החלטתם להתגרש: 5 טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה יפה

Admin

Administrator
מנהל
1687700222170.jpeg
צילום: Pexels

"בואי ניפרד, נעשה את זה יפה
את הרכוש כבני תרבות נחלק על כוס קפה.."


כמילות שירו האהוב של חמי רודנר מוטב להתגרש יפה, אך מי מאיתנו אכן מחלק עם בן הזוג לשעבר את כל רכושו על כוס קפה? פרידה היא דבר כואב גם אם היא מתרחשת ללא מאבקים מה שיכול להערים קשיים על בני הזוג המבקשים להפרד יפה. אתה, את, רוצה להתגרש? גם אם אתם מלאי כוונות טובות ורוצים לעבור את זה יפה, אתם זקוקים להכוונה כיצד לצלוח את הפרידה.


1# נהלו הליך גירושין בהסכמה


מקרה שהיה כך היה, בני זוג נפרדו והתנהלו ביניהם מאבקים וקונפליקטים רבים, עד אשר הורה בית המשפט לענייני משפחה על עירוב הרווחה והוצאת הקטינים ממשמורתם. רק לאחר שהילדים הוצאו ממשמורתם, השניים אזרו כוחות, מצאו שפה משותפת וערערו כל אחד מהם בהליכים 55917-10-21 ו-22644-11-21 על ההחלטה להוציא את הקטינים מהבית.


בית המשפט קיבל את הערעור שהגישו ההורים, השיב את הילדים הביתה, והביע תקווה שבהליך המשפטי בסוגיית המשמורת על הילדים, ההורים ימצאו כוחות משותפים לפעול יחד לקידום צרכי הילדים.


מקרה קיצון זה ממחיש את חשיבות ניהול הליך הגירושין במינימום מחלוקות. ניהול הליך גירושין בהסכמה ימנע את הפגיעה הקשה בילדים ובצרכים שלהם, יקצר באופן ניכר את אורך התנהלות ההליך, ויהיה זול בהרבה מהליך גירושין רווי מאבקים. פנו לגישור גירושין, הגיעו להסכמות, וכך תשמרו על גירושין יפים לטובת הילדים.


2# שמרו על טובת הילדים בגירושין



הילדים שלכם הם הדבר החשוב לכם ביותר. אתם רוצים לדאוג להם ולטובתם ולעזור להם לצלוח את הפרידה. גירושין ללא מאבקי כוחות ישמרו על טובת הילדים שלכם, ושמירה על טובת הילדים שלכם תקל על הגירושין ותעזור לכם לעבור את זה יפה.


אתם שואלים את עצמכם איך עושים את זה? נמנעים מלהסית את הילדים כנגד ההורה השני ונמנעים מלערב את הילדים בפרטי הגירושין. עיסוק בשאלת האשם בגירושין תפגע בכולם ובעיקר בילדים שלכם. המנעו לחלוטין מלהטיל אשמה ולהעביר ביקורת על ההורה השני.


אם יש לך הערות והארות על איך האבא מלביש את הילד או אם יש לך הערות על הסנדוויץ' שאמא הכינה לילד לבית הספר, פנו ישירות להורה, ולא אל הילדים שלכם. אם אינכם מסוגלים לתקשר ביניכם, ערבו אנשי מקצוע, ולא את הילדים שלכם.


3# טיפול אישי, טיפול זוגי וטיפול משפחתי


ההחלטה להתגרש כבר מאחוריכם ואתם בטוחים שעברתם את הקושי המשמעותי ושאם לא טרחתם ללכת לטיפול במהלך הנישואין או שהטיפול הזוגי נכשל, אז אין עוד טעם בכל טיפול.


טעות בידיכם. נכון שכבר התגרשתם, אבל דרככם אינן נפרדות ותאלצו לקיים ביניכם תקשורת לפחות בכל הנוגע לילדים שלכם, זמן רב אחרי הגירושין.


עו"ד אדי סוברי מסביר כי טיפול אישי, טיפול זוגי או טיפול משפחתי שיתמקד במורכבויות המגיעות עם הגירושין ושינוי הסטטוס המשפחתי שלכם, הוא נחוץ ויעזור לכם לעבור את הגירושין בצורה נעימה ורגועה יותר. הטיפול יסייע ללמד אתכם לתקשר באופן הנחוץ לכם כדי לנהל אורח חיי משפחה גרושה בהצלחה.


4# המנעו מפעולות לא חוקיות ומפעולות עוינות כלפי הגרוש


לכאורה מדובר בטיפ טריוויאלי וברור מאיליו, אך גירושין הם קשים, נפשית וכלכלית, והפיתויים לבחור בדרך יצר הרע הם רבים. שמרו על עצמכם ועל היקרים לכם ואל תתפתו לפעול בדרך זו. גם אם קורץ לכם להעלים מידע על רכוש שנמצא בשליטתכם ואולי להרוויח עוד כמה פרוטות, או לצלם בסתר את בן הזוג שאתם בטוחים שבוגד בכם כדי להוכיח אותו, אל תיפלו למקומות האלה.


הברחת רכוש, האזנות סתר בלתי חוקיות, הסתה כנגד הורה, תלונות שווא, איומים ובוודאי שאלימות, יעלו לכם ביוקר. פעולות לא חוקיות ופעולות עוינות כלפי הגרוש יפגעו לכם בהליך הגירושין, יעמידו אתכם בפני הדין הנזיקי האזרחי ובפני הדין הפלילי, וגרוע מכל הם יפרקו את המשפחה שלכם לרסיסים.


5# אל תחסכו על עורך דין לענייני משפחה


הטיפ החשוב ביותר שיעזור לכם לעבור את הגירושין יפה הוא לא לחסוך על עורך דין לענייני משפחה. בחרו את עורך הדין בתבונה והעדיפו לקחת עורך דין שלא רק בקיא בתחומו, אלא גם מנוסה בהגעה להסכמים ופשרות. עורך דין לענייני משפחה ידאג למצות את כל הזכויות המגיעות לכם בהסכם גירושין שגם יחסוך לכם זמן וכסף וגם יעזור לכם לעבור את הגירושין בקלות.​
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה