החזרת מוצר פגום

החזרת מוצר פגום

שלום,
רכשתי לפני יומיים בגד בחנות בגדים של רשת ידועה.
כאשר הגעתי הביתה, לאחר שהורדתי את הטיקט, גיליתי שיש עליו כתמים (שלא נגרמו על ידיי).
למחרת ניגשתי שוב אל אותו הסניף להחלפת הבגד בצירוף הקבלה והטיקט (הלא מחובר לבגד), בחנות לא הסכימו להחליף את הבגד, ובתגובה לקחו לי אותו והעבירו את בקשתי לשירות לקוחות שהם יחליטו האם אצטרך לחזור לחנות לקחת את הבגד המוכתם או שאוכל להחליפו.

בעודי טרודה להחלטתם, תהיתי מה החוק אומר בנושא.
אשמח שתענו לי.
תודה.
 
מסריח

ולו הייתי במקומך הייתי מפרסמת תחת כל עץ רענן את שם החנות הזו,
בגלל שהבגד פגום הוא לא נכנס בתקנות תחת החזרת מוצר. הוא נכנס תחת החזרת מוצר פגום.
לא משנה כרגע שאפילו אם היית רוצה סתם ממש סתם להחזיר את הבגד הזה, מכל סיבה שהיא או אפילו בלי סיבה בכלל, עדיין היה מותר לך כי לא עברו 48 שעות מרגע הקנייה , אז בכל מה שנוגע לבגד פגום זה אפילו יותר חזק מזה.
לחנות העלובה הזו יש שלט שנמצא במקום בולט ובכתב קריא וברור שמציין את מדיניות החנות? אם לא, כבר עבירה.
בכל מקרה, אם הם לא יחליפו לך תוך זמן סביר, מותר לך (ואף רצוי) לבטל את העיסקה ואז או לקבל את הכסף חזרה, או לקבל פיצוי על כל הבלאגן הזה, לפי בחירתך.
 
החנות היא topshop ולטענתם-

הם אמרו לי שהסיבה שהם לא יכולים להחליף/להחזיר את המוצר היא בגלל שהתווית לא הייתה מחוברת אליו..
החוק של החזרת/החלפת מוצר פגום לא מחייבת תווית מחוברת?
המון תודה!! אפעל בהתאם ומקווה שהצדק יעשה.
 
את צריכה חשבונית

כלומר הוכחת קנייה. לא יותר מזה. שישלמו לתופרות שלהם בסין 20 אגורות שיחברו להם מחדש את הטיקט.
 

yanivya2

New member
אם היא שילמה באשראי היא לא חייבת את החשבונית

החיוב באשראי הוא הוכחה מספקת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תקנות ביטול עסקה אכן מחייבות שהתווית תהיה מחוברת

"(2) לרכישת טובין או סוגי טובין כאמור בפרט 7 לתוספת – מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה ובלבד שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה;"
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
&nbsp
אך בכל מקרה תקנות אלה נועדו למקרי ביטול עסקה שלא עקב פגם. "צרכן רשאי לבטל הסכם בהתאם לפסקאות (1) עד (7) ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש".
&nbsp
עקרונית במקרה שלך מכיוון שכבר הורדת את התווית והמוצר פגום אינך עומדת בתנאי ביטול עסקה (אגב, הוא עולה מעל 50 ש"ח? גם זה תנאי). קשה גם להוכיח במקרה כזה שהפגמים לא נגרמו באשמתך (למשל שהורדת את התווית, הספקת ללבוש את הבגד ולהכתים אותו) אבל זה המקום שבו החנות צריכה לתת שירות. מעשית, החנות יכולה לבוא לקראת לקוחותיה ורצוי שכך תעשה אם היא מעוניינת בלקוחות מרוצים, ממליצים וחוזרים.
&nbsp
לפי מה שכתבת הם העבירו את פנייתך לשירות הלקוחות ואת ממתינה לתשובה, על פניו זו נראית לי התנהגות סבירה (כמובן, תלוי גם מה תהיה התשובה...).
&nbsp
טיפ לעתיד: לבדוק היטב את המוצר בחנות לפני הרכישה ולוודא שאין בו פגמים. כשמדובר בבגד, לראות שאין תפרים פרומים / כתמים / שפשופים וכו'. כבר קרה לא פעם שביקשתי שיביאו לי אחר בגלל פגם, ואם לא היה אחר לפעמים קיבלתי הנחה מסוימת (כי המוצר לא 100%). כמו כן אני לא מסירה את התווית מראש בבית אלא רק בשימוש הראשון.
 
למעלה