נוסעות בצהריים לחמת גדר - מה שאומר שפעמים אני אשאב שם, אני אגיע בערך ב 2300 הביתה והשאיבות יהיו (אני משערת) ב 1700 וב 2000- איך אפשר לשמור את החלב מהשאיבות הללו? או שזה חלב שנועד לשפיכה... ואם אי אפשר לשמור ואלו שעות שתהל בד"כ אוכלת , האם סחיטה של מה שיצטבר תספיק והאם לא תשפיע על "תנובת החלב שלי" בימים הבאים???
 
שתי המלצות

בעבודה: אני ממליצה לך לקחת איתך לעבודה צידנית שתעזור לשמור על הטמפ' של החלב, כיוון שגם אם הוא לא נהיה חם הוא בכל זאת עובר תהליך מסויים של הפשרה, שעלול לקלקל אותו בחימום הבא. בנסיעה: אם יש לך מקום לשמור - שמרי. אם לא - סחיטה בהחלט תעשה את העבודה, ואם מדובר בפעם אחת אין שום סיבה שזה יפגע בתנובת החלב לאחר מכן.
 

מירי,

New member
אפשר הסבר? (לגבי העבודה)

בזמן העבודה אני לא מקפיאה אלא רק מקררת- כלומר הוא לא מפשיר בזמן החזרה הביתה...עדיין דורש שמירה אחרת? ואם ציידנית אולי מישהי יודעת איפה אפשר לקנות אחת קטנה כזו- או אפילו תיק שומר קור????
 

אביטלתל

New member
נסי לחפש...

בחנויות למטיילים כמו למטייל וריקושט או בחנויות כמו הום סנטר ו ACE
 

sipi1

New member
יש תיק שמיועד ממש לזה

אפשר לקנות בכל חנות לתינוקות תיק צידנית קטן, שמכיל שני בקבוקים של תינוקות ונסגר בריצ'רץ'. אם את רוצה להיות סופר בסדר, תוסיפו "קרחום" - זה נוזל מיוחד במיכל פלסטי, שניתן להקפיא מראש ולהשתמש בו לקירור בצידנית או בתיק כזה. (הקרחום הוא רב פעמי).
 

מירי,

New member
אה... כזה יש לי , אני חושבת....

אבל לבקבוק אחד - לשני הגדולים הוא היה בשימוש תמידי בגלל התחליף, אז אם זה מספיק זה יופי, כי זה גם נוח....
 
הסבר

נניח שבבית את מוציאה חלב שאוב מהמקרר, שמה על השיש, והוא מגיע לטמפ' החדר (או אפילו טיפה נמוך מזה) - זו הכוונה ב"להפשיר". חלב כזה לא יכול להיות מחומם שוב (כי בעצם עבר תהליך חימום מסויים, גם אם לא באמצעות מים חמים). לכן אני ממליצה לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו התחממות כזו, למשל בעזרת צידנית וקרחום כמו שהסבירו בשרשור.
 
למעלה