vadimneta

New member
הונאות נפוצות בהשקעות נדלן
השקעות נדלן יכולות להיות דרך משתלמת להגדיל את ההון שלך, אך חשוב להיות מודעים להונאות נפוצות שעלולות לפגוע בך. הונאות נדל"ן יכולות להיחשב למגוון תוכניות וטקטיקות המנצלות את חוסר הידע או האמון של הקורבנות כדי להוציא מהם כסף.
הנה כמה מההונאות הנפוצות ביותר בהשקעות נדל"ן:
  • הונאת מכר מוקדם (גם ידועה בשם "הונאת השקעות נדל"ן הבטוחות"): תוכנית הונאה זו מבטיחה תשואות גבוהות על השקעות נדל"ן עם סיכון נמוך. בפועל, היזמים מוכרים נכסים לא קיימים או נכסים מוערכים יתר על המידה.
  • הונאת השקעות נדל"ן בינלאומיות: תוכנית הונאה זו מבטיחה השקעות נדל"ן בחו"ל עם תשואות גבוהות. בפועל, היזמים לוקחים את הכסף של המשקיעים ומשתמשים בו למטרות אחרות.
  • הונאת השקעות נדל"ן "ללא מאמץ": תוכנית הונאה זו מבטיחה למשקיעים שהם יוכלו להרוויח כסף מהשקעות נדל"ן מבלי לעשות דבר. בפועל, המשקיעים צריכים להשקיע זמן ומאמץ רב כדי להרוויח כסף, והם עשויים בסופו של דבר לא לראות תשואות כלשהן.
  • הונאת השקעות נדל"ן "ללא סיכון": תוכנית הונאה זו מבטיחה למשקיעים שהם לא יאבדו כסף מהשקעות נדל"ן. בפועל, המשקיעים תמיד נמצאים בסיכון לאבד כסף בהשקעות נדל"ן, גם אם השקעה מסוימת נחשבת ל"בטוחה".
כיצד להימנע מהונאות נדל"ן כאשר לדוגמא מחשפים דירות למכירה בבת ים או בכל הארץ?
ישנן מספר דרכים להימנע מהונאות נדל"ן:
  • עשו מחקר לפני שאתם משקיעים: לפני שאתם משקיעים בפרויקט נדל"ן, חשוב לעשות מחקר ולבדוק את היזמים, את הנכס ואת התוכנית.
  • היזהרו מהבטחות מופרזות: אם תוכנית השקעה נשמעת טובה מכדי להיות אמיתית, זה כנראה לא כך. היזהרו מהבטחות לתשואות גבוהות ללא סיכון.
  • היו ספקנים: אם יזם נלחץ עליכם להשקיע במהירות, זה סימן אזהרה. תנו לעצמכם זמן לחשוב לפני שאתם משקיעים.
אם אתם חוששים שאתם קורבנות להונאה נדל"ן, חשוב לפנות לעורך דין או לרשויות החוקיות.
הנה כמה טיפים נוספים להימנע מהונאות נדל"ן:

  • אל תשקיעו בפרויקט נדל"ן שאתם לא מבינים: אם אתם לא מבינים את הפרטים של העסקה, אתם עלולים להיות קורבנות להונאה.
  • אל תשקיעו בפרויקט נדל"ן עם יזם שאתם לא מכירים: עשו מחקר על היזמים לפני שאתם משקיעים בפרויקט שלהם.
  • אל תשקעו בפרויקט נדל"ן עם נכס שאתם לא יכולים לראות: אל תשקיעו בפרויקט נדל"ן שאתם לא יכולים לראות את הנכס עצמו.
הונאות נדל"ן יכולות להיות הרסניות, אך על ידי ביצוע מחקר זהיר ושימוש בשכל הישר, אתם יכולים להגן על עצמכם.
באופן כללי, כאשר נכנסים להשקעות בכל אפיק, ללא ידע ונסיון, עדיף להעזר באנשי מקצוע, כמו מלווה משקיעים או סוכן נדל"ן,כמו לדוגמא כאשר מחפשים דירה בבת ים להשקעה.




הערה:
המידע המוצג במאמר זה, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בהתחדשות עירונית או בהשקעות נדל"ן באופן כללי בארץ או בחו"ל.
לכן, אין לראות במידע האמור, כהמלצה, חוות דעת או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או תחליף לייעוץ פרטני ואישי, בהתאם לנתונים האישים, והצרכים המיוחדים של המשקיע לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן בארץ או בחו"ל.
 
למעלה