במקרה הזה תכנון נוף, אבל ניחא
כי תכנון ערים היא דיסציפלינה מדוייקת לחלוטין
ששמה את הפיזיקה בכיס הקטן.
אל תבין אותי לא נכון - תכנון ערים הוא נושא חשוב וברור שיש לו תרומה לתהליך בדיוק כמו שיש לתכנון תחבורה, לכלכלה, לאיכות הסביבה ועוד. אבל זה לא אומר שתכנון ערים הוא השיקול היחיד שקובע
במקרה הזה תכנון נוף, אבל ניחא
בשני המקרים לא טענתי שזה מדויק. דווקא ברמת הבנה של מערכות נופים ומערכות אקולוגיות
זה מתחבר הרבה פעם לביולוגיה של סביבות גידול וזה כן מדע מדויק...
נופים ושימור נופים ורגישות נופית זה בודאי לא מדע מדויק אבל אצלנו כבישולוגיה מיותרת זאת כבר אפידמיה..
יש דרך לתכנן כבישים ותשתיות אחרות כך שיצמצמו פגיעה נופית.
בין אם זה מנהרות, הסתרה, שיקוע וכד'.
גם קו רכבת מחושמל שיעבור דרך העמק עם עמודים כל 20 מ' וכנ"ל בחיפה יהווה פגיעה נופית קשה ביותר
ובחיפה אף חסימה מוחלטת של העיר לים ו"שימור" המצב הקיים הגרוע ללא ספק - גזילת אלפי דונמים של רצועת חוף.
לגבי מחלפיאדות - מספיק לראות את חצי מליארד השקלים שנזרקו על מחלף ריק לגמרה וסתמי לגמרה
בצומת גולני שמעולם לא היה בה פקק כלשהו כדי להבין שיש פה מחלפולוגיה וזריקת כסף על כל מיני הפרדות
מפלסיות מיותרות לגמרה בשדות שבהן הרכבת עוברת פעם בשעה בערך. הסברה שלא ניתן לחנך את
משתמש הטרקטור או המשאית להמתין במחסום פעם בשעה כדי למנוע התנגשויות היא מקוממת במיוחד.
בשביל זה לזרוק עשרות מליוני שקלים על גבעת אספלט בשביל כמה נסיעות של טרקטור ורכבים ביום?