לא, בכל מקרה ככה לא משווים.
הנסיעות ברכבת הן מבחינה עובדתית (כלומר, בגיבוי נתונים סטטיסטיים) למרחקים ארוכים הרבה יותר. ובשביל זה קיים פרמטר שנקרא "נסועה", שמודדים אותו ביחידות של ק"מ כפול נוסע. למשל, אם אני נסעתי 20 ק"מ אז קיבלנו 20 ק"מ*נוסע. אם 100 איש נסעו בממוצע 5 ק"מ כל אחד, אז קיבלנו 500 ק"מ*נוסע.
אז אם הכוונה היא באמת לאמוד את "נתח השוק" של הרכבת בארץ, משווים את סך כל הנסועה השנתית שלה מול אותו פרמטר עבור אמצעים אחרים (מכוניות פרטיות - כנ"ל).
לא, בכל מקרה ככה לא משווים.לרכבת יש גם נסיעות פרבריות רבות
ולא אתפלא אם בתל אביב ישנה גם נסיעה עירונית באמצעות הרכבת (מהאוניברסיטה להגנה, לדוגמא).
הנסיעות ברכבת הן מבחינה עובדתית (כלומר, בגיבוי נתונים סטטיסטיים) למרחקים ארוכים הרבה יותר. ובשביל זה קיים פרמטר שנקרא "נסועה", שמודדים אותו ביחידות של ק"מ כפול נוסע. למשל, אם אני נסעתי 20 ק"מ אז קיבלנו 20 ק"מ*נוסע. אם 100 איש נסעו בממוצע 5 ק"מ כל אחד, אז קיבלנו 500 ק"מ*נוסע.
אז אם הכוונה היא באמת לאמוד את "נתח השוק" של הרכבת בארץ, משווים את סך כל הנסועה השנתית שלה מול אותו פרמטר עבור אמצעים אחרים (מכוניות פרטיות - כנ"ל).