החשמול בקו הנגב המערבי עולה שלב

מיקלוש77

Well-known member
אז בבת ים וחולון תהיה רכבת אחת בשעה?
כיום בבת ים וחולון יש 2 רכבות בשעה מסדרת ה 600 ובשעות השיא רכבת 1 נוספת בשעה מסדרת ה 300. כלומר 2 בשפל ו 3 בשיא.

אחרי השינוי יהיו בבת ים וחולון 1 בשעה מסדרת ה 600 ו 2 בשעה בשיא מסדרת ה 300. כלומר 1 בשפל ו 3 בשיא.

מה שאומר שבשעות השיא (שזה רק שעתיים בבוקר ושעתיים אחה"צ במקרה של התחנות האלה) אין שינוי בשירות, אבל בשעות השפל יש הרעה משמעותית בצורת קיצוץ של 50%.

אני לא מבין למה העיריות של בת ים וחולון לא מתערבות ומנסות לעזור לתושבים, מדובר בשתי עיריות עם חצי מיליון תושבים ביחד! אפשר וצריך לדרוש פיתרון, למשל שבשעות השפל יפעילו רכבת אחת בשעה מסדרת ה 300. ככה יהיו לאורך כל היום בין 2 ל 3 רכבות בשעה, כמו המצב היום. אין סיבה מוצדקת לזה שסדרת ה 300 תפעל רק בשעות בשיא ולא תופעל בכלל בשעות השפל.
 

Ccyclist

Well-known member
זה טוב ורע כאחד.

מצד אחד ברכות על הארכת רכבת חשמלית אחת בשעה עד אופקים, נקווה שזו התחלה שתתרחב.

מצד שני אין הצדקה לדילוג של רכבת חשמלית על תחנות חולון. רכבת חשמלית יכולה לחסוך 2 דקות על כל תחנה בזכות ההאצה החשמלית, במצטבר יותר מחצי שעה בקו כולו, אך נראה שמריצים קו חשמלי לפי לו"ז דיזל במסילה חשמלית לחלוטין.

הפרט על התחלת עבודות ביקורת המסילה ב 15:00 במהלך השבת מעניין. הוא מוכיח שאי אפשר להפעיל רכבות במוצ"ש מבלי שיהיו עבודות במהלך השבת. בתקנות מסילת הברזל אין איסור כלשהו על הפעלת הרכבת בשבת והסטטוס קוו המנדטורי ברור - הרכבת פעלה בשבת ב 47. משום שהרכבת ממילא מעסיקה עובדים במהלך השבת - צריך להפעיל אותה לטובת הציבור שנוסע בשבת.
 

שלום 202

Active member
סוף סוף מקיימים את ההבטחה לרכבת מהירה מתל אביב לדרום.
הרכבת מקצרת כמעט בחצי את הנסיעה לי כתושבת אשדוד וסטודנטית שלומדת כל יום במרכז.
ידוע באלו שעות היא תפעל?
חיכינו לה הרבה זמן ואחרי הרבה הבטחות.
 

מיקלוש77

Well-known member
מאוד מועיל, יש לך גישה לכל המסמך? במקום שננסה עצמאית (כמו שאלעד קאופמן עשה (תודה אלעד), ואני גם עושה תמיד) לדוג את השינויים מחקירה של הלו"ז הישן לעומת החדש?

בגדול נראה שסדרת ה 900 חוזרת להיות מה שהיא הייתה בעבר - קו בשעות השיא בלבד, חשמלי, מרחובות לבנימינה. ולכן האריכו מחדש רכבת אחת בסדרת ה 200 עד אשקלון במקום עד רחובות כדי שתפצה על מה שסדרת ה 900 סיפקה זמנית.

ונראה שהשירות שהיה פעם בסדרת ה 200 - רכבת אחת בשעה, דיזל, מבנימינה לבאר שבע הוחלף ברכבת פעם בשעה מסדרת ה 600 - מהרצליה, חשמלית, ולכן בינתיים רק עד אופקים ולא באר שבע. אגב, בעבר הרחוק אלו היו הרכבות מהוד השרון / כפ"ס (לפני שהמקטע עד רעננה והרצליה נפתח) שהיו ממשיכות מלולאת השרון דרך אשקלון ועד שדרות (שם הסתיים הקו אז). כך שגם כאן מחזירים את השירות לאיך שהוא היה מתוכנן מלכתחילה - רכבת מהרצליה לבאר שבע דרך לולאת השרון והנגב המערבי.

מה שעוד נובע מהשינויים זה שחזרנו למתכונת של 9/5 - 9 רכבות חשמליות בשעה באיילון לכל כיוון ו 5 דיזל.
 

מנכל אחד

Well-known member
מאוד מועיל, יש לך גישה לכל המסמך? במקום שננסה עצמאית (כמו שאלעד קאופמן עשה (תודה אלעד), ואני גם עושה תמיד) לדוג את השינויים מחקירה של הלו"ז הישן לעומת החדש?

בגדול נראה שסדרת ה 900 חוזרת להיות מה שהיא הייתה בעבר - קו בשעות השיא בלבד, חשמלי, מרחובות לבנימינה. ולכן האריכו מחדש רכבת אחת בסדרת ה 200 עד אשקלון במקום עד רחובות כדי שתפצה על מה שסדרת ה 900 סיפקה זמנית.

ונראה שהשירות שהיה פעם בסדרת ה 200 - רכבת אחת בשעה, דיזל, מבנימינה לבאר שבע הוחלף ברכבת פעם בשעה מסדרת ה 600 - מהרצליה, חשמלית, ולכן בינתיים רק עד אופקים ולא באר שבע. אגב, בעבר הרחוק אלו היו הרכבות מהוד השרון / כפ"ס (לפני שהמקטע עד רעננה והרצליה נפתח) שהיו ממשיכות מלולאת השרון דרך אשקלון ועד שדרות (שם הסתיים הקו אז). כך שגם כאן מחזירים את השירות לאיך שהוא היה מתוכנן מלכתחילה - רכבת מהרצליה לבאר שבע דרך לולאת השרון והנגב המערבי.

מה שעוד נובע מהשינויים זה שחזרנו למתכונת של 9/5 - 9 רכבות חשמליות בשעה באיילון לכל כיוון ו 5 דיזל.
אין לי משהו מעבר לזה
 
הפתרון היותר טוב לדעתי הוא להאריך את הרכבת מסדרה 300 שיוצאת מאשדוד עד אופקים וככה לא יצטרכו להוריד רכבת בשעה שעוצרת בתחנות בת ים חולון.
לא הגיוני שכדי להוסיף שירות בתחנות כלשהן פוגעים בתחנות אחרות.
מעניין לראות שההכפלה בין רחובות ליבנה תפעולית נותנת יותר מרווח תמרון שנותן להפעיל עוד רכבת בשעה בין רחובות לאשקלון.
 
הלוז עלה לאתר וכמו שאמרתי פוגעים בתחנות כלשהן כדי להטיב עם תחנות אחרות.
הרכבות מסדרת 900 מבאר שבע לנתניה יקוצרו ויפעלו רק מרחובות ורק בשעות השיא, ככה שלבאר שבע לא יהיה קשר ישיר לאשקלון, אלא רק בהחלפה באופקים.
הרכבת מאופקים לתל אביב שהופכת להיות חשמלית תופעל בתדירות של פעם בשעה, לא ממש שינוי, כנראה בגלל שיפעלו עדיין על מסילה אחת באזור שדרות בגלל המיגון שקיים על הגשר מעל כביש 34.
הזמן נסיעה בשתי הרכבות האחרונות מבאר שבע לתל אביב מתארך בבערך 10 דקות , כנראה בגלל מעבר למסילה אחת בין נען ללוד בגלל החשמול.
הבשורה העיקרית לדעתי זה קיצור זמן הנסיעה ברכבת החשמלית מתל אביב לאשקלון דרך ראשון ב8 דקות.
לא ממש בשורה לטעמי השינויים.
 
נערך לאחרונה ב:

אני2021

New member
היי מה זה אומר בדיוק הנעה חשמלית? הרי הרכבות בקו במערבי הן ממילא חשמליות ,לא? מה השוני כאן?
 
היי מה זה אומר בדיוק הנעה חשמלית? הרי הרכבות בקו במערבי הן חשמליות לא? מה השוני כאן?
כיוון שיש שני סוגי הנעה ברכבת ישראל, חשמלית ודיזל הם מבדילים בין הקוים.
זה אומר שרכבות בעלי הנעה חשמלית יכולים לסוע רק בקווים שחושמלו.
 

מנכל אחד

Well-known member
באתר הרכבת הלו"ז עודכן
מלבד קיצור זמני הנסיעה, אני חושב שזה גם יגרום לכך שיהיו פחות עיכובים באיילון
 
בת ים -שרון קוצר זמן הנסיעה על הנייר(מסך)
בפועל רכבת, שיצאה בזמן מבת ים, תמיד תגיע באיחור של מספר דקות ליעדה בשרון.
 

מנכל אחד

Well-known member

 

בחסרונות כתוב "אי-מיצוי מלוא הפוטנציאל: למרות החשמול, הרכבת לא קיצרה את זמני המעבר בין תחנות, מה שהיה יכול לחסוך עוד כ־15 דקות בממוצע לנסיעה."
למרות שדווקא מבדיקה עולה שזמן הנסיעה בין אופקים לאשקלון קוצר ב6 דקות מ35 ל29, זה לא רע.
 

מיקלוש77

Well-known member
בחסרונות כתוב "אי-מיצוי מלוא הפוטנציאל: למרות החשמול, הרכבת לא קיצרה את זמני המעבר בין תחנות, מה שהיה יכול לחסוך עוד כ־15 דקות בממוצע לנסיעה."
למרות שדווקא מבדיקה עולה שזמן הנסיעה בין אופקים לאשקלון קוצר ב6 דקות מ35 ל29, זה לא רע.
גם ברכבת שלא מדלגת על התחנות של חולון ובת ים יש קיצור. למשל במקטע מאשקלון להגנה, קיצור מ 55 דקות ל 49 דקות. אני מניח שחלק מזה קשור להתקדמות עבודות ההכפלה והחישמול של המקטע מפלשת לרחובות, ולא דווקא למיצוי הפוטנציאל של האצה והאטה. נקווה שבהמשך גם כאן נראה שינוי.
 
גם ברכבת שלא מדלגת על התחנות של חולון ובת ים יש קיצור. למשל במקטע מאשקלון להגנה, קיצור מ 55 דקות ל 49 דקות. אני מניח שחלק מזה קשור להתקדמות עבודות ההכפלה והחישמול של המקטע מפלשת לרחובות, ולא דווקא למיצוי הפוטנציאל של האצה והאטה. נקווה שבהמשך גם כאן נראה שינוי.
זה לא קשור להכפלה, הרכבת המקוצרת עוברת דרך ראשון ולא דרך רחובות.
דרך רחובות נשארה רכבת אחת בשעה ובשעות השיא 2 בשעה כמו היום.
 
בחסרונות כתוב "אי-מיצוי מלוא הפוטנציאל: למרות החשמול, הרכבת לא קיצרה את זמני המעבר בין תחנות, מה שהיה יכול לחסוך עוד כ־15 דקות בממוצע לנסיעה."
למרות שדווקא מבדיקה עולה שזמן הנסיעה בין אופקים לאשקלון קוצר ב6 דקות מ35 ל29, זה לא רע.
וגם איפה שקיצרה, בפועל איחורים
 
למעלה