הומואים בתנ"ך

ספרקס

New member
הומואים בתנ"ך

שלום בנים. יפה שיש כזה פורום. תגידו, האם היו מקרים של גייז בתנ"ך בין צדיקים? איך התמודדו עם זה בעבר הרחוק? והשאלה החשובה: האם יש ספר של רב שמדבר על הנושא? (לא רבנים של ימינו אלא מהעבר הרחוק)
 

יום.

New member
המקרה הקלאסי ביותר

הוא הסיפור של דוד ויונתן. "צַר-לִי עָלֶיךָ, אָחִי יְהוֹנָתָן--נָעַמְתָּ לִּי, מְאֹד; נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי, מֵאַהֲבַת נָשִׁים." (שמואל ב' פרק א' פסוק כו'). סיפור שבו ממש מוזכרים יחסי מין הומוסקסואלים בתנ"ך ולא רק ברמז כמו הסיפור של דוד יונתן, זה סיפור "פילגש בגבעה" "...וַיֹּאמְרוּ, אֶל-הָאִישׁ בַּעַל הַבַּיִת הַזָּקֵן לֵאמֹר, הוֹצֵא אֶת-הָאִישׁ אֲשֶׁר-בָּא אֶל-בֵּיתְךָ, וְנֵדָעֶנּוּ." (שופטים פרק יט' פסוק כב') שזה אגב בכלל סיפור מזעזע כל הסיפור הזה של פילגש בגבעה.. וכל הנושא מובא כאן בצורה שלילית טוב.. אלו הדברים שעלו בי מן הזיכרון, אני בטוחה שיש פה אנשים שיוכלו לעזור לך יותר (מה זה כבר 5 יח"ל בתנ"ך לעומת לימודים בישיבה). אני לא יודעת אם יש ספר של רב בעוסק בנושא, למרות שאני מניחה שכן, זה נושא שדי קשה להתעלם ממנו בכל תקופה, אפילו בתקופה שבה התורה נכתבה אני מניחה שהומוסקסואליות היה דבר ידוע עם אלוהים טרח לשים איסור מפורש לכך. "וְאֶת-זָכָר--לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא." (ויקרא פרק יח' פסוק כב')
 

יודיX3

New member
מקרה בתלמוד מסכת קידושין

מִשְׁתַּבַּח לֵיהּ רַב חִסְדָּא לְרַב הוּנָא בִּדְרַב הַמְנוּנָא, דְּאָדָם גָּדוֹל הוּא. אָמַר לוֹ, כְּשֶׁיָּבוֹא לְיָדְךָ, הֲבִיאֵהוּ לְיָדִי. כִּי אָתָא, חַזְיֵיהּ דְּלָא פָּרִיס סוּדְרָא . אָמַר לֵיהּ, מַאי טַעֲמָא לָא פְּרִיסַת סוּדְרָא? אָמַר לֵיהּ, דְּלָא נָסִיבְנָא, וְהַדְרִינְהוּ לְאַפֵּיהּ מִינֵּיהּ. אָמַר לֵיהּ, חָזִי דְּלָא חָזִית לְהוּ לְאַפָּאִי עַד דְּנָסְבַת. (= היה משתבח בו רב חסדא לרב הונא בשבחיו של רב המנונא שאדם גדול הוא, אמר לו כשיבא לידך שלח אותו אלי. כאשר בא, ראה אותו שאינו מכסה ראשו בסודר, אמר לו מה הטעם אין אתה מכסה ראשך? אמר לו מפני שאיני נשוי, הפך רב הונא את פניו ממנו, אמר לו ראה! שאין אתה רואה פני עד שתתחתן!) כשלמדתי קטע זה בגמרא חשבתי על סיבה אחרת מדוע רב המנונא לא התחתן. ולא, זה לא היה בגלל שרצה ללמוד תורה כל היום.
 

ספרקס

New member
מקום לפרשנות

כתוב שגם בן עזאי לא נשא אשה אך לא נראה שזו הסיבה אלא כפי שאמרו שחשקה נפשו בתורה. ולראיה שהוא עצמו קילל את כל מי שלא נושא אשה
 

בבון35

New member
פרישות! אם אינך נושא אשה...

אין דינך כדין ממרא פי האל כי רק תורה אחלת...
 
ברור שקיים

דוד ויהונתן, רבי יוחנן וריש לקיש (המקרה המפורסם שגרם לחזרתו בתשובה של ר"ל) ראה בספרו מאיר העיניים של דיוויד בויאל "ארוס והיהודים" מה שכתב בנושא זה וסמך דבריו במקורותינו.
 
פרשנות בטעות יסודה

דוד היה נשוי. מכירים את הסיפור שראה את אשת אוריה מתרחצת בגג וכו`. אהבתו ליהונתן אינה מעידה על הומ` וכמו ביוון ורומא שלכל גבר נשוי היה גם כמין נער ליווי.. זה היה מקובל אז. אגב, נראה שפעם היו יותר ליברליים מהיום.. לנוכח עובדה זו
 
יונתן היה יורש העצר, ודוד היה מפקד

גדוד. כל ימי שאול,לא היה ספק מי המלך, מי היורש, ומי ממלא את הפקודות של המלך. פעם היו יותר ליברליים והיו מוצאים להורג. קראו לזה "סדום ועמורה". מעניין שאסור משכב זכר עבר בשלמותו לנוצרים ולמוסלמים. יותר מאשר עקרונות איסור עבודה זרה. הדבר מלמד עד כמה הדבר היה מושרש בעם ישראל. נביאי הנצרות והאיסלם פרשו את האסור כמו המקובל בתורה שבע"פ.
 

נוברייש

New member
אל תבלבלו ת'מוח

הפרשנות שלכם מעוותת לסיפורי התנ"ך וזה שקר להגיד שהנערים היו שוכבים עם המלכים. אצל הרומאים שטופי הזימה זה היה ולא אצל היהודים.
 
למעלה