החלפת אדריכל - זקוקה לעזרתכם

dina 5

New member
הגענו להחלטה

תודה לכולכם על התגובות. החלטנו להפסיק את ההתקשרות עם האדריכלית ולפתוח דף חדש. בגלל שאנחנו לא ממהרים בבניית הבית, נוכל לחפש אדריכל אחר לאט לאט, לקבל המלצות ונקווה לחווייה מוצלחת יותר. האם יש לכם המלצות על אדריכל באזור השפלה / המרכז ? ערב טוב.
 

avi5199

New member
בהצלחה! הדרך הטובה ביותר היא

לחפש בתים שמוצאים חן בעינייך, ולשאול מי האדריכל ...
 

efratcn

New member
אני כזאת פלורסנט../images/Emo178.gif

כתבתי לך תגובה לפני שראיתי שהגעתם להחלטה
בכל מקרה המון המון בהצלחה. אני מאמינה שעשיתם את ההחלטה הנכונה.
 

calya

New member
משנות השמונים לא שמעתי את הביטוי

"אני כזאת פלורסנט" הצחקת אותי כל כך (= אני תכף ב"מצב כפית"
)
 

צימעס

New member
ואני חשבתי שזה ביטוי חדש.

ספרו לי מאיפה זה בא (זמן, מקום, משלב, אוכלוסיה)
 

calya

New member
לא יודעת, גדלתי בחברה

מושבניקית וקיבוצניקית וזה היה ביטוי נפוץ (נדלק כמו פולרסנט... לאט לאט...)
 

efratcn

New member
מקור - עממי ../images/Emo6.gif ההסבר

הצתה של פלורסנט - איטית ומעצבנת ועד שנדלק כבר צריך לכבות
 

car123

New member
עכשיו אני מרגישה נורמלית...

אני מרגישה כמוך בדיוק. גם אני תכננתי בית עם האדריכלית ואחרי ששיגעתי אותה עם הדרישות שלי ושינינו את התוכנית מלא פעמים וכבר הייתי לפני סגירה של התוכנית, הרגשתי שזה לא זה ועכשיו אני מתחילה מחדש. אמנם אני בתהליך רק חודשיים אבל החלטתי להמשיך עם אותה אדריכלית כי גם במקרה שלי אני ה"בעייתית" ואני היא שלא מצליחה להיות שלמה עם כל התיקונים שנעשו בהבנה מלאה מצד האדריכלית שלי. האדריכלית שלי היתה מקסימה והיא הציעה לתכנן מחדש במקום לתקן את אותה תוכנית אלפיים פעם. הפעם נתתי לה יד חופשית לתכנן בית חדש ואני מקווה שאם אני אשחרר קצת ואפסיק להציב דרישות, תצא לה תוכנית יותר יפה ממש שחשבתי. אולי תבינו קודם מה אתם רוצים, ואיפה למקם חדרים ואז תגידו לאדריכלית, לתכנן מחדש בית בלי התערבות שלכם. מי יודע אולי סופסוף תהיו מרוצים ואם לא אז אולי באמת אין כימיה וכדאי להמשיך הלאה אבל חבל לבזבז כל כך הרבה זמן על התוכניות.
 
נראה לי שהבעיה היא אצלך ולא אצל האדריכל

הציפיות שלך מהאדריכל לא בכוון בכלל, אדריכל הוא לא קוסם ולא פסיכולוג . חלוקת החדרים הפנימית לא קשורה ליופי של הבית , ראית פרויקטים אחרים שלו והם מצאו חן בעיניך, אז מה קרה ? כאשר אין קונצפט ברור לבונה והוא לא בא לאדריכל מוכן ב 70% - 80% , תמיד יהיו בעיות . האדריכל או מהנדס צריכים לתת את הפיניש של הרעיון , הם גם לא יכולים לדעת את כל מכלול השיקולים הקיימים , לכן צריך לעשות עבודת הכנה מוקדמת , מי שלא יודע לעשות זאת חייב לכתת רגליים , לראות פרוייקטים קיימים ולשאוב מהם חלקים מתאימים וכך לצרף את הפאזל . תכלס עדיין לא יצא לי לראות בית שהאדריכל עשה עבודה אמנותית . הכל בתוך הקופסא ורוב הבתים הם גיבוב של קוביות עם פרגולה כזו או אחרת ,( כולל הבית שלי , שאותו אני תכננתי והאדריכל היה זה שתכנון ללייה גיל מהשרדות את הבית ) לי אישית מתאם בית קובייתי ובעל קוים פשוטים וישרים . בנוסף צריך להתיחס לאדריכל ומהנדס כמו לכל בעל מקצוע אחר לטוב ולרע לא לחשוב שבגלל שהם אקדמאים אז לא יהיו בעיות איתם
 

calya

New member
פשוט לא נכון מהתחלה ועד הסוף

ואני ראיתי המון בתים יצירתיים באמת (כולל, אם יורשה לי להעיד, שלי) שרחוקים להיות סוג של מלבן שבתוכו חלוקה לקופסאות.
 

fireman

New member
למרות שבד"כ אני לא מסכים עם דעותיו

של האדם הפשוט, לומר שדבריו אינם נכונים הוא סוג של התעלמות מהמציאות. זו עובדה ברורה שמרבית הבתים בבניה צמודת הקרקע במסגרות "בנה ביתך" חסרי כל צורה\מעוף\יחוד. לצערי מעטים מאוד הבתים שאפשר לומר עליהם שהם מיוחדים\יפים\מעניינים מבחינה ארכיטקטונית...
 

efratcn

New member
אני נוטה לצד של קליה.

אני חושבת שחייב להיות חיבור פנימי עם בעלי המקצוע, בטח ובטח עם אלו שאחראים על תכנון הבית ועיצובו. יכול להיות שחלק מהתהליך שעברתם "קילקל" משהו ביחסים עם האדריכלית (שאני בטוחה שהיא מקסימה אבל דווקא בגלל שכבר יש לכם ניסיון עבר אפשר לומר שיכול להיות והיא פשוט לא מתאימה לכם). אני לא יודעת איך בחרתם את האדריכלית הנוכחית ולפעמים מספיק שמשהו מפריע לכל התהליך וכבר לא נעים להיות בתוכו וכל האנרגיות מנותבות לכיוונים הלא נכונים. אני בהחלט חושבת שזו החלטה לא קלה בכלל אבל בגלל שהאדריכלית תלווה אתכם (אני מניחה) לכל אורך הדרך עד לקבלת המפתח כן חשוב לדעתי שהיחסים איתה יהיו טובים ונעימים. במידה ותחליטו שלא להחליף אדריכלית (ותעשו את זה מהטעמים הנכונים ולא כי "לא נעים לכם". אתם הלקוח ואתם משלמים וצריכים להיות שלמים עם ההחלטה הזו) שבו עם עצמכם בשקט ותחליטו מה חשוב לכם, מה לא חשוב לכם ואיפה אתם מוכנים להתפשר (מבלי לקחת בחשבון את כל המגבלות. זו העבודה שלה להגשים לכם את החלום בתוך כל המגבלות). פשוט להתחיל את התהליך מאפס, גם ברמה הרגשית/אישית ולבוא נקיים לתהליך. בהצלחה.
 

dina 5

New member
המון תודה על התגובות - עכשיו מתחילים

את התהליך כ- 'לוח חלק'. נשב שוב על הפרוגרמה, נסיק מסקנות מכל התהליך שעברנו ונתחיל בחיפוש אדריכל. ערב טוב.
 
למעלה